ma vanaf 16:00
do vanaf 16:00
vr vanaf 16:00
za vanaf 16:00
zo vanaf 16:00

Het eten is voor de Grieken niet alleen voeding. Gezellig, zoals de Grieken zijn, is de maaltijd voor hen een reden om of zijn beste vrienden, of zijn familie, het liefst echter beide, om zich heen te scharen. Gelegenheden hiervoor worden altijd benut.

Eten betekent drinken. Eten en drinken betekent praten. En eten, drinken en praten betekenen in Griekenland meestal ook nog muziek en dans...

Sas efchomaste kali orexi! Wij wensen u smakelijk eten!

2. Betalen Visa Master Card pin

1382063894 82
1453191708 77
1517206741 83
1524319522 83

1. Lekker eten! Goede bediening. Veel keuze, mooie prijsjes!

2. Els 50 punten

Gaan hier naartoe vanwege smakelijke schotels. De schotels worden echter kleiner qua portie, en je mag er niets aan wijzigen. Jammer, want dat geeft nu net een beetje keuzevrijheid. Het is hier altijd druk, zeggen wel eens gekscherend "Net een Griekse Vander Valk". Bediening altijd netjes en vriendelijk.

3. Jan Kouwenberg

Komen hier altijd terug als wij in Alkmaar op vakantie zijn.
    Gezellige sfeer, lekker eten, en vriendelijke bediening.

4. We hebben hier zaterdag met een grote groep (10) gegeten. Mooi plek in een hoek. Bedienend personeel houdt goed in de gaten dat iedereen van drankjes voorzien is. Het eten was erg lekker en ook ruim voldoende (we hadden gezamenlijk de Irodion schotel). Perfecte avond gehad samen!

5. Myrthe Stadt

Gezellige obers waar we heel leuk mee hebben zitten praten en natuurlijk heerlijk eten.

6. Onze 1e keer bij dit restaurant is ons heel goed bevallen! I.p.v. kindermenu's waren er voor onze kinderen volwassen menu's geserveerd, maar dit werd heel vlug hersteld. Het was ontzettend druk en je moet dan wel af en toe even zelf een serveerster "roepen", maar dat is geen probleem, ze komen gelijk. Het eten was heel warm, veel en van een goede kwaliteit. We hebben heerlijk gegeten en komen graag terug!

7. Het was weer helemaal voor elkaar. Goede, vlotte bediening, de tafel die ik had gevraagd en heerlijk eten. We komen er al 20 jaar en het is altijd een feestje.

8. jaapvdsteen

Heerlijk gegeten voor herhaling vatbaar.

9. z

10. van boven

Gisteravond met de kinderen bij irodion gegeten. We hadden niet gereserveerd maar dat was geen probleem. We werden vriendelijk ontvangen. Alle 6 een menu besteld en eten was qua prijs/kwaliteit goed. Helaas trof mijn dochter een haar in de spagetti aan. Dit werd correct met de nodige verontschuldigingen opgelost. Minder plezeirig werd het toen zij na 5 minuten een nieuw bord kreeg. Bleek dat het eten in een nieuw bord was overgezet, aangevuld met nieuwe spaghetti. De onderkant was fijn gesneden en de basilicum blaadjes zaten er nog tussen. De bovenkant bestond uit lange slierten spagetti. Toen wij dit kenbaar maakten aan de manager werd de sfeer grimmiger en hij gaf aan dat dit bij hen nooit voorkwam en daar moesten we het maar mee doen. Wel sportief was dat de spagetti niet op de rekening stond. Desondanks was ik liever correct te woord gestaan, zoals ik van een manager mag verwachten, die niet de confrontratie aangaat.

11. Altijd goed! Het eten is altijd lekker en het zijn grote porties. Bij eventuele "klachten" wordt het goed opgelost, drankje van het huis of een extra hapje van het huis. Vriendelijk personeel en goede sfeer.

12. Op woensdagavond eten bij Irodion. De inrichting en locatie waren mooi. Het tafelkleedje vies. Na de gratis ouzo (lekker) 40 minuten wachten op mijn vegetarische ovenschotel (zo druk was het toch niet...). De helft van mijn eten was lauw; niemand kwam vragen of alles naar wens was en ik wou ook weleens eten dus ik at het maar op. Toen de ober vroeg of alles gesmaakt had vertelde ik eerlijk mijn mening. Hij zei: je bord is toch leeg?... en liep weg. Daarna werd ik volkomen genegeerd door de 2 obers. Alleen aan mijn man werd gevraagd of hij nog een toetje wilde en alleen nog met hem werd een praatje gemaakt. Voordat ik mijn opmerking gemaakt had werd ik normaal te woord gestaan. Kortom: ik heb een katterig gevoel aan mijn etentje in Irodion overgehouden. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Mijn man had patates bij het eten besteld maar kreeg rijst.

13. Hele vriendelijke bediening, het eten smaakt ook altijd super en is van goede kwaliteit! Ondanks de drukte blijft het personeel je uitstekend bedienen.

