Proeflokaal Bregje in Alkmaar

di lunch 12:00 - 16:00 diner 17:00 - 22:00

1472015962 74
1491198791 74

1. Tanja van Rantwijk

Leuk, kip was oké, maar sfeer en voor en na gerecht heerlijk, veel keuze, goede prijs..

2. P a zwaan

Voor de eerste daar gegeten zeer goed voorgerecht Hoofd gerecht zeer goed en nagerecht wafer met warme jersey en slagroom en jis Dame blance e.

3. Het capresetaartje is een fantastisch hoofdgerecht... als je een dwerg, elf of tuinkabouter bent. Nog nooit in mijn leven een hoofdgerecht geserveerd gekregen dat letterlijk de omvang had van 1/4 omelet. Zeer zeer jammer, ik kan me niet voorstellen dat je als management dit aan je gasten serveert. Genant, heb dit werkelijk nog nooit in mijn leven meegemaakt. Onbevredigend met een hoofdletter O. Z Wafel was wel lekker. Erg jammer, had mooie verwachtingen bij Bregje maar heb dit nog nooit meegemaakt.

4. Het eten was goed en mooi opgemaakt. Duurde allemaal wel te lang. Wij bestelden om 20.15 de voorgerechten. Duurde 5 kwartier voor het voorgerecht geserveerd werd. Daarna wachten op hoofdgerecht etc. Drankjes werden niet bezorgd, moesten we extra om vragen, werden toen weer opgeschreven. Wel gevraagd of ze ze niet dubbel op de rekening zette, maar met 9 personen konden wij later niet achterhalen of dat wel of niet gebeurd was. Toen we aan de koffie zaten werd achter ons met veel kabaal tafels en stoelen verschoven voor de volgende dag. Ik vroeg of het zachter kon. De stoelen werden toen wel opgetild i.p.v. geschoven, maar met een klap neergezet. Al met al om 23.45u naar huis.

Bij afrekenen bovenstaande benoemd. Kreeg te horen dat het erg druk was en daarom zo lang duurde met het eten. Op de klacht van het lawaai werd alleen " oh" gezegd. Geen excuses aangeboden gekregen.

We hebben geen fooi gegeven. Het eten was goed, maar dat was ook het product dat we besteld hadden.

5. Allereerst, zelfs nadat ik mij had uitgegegeven als recensent geen andere behandeling tegenover andere gasten zoals mij. Complimenten daarvoor, de meeste veranderen gelijk van behandeling.

Bediening was 10/10. Vriendelijk, oplettend en goede service. Geen14/15 jarigen zoals de meesten beweren hier.

Eten: 9/10. Ik had graag meer van het hoofdgerecht gezien in plaats van zoveel patat. Ik ben van mezelf een grote eter, maar dat was een beetje teveel. Desondanks waren de gamba's erg lekker en de salade ook. Patat was niet overbakken en knapperig.

Sfeer: Ondans de rumoerige straat waar het restaurant gevestigd is is de sfeer en ambiance erg gezellig.

Prijs: op maandag t/m woensdag 3 gangen voor de prijs van 12,50? Het verbaasd me dat het niet drukker was. Voor zo'n prijs is uit eten voor een beperkt budget (zoals die van mij) ideaal.

Kortom: wil je lekker uit eten voor weinig geld, Proeflokaal Bregje staat bovenaan de lijst!

6. Druk en rumoerig maar ondanks dat blijft het personeel vriendelijk en attent!

7. Dit is het eerste restaurant, waar ik een driegangenmenu helemaal heb opgegeten. De porties zijn voor mij precies op maat gemaakt. En het was nog eens lekker ook.
    Normaal bestel ik altijd 2 voorgerechten omdat die over het algemeen niet zo groot zijn en daarvan gaat toch zeker de helft terug naar de keuken omdat het teveel voor mij is.
    Bregje is een echte aanrader en ik zal haar zeker in de gaten blijven houden.

8. Anthika

Het eten was zeer smakelijk zoals altijd. Men moet niet zeuren over de professionaliteit of dat er geen gratis water geschonken wordt bij een glaasje wijn. Het is geen 5 sterren restaurant. Zeker perfect voor een gezellig avondje met een beperkt budget! Ik zeg doen! Misschien een tip; meer variaties in het menukaart zou wel verfrissend zijn! Verder een top restaurant en prima kwaliteit voor de prijs.

