Corona informatie

1401930817 79
1434219816 74
1442292065 75
1579520309 85

1. Heerlijk gegeten, snelle en goede service, en echt niet duur.

2. Raquel Ten Cate

Wat een TOP restaurant!
    Goede sfeer, geweldige service en niet te vergeten: fantastisch lekker eten.
    Er zit liefde in dit restaurant en dat merk je aan alles. Oh en de tiramisu is écht een aanrader.

Eén vorige recensie
  3. Prima eten goede sfeer, er komen veel vaste klanten dat zegt genoeg.

4. ÉCht italiaans restaurant. Lekker gegeten en goed geholpen.

5. Ingrid vader

Erg gezellig en de bediening super.

6. M. Koerts

in het begin werden we heel snel geholpen en hadden ons eten al terwijl we er nog geen 20 minuten zaten. Toen we het eten ophadden werd de service wat minder en langzamer, maar toch heerlijk gegeten! De Scallopina is er heerlijk! Vriendelijke bediening en super druk op een woensdag avond in de herfstvakantie. Het hele restaurant zat bomvol, toch wel blij dat we gereserveerd hadden!

7. Wij komen al weer heel wat jaar bij Portofino en het is en blijft een topzaak. Het eten is super. Service is attent en vriendelijk, al jaren. Sfeer alsof je in Italië bent, geweldig. Zeker niet duur. Ik zou zeggen houd dit vast, top!

8. A. Prinsen

Leuk restaurant, vlotte bediening. Het eten was jammer genoeg een tegenvaller. De ravioli en de cannelloni waren bedolven onder een berg tomatenpuree en gesmolten kaas. Daardoor proefde je vrijwel niets van de deegwaren. Enig lichtpunt was de pizza, die wel zeer smaakvol was.

9. Ray van Bergem

Vanwege het hoge cijfer een tafel voor twee besproken. Het voorgerecht Vitello Tonnato was heerlijk ....en daar hadden we eigenlijk bij moeten laten. De Calzone was voornamelijk gevuld met lucht en van de spaghetti Cabonara was het ei gestold. Daarnaast droop deze spagetti van de olijfolie. Dit van oorsprong heerlijke gerecht smaakte voor geen meter meer. Toen de ober eindelijk vroeg of de gerechten gesmaakt hadden vertelden we hem van niet. Oh....zei hij en nam de nagenoeg volle borden weer mee de keuken in. Nadat we zo'n kwartier In afwachting van de kok die wel naar onze tafel zou komen, hadden gewacht hebben we maar om de rekening gevraagd. Toen we betaalden moesten we weer een hele tijd wachten om ons wisselgeld. Ons advies....wegwezen daar!

10. Eerder hier gegeten was prima. Dus wederom gereserveerd. Het was ontzettend druk moesten midden in de zaak wachten tot er plaats was. Eerst 2uur wachten voordat we het voorgerecht kregen. Daarna werd het eten in sneltreinvaart geserveerd. Jammer anders kan je er lekker van genieten.

11. Claudia Lampis

12. Na het lezen van de recensies op deze site zijn een vriendin van mij en ik hier afgelopen dinsdag uit eten gegaan. We werden hartelijk ontvangen en kregen meteen een tafel. We werden snel geholpen door een vriendelijke serveerster. Het eten was heerlijk en er kwam af en toe iemand vragen hoe we het hadden en of we nog iets wilden. Al met al was het een top avond. En dat allemaal voor weinig geld. Ik ga hier zeker nog eens heen, en ik zou het ook zeker aanbevelen!

13. Hanneke

Heerlijk gegeten, fantastische sfeer en decor.
    Met een grote groep wezen eten en niet veel geld kwijt.
    Maakt een uitje midden in de crisis mogelijk.

14. Eten was niets mis mee, bediening ook niet, goede zaak om te eten, leuke sfeer en goed ingericht.

15. Bediening viel ons ontzettend tegen. Geen plezier uitstralend, geen gastvrijheid ervaren. Twee drankjes in bijna drie uur. Na het hoofdgerecht meteen vertrokken en elders ons uitje voortgezet. Overigens ook lang gewacht op ons eten. Geen idee of het een incident was maar ik zal er niet snel weer heen gaan.

16. Priscilla

17. Een echt gezellig Italiaans restaurant waar de klanten heel open en hartelijk worden ontvangen. Gezellige Italiaanse sfeer in het restaurant. Bediening was ondanks de drukte erg snel en vriendelijk. Prijs en kwaliteit zijn gewoon prima.
    Het zal niet de goedkoopste Italiaan zijn maar als je de enorme hoeveelheden ziet die men serveert is dit dik in orde.
    Geen miniscule liflafjes maar gewoon goed gevulde borden.
    De hoeveelheid had minder gemogen van mij want dit eet je echt nooit helemaal op. Ze hadden zelf Limoncello(citroenlikeur)op de plank staan en hij werd, zoals het hoort ijs en ijskoud geserveerd.
    Ideaal drankje na een zware tafel en zeker het aanraden waard. Het enige minpuntje was de gebrekkig nederlands sprekende serveerster, maar dit werd ruim gecompenseerd door haar vriendelijkheid en snelheid. Ook een mooie open keuken voorzien van hardwerkende Italiaanse koks.
    Zeer zeker een aanrader dit restaurant.

