't Stokpaardje in Alkmaar

Het lekkerste eten in het leukste straatje van Alkmaar

Singel parkeergarage 1 minuut lopen van restaurant

vr vanaf 18:00
za vanaf 18:00
zo vanaf 18:00

Omschrijving

Geachte gast, hartelijk welkom op de pagina van ons restaurant waar wij Eric Muller ( gastheer) Ton van den Bogaard( chefkok) en alle medewerkers er alles aan doen om u, en uw gasten, een onvergetelijke avond culinair genieten te bezorgen. Wij hebben geen menukaart maar presenteren een maandelijks wisselend 2,3,4,5 of 6 gangen diner waar bij u, bij alle gangen de keuze heeft uit vis,vlees en seizoensspecialiteiten."t Stokpaardje werkt uitsluitend met dagverse vis, scharrelvlees en (streek)producten van hoogstaande kwaliteit. ook vegetarische gasten komen bij ons culinair aan hun trekken. Bij alle gerechten serveren wij op verzoek bijpassende kwaliteitswijnen die naadloos aansluiten bij de door u gekozen gerechten. Deze wijnen serveren wij per heel of half glas. De laatste woensdag van de maand serveren wij een 7 gangen amuse diner inclusief huisaperitief, wijnarrangement en koffie met bonbons voor € 75,00 p.p. Wij hopen dat u snel onze gerechten,wijnen en ontspannen sfeer komt proeven.

Prijzen

1373382016 89
1520949700 91
1542030797 90
1584192993 90

1. Prijs / kwaliteit mager zesje. Wijn en toelichting prima, eten en service onder de maat.

2. Rob Kalee

Leuke ontvangst geweldig eten gezellige mensen. Prima sfeer komen zeker terug.

3. H. Veldhuis

We hadden vandaag om half vijf een reservering gemaakt via de website voor een tafel voor 2 personen om 1900 uur. Om half 7 gebeld, omdat we nog geen bevestiging hadden gekregen. Een dame vertelde mij dat er zojuist een reservering voor 6 personen was binnengekomen en dat daarmee het restaurant volgeboekt was. Dat was erg teleurstellend: ons tot half 7 nog niet berichten en als je dan zelf belt, te horen krijgen dat een tafel met 6 personen voorrang krijgt. Dit is onze ervaring met restaurant ‘t Stokpaardje in Alkmaar. Een tweede poging gaat er niet komen.

4. Louise L.A. Bikkers/ Rudi Joosten

Wij hebben vegetarisch gegeten met een mooie Riesling wijn erbij. Het was smakelijk bereid met de gebruikelijke ingrediënten uit de vegetarische keuken en verrassend geserveerd.

5. Annie Wisman

Het was ontzettend lekker. Niet alles achterelkaar. Fijn met tussen pauses. Heerlijk een avond uit eten.

6. Vermeij

Echt lekker gegeten. Wijn arrangement was lekker. Maar proporties waren wel klein. Na 7 gangen mag je wel verwachten dat je vol was. Maar helaas was dit niet zo. Uitleg en service van de wijn en eten was leuk en goed… goed restaurant zeker herhaling vatbaar…

7. Je kunt heerlijk eten bij 't Stokpaardje. Geweldige avond gehad met 2 studievrienden. De bediening is vlot en je merkt dat de mensen van hun werk/restaurant houden. Wel wonderlijk dat je geen menukaart krijgt (en even na kunt denken over wat je wilt eten!). Maar goed, volgens mij is alles wel lekker. Dus fout kiezen kan niet…
    Vooraf: paté van kwartel (heerlijk in balans; ook met het zoet/zuur dat er bij geserveerd wordt).
    Tussengerecht: St. Jacobs schelp. Heel mooi gecombineerd met de smaak van paddenstoelen. Helemaal af.
    Hoofdgerecht: kotelet van Iberisch varken. Topvlees en precies gaar genoeg. Je moet wel van spek houden trouwens…
    Nagerecht: chocolade pannacotta. Als je nog niet vol zat, dan wel na dit heerlijke (maar o zo calorierijke) gerecht.
    Klein puntje van kritiek. Op sommige tafels staan (als decoratie) een heleboel flessen. Ik vind het een beetje slordig en niet zo uitnodigend staan. Kan aan mij liggen hoor. Verder alle complimenten!