14. Omzet belangrijker dan klant. Tafeltje netjes gereserveerd, helaas bij aankomst bomvol restaurant. Reservering maakt geen enkel verschil. Krijgen uiteindelijk tafeltje bij de deur. Zijn daar dan maar gelijk doorheen gegaan. NOOIT meer Irodion waar klant echt een nummertje is.

15. Tja was meteen de laatste keer, vriendelijk personeel maar wat is het eten slecht. Welke schotel je ook neemt, het is net of het vlees in de bleek heeft gelegen. Alles smaakt hetzelfde. Totaal geen sausen erbij en vraag je knoflook dan rekenen ze er 3.50 voor! Personeel is er denk ik op getraind om op het drinken te letten voor de omzet, want ze zijn wel 5 keer aan de tafel gekomen terwijl ik zei dat ik niks wilde drinken.
    Ik ga wel een ei bakken thuis, die ziet er wel gebakken uit.

16. Fotis Kapsalis

17. Ze hebben het van binnen mooi verbouwd en is een stuk moderner geworden!
    Ook is het personeel beleefd en erg gezellig en of het nou rustig of druk is lopen ze continu door het restaurant om aan de wensen van de gasten te voldoen.
    Betreft het eten is geweldig en tot nu toe het beste Grieks eten wat ik heb gehad.
    De prijzen zijn ongeveer het zelfde als wat je in andere restaurants tegen komt dus helemaal prima, alleen vind ik sommige kleine dingen zoals bijv. bepaalde sausen iets te duur.

Maar boven alles een Top restaurant!

18. Rudie 12 punten

Irodionschotel met lekker gekruid mals vlees. Extra frites besteld 2x. Niet gekregen. Jammer.

19. Afgelopen zondag een familiefeestje gevierd bij Irodion in Alkmaar. Het was smakelijk eten met een voortreffenlijke sfeer en leuke gastvrije bediening. Het eten was heerlijk, wij waande ons allemaal weer even op vakantie in griekenland. Een aanrader om gezellig uit eten gaan.

20. Priscilla

21. Ben Franken

Eerste indruk was positief. Maar het ging snel bergafwaarts. We kregen direct de kaart en er was een mooie keuze aan eten. helaas duurde het erg lang voor het eten er was en daarbij werd er ipv een 6 persoons voorgerecht de 3 persoons variant geleverd. Het koste enige discussie om het hele gerecht te krijgen, maar uiteindelijk is dit gelukt.. en het voorgerecht was oké qua smaak. Niet spectaculair maar ook niet slecht. vervolgens hebben we 2, 5 (twee-en-een-half!!) uur moeten wachten op het hoofdgerecht. helaas waren veel gerechten droog en zelf aangebrand aan de onderzijde... voor mij en mijn vriendin werd ook nog eens verkeerd geleverd. wat problemen gaf met haar allergie. van deze schotel mocht ze namelijk maar 1 iets eten.. dus ik vroeg hen met spoed toch de juiste schotel te leveren.. wederom discussie. ze kon toch met de anderen mee-eten?? Goed. bij het toetje kregen we ons 2e (!!!) drankje pas.. wel gratis en met excuses.. uiteindelijk koste dit fiasco ons nog 50 euro per persoon. Schofterig behandeld, slecht eten en lang moeten wachten. En telkens beleefd moeten blijven, want een van ons was bevriend met een werknemer...volgende keer liever een patatje op de hoek.

22. Heerlijk gegeten en ondanks dat het zeer druk was niet lang hoeven wachten. Al het personeel was erg vriendelijk, ook dit ging niet ten koste van de drukte.

23. Désiree

Gisteren (28-07-2012) hebben wij hier met 3 personen gegeten, het eten smaakte goed, en was prima in verhouding met wat wij betaalde. Wel een paar min puntjes, er hangt een groot schilderij in het trappengat, en daar zit schimmel op, verder was de sfeer prima, ook viel het ons op dat de tafels niet echt goed werden schoongemaakt. Verder op dit restaurant niet veel aan te merken, dus wij komen vast nog een keer langs.

24. De ervaringen welke wij met Griekse restaurants hebben zijn van bereslecht tot aan drank verslaafde eigenaren en alles wat daar tussenin zit...
    Toen wij door vrienden werden uitgenodigd om bij een Griek te eten rekenden wij nergens op ondanks hun verzekering dat Irodion erg goed was.
    Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht.
    Wat we zagen was een nette Griekse inrichting uit vervlogen tijden en dito menukaart met erg veel gerechten waarbij het niet alleen vlees was maar ook een ruime vis keuze.
    Na het bestellen van onze gerechten o.a. een visschotel kipspies en meer werden wij aangenaam verrast door de kwaliteit van de produkten.
    De gamba's niet zelden een flinke garnaal maar bij Irodion waren het net kleine kreeften :-)
    Een en al kwaliteit wat er geserveerd werd door een vriendelijke en vakbekwame bediening wat een feest!

Voor mensen die een 'hippe tent' zoeken is dit geen aanrader maar voor een leuke avond en goed eten zonder over