Restaurant Alkmaer in Alkmaar

Pakeergarage 100 meter.

Bussen 100 meter. Lijnen 3,6,7,360 en nog veel meer halte kanaalkade.

1369196129 84
1419418900 85
1447320439 85
1475221979 85
1491962902 85
1519864442 85

1. liza bellis & andre koops

Goedendag

Vaste gasten van Restaurant Alkmaer.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de geweldige tijd die we samen hebben gehad .
    Het liefst zouden we jullie allemaal opbellen om het nieuws persoonlijk te melden maar dat is op dit moment te zwaar.
    We hadden graag nog jaren door willen gaan maar het mocht helaas niet zo zijn .
    Wij zullen jullie missen daarom ook graag tot een andere keer.
    Voor degene die ons persoonlijk wil spreken zijn we bereikbaar .

Vrg Liza&Andre

2. Arieda Vonk & Hans van den Berg

Wij hebben donderdag 16 augustus heerlijk op het drijvende terras een drankje gedronken en hebben later in het restaurant gegeten. Wij hebben alleen maar lof! Het eten was in één woord geweldig! Zodra wij weer richting Alkmaar komen gaan wij er zeker weten weer naar terug. Een echte aanrader! Liza & André bedankt voor jullie goede zorgen.

3. Hele gezellig avond gehad met broers en schoonzussen! Lekker op het terras geborreld en daarna heerlijk gegeten! Goede en gezellige bediening. Kortom een topavond gehad.

4. Evelien

Heerlijk gegeten aan het water bij restaurant Alkmaer. Het voorgerecht visspecialiteiten zag er geweldig uit en smaakte ook zo. Ook het hoofdgerecht was prima, helaas was de risotto wat te nat maar dat namen we voor lief. We waren er op een rustige dag en kregen dan ook veel aandacht van de bediening, alles werd netjes uitgelegd en er hing een gezellige sfeer. Een aanrader! Ik ga zeker nog eens.

5. Maarten en Henny, Zeeland

Heerlijk en eerlijk eten !!
    Prima uitleg van de chefkok over de gerechten en een super bediening! Echt een aanrader!! Prima prijs/kwaliteit verhouding. Het toetje was een echte verrassing en hééél erg lekker. We zullen zeker nog eens terugkomen.

Maarten en Henny, Zeeland

6. Eerder hier al de kaassoep, de zalm gegeten en de huiswijn gedronken en deze waren heerlijk.
    Ik wilde hierdoor zeker een keer terugkomen. Een vriendin overgehaald om er nog een keer te eten en het was wederom zeer goed verzorgd.
    Ook de bediening is erg goed. Er wordt heel goed rekening gehouden met allergieen. Ze laten je de wijn eerst proeven voordat je een heel glas krijgt. Heel professioneel en klantvriendelijk.
    Ook een pluspunt voor de kok uitstekend in de juiste unieke smaken van de gerechten te laten proeven.

Ik zal zekers nog meer vrienden aanraden hierheen te gaan.

7. Afgelopen weekend heerlijk gegeten in dit fijne restaurant. We waren met 6 volwassenen en 2 kinderen en alles was perfect voor elkaar. Er werd het nodige speelgoed en spelletjes voor de kinderen aangesleept en er werd zelfs speciaal voor hun cocktail saus gemaakt voor bij de vis.
    Wij hebben allemaal heerlijk gegeten, alles was ruim voldoende. ( alleen jammer dat het wildduo er niet meer was ;-) ). De vegetariërs hebben ook heerlijk gegeten. Wij gaan zeker nog eens terug.

8. Als normale gasten zonder groupon voucher tafeltje gereserveerd.
    Als voorgerecht voor 5 personen het assortiment met verschillende hapjes besteld voor 4 personen wat ruim voldoende was en van uitstekende kwaliteit.
    Hoofdgerecht tournedos en entrecote ook dik in orde.
    Bediening uiterst attent en vriendelijk.
    Zonder extra kosten een karaf water op tafel, veel restaurants verkopen dan een dure fles water maar hier dus gratis.
    Als ik dan nog een opmerking zou hebben dan is vergeten te vragen hoe het vlees gebakken moest worden maar het was voor mij precies goed (medium rare)!
    Het opstapje zag ik over het hoofd zou beter verlicht of gemarkeerd moeten worden.
    Ik kom hier graag nog eens terug.

