Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Alkmaar verdeeld zijn.

1. Gastvrije en zeer gezellige bediening. Sfeervolle zaak die zeker niet over het hoofd gezien mag worden in de stad.

2. B. Meijer-Bood

Het was een hele leuke avond om naar De Nachtegaal te gaan, Alkmaar op z'n mooist deze tijd. Het eten bestond uit 3 keer een proeverij en dat was goed afgepast hoor het smaakte goed. De sfeer was goed, alles was goed

3. Vriendelijke ontvangst en men had gelezen dat wij bijtijds klaar wilden zijn voor het theater en daar werd prima rekening mee gehouden. Ruim op tijd klaar. Bediening was snel en zeer attent. Eten was heerlijk, en dubbel genieten van de prijzen ook voor de cocktails, de helft goedkoper dan elders.
    Komen zeker terug!

4. Wilj

5. Zalig gegeten en ruim voldoende.
    Hele aardige bediening.
    Super.

6. Agnes Vader

We hebben heerlijk gegeten. Bediening was prima. Het ging erg rustig dus konden we een paar uurtjes genieten. Gerechtjes waren goed en voldoende. We komen zeker nog een keer terug.

7. hugo.snabilie

Fijne sfeer, goed eten, prima service.

8. Soraja bijwaard louter

Heerlijk ouderwets gezellig restaurant, maar toch genoeg modern dankzij de heerlijke lunchen dinerkaart.

9. Dennis van Hilst

Heerlijk eten top sfeer kortom staat garant voor een heerlijk avondje uit.

10. Eetcafé Alkmaar
  11. Ik was heel nieuwsgierig en we hadden er echt zin in. Prijs was ongeveer €60 pp en daar hebben wij wel verwachtingen bij.
    Was lekker maar niet perse indrukwekkend en bijzonder. Personeel was heel vriendelijk en attent en de sfeer was ook heel erg gezellig.

6,5
  12. wieki van leussen

We hebben met z'n tweeën heerlijk gegeten en zaten ook op een leuke plaats bij het raam.
    We werden heel vriendelijk door de meisjes bediend.

13. Een gezellig restaurant aan de winkelstraat. Vriendelijk personeel en het eten was lekker. We hadden de proeverij.

14. Cees van de Meent

Goed en gezellig restaurant. Uitstekende bediening en heerlijk gegeten! Een aanrader.

15. Roy & Teske & Mirre van Oort

Erg attente en aardige uitbaters! Tentje heeft een leuke gezellige sfeer, ook leuk dat het de ruimte deels deelt de naastgelegen schoenenwinkel. Goed eten en drinken voor een heel redelijke prijs.
    We waren hier met onze pasgeboren kleine en hebben er enkele uurtjes doorgebracht omdat we de fles moesten geven, was geen enkel probleem om wat water warm te laten maken hiervoor. Daarnaast hadden we een dinerbon die we hier met een 3 gangen lunch op konden maken, het was op dat moment net wat teveel van het goede, dus voor het dessert (taartje) mochten we later die dag gewoon terugkomen. Als we weer is in Alkmaar zijn komen we zeker hier terug!

16. Internationaal Alkmaar

Slechte service geen saus en dan komt de bezorger dat ik moet betalen voor me saus? Oplichters!

17. Hans Klarenbeek

4-november-23 effe met mijn zoon geweest en die was net als ik vol lof over dit leuke tentje en het goede eten!! Als ik in het vervolg wat ga eten in Alkmaar is de kans groot dat het hier is. Ben er ooit in 1982 geweest.

18. Helaas stonden wij voor een dichte deur. Dit restaurant is gesloten. Ik denk dat ze het niet hebben gered.

19. Heel fijne sfeer, en lekker eten! Je mag met de hond mee binnen.

20. N.Janssen

Fijne plek, gezellige sfeer met de live muziek en heerlijke mosselen gegeten.
    Bij een volgend evenement zijn we er zeker weer!

21. Er was een gezellige sfeer! De bediening was ook erg vriendelijk. De kwaliteit van het eten was helaas heel slecht. Vooral de warme gangen waren niet te eten.

22. Bezorging duurt lang en het eten kwam lauwwarm aan. De wraps waren aan de bovenkant 5cm zonder vulling of saus of wat dan ook. Portie krulfriet bijna 5 euro (zonder saus, uiteraard). Niet voor herhaling vatbaar.

5,1
  23. Anja Stuyt

Warm, sfeervol en relaxed dat is Ten Westen!
    Goede bediening, blije gezichten, en heerlijk eten! Top!!

24. Gezellige setting in een leuk restaurant. Genoten van een heerlijke luxe hightea.

25. Lekker eten en goede service.

26. Internationaal Alkmaar

Beste restaurant in alkmaar, mijn favoriet.
    Niet alleen door de geweldige lieve eigenaren maar ook gewoon door het super lekkere eten. Altijd een groot portie, aardappelen krijg je erbij, broodjes krijg je erbij, je hebt standaard een kan water op je tafel en je krijgt ook altijd een kaas amuse. Als je iets niet lust/ als je vegetarisch of ergens allergisch voor bent kan je dat altijd van te voren aangeven, dan word het gerecht aangepast naar jouw wens en blijft het alsnog perfect. Het interieur van the Hielander is helemaal schots ingericht, overal waar je kijkt zie je whiskey staan en andere puur schotse voorwerpen. Mijn favoriete gerecht is "Highland Chicken" een kipfilet met een krokante buitenkant en een beetje zalm er in met erg lekkere dillesaus en groentes. Sterk aan te raden restaurant, vooral als je een keer voor wat anders wilt kiezen!

27. Internationaal Alkmaar

Romy

28. Leuke restaurants om te eten. Alleen was het frisjes binnen. Maar werd opgelost met het gordijn dicht doen wegens kou van enkel glas.

Service was goed en het eten ook.
    Komen zeker terug.

29. Mevrouw Peppino heeft heerlijk gekookt. Alle gerechten waren lekker en met zorg bereid. De keuze uit de diverse wijnen was enigszins beperkt maar onze keuze was prima.
    Wat verder opviel waren de niet alledaagse gerechten. Vooral de pasta en het dessert.

30. Fijne sfeer en lieve, professionele medewerkers die meedenken met onze wensen. Wij hebben hier een zeer geslaagde avond gehad met ons bedrijfsdiner en aansluitend feestje. Een aanrader wat ons betreft.