9. Super lekker gegeten en gedronken, vriendelijke bediening en de gerechten zagen er super uit en smaakte uitstekend. Echt een aanrader.

10. Zaterdagavond heerlijk met wat vriendinnen wezen eten bij Bregje. Werd vriendelijk ontvangen en het sfeertje was goed. Het voor, hoofd en nagerecht waren heerlijk en werd snel geholpen. Een toprestaurant!

11. Wat een gezelligheid! Die heren in de bediening waren erg enthousiast en het eten was heerlijk!

12. Zondag heerlijk gegeten met vrienden, vooral de ossenhaas was erg lekker! Komen zeker een keertje terug!

13. Eerste keer bij Bregje gegeten, en ook de laatste keer. Binnen is het bloedheet. Onervaren bediening tussen de 14 en 15 jaar!? Friet was helemaal door bakken en zat geen aardappel meer in. We kregen wel nieuwe, dus dat was in principe geen probleem. Het blijft een vreetschuur en dat merk je ook, snel eten en vooral snel weg wezen zodat er weer andere mensen in kunnen.

14. Goed eten. Service is dramatisch slecht!!

15. We kwamen om 18.00 aan met z'n 3-en en hadden al aangegeven dat er nog een, een half uur later kwam. Toen werd ons niet gemeld dat we om 19:45 weg moesten. Dit werd gemeld om18:30 toen wij aangaven dat nummer 4 er over 10 minuten zou zijn. Wij waren hier ng nooit geweest, dus wisten het concept nog niet. Prima concept, maar meld het van te voren. Ook werd niet aangegeven dat er geen glazen water bij de wijn geserveerd wordt, maar spa blauw. Dit schijnt op de kaart te staan, maar die hadden wij nog helemaal niet. Wij zijn naar een ander restaurant gegaan en komen niet meer terug!

16. Ik heb nu al een aantal keren gegeten bij Bregje en ik vind het heerlijk. Het is wel altijd erg druk, dus vroeg reserveren! Het eten is goed en betaalbaar waardoor je ook nog een lekkere cocktail kunt proberen!

17. Heerlijk gezeten op het prachtige terras onder de heater. Kinderen konden lekker spelen op de Paardenmarkt terwijl wij genoten van een 3-gangendiner voor maar 14,50.
    Kwaliteit van het eten was uitstekend. Bediening vriendelijk en adequaat.
    Wij komen zeker terug!

18. Heel lekker gegeten en goed bediening. Een aanrader!

19. Voor de zoveelste keer héérlijk gegeten, goede bediening, alles was naar wens. Wij komen zeker terug!

20. Wanneer je lage eisen stelt aan uiteten gaan dan is dit restaurant geschikt voor je. Anders gewoon iets meer betalen en dan heb je wel kwaliteit op je bord. Bediening onervaren, jong en onbeholpen (glaasjes schuiven op een dienblad, drankjes vergeten en pas na 45 min een kaart brengen), bloedheet binnen en een gigantische klankkast.
    Voor ons geen tweede keer.

21. Goed gegeten. Vriendelijke bediening, die ook luisteren. Top!! Vanwege het enthousiaste publiek iets lawaaierig, maar wij gaan zeker terug. Een pluim voor alle medewerkers.

22. Het eten is echt goed, zeker voor die prijs! Bediening ook gewoon heel goed, terwijl het superdruk was. Zeker voor herhaling vatbaar!

23. Dirk Koster

Was erg lekker en gezellig. Alleen het was niet echt veel wat je kreeg, je moest het hebben van de bijgerechten, (patat) en sla. Was wel goed.

24. Heel gezellig en alles even lekker en voor die prijs.

25. z

26. 29 maart 2016 bij Bregje gegeten. We waren van te voren wat sceptisch omdat het ons erg goedkoop leek: 3 gangen voor 12.50, maar we hebben lekker gegeten. We hadden als voorgerechten de garnalenkroketjes en de geitenkaassalade, als hoofdgerechten saté en beenham en als nagerechten dame blanche en cheese cake. De porties waren niet groot, maar genoeg. We kregen ook frites en salade bij het hoofdgerecht. De bediening was heel vriendelijk en kwam geregeld vragen of alles smaakte. Het is wel wat rumoerig, maar het was ook heel druk. En dat voor de maandagavond! Zeker voor herhaling vatbaar!