18. Lekkere pizza's gegeten vandaag bij Portofino! Niet gereserveerd, maar we hoefden maar een kwartiertje te wachten aan de bar. Er werd geen enkele keer gevraagd of we iets wilden drinken, maar het eten was goed en niet duur.

19. Lekker gegeten, prima bediening en service. Doen!

20. Goed restaurant, vriendelijke bediening en lekker eten!

Wij waren met 2 volwassenen en 2 kinderen, maar er was geen kinderkaart. Bij navraag blijken er wel kinderpizza's te zijn, maar dit wordt nergens vermeld. (gemiste kans)

Het eten was heerlijk en de bediening (vooral van het drinken) vlot. Jammer dat we niet konden pinnen vanwege een storing, maar aan de techniek kunnen de medewerkers ook niets doen. Wel heel vriendelijk werden we gewezen op de mogelijkheden van het pinnen. Was wel zo klantvriendelijk geweest om de achterblijver(s) dan een drankje van het huis aan te bieden als de ander is gaan pinnen. Maar misschien is dat wel gewoon wat teveel gevraagd.

We komen zeker nog een keertje terug.

21. John 22 punten

Zeer snelle bediening, met name het drinken stond in een paar minuten op tafel. Het eten duurde wat langer, maar het was dan ook erg druk.

Helaas niet gekregen wat besteld is: Spaghetti i.p.v. Macaroni (nb. Bij het opdienen noemt de serveerster het wel macaroni, dus waarschijnlijk brilletje nodig) en verder bevatte de pizza ham (wat er niet op behoorde te zitten) maar het eten was wel erg lekker.

Gewezen op de verkeerde bestelling, wordt er alleen maar gezegd "tja, tja" en verder niets: Geen sorry, geen oplossing.... jammer.

Het eten was verder erg lekker en redelijke prijs. Schone zaak en nette bediening.

22. We komen er al minstens tien jaar maar jesus het word slechter en slechter. Vandaag had ik een biefstuk van de haas besteld. Alleen maar draden en pezen. Wel sorry maar geen compersatie hiervoor.

Deze tent gaat hollend en gillend achteruit. De meeste dingen komen ook uit een potje (denk aan asperge enzo)

Gewoon ronduit super super super slecht.

23. Met mijn vriend hier samen wezen uiteten :)

Was echt suuuuper gezellig, ik kan er gewoon niet over klagen. Op drukke dagen duurt het misschien een tijdje voor je je eten krijgt maar dat is logisch. Ik kan gewoon simpelweg niks verzinnen dat tegenvalt bij Portofino! Geweldig restaurant, kijk echt uit naar de volgende keer :P.

24. We have visited Portofino many times during our trips to The Netherlands. We enjoyed the good food and friendly service.

We definitely will be back.

Richard and Gerry.

25. Op 7 februari hebben we er gegeten!

Een compliment voor dit restaurant....!

Ik zou er altijd weer komen als ik in Alkmaar ben...!

Ga zo door.....!

26. Ik eet best vaak in Portofino en je kunt er zo leuk en gezellig zitten, je wordt vriendelijk geholpen. Het eten is goed en je betaald er leuk voor. Niet te duur!

Het is een aanrader.

Eén vorige recensie
  27. We zijn hier gaan eten naar aanleiding van de recensies op deze site. En daar hebben we absoluut geen spijt van gehad.

Gewoon een geweldige tent, met prima eten en toffe bediening en voor de prijs hoef je het ook niet te laten..

Als we weer eens in de buurt van Alkmaar zijn dan gaan we hier zeker weer een keer van het eten genieten..

28. Vorige week voor het eerst gegeten bij Portofino, nooit geweten dat er een restaurant met Sardijnen bestond in Alkmaar!

Super sfeer, vriendelijk personeel, goed eten, al met al een top restaurant. Wij waren blij dat we een restaurant vonden waar je kan eten zoals thuis in Sardegna, come casa!

29. Bij Portofino waan je je, zelfs tijdens een bitterkoude winteravond, een beetje in Italie. Je moet wel een tafeltje reserveren voorin de zaak maar dan is het ook plezierig eten voor weinig geld. De pizza's, te krijgen in klein- of groot model, zijn prima en van 1 portie verse tiramisu mag je ook samen genieten. De bediening is vriendelijk en authentiek net als de sfeer. Ook fijn voor gezinnen met kinderen en romantische zielen met kleine beurs.

30. Dit restaurant vind ik tot nu toe het beste restaurant die ik gehad heb op Italiaans gebied. Ik ben er tot nu toe steeds teruggekomen en ben nooit ergens ontevreden over geweest.

