Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Alkmaar verdeeld zijn.

1. Inge Winder

Samen met Sendy een mini proeverij voor maar € 9,50 bestaande uit een heerlijke goed gekruide mini tomatensoep, Carpaccio en Griekse salade plus stokbrood met huisgemaakte aiioli en kruidenboter gegeten. Zalig! De sfeer was ook uitstekend, goede uitleg over wat wij voorgeschoteld kregen. En vergeet ik nog bijna het overheerlijke pasteitje als tussendoortje. Frans, je bent een super kok en Angelique, een super gastvrouw. Ik kom zeker nog eens terug.

2. Sendy Oud

Vandaag voor het eerst een lunch genomen bij Ereburger. Ik en mijn collega werden heel hartelijk ontvangen. Het ziet er heel gezellig uit van binnen, en er hangt een fijne sfeer. Wij hadden o.a. een Griekse salade die super lekker was en de carpaccio was zalig. Omdat alles zo lekker was ga ik daar zeer binnenkort absoluut weer eten.

3. Chinees-Indisch Alkmaar

D. Stam

4. Mediterraans Alkmaar

We kwamen met z'n tweeen om 6 uur binnen, we hadden gereserveerd met een groupon kaart. De chips en het brood kwam na drie kwartier, en 25 min later het hoofdgerecht wat niet warm was. De 8 luxe tapas, waren niet zoals op de bon stond. Al met al was het zeer mager. We hebben het gelijk gezegd, maar alleen maar de enige reactie was " ik geef het door". De mensen naast ons kwamen een uur later binnen en die waren gelijk met ons klaar met eten. Geen aanrader.

5,9
  5. Met collega's gegeten in Alkmaar.

Bediening is slecht, eten is slecht en te weinig.
    De muziek stond te hard. Je kon elkaar niet verstaan.
    Veel te duur voor wat je krijgt.
    Een lichtpuntje, de koffie was lekker.
    Geen aanrader, zoek liever even verder naar de vele andere lekkere restaurants die Alkmaar rijk is.

Kees

6. Heerlijk gegeten in het restaurant bij de open haard, vriendelijke bediening en lekkere wijnen die goed bij de gerechten passen. Zeker voor herhaling vatbaar.
    De volgende dag de high tea en ook deze was erg lekker.... Niet de standaard "hapjes"
    Dus voor een leuk en lekker adres...zeker naar restaurant Zegels gaan.

7. Afgelopen zondag voor het eerst gegeten in Zegels. Dit was een cadeau van mijn ouders. Heerlijk een tafeltje aan het raam. Een glaasje Merlot gedronken aangezien we met de auto zijn. Wij hadden beiden de currysoep genomen en mijn vrouw de beemsterrund en ik zelf de eend. Als dessert de tiramisu en taartje van chocolade. Attente en vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten in een mooi restaurant met royale stoelen. Wij komen zeker een keer weer.

8. Wij hebben gisteren in restaurant Zegels gegeten. Gezellig bij de openhaard. We werden goed ontvangen en voelden ons welkom. Een lekker glas prosecco was het begin van een top avond! De huisgemarineerde zalm is onze favoriet. En de hazenpeper was om te smullen! Heerlijke broodpudding als dessert. We kregen het advies van onze buren om hier eens te gaan eten. Nou, wij hebben er een favoriet restaurantje bij! Het kerstmenu ziet er ook goed uit trouwens. En een gezellige familiebrunch kun je er met kerst ook doen hebben we gezien. Echt leuk en wij kunnen het iedereen aanbevelen om hier te gaan eten!

9. Internationaal Alkmaar

Heerlijke avond gehad in dit gezellige en sfeervolle restaurant. Bediening was attent, en gastheer Eric heeft passie voor zijn vak. We hebben een heerlijk viergangenmenu gegeten met prachtige bijpassende wijnen. Het menu wordt verteld aan tafel, er wordt uitgebreid verteld over de heerlijke bijpassende wijnen, en waterglazen worden de hele avond door bijgeschonken. Het is echt een avondje uit als je bij restaurant 't Stokpaardje eet!

10. Meerdere keren hier gegeten. Eten is goed, drank ook. Precies voldoende om met een voldaan gevoel weg te gaan Bediening is prima.
    Het restaurant moet je zelf beleven en niet afgaan op negatieve berichten.

11. We werden vriendelijk ontvangen en alles smaakte prima. De kinderen konden een spelletje spelen op een aparte tafel en vermaakten zich prima. Kortom zeker een adres om nog eens terug te komen.

12. Echt prima restaurant en prettige bediening met kennis van zaken.
    Aandachtspuntje: je rook de frituur uit de keuken.

13. We hebben hier vorige week met z'n vieren gegeten.
    Heel gezellig en ongedwongen. Het personeel was wel wat jong en onervaren, maar wel vriendelijk.

14. Internationaal Alkmaar

Op woensdag 30 november met 2 personen wezen eten en genoten van het Wijn en Spijs menu. We werden verwend met 7 heelijke gerechten met de daarbij passende wijnen. Dit alles geserveerd en gepresenteerd door gastheer Eric, een man met echte passie voor zijn vak. We hebben een geweldige avond gehad en komen zeer zeker weer terug.

15. Internationaal Alkmaar

Anna de Bruin

Woensdag 30 november , de eerste van een hopelijk lange serie van wijn/spijs avonden. Wat een feest. Zeven gangen, dankzij Ton allemaal een wonder in de mond. Eric, de eminente gastheer, gaf een professionele toelichting bij de wijnen. Een ambiance waar je alleen maar van kunt dromen. Wij hebben een fantastische avond gehad .

