Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Alkmaar verdeeld zijn.

1. Op Facebook zag ik dat er een optreden van een Doe Maar! Coverband zou zyn. Meteen een tafel voor 4 gereserveerd om vooraf te lunchen. Myn advies… Wanneer er een optreden is boek dan ruim de tyd zodat je vantevoren rustig kunt eten. Dan kan je rustig wat drinken terwyl ze in de tussentijd de lunch voorbereiden. Want daarna was het afgeladen druk. Tafels en stoelen werden opgeruimd en we hebben HEERLYK gedanst. ÈCht genoten. De band was GEWELDIG en de sfeer was goed. Over goed gesproken… De lunch… VERRUKKELYK. Wy komen zéker terug.

2. Nederlands Alkmaar

Goed eten, goede service en goede prijs kwaliteit in het midden van Alkmaar, zeker een aanrader.

3. Daniëlle

We hebben heerlijk gegeten in een, helaas voor ons, kort tijdsbestek. We hadden weinig tijd en daar werd goed rekening mee gehouden. Leuke bediening. We komen graag weer terug.

4. Gisteravond weer eens het ijkgebouw geprobeerd. Het was niet de eerste keer onder de nieuwe eigenaar en ik was eerder al niet enthousiast maar toch weer eens een poging gewaagd.
    Onder de eerdere uitbaters heel lekker gegeten maar nu wederom niet blij.
    We hadden de knolselderij/venkelburger, niet omdat ik vega ben maar het stond erg smakelijk omschreven op het menu. We waren met drie en de serveerster vroeg of we alvast extra friet wilden bestellen omdat het 1 portie voor twee was. Waarna ik zei dat de patat er toch bij hoorde en dus voldoende voor drie personen zou moeten zijn? O ja dat was waar zei ze….
    De burger zag er niet heel bijzonder uit, had ook een burger van een gemiddelde fastfoodketen kunnen zijn. Broodje was ingedeukt en niet van hoge kwaliteit.
    De burger zelf was gefrituurd en van binnen beetje plakkerig(misschien bindmiddel/bloem om de burger te binden?)
    Van alles wat vermeld stond in de omschrijving proefde ik niet veel. Mierikswortel, kappertjes, dille in een remouladesausje maar erg weinig smaak.
    Friet is qua smaak wel lekker maar allemaal kleine stukjes. De salade was ok, zeker niet bijzonder. Dressing wat flauw. Laat de niet zelfgemaakte croutons liever achterwege, voegt echt niets toe.
    Al met al was het voor 20,50 geen goede prijs/kwaliteitverhouding en voorlopig echt de laatste keer dat ik naar het ijkgebouw ga. Zo jammer want de plek blijft top.
    Mijn conclusie is dat het gewoon veel beter kan en zou moeten, eten waar je echt blij verrast van bent en waar veel smaak en liefde in zit!

2,8
  5. Wij kwamen om half 7 en dan is het echt spitsuur. Wij moesten even een kwartiertje wachten maar kregen wel een borrel van het huis. Later bleek dat als je tegen 8 uur binnenloopt je zo kan zitten. Prima dus. Alleen voorgerechtjes genomen en we waren weer een beetje in Griekenland. Restaurant weet echt de touch van Griekenland te raken. Kortom een aanrader.

6. Het was gezellig, het eten was heerlijk en de muziek en dans (Flamenco) prachtig

7. Soraja bijwaard louter

Nu een keer zonder social deal geboekt, niet meer gekregen. Jammer eten smaakte goed maar er had wat meer franje bij gemogen. Niet echt aangekleed diner. De proeverij is heerlijk voor senioren, maar verwacht toch een leuker geheel wat salade bij het hoofdgerecht etc.

8. Deze avond was erg verrassend en gezellig, er was Spaanse muziek met een Flamenco danseres en daarbij serveerden ze bijpassende tapas hapjes; erg gevarieerd en lekker! Ze hebben genoeg en vriendelijk personeel. De sfeer is er sowieso erg fijn, maakt niet uit wat voor soort avond ze organiseren. Wij komen er erg graag.

9. Lekker gegeten, via Wonderbox een 4 gangen proeverij. Goeie porties.

10. Marinus Klap

Het was erg gezellig, goed optreden, lekkere Puglia wijn. Tapas nog wat verfijneren.

11. Jacqueline van Hoolwerff

Het ontvangst was al top, net zoals de hele avond, echt een aanrader.