9. De soep was uit de magnatron leek wel, buitenkant heet van binnen lauw. Het hoofdgerecht was echt minimaal en de patat kwam pas nadat het gerecht al bijna op was. Erg slordig. De combinatie met chocola op de groente (twee kleine worteltjes en 6 kleine boontjes) was geen succes.
    Prijs kwaliteit is slecht .Veel betaald en weinig gekregen.
    Conclusie met een lege maag naar huis en geen aanrader.

10. Angenita en André

Heerlijk verrassingsmenu met een met zorg geselecteerd en goed passend wijnarrangement. Voorafgaand was er een bijzondere keuze speciaalbieren.

Het restaurant is gezellig ingericht. Het volume van de muziek werd keurig afgestemd op de gasten.

11. Een apart en kleinschalig bijna huiselijk aandoend restaurant waar veel aandacht voor de gast is. Het 4 gangen verrassingsdiner van de kok was smaakvol en werd leuk gepresenteerd.
    Ik kon mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat de porties van Groupon klanten kleiner waren dan die van het volle pond betalende klanten. Begrijpelijk, maar jammer. Een gemiddelde (Groupon) eter had er genoeg aan, een grote eter niet.
    Wij hebben heerlijk gegeten en net genoeg.

12. Gisteren hebben we onze voucher ingewisseld en lekker gegeten. Het zijn geen grote porties maar wel met aandacht bereid en opgemaakt. Het visuele aspect is dik in orde. De bediening was zoals ik het zelf graag wil, aandacht voor de klant zonder opdringerig te zijn.
    Het is geen groot restaurant, je zit een een ruime 'huiskamer' dat vind je leuk of niet. Zelf vond ik dat ik het beste plekje in de zaak had. Zittend op de bank keek ik rechtuit door het grote raam de straat op.
    Het enige minpuntje, als ik er dan toch één moet noemen is de cappuccino, die was wat laf. De espresso vond mijn man heerlijk.

13. Ik kan helaas de (meest) goede beoordelingen van de overige recensenten niet delen. Wij hebben hier gegeten met een Groupon-voucher en gelukkig hebben wij dus niet al te veel betaald voor het eten, want het was zeker niet meer waard. Het tomatensoepje dat we kregen leek wel opgewarmd tomatensap uit een pak. Toen we de serveerster vertelden dat we hier een 'bite' bij misten, zei ze dat dit expres zo was anders zou het te veel worden! Maar het waren allemaal minieme gerechtjes, zelfs geen broodmandje vooraf. Wij waren de eerste aanwezigen in het restaurant en de andere Groupon-klanten kregen namelijk iets anders te eten. Er hangt verder niet een erg prettige sfeer in het restaurant, het is er ontzettend donker. Wij eten vaker met een Groupon-voucher maar hier komen wij niet meer terug.

14. H. Imholz

Heerlijk gegeten met onze grouponbon. Verrassend leuk opgemaakte schotels en heerlijke wijn (op goede temperatuur). De bediening hebben we als heel gezellig en vriendelijk ervaren.
    Een aanrader dus. We komen zeker terug.

15. Gisteravond in dit restaurant gegeten met een grouponvoucher. Zeer lekker gegeten, lekkere verse produkten met een uitstekende smaak. Zeer vriendelijk bediening, een een gezellige ambiance. Mijn complimenten dat ondanks de lage prijs die wij betaalden voor de groupvoucher er toch een uitstekende 4 gangen menu werd geleverd, en een lekker Jopen biertje maakte de avond compleet. We komen zeker terug bij dit goede restaurant

16. Egi en Wim

Heerlijk gegeten. Prima verrassingsgerecht van de kok.

17. Goed gegeten bij Alkmaer. Gezellig tentje, leuke bediening en het eten was prima. Leuk wijnarrangement bij de gerechten. Ook vegetarische gerechten waren lekker.

18. Gisteren avond heerlijk uit eten geweest bij jullie.
    Wij hebben er erg van genoten.
    Het 4gangen menu was heerlijk en we hebben ons lekker laten verrassen door de kok.
    De bediening was weer super.
    Bedankt André en Liza.
    Han en Sita.

19. Jack en Anki

Vrijdag 28-10-2011 heerlijk gedineerd met vrienden. Het menu was prima samensgesteld. Lekkere rissotto, prima hoofdgerecht. Het nagerecht bestond uit laveldelijs met witte chocolade mouse. Je weet niet wat er in je mond gebeurt. Een sensatie. De eigenaar en zijn vrouw, André en Liza zijn echte gastvrije mensen voor alle gasten. Geweldig. Een aanrader om eens binnen te wippen en je te laten verrassen.