16. Internationaal Alkmaar

Wat een fantastische avond gehad!
    Wanneer je echt van lekker eten houdt is dit een absolute aanrader!! Alle gerechten zijn even smakelijk - echt geweldig! De wijnen die erbij gekozen zijn maakt het geheel compleet. Pure verwennerij.
    Wij komen zeer spoedig weer langs!

17. Egi en Wim

Heerlijk gegeten. Prima verrassingsgerecht van de kok.

18. Ik ben laatst voor het eerst wezen eten in Koekenbier en vond het echt een super tent! Leuke en lieve bediening, heerlijk gegeten en een topavond gehad.
    Ook de prijs kwaliteit verhouding was zeer aangenaam in vergelijking met andere Alkmaarse restaurants.

Ik was ook erg blij met de vegetarische gerechten, want waar vinden we deze tegenwoordig nog!

Top tent, ik kom er zeker vaker!

19. Nederlands Alkmaar

In heel Alkmaar en de wijde omgeving is geen betere kok te vinden dan Nico van Riche. Hij kookt sterwaardig; zijn gerechten zijn niet alleen een lust voor het oog, ze smaken zoals ze er uit zien. Fantastisch.

20. Kom er al jaren daar het dicht bij mijn werk is, ik zal er niet voor om rijden. Bediening ronduit triest te noemen.
    Uitsmijters en dergelijke altijd goed te eten. Een goede hamburger is niet te krijgen ( Zien er al nooit erg fris uit in de vitrine ) Hoop dat het nieuwe pand gepaard gaat met een stijging qua service en klantvriendelijkheid

4,5
  21. Familie de Boer

Wij komen hier regelmatig en elke keer zijn wij zeer tevreden. De bediening is vlot en erg gastvrij. Het menu wordt goed uitgelegd. Het eten is heerlijk en wordt smaakvol opgediend. Daarbij is het 4 gangen menu een absolute aanrader. Ook voor groepen is dit restaurant goed geschikt.

22. Zeer lekker gegeten, goede bediening en zeer sfeervol ingericht. Verrassende kaart. De slibtong was uitstekend en de geitenkaasbavarois een echte aanrader! Natuurlijk is een Brugse Zot van de tap ook heerlijk. Prijs-kwaliteit: uitstekend. Een echte aanrader!

23. Heerlijk restaurant ongedwongen sfeer met een prima keuken, we hebben een leuk weekend gehad in Alkmaar en zijn hier wezen eten op zaterdag 19 november, we werden heel hartelijk onthaald door de gastvrouw.
    We waren aangenaam verrast dat onze tafel die we via de telefoon hadden gereserveerd (via de website) ook daadwerkelijk voorzien was met een naambordje erop met onze naam, ik had nooit gedacht dat dat zo goed en snel zou werken.
    We hebben een 4 gangen menu in een uiterst ongedwongen sfeer en geen gehaast naar binnen gewerkt.
    Het eten was zeer smakelijk en met zorg bereid, al met al voor ons zeker een reden om nog weer eens een tripje naar Alkmaar te ondernemen en hier weer eens lekker aan tafel aan te schuiven.

Top restaurant.

Groetjes uit Duiven

24. Goed gegeten bij Alkmaer. Gezellig tentje, leuke bediening en het eten was prima. Leuk wijnarrangement bij de gerechten. Ook vegetarische gerechten waren lekker.

25. Eten was goed, tafels en inrichting was een regelrechte ramp. We hebben een maand van tevoren gereserveerd en kregen 2 plaatsen te weinig. Dit resulteerde erin dat er 2 mensen met hun bord op schoot zaten te eten... Dit vind ik echt niet kunnen!

5,9
  26. geke

27. Chinees-Indisch Alkmaar

Meerdere malen met gasten gegeten.
    Waren enthousiast over de maaltijden die aan tafel werden bereid.
    Ook meerdere malen Chinese maaltijden, zoals wij die kennen en noemen, afgehaald en beslist topklasse.
    Onze ervaringen zijn dus uiterst positief.

28. Goed restaurant, mooie inrichting, gezellige en ontspannen sfeer. Het eten was erg lekker en goed bereid maar nergens echt bijzonder of verrassend. De puntzak met patat is een erg leuk detail, maar de frieten zijn een beetje standaard, ik zou hiervoor dikke grof geschilde patatten nemen om het effect te versterken.
    De lamsbout heb ik zelf niet gehad maar scheen erg lekker te zijn volgens mijn tafelgenoot. Deze was goed gaar en viel mooi van het bot.
    Zelf had ik de varkenshaas Ereburger. Deze was erg smakelijk, goede champignonsaus en aankleding van het bord. Ook was hij nog goed heet (vers uit de pan), iets wat je niet vaak ziet in een restaurant, daar meestal het vlees tegen het lauwe aan zit.

verder zou ik nog wel een kantekening willen zetten bij de bediening. Ondanks dat het restaurant niet echt vol zat had ik er moeite mee om oogcontact met de bediening te maken. Deze was erg druk bezig met glazen wassen en tafels dekken zonder met enige regelmaat op te kijken of de eetzaal in de gaten te houden. Toch wel een minpuntje.

Daartegenover staat dan weer een schat van een gastvrouw die graag even een praatje met je maakt (zeker niet geforceerd of geanimeerd), waardoor je je gelijk welkom voelt.

Al met al een dikke voldoende, maar wel met een aantal kanttekeningen. Dus het kan nog beter ;-)

29. Nederlands Alkmaar

Heerlijk gegeten op een doordeweekse avond. Huiswijn rood kan beter!

30. Wij hebben erg genoten van het viergangen menu! Dit was inmiddels al de vierde keer dat we hier komen. Binnenkort weer maar dan voor de tapas! Nette prijs, gezellige sfeer en ook nog eens echt alkmaars bier!