Het eten is lekker, de bediening is goed en heel leuk vrolijk en net personeel.

Ga zo door!

31. Er werd mij verteld dat de eigenaar uit een heuzen restaurant familie kwam en dat was te merken aangezien de beste italiaanen waar ik ooit gegeten heb broers zouden zijn. Top tent. Super sfeer, snelle service en heerlijk eten!

32. Echt een top restaurant.

We hebben er lekker gegeten.

33. Ik eet er best vaak, het is betaalbaar en je wordt snel geholpen. Soms smaakt het de ene keer beter dan de anderen. Maar meestal is de smaak heerlijk. Ik vind de pizza's daar erg lekker. En je kan gezellig zitten en je wordt vriendelijk geholpen.

De nieuwste recensie
  34. We hebben er lekker gegeten. De bediening was vlot en vriendelijk. De pizza's kwamen snel, wat wel fijn is met jonge kinderen waarvan een van 2,5 jaar.

De ambiance was goed.

35. Hij staat goed aangeschreven, maar ik vond 't eten echt heel erg tegenvallen. De sauzen leken wel uit 'n pakje. Er werd ook overal veel te veel saus opgegooid. Zeker niet voor herhaling vatbaar.

36. Dit restaurant is gewoon superb!

Ben hier uiteten geweest met mijn vriendin. (binnenkort weer ;)

Het eten is ontzettend lekker, het is ook niet duur of zo.

Sfeer is gezellig, service is uitstekend. Ze kijken zelfs of je nog iets nodig hebt en ze vragen of alles naar wens is etc.

Enige nadeel is is dat het wel druk is, dus is handig om te reserveren als dat kan ;)

Scheelt een hoop gewacht of een gemist plekje.

Dit is gewoon superb.

37. Ik heb hier een aantal maanden geleden gegeten met mijn vriend en schoonouders. Het was erg druk, ze kwamen wel snel de bestelling opnemen, maar we moesten 2 uur wachten totdat ons eten kwam. Eigenlijk wilden we weg lopen, maar omdat mijn schoonouders er waren hebben we ons ingehouden. Het eten was wel lekker, maar we hadden dan ook wel erg veel honger na zo lang wachten. De bediening was wel goed alsmede de sfeer in het restaurant.

38. Lekker eten! Vooral de "Tris Speciale" is erg goed, en moet eerlijk zeggen dat ik daar eigenlijk mijn reactie op baseer, want eet als hoofdgerecht eigenlijk niets anders! Maar mijn man hoor ik ook nooit klagen, en die neemt wel telkens iets anders. De sfeer vind ik goed, alhoewel het er wel vaak erg druk is, maar dat is denk ik een goed teken.

39. Met de hele familie gegeten, was erg gezellig. De bediening is erg goed, houden in de gaten of je ze nodig hebt en vragen of alles naar wens is. Eten is lekker en de prijs voor herhaling vatbaar.

Een aanrader voor een ieder, de keuze is groot en niets is te veel.

40. Leuk restaurant met een gezellige sfeer, en vooral erg leuk om dicht bij de keuken te zitten zodat je kan zien hoe de gerechten klaar gemaakt worden.

41. Een gezellig, druk restaurant. Ik ben afgelopen zomer op vakantie geweest in Italië en dacht bij elke pizza die ik at aan de veel lekkerdere pizza's van Portofino. De bediening heeft het heel druk, maar is altijd ontzettend vriendelijk en ze doen niet moeilijk als je je pizza iets aanpast.

42. Jan van der Waal

Prima gegeten voor een zeer schappelijke prijs.
    En dat voor een restaurant midden in het centrum, waar de prijzen meestal hoger liggen.
    Je moet er overigens niet naartoe gaan als je van rust houdt, want het is er Italiaans druk.
    Voordat je goed en wel zit, wordt er al een menukaart op tafel gelegd.
    Maar voor de rest chapeau, sorry dat is Frans, ik moet eigenlijk zeggen 'cappello'.

43. Patrick

44. Floppie 255 punten

Portofino, ik kom er al jaren vaak met een groter gezelschap, maar ook wel met kleinere. Super bediening, heerlijk eten, goede kwaliteit, leuk ook met open keuken, prijs kwaliteitsverhouding is prima in orde. Je betaald minder dan gemiddeld voor heel goed eten.

Portofino, je bent een topper!

45. Heerlijk restaurant met een prima sfeer en super bediening en natuurlijk is het eten er ook prima haha.

46. Jan en Nana

Dit restaurant heeft een hele warme en gezellige sfeer. De bediening is zeer
    vriendelijk en attent.Echt warm, italiaans, charmant.

47. fam. noordhuis

wij eten regelmatig in dit restaurant bediening en eten is gewoon super als we aan de kinderen vragen waar moeten we heen dan is het in koor PORTOFINO ga zo door jullie zijn toppertjes

48. Toos Stegers

In ieder geval op een maandag! Leuk als je dan jarig bent..!