27. Drie keer bij Bregje geweest. Ik ben een doorgewinterde horeca kenner maar na 3x kan ik zeggen dit is top. Leuke en attente bediening met charmante gastheer. Persoonlijke aandacht, leuke sfeer en goed smaakvol eten. Sommigen zitten in een restaurant op de wip. Bestel dan maar wat online. Voor restaurant neem je de tijd. Bregje mijn complimenten en dat heb ik ter plekke ook geuit.

28. Gezellig en lekker gegeten voor een mooie prijs! Goede snelle bediening. Eten heet op tafel. Top!

29. Het duurde allemaal extreem lang. Bediening liep niet soepel, lieten van alles op tafel staan, waardoor de tafel vol stond. Het hoofdgerecht was lauw en smaakloos. De saus erbij was wel lekker, maar dat was het dan ook wel. Zeker niet voor herhaling vatbaar.

30. Heb er van de week gegeten. Leuke locatie, wel wat rumoerig, maar we zaten vlakbij een tafel met 16 dames. Genoeg keuze uit de menukaart en snelle bediening ondanks dat het druk was. En een goede leuke prijs, zo kan je nog eens lekker een avondje gezellig uit eten. Wij komen zeker terug.

31. Het eten bij Bregje is lekker maar zeer wisselend per keer, ene keer normaal tempo andere keer hebben we er 3 en een half uur gezeten. Steak kun je beter niet nemen, die is niet te eten. Ik heb het nu 3x geprobeerd en heb de indruk dat het niets uitmaakt of je het zegt of niet, als je het terug geeft omdat het te gaar en droog is komt er geen compensatie in de vorm van extra kopje koffie ofzo. Verder leuke ambiance met personeel die echt hun best doen. Al het andere eten dat ik tot nog toe gegeten heb is echt verrukkelijk en mooi verzorgd!

Vr gr Erna

32. Op vrijdag avond bij Bregje in Alkmaar gegeten. Mooie locatie. Wat gelijk opvalt is de lawine van geluid, waardoor je regelmatig je stem moet verheffen om een gesprek te kunnen voeren. De kaart is redelijk divers en de vaste prijs is erg voordelig. De bestelde mosterdsoep was lekker, maar lauw. Als hoofdgerecht ossehaasspies. Het vlees was lekker, maar de saus was koud. Garnituur is minimaal. Als nagerecht chocoladetaartje. Deze was verrukkelijk. Bediening is erg gastvrij en behulpzaam, maar erg jong en weinig horeca ervaring.
    Al met al eens, maar nooit meer.

33. theoblond

Heerlijk gegeten: topkwaliteit!!! Sfeer enorm gezellig en zeer vlotte, correcte bediening! Geen wachttijden! En ongelooflijk betaalbaar. Echt een aanrader voor een ieder!!!

34. Leuk restaurant, vriendelijke en vlotte bediening en een goede prijs kwaliteit verhouding! Een tip is om misschien wat te doen aan de akoestiek, ik vond het namelijk wel wat rumoerig.

35. Gegeten met kind van 14. Hij vond het wel lekker, zelf was ik er minder kapot van. Bestek was vies! Wijn voor 4 euro, een goedkope supermarktwijn. Het was degene die wordt aangeraden, waarschijnlijk omdat er het meeste op verdiend wordt. Sla had bruine randjes dus die heb ik eruit gevist. Bah! Serranoham had aardappelsalade met spekjes die te taai waren om te eten. Patat had hele sterke oliesmaak (ik vermoed op te lage temperatuur gebakken). Ik begrijp dat met de gekozen prijsstelling minder snel iets wordt weggegooid (sla) of dat iets minder goede producten worden gebruikt (spekjes, patat, wijn), maar er is voor mij een ondergrens. Schoon bestek moet toch haalbaar zijn? Biefstuk en hamburger waren gemiddelde kwaliteit. Toetjes chocoladetaart of appeltaart waren prima. Helaas verkopen ze geen losse toetjes...