20. Afgelopen zaterdag zijn we hier voor de 2de keer geweest. Nu met 6 volwassen en 1 kind van een jaar.
    De eigenaren zijn zeer vriendelijk, ook naar de kleine man.
    Eten was ook nu weer uitstekend.

Hier komen we nog wél een paar keer terug.

21. Paul v Splunter

Wij hebben heerlijk gegeten en gedronken.
    Heel gezellig en gemoedelijke sfeer.
    Wij gaan hier zeker nog een keer heen!

22. Ondanks dat onze reservering niet ontvangen was per email was er toch een plekje bij het raam.
    Gezellig en knus met het uitzicht op de voorbijgangers
    van de kermis. We werden gastvrij geholpen en het opnemen van de bestelling en bedienen gebeurde vrij vlot.
    Relaxed muziek op de achtergrond zodat je rustig kon praten.
    Het plaatje was helemaal compleet, helaas zat er
    een breuk in de soepkom en waren de coquilles te licht
    gebakken. We hebben wel lekker gegeten.

23. betty weel

30 sept.
    Gezellige avond gehad en ook nog eens heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. Leuke bediening en een kok die flexibel en creatief is waarbij kwaliteit hoog in het vaandel staat.
    Een echte aanrader, komen zeker terug.

Fam. Weel

24. Waren in alkmaar wezen shoppen en we kwam langs dit leuke restaurant dat we dachten gaan niet verder zoeken hadden wel trek en dorst , werden goed ontvangen door de gastvrouw bracht ons een drankje en lekker broodje erbij en de kaart nou de keuze werd erg moeilijk wat een lekkere dingen op de kaart zeg ,hebben van ons voorgerecht hoofdgerecht heerlijk genoten en je merkt de liefde voor het vak van de kok SUPER .

komen zeker terug

25. Summier stukje kabeljauw met 1 wortel en 1 sperzieboon voor 21,50 is wel erg veel geld. Als je buiten op het terras zit wordt je al duizelig van het geschommel voordat je iets gedronken hebt. Als je een sausje of frietjes bij het gerecht wilt, moet je er extra bij betalen. Een broodje vooraf is ook niet gratis. Ik vond het wat tegenvallen.

26. Het complete plaatje. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer en prima bediening!!
    Zeker binnenkort nog een keertje eten.

27. Echt heerlijk gegeten met top bediening. Het restaurant is erg mooi met een gezellig terras.
    Ik ga zeker nog een keer heen.

28. Wij hebben gisteravond heerlijk gegeten bij restaurant Alkmaer. De sfeer was goed en we voelde ons meteen op ons gemak.

Als vegatariër heb ik zonder moeite uitgebreid kunnen eten!

Liza en Andre, wij komen graag snel terug!

Bedankt en heel veel succes!

29. Vorige week hebben we met z'n tweetjes lekker gegeten bij restaurant Alkmaer. We kregen een romantisch plekje toegewezen. Het eten was lekker en mooi gepresenteerd. Het toetje (chocoladefeest) was echt overheerlijk. Fijn gevoel als je weet dat er verse producten gebruikt worden en dingen zelf gemaakt zijn (niet van dat kant en klare).

Zeker en aanrader om hier te gaan eten!

Groetjes Valery en Wilmer.

30. Kimberley

Super gezellige avond gehad gister.

Het eten was heerlijk. Ruime kaart en voor iedereen wat wils.

Het restaurant is heel sfeervol ingericht en het personeel is zeer vriendelijk en gastvrij.

Echt een aanrader voor een avondje gezellig en uitgebreid tafelen in een gemoedelijke en relaxte sfeer.

31. Een andere Carla

Wij hebben gisterenavond met zijn tweetjes erg lekker gegeten in Restaurant Alkmaer. Het was onze eerste keer en voelden ons gelijk op ons gemak in de gezellige huiskamerachtige ambiance. Een gezelige plek waar je goed kunt eten. Veel succes met jullie onderneming en groeten van Gerrie en Carla.