8. Steeman

Zeer royaal en vriendelijk ontvangen. Ontzettend leuk personeel met veel kennis en een leuke babbel. Aan tafel een fijne romantische sfeer in een gezellig druk restaurant. En dan het hoogtepunt in het tot in de puntjes verzorgde eten! Zeer aan te raden en we komen zekee terug.

9. z

10. Pam Stolvis

11. Udo en Eline Smit

Geweldige avond. Sfeervol ingericht, uitstekende bediening, 4 heerlijke gangen met uitgebreide, interessante toelichting en bijpassende wijn (halve glazen mogelijk, een uitvinding!). Niets te wensen bleef er over.

13. We zijn wat vroeg deze donderdagavond bij 't Stokpaardje. Bij binnenkomst mogen we zelf onze jas ophangen en een plaatsje in het op dat moment bijna lege restaurant opzoeken.

Geen enkel knabbeltje, amuse of hapje van het huis hier, wel een soort Kir Royal, een broodje met wat boter en een mondelinge uitleg van de diverse gerechten waar we uit kunnen kiezen.

Onze wensen worden kenbaar gemaakt en snel daarna volgt een vrij simpel opgemaakt bord met een paté van wild met gekarameliseerde zilveruitjes. Het gerecht is lekker, niet heel erg bijzonder maar wordt vergezeld door een fantastische droge Riesling Spätlese welke voor een enorme upgrade zorgt. Daarna verse ravioli gevuld met fazant en Langedijker zuurkool met een glaasje rode wijn en als hoofdgerecht een prima gebakken Noordzee tong met puree van pastinaak vergezeld van een prachtige witte Chardonnay uit Italië. Er volgen nog diverse dessertkazen met een heerlijke Colheita port uit 2006 en tot slot een dubbele espresso met een grappa en een paar bonbons.

Verwacht hier dus geen Michelinster-achtige schilderijtjes op het bord of poespas met gelletjes, crunch, koud versus warm of schuimpjes. Hier krijg je gerechten welke goed op smaak zijn, mooi vers, voldoende voor wat betreft hoeveelheid en met name vergezeld van lekkere wijnen.

14. Ivo Kluft

15. Een heel goed restaurant, die weten hoe het hoort. We voelden ons echt 'verwend'. Heerlijke gerechten met bijpassende wijnen. Water werd steeds bijgevuld en de bediening was heel vriendelijk. Dit heeft ons uitje naar Alkmaar echt compleet gemaakt!
    Een klein puntje van kritiek is het sanitair, dat is wel aan vervanging toe.

16. deenoop

Geweldig restaurant! Goed voor de echte fijnproever. Ook de bediening is geweldig. Je voelt je echt een queen! Super restaurant. Wij gaan hier heel vaak heen. En zijn nog geen ander restaurant tegen gekomen die hieraan kan tippen. Dus een vette 10!

17. Frans

18. J.G.Gerritsen

Het Stokpaardje is ons favoriete restaurant. We zijn er al diverse keren geweest, zowel samen als met vrienden. Het eten, de bediening en de sfeer voldoen altijd aan onze verwachtingen. Bovendien is de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed.

19. Mijn vrouw en ik komen hier al jaren. Het is niet verwondelijk dat ondanks de moeilijke tijden voor een hoop restaurants het hier nog druk is. Voor ons is "t Stokpaardje nog steeds het beste en gezelligste restaurant van Alkmaar. De prijs/kwaliteit verhouding is nog steeds voortreffelijk, en Eric is de beste gastheer die je kan wensen. Kijk voor het maandelijks wisselende menu op de site.

20. caroline assies

Onvergetelijke romantische avond gehad. Bediening door ervaren gastheer en twee dames was zeer plezierig. Diner zorgvuldig uitgezocht. De wijnen waren fantastisch afgestemd op de gerechten. Een aanrader voor iedereen die van het leven houdt

21. Imco Inia

22. van Alphen

We hebben een gezellige avond gehad, maar de porties zijn erg klein (half kopje soep) wel goed van smaak. En de andere porties ook in verhouding erg klein.

23. Priscilla

24. Geen WOW ervaring gehad. Er werd ons een menu voorgesteld en hebben moeten aandringen om deze aan te passen naar onze wensen. Ze werken zonder kaart, prima, maar als je niet op hun website de menu raadpleegt heb je geen idee wat te kiezen. Eten erg flauw, de soep was lauw en de vis uitgekookt en daardoor taai. Het vlees was wel lekker. Porties en kwaliteit niet in verhouding tot de prijs, deze is te hoog voor wat je krijgt. Ook van de bijpassende wijnen waren we niet onder de indruk. Zullen ons daar niet meer terugzien, duidelijk vergane glorie.