36. nicolette overdijk

Ik verwacht geen hoogstandjes voor deze prijs, maar eten was erg lauw en het duurde allemaal erg lang. Misschien een tip als je jong personeel hebt, om 1 oudere erbij te nemen die de boel goed kan sturen!

37. Franklin maas

Als je met 11 man komt snap ik dat je even moet wachten. Als je dan met 12 man 3 kleine bakejs friet krijgt en een koude varkenshaas op je bord, dan wordt je daar niet blij van. En heb je je eindelijk door je vlees heen gewerkt, komt de salade als alles al op is. Kortom; hier komen we nooit meer.

38. Erg leuke avond gehad! Leuke bediening, gezellige sfeer en een goede prijs/kwaliteit verhouding!

39. Kelsey Jansen

40. Jan Hofstaat

Helaas een slechte ervaring meegemaakt bij Bregje Alkmaar. Ten eerste hebben we een uur moeten wachten op ons voorgerecht en het hoofdgerecht werd pas na 2 uur geserveerd. Tot onze grote onstentenis bleek de patat op te zijn en ook de crème brûlée. De service was ook niet van een niveau wat je mag verwachen in een "normaal restaurant". Het personeel was erg onervaren en kon ons niet goed te woord staan. We zijn uiteindelijk opgestapt en samen met ons stapten ook andere gasten op.

41. Ik heb eergisteren voor het eerst gegeten bij dit nieuwe restaurant in Alkmaar en echt een aanrader! Een menukaart met goede keuzes. De gerechten smaakten erg goed en er was leuke vlotte bediening. De prijs kwaliteit is verbazingwekkend goed! Een aanwinst voor Alkmaar en zeker voor herhaling vatbaar!

42. Zeker een aanrader! Heerlijk gegeten voor een klein prijsje. Gezellige sfeer, restaurant is mooi aangekleed, en bediening erg vriendelijk.

43. Geen ervaring. Er werd gewoon gezegd dat ze geen eten voor ons hadden. Half negen op donderdagavond. Zo slecht.

Ik heb zelf een kapsalon hier in de stad. Maar dit gaat een slecht praatje worden.

44. Gre

45. 3 collega's

Om 15.45 op het terras om in de zon een drankje te bestellen. We werden weggestuurd!! Pas vanaf 16.00 uur konden we iets bestellen.

Ik kom hier nooit meer. Ik laat me niet meer wegsturen. Ik voelde me een klein kind wat iets vreselijks verkeerd had gedaan.

46. Vanavond geweldig gegeten mij Bregje in Alkmaar. Het personeel is uiterst vriendelijk, behulpzaam en alert. De gerechten kwamen steeds keurig op tijd. Het drie gangen keuze menu was voor ons allebei echt heerlijk. De porties zijn precies groot genoeg en bijzonder smakelijk. De nota die we kregen was €46,40. Dat is incl. 2 pilsjes, 2 glaasjes rosé en 2 koffie. Prima!!!!

47. 3 gangen voor 14,50, het lijkt te mooi om waar te zijn. Maar wat was het lekker! Tot snel!

48. Vincent

Heerlijk terras in de zon. Alleen het eten is niet meer dan in een veredelde snackbar. Zeer matig eten maar daar is de prijs ook naar. Service was ook slecht. Personeel was slecht/niet geïnstrueerd waardoor iedereen maar wat deed. Voorgerecht was echt niet lekker, hebben er wat van gezegd maar werd verder helemaal niets mee gedaan.

49. S.Koning

Zeer leuk restaurant. Heel lekker gegeten, goede kaart en uiteraard zeer goed prijs/kwaliteitverhouding. Zeer zeker een aanrader. Heel vriendelijk personeel.

50. Heerlijk gegeten, overzichtelijke kaart met naast bekende ook wat minder bekende maar erg lekkere gerechten. Porties erg goed (en ik ben doorgaans een grote eter). Prijs/kwaliteit verhouding is top. Service prima, erg aardig. Zaten heerlijk binnen maar op het terras lijkt het me ook prettig toeven. Zeker voor herhaling vatbaar!

51. Zeer gezellig. Leuk terras. Vriendelijk personeel. Mooie inrichting. Prijs/kwaliteit verhouding is super.