32. susanna

33. andre koops

34. Als je in alle rust, met verse producten en in een gezellige omgeving uit eten wilt gaan, dan moet je echt eens naar Restaurant Alkmaer gaan. Hier krijg je eten met verse producten, dus geen chemische nasmaak; een gastvrije omgeving, dus geen gedram om maar snel door te eten zodat de volgende gasten de tafel weer kunnen bezetten; betaalbaar en voor ieder wat wils. André en Liza, bedankt en heel veel succes. De zussen Jaspers Focks.

35. Mariska

Wij hebben hier afgelopen woensdagavond gegeten en het was heerlijk. Het eten was perfect en vooral de service en gastvrijheid van Liza en Andre was fantastisch.

We komen zeker binnenkort terug (met foto's van de bruiloft ;))

36. Beste marlee,

Even een reactie op jou bericht, ik begrijp best dat je niet blij was dat allebei de gerechten er niet waren.

Wij werken bij restaurant Alkmaer alleen maar met verse producten, dus die worden vers aangeleverd en komen absoluut niet uit de vriezer! Zodoende dat dat er niet meer was, de andere nog 20 of meer verschillende gerechten die op onze uitgebreide kaart staan waren er nog wel, dus zat keuze..

De kok tevens eigenaar heeft u zelf welkom geheten en uw tafel gewezen, begrijp dat je dat niet gehoord kan hebben.

Dat de bediening tevens eigenaresse een te kort truitje aan heeft en dat u 45 min op de kaart heeft moeten wachten daar ga ik verstandig maar niet op in.

Wij als eigenaren willen altijd een goede oplossing naar de gast toe en waren ook erg verbaasd toen de heer aan tafel zei dat jullie weg gingen en ook de drank niet wou betalen.

Ook het feit dat u na dat we geen kans kregen om het goed op te lossen meteen wel uw mening op deze site plaatst en een oordeel geeft over wat iemand aan heeft.......

Wij vinden het spijtig hoe u bij ons bent weggegaan en vinden het erg jammer dat er geen andere oplossing gevonden kon worden.

Met vriendelijke groet, Restaurant Alkmaer.

37. Wij hadden een reservering gemaakt met z'n vieren om 7 uur. Bij binnenkomst was er geen ontvangst, en hebben we zelf onwennig onze jassen opgehangen en uiteindelijk heeft de kok onze tafel maar aangewezen.

Vervolgens na een kwartier wachten kwam een serveerster met een te kort t-shirt vragen of we iets wilden drinken en of we daar een broodje bij wilden.

Na 45 minuten kregen we uiteindelijk de kaart te zien. Ik bestelde de zalm en kreeg gelijk de vraag wat ik wilde mocht de zalm op zijn. Als alternatief de sate opgegeven. Mijn zus bestelde eveneens de sate. Je gelooft het niet maar de sate en de zalm bleken allebei op!

Slechte service en slechte planning! Wij zijn weggegaan en het ergste was dat de serveerster hierover verbolgen was terwijl zij een waardeloze service geleverd hebben.

38. Gisteren gegeten bij Restaurant Alkmaer. Het was erg gezellig en we hebben erg van het eten genoten. Leuke sfeer en aardige mensen. Zeker een aanrader. Ik zou er zo weer heen gaan.

39. Op vrijdag 20 mei hebben we bij restaurant Alkmaer een overheerlijke maaltijd genoten! De kaart is heel divers, keuze genoeg voor iedereen. De gerechten zijn duidelijk met heel veel zorg bereidt en de smaak is voortreffelijk. Vooral de toetjes zijn echt heel erg lekker!

De bediening is vlot en de sfeer in dit restaurant is heel goed.

Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Hier kom ik zéker nog eens eten!

40. tedje vonk

Hebben vanavond heerlijk met z'n 4en gegeten, niet vaak zulke heerlijke garnalen gehad en de ierse ossenhaas was om te zuigen!

Bediening kan tegen een geintje, kortom; we komen nog wel eens langs!

41. Zondag met zijn tweeën wezen eten en gezien alle positieve recensies, met hoge verwachtingen. Gelukkig zijn deze helemaal waar gemaakt. Erg knusse inrichting, goede bediening met perfecte timing, niet te snel en niet te langzaam. Over het eten kan ik kort zijn: origineel met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Leuk was ook dat de eigenaar en tevens ook de chefkok, alle tijd nam om even een gezellig praatje met ons te doen. Hierbij heeft hij ons alvast de nieuwe kaart laten zien en dat ziet er veelbelovend uit. Al met al een aanrader en ons zal men hier zeker terug zien...

42. Heeeeeeerlijk gegeten met z'n tweeën, een goede bediening. Kort maar krachtig, een dikke aanrader.

Gr marco.

43. Hanny Boerkamp

Afgelopen zondag daar gegeten met 2 vriendinnen.

Super aanrader, erg lekker gegeten.

En voor de prijs hoef je het niet te laten.

Een gezellig restaurant.

Toppie.

Ik kom zeker nog een keer terug.

44. Mia en Jan Van Ninhuijs

Weekendje naar Alkmaar geweest. Op zondagavond daar lekker gegeten. Genoten van enkele Warsteiners. Leuke gastheer en gastvrouw. Prima service. Echt een aanrader.

45. Heerlijk gegeten bij Lisa en Andre, heb al gereserveerd voor de volgende keer. Ga zo door, Liza en Andre.

46. Een jong stel uit Heerhugowaard

Op zaterdag 26 februari samen bij Alkmaer gegeten. Achteraf bleek reserveren niet nodig, want er waren nog enkele tafels beschikbaar. Prima en innemende gastvrouw en uitstekende kok!

Voortreffelijk hoofdgerecht, een dagverse zeewolf. De rode kool, ook vers, was lekker, maar paste beter bij de eend dan de vis...

De gerechten kwamen in een voor ons gepast (avondvullend) tempo door, maar ik kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen is weggelegd. Kwaliteit voor een eerlijke prijs. Ten slotte, Alkmaer heeft een hoge gunfactor!

47. Luuks en Rita

Gisteravond met z'n tweeen hier gegeten, we waren een weekendje in Alkmaar.

Hadden een knus plaatsje in een nisje.

Het eten was heerlijk! Zowel de mixed grill als de zalm.

Echt een aanrader, voor een sfeervol etentje voor een heel goede prijs.

48. Zondagavond weer eens lekker gegeten in een ongedwongen sfeer. Goed opgediend en voldoende en toch niet het gevoel dat je "vol" zit. André & Liza, gefeliciteerd met jullie 1-jarig jubileum.

Ga zo door.

49. Familie van ginkel

Wij hadden vorig weekend iets te vieren met onze dochter en as. schoonzoon en werden verwelkomd met een heerlijk glas prosecco, wat een leuke verrassing! Zeer attent. Het eten was heerlijk en je zit er enorm gezellig. Heel leuke en persoonlijke bediening, echt uit. Kortom zeker voor herhaling vatbaar.

50. Marian Brand

Wij hebben gisteren met mijn 25 jarig jubileum met 17 personen gegeten. Ik had met Andre vooraf een menu besproken. Het was super lekker allemaal en we zaten ook erg gezellig. De meesten collega`s kende het restaurant niet en ook zij waren super enthousiast. De sfeer is leuk, de entourage is mooi. Andre en Liza erg vriendelijk. Ja, je bent echt te gast.

Veel succes verder en we komen zeker nog een keer bij jullie eten. Groetjes, Marian en Hans en mijn collega`s.

51. Dit restaurant is echt een aanrader! Wij hebben hier samen met onze kinderen heerlijk gegeten. Het eten was echt goed, gezellige sfeer, hele aardige mensen en ook kinderen zijn van harte welkom. Wij gaan hier zeker vaker terugkomen.

52. Heerlijk glutenvrij gegeten in dit gezellige restaurant!

Bijzonder gastvrije ontvangst. Je bent echt een avondje uit.

En het eten..het verrassingsmenu is een aanrader. Andre maakt er wat lekkers van en het ziet er geweldig uit.

Bij ons volgende bezoek aan Alkmaar komen we hier zeker terug.

53. Ingeborg en Edwin

Het was een verrassende avond met heerlijke wijn en fantastisch eten in een gezellige ambiance. Jammer dat wij zo'n 150 km van Alkmaer vandaan wonen anders zouden we er zeker met grote regelmaat gaan eten. Een echte aanrader voor iedereen die eens een keer echt wil genieten van een heerlijk avondje uit. De gastvrouw en kok zijn gezelllig en zeer professioneel. Ze weten waar ze het over hebben.

Een echte aanrader!

54. Afgelopen zaterdag hier voor het eerst gegeten. Veel geluk gehad met de tafelreservering, want het was eigenlijk vol. Desondanks persoonlijke aandacht en geen gevoel van drukte!