6,1
  25. HJJ Starren, Zoetermeer

Samen met mijn echtgenote hebben wij een heerlijke avond gehad, alles klopte behalve het feit dat er geen amuse geserveerd werd.
    Verder hebben wij volop genoten van een heerlijk diner en voortreffelijke wijnen.
    Dit alles in een sfeervolle en uiterst vriendelijke ambiance, volledig voor herhaling vatbaar. Als wij weer in Alkmaar komen zullen wij zeker weer het Stokpaardje bezoeken.

26. Wat een onvergetelijk avond. Super service! Heerlijke eten, ondanks meerdere allergieën konden we van de kaart eten. Echt uniek. Fantastisch wijnadvies en we gaan zekers terug met meerdere bekenden.
    Een MS-patient met verschillende allergieen en een allergie voor ui. We konden alles "veilig" eten en ondanks een vol restaurant hadden we het gevoel dat we de enige waren.

27. Het was een hartstikke leuke avond in een zeer gezellige en prettige omgeving. Het diner was uitstekend, de wijnen erbij zeer passend. De bediening was erg attent en de uitleg bij de gerechten en wijnen zonder meer uitstekend. Kortom: een aanrader voor een ieder die houdt van lekker eten praktisch op sterrenniveau (maar voor een aangenamere prijs)!

28. Een super avond gehad. Een menu met bijpassende wijnen gekozen, echt heerlijk gegeten en wijnen (op misschien 1 na) perfect bij het gerecht passend! De service is goed en alert. Volop genieten.

29. Zeer aan te bevelen om door de gastheer/mevrouw de wijnen bij het eten uit te laten zoeken. Het is echt een restaurant waar je een hele avond kan gaan zitten en echt te genieten van het eten en drinken! Zeer aan te bevelen mocht je het bedrag te besteden hebben.

30. Jan Smallenbroek

Een fantastische ervaring om in het Stokpaardje te eten. Het eten was geweldig en helemaal om de met zorg uitgezochte bijpassende wijnen. De bediening was ook voortreffelijk. Zeker voor herhaling vatbaar

31. Beperkte keuze, maar voldoende (vis/vlees). Kwaliteit is uitstekend. Goede wijnen, afgestemd op de gerechten. Prettige bediening met goede toelichting op gepresenteerde wijnen. Voor ons een aanrader.

32. Heerlijke avond gehad in dit gezellige en sfeervolle restaurant. Bediening was attent, en gastheer Eric heeft passie voor zijn vak. We hebben een heerlijk viergangenmenu gegeten met prachtige bijpassende wijnen. Het menu wordt verteld aan tafel, er wordt uitgebreid verteld over de heerlijke bijpassende wijnen, en waterglazen worden de hele avond door bijgeschonken. Het is echt een avondje uit als je bij restaurant 't Stokpaardje eet!

33. Op woensdag 30 november met 2 personen wezen eten en genoten van het Wijn en Spijs menu. We werden verwend met 7 heelijke gerechten met de daarbij passende wijnen. Dit alles geserveerd en gepresenteerd door gastheer Eric, een man met echte passie voor zijn vak. We hebben een geweldige avond gehad en komen zeer zeker weer terug.

34. Anna de Bruin

Woensdag 30 november , de eerste van een hopelijk lange serie van wijn/spijs avonden. Wat een feest. Zeven gangen, dankzij Ton allemaal een wonder in de mond. Eric, de eminente gastheer, gaf een professionele toelichting bij de wijnen. Een ambiance waar je alleen maar van kunt dromen. Wij hebben een fantastische avond gehad .

35. Wat een fantastische avond gehad!
    Wanneer je echt van lekker eten houdt is dit een absolute aanrader!! Alle gerechten zijn even smakelijk - echt geweldig! De wijnen die erbij gekozen zijn maakt het geheel compleet. Pure verwennerij.
    Wij komen zeer spoedig weer langs!

36. Samen met vrienden gegeten in dit gezellige restaurant en een heerlijke avond gehad. We kozen voor een 4 gangen keuzemenu wat aan tafel werd uitgelegd en namen hier het wijnarrangement bij. De gerechten waren stuk voor stuk zalig. Niet te veel gekke dingen op je bord maar gewoon eerlijk en puur. De wijnen die er bijgeschonken werden waren stuk voor stuk heerlijk en sloten naadloos aan bij het eten. Echt een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt. We komen zeker snel weer terug.