• Eindcijfer 10
  12. Had gereserveerd op 1e Kerstdag via eet.nu.
    Reservering werd bevestigd door SuperThai restaurant.
    Bij aankomst bleek het restaurant gesloten en op de deur een briefje dat ze 1e Kerstdag gesloten waren… een domper op deze Feestdag!
    3 keer een email gestuurd hoe dit kon gebeuren… geen enkele reactie!
    Misschien een foutje in het reserveringssysteem, maar totaal geen reactie vind ik zeer klantonvriendelijk!

13. Erg gezellig bij kunnen praten met vriendinnen. Gezellige en goede service en bediening.

14. rina bruggeman

Heerlijk gegeten! Hele uitgebreide afwisselende kaart met Indiase en Nepalese gerechten. Wil je pittig eten kan dat maar dat hoeft niet. Prijs/kwaliteit is dik in orde.
    Voor een zaterdagavond was het vrij rustig. De serveerster sprak niet of nauwelijks Nederlands wat tot wat verwarring leidde.
    Maar we komen zeker nog een keer terug. Dus als je eens iets anders dan anders wil proberen is dit echt een aanrader!

15. Wij hadden een mooi plekje, voor het raam, in het sfeervolle Nachtegaal.
    Heerlijk gegeten, leuk dat de wijn aan tafel wordt ingetapt en de bediening is super👍

16. Luckyluke

Echt toppers, zware avond, lekker eten top

17. Super snelle service, heel klantvriendelijk en ook flexibel als er wat fout gaat. Zeker een aanrader.

18. Internationaal Alkmaar

Martin Stavleu

Als je echt een Schotse ervaring wilt opdoen dan ben je hier al sinds lange tijd aan het juiste adres! De eigenaar en zijn team geven alles om je een heerlijke avond met prima eten te bezorgen! De keuze uit de aanwezige whisky’s is overweldigend! Absolute aanrader.

19. Tegoed niet kunnen verzilveren.
    Geen enkel contact mogelijk met de eigenaar

20. Lunchroom Alkmaar

In heb hier onlangs gegeten en het was super goeie service, met aardig personeel en lekkere broodjes! Zal hier zeker vaker terugkomen!

21. Leuke bediening, uitleg van de eigenaar, goede sfeer en erg lekker eten, kortom een aanrader!

22. Mediterraans Alkmaar

Marlies Kos

Wat hebben wij een heerlijke avond gehad, high wine met heerlijke wijn en lekkere gerechtjes. Echt een aanrader! Ook leuk dat dit na 18.00 uur mogelijk is.

23. Eten heerlijk, sfeer prima, bediening super vriendelijk en behulpzaam. Aanrader!!

24. Jane de la Fosse

Wat een verrassing, dit restaurant.
    We kregen het kerstmenu. Niet kiezen van de kaart dus, maar dat was helemaal niet erg. Wel nog de keus tussen vegan, vega en vlees.
    Het was een avondvullend diner.
    Het enige minpuntje vond ik dat we na binnenkomst en plaats nemen aan tafel minstens twintig minuten moesten wachten voordat iemand ons de kaart kwam brengen en ons kwam vragen of we iets wilden drinken. We kregen het idee dat het restaurant te weinig personeel heeft. Maar al met al was het het wachten waard. De kwaliteit was TOP!

25. Met een ploeg van twintig man, vrouw komen eten… we moeten er even op wachten. Maar daarna kwam de bediening vlot op gang… heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening! Echt een top avond gehad… voor de kerst al gereserveerd. Hier blijven wij komen!

26. Kenan Caliskan

2 uur lang eten wachten. Als je niet kan bezorgen, ga dan ook niet aanbieden voor bezorging.

27. Gastvrije en zeer gezellige bediening. Sfeervolle zaak die zeker niet over het hoofd gezien mag worden in de stad.

28. B. Meijer-Bood

Het was een hele leuke avond om naar De Nachtegaal te gaan, Alkmaar op z'n mooist deze tijd. Het eten bestond uit 3 keer een proeverij en dat was goed afgepast hoor het smaakte goed. De sfeer was goed, alles was goed

29. Vriendelijke ontvangst en men had gelezen dat wij bijtijds klaar wilden zijn voor het theater en daar werd prima rekening mee gehouden. Ruim op tijd klaar. Bediening was snel en zeer attent. Eten was heerlijk, en dubbel genieten van de prijzen ook voor de cocktails, de helft goedkoper dan elders.
    Komen zeker terug!

30. Wilj