Gekozen voor het 3-gangen verrassingsmenu en dat is erg goed bevallen. Leuk om te zien dat de chefkok hier ook echt iets verrassends van maakt!

Heerlijk gegeten, leuke ambiance, sfeervolle aankleding. De eigenaren zijn zeer vriendelijk en goed op elkaar ingespeeld.

Wij komen zeker vaker terug!

55. Heb hier vandaag gegeten met z'n 5en, de sfeer die in het restaurant hing was erg goed, een lekker knus en gezellig.

Het eten is ook erg goed, het vlees is goed bereid even als de desserts.

Ik vindt het erg knap van André en Liza dat ze tussen de drukte toch nog even aan de tafel komen om even gezellig een praatje te houden.

Ik kom hier zeker nog een keer terug!

56. Zomaar onverwachts op een vrijdagavond bij restaurant Alkmaer beland. Mede door de gezellige uitstraling vanaf buiten trok het onze aandacht. Knus restaurant met een gezellige huiskamersfeer en leuk interieur.

We hadden alle 4 een ander gerecht gekozen en de een was nog lekkerder dan de andere. Nagenietend van het eten het sushi verrassingsdessert besteld. Zo'n lekker dessert hadden we nog nooit gehad (en dan overdrijf ik niet!). De combinatie alleen al.... hoe verzin je het!?

De bediening bestond uit de gastvrouw en de kok. Deze kwam zelf het dessert brengen. Veel interesse in de gast en enthousiasme. We zijn heerlijk verwend en komen zeker een keer terug!

57. Wendi en Bart (Groningen)

Erg sfeervol, klein restaurant met zeer vriendelijke bediening. Eten erg lekker en zeker niet duur. Ambiance prima. Leuk aangekleed. Aanrader!

58. Ik heb hier afgelopen zaterdag erg lekker gegeten met twee vrienden. Knus restaurant met een gemoedelijke sfeer. Ik had de mixed grill en deze was perfect. Mals vlees met goede friet. Ook de huiswijn was erg goed te drinken.

André en Liza doen alles met z'n tweeën, en weten tussen de drukte door ook nog tijd te maken voor een praatje.

Wij komen hier zeker nog eens terug!

59. Hans Koopman

Vrijwel vanaf de start komen wij in "Restaurant Alkmaer".

Op elke 2e en 4e woensdag van de maand is er een "Wine & Dining" menu. Een 4 gangen menu met bij elke gang een passende wijn. Vanaf het eerste moment waren we verrast door de leuke aankleding, de warme aparte uitstraling, de hartelijke bediening maar vooral door de heerlijke gerechten die we voorgeschoteld kregen. En die allen vergezeld gingen met een heerlijke bijpassende wijn.

En dat allemaal voor de prijs van nog geen € 25,-

Gelukkig dat heel Alkmaar dit nog niet weet, zodat we verzekerd zijn van een plek als we reserveren. Maar daar komt al verandering in, want onlangs waren we te laat en konden er niet meer bij.

André en Liza, we smullen elke keer weer.

60. Ik was niet onder de indruk.

Het interieur bestaat uit stoffen wandbekleding in blauw en roze, met verschillende patronen en structuren, de stoelen in zwart-wit en roze bedrukt met grote franse lelies. Het wordt bij elkaar wel erg druk. De muziek zijn de grootste r&b hits uit de jaren negentig.

De kaart is aardig, maar geen hoogvlieger. Als voorgerecht heb ik mogelijk het spannende gerecht op de kaart genomen: een zomer soepje van watermeloen met tabasco en vodka. Het klinkt gewaagd, en het proberen waard, ook als het geen succes zou zijn. De grote verrassing bleek dat het vrijwel smaakloos was. Een waterig kopje vol ijsklontjes, met een klein vleugje zoet, en verder niets. Mijn partner nam de tomatensoep. Ook deze bleek geen succes. Een vlakke tomatensmaak en verder niets. We vroegen ons af of dit een blik gepelde tomaten was dat door de blender gehaald was.

Als hoofdgerecht een biefstuk met portsaus. Deze deed wel wat het beloofde: een mooi mals stukje vlees, met een nette portsaus. Geen culinair hoogtepunt, maar er viel niets op aan te merken. Op de spies van kippendijen van mijn partner wel. De spies had een waterig smaak, en van de beloofde kruiderijen deed alleen het gelige kleurtje vermoeden dat ze toch echt gebruikt waren. Van textuur was helemaal niets te merken. We vragen ons af hoe dit bereid is. We vrezen in de steamer gegooid tot het compleet stuk is, en voor de vorm en het bruine streepje nog even op een grill is gelegd.