37. Wat een top tent. In de huidige tijd voel je hier weer eens dat de klant koning is. Verfijnde gerechten, perfect bereid en goede smaak. Er zijn voldoende keuzes te maken en zodoende voor een ieder wat wils. Gastheer kiest fantastische wijnen bij de gerechten die altijd ( ondanks wellicht je eigen twijfel ) de spijker op zijn kop slaan. Gezellige atmosfeer !! Absoluut doen !!!!

38. sam walter

3 okt,
    Heb gisteren met vrienden ( 5 pers.) heerlijke avond gehad.
    We zijn in de watten gelegd. De gastheer heeft passie voor eten en drinken en is zeer kundig op het gebied van wijnen en dat in combinatie met het eten. We hebben 4 gangen genomen en heb ook het eten wat de ander had besteld geproefd, alles was heerlijk. Compliment aan de kok. Prijs kwaliteit goed. Wij komen zeker terug.
    gr. Sam Walter

39. J de Ronde

40. Bediening geweldig, echt hart voor het vak. Entourage en tafeldekking behoorlijk achterhaald, restaurant trekt voornamelijk 50+ aan. Het geheel klopt niet met elkaar. Bediening weet waar hij het over heeft en hebben hart voor de vak, maar zien er niet representatief uit. Brood wordt met tang op bord gelegd, maar is niets meer dan simpel casinobrood uit de broodrooster. Kortom als je je wilt onderscheiden van de rest, dan moet alles kloppen. Verder werken ze zonder kaart, prima, maar er wordt zoveel in een keer gezegd dat het fijn zou zijn als het ergens na te lezen viel. Eten erg flauw en bijna smakeloos. Porties niet in verhouding tot de prijs (die erg hoog is voor het product wat geboden wordt). Zitting is avondvullend en met veel zorg uitgevoerd.

41. Op aanraden van vrienden, zijn we gaan eten bij 't Stokpaardje.

Wij eten graag in restaurants waar je echt "te gast" bent, na een warm onthaal schoven we aan een tafel die zeer mooi was gedekt.

We hadden gekozen voor een 5 gangen menu met wijn arr.

De bediening vond ik van grote klasse, dit maak je niet vaak mee, de waterglazen werden ongemerkt gevuld en ook de wijnen waren van grote klasse, het eten was ook supergoed.

Ga zo door, de passie waarmee jullie dit restaurant runnen maak ik weinig mee, de klant staan hier echt op nummer 1.

42. We hebben heerlijk gegeten. Uitstekende gerechten en fantastische bediening.

De gastheer wist waar hij het over had. Schonk prachtige wijnen, en nam voor iedereen goed de tijd.

Het restaurant is mooi ingericht, en de muziek is subtiel.

Top tent!

43. Mylo 28 punten

Fantastisch restaurant, meerdere keren gegeten en wil snel weer....weet niet wat lekkerder is..het eten of het drinken. Bediening heel prettig.

44. e.de.groot

45. Heerlijk gegeten met zn 2-en op een donderdagavond. Het was volle bak en we hadden geen menukaart maar keuze uit vis of vlees. Ik vond het super lekker en ook leuk dat er bij elk gerecht een aparte wijn geserveerd werd. Het was dat we dit etentje cadeau hadden gekregen, eind van de avond € 140 lichter, anders waren we hier niet geweest. Maar ik vond het de moeite waard en zal hier bij speciale gelegenheden zeker nog een keer komen.

46. Wat een geweldige zaak is dit!

Het eten zo puur en wat een sfeer!

Lekker 2010 let op dit jaar!
    Top 50 is zeker haalbaar.

Petje af voor deze culinaire zaak.

47. hans janssen

Verreweg het beste en gezelligste restaurant van Alkmaar.

Vrijwel iedere dag wisselende specialiteiten en met liefde klaargemaakt. De wijnen en de bediening zijn echt top!

Ook de rekening na afloop maakt je blij.

48. Heb er heerlijk gegeten met mijn ouders en vriendin, deze bediening zie je niet vaak en je voelt je koning te rijk in dit pitoreske restaurant! ik geef het een 10!

49. super..mag je niet missen. De gastheer, de keuken, de wijnen en de combinatie van deze drie. De menukaart wordt aan tafel doorgesproken waarbij het verhaal zo moi is dat je geen keuze kunt maken...maakt ook niet uit: alles is top, dus eenminder goede keuze kan je niet maken!