De bediening was vriendelijk, maar soms wat traag. Misschien ziekte of iets dergelijks, want ook de kok kwam geregeld de zaal in om bij te springen bij de bediening.

Bij elkaar was het geen succes. Een aardige biefstuk is niet genoeg om de rest te redden. Ik zie veel andere goede recensies, en hoop dat dit gewoon een misser was maar ik zal niet snel terugkomen.

61. Heerlijk met z'n tweetjes gegeten op donderdag 5 augustus!

Ook genoten van de heerlijke wijn.

Prettige sfeer en complimenten voor de gastvrouw.

Wij komen hier zeker terug!

62. Vrijdag 6-8 heerlijk gegeten, buiten op drijvend terras gezeten was een heel leuke ervaring om alle voorbijkomende sloepjes van zo dichtbij te zien. De eigenaars deden er alles aan om het ons naar de zin te maken.

Voorgerecht en hoofdgerecht gegeten, waren allebei echt heel goed. Te veel gegeten om nog plek te hebben voor de heerlijke desserts die op de kaart stonden.

We wensen jullie heel veel succes met het restaurant en de start van het hotel in januari!

Bjorn en Irma ( Nijkerk )

63. Op vrijdag 23 juli erg plezierig met 5 personen daar gegeten.

64. c.a.verlaan

Uiterst gezellig en intiem restaurant, zeer goede gastheer/vrouw.

Hoge kwaliteit.

Zeer zeker voor herhaling vatbaar.

65. Harm 31 punten

Als allereerste klant tijdens de eerste dag van de opening van dit smaakvolle restaurant werd ik heel erg verwend: een voortreffelijke maaltijd van 3 gangen met een heerlijk bijpassend wijnarrangement. Kunnen de nieuwe eigenaren Liza en André in de komende tijd dit niveau handhaven, vroeg ik me af.

In de afgelopen maanden heb nu 4 maal het restaurant bezocht. Op grond van mijn ervaringen kan ik zeggen dat restaurant Alkmaer een uitstekende plek is voor de verwende vlees-, viseter en vegetarier. De maaltijden worden met veel zorg bereid en geserveerd. Omdat het restaurant bovendien een warme, hartelijke en ongedwongen sfeer heeft is het een prima keuze.

Er komen binnenkort ook plaatsen buiten op het 'terras'. Ik ben benieuwd! Liza en André, veel succes en blijf 'scherp' in het hoog houden van de kwaliteit.

66. Robert en Amber

Het was onze eerst jaar samen en we hadden besloten bij restaurant Alkmaer te eten. Liza en André waren erg vriendelijk en ze maakten onze avond nog beter met een glaasje prosecco.

Het restaurant had echt een gezellige sfeer en het eten was heerlijk!

Wij komen zeker terug!

67. Agnes Vlasblom

Was een nachtje in Alkmaar.

En heb heerlijk gegeten in Restaurant Alkmaer. Zelfs voor 1 persoon was er een tafeltje vrij!

Zeer vriendelijke bediening!

Wens jullie veel succes en als ik dichterbij woonde zou ik zeker vaker komen! En dan niet alleen!

68. We hebben hier voor het eerst gegeten en ik ben absoluut van plan om er meer te komen, het is een absolute aanrader!

Het eten was heerlijk, helemaal geen aanmerkingen en de bediening is heel erg vriendelijk. Het eten is zeer luxe voor een redelijke prijs.

69. Heerlijk gegeten. Lekker biertje. Waren met 6 personen. Alles goed geregeld. Geen haast, bediening was top. Gerechten kwamen goed en lekker door uit de keuken.

70. Simon en Mariëtte

Prettige, amicale bediening. En het eten was ook prima. We voelden ons er echt thuis. Heel fijn dat we mochten proeven, welke wijn we graag wilden drinken. We wensen André en Liza veel succes voor de toekomst. Wij komen zeker nog eens terug.

71. Net nieuw in Alkmaar, dus gelijk geprobeerd.
    Heerlijk eten, vooral de tournedos! Prijs kwaliteit supergoed.
    Gewoon een lekker relaxt restaurant.
    Andre en Liza, dank je wel voor de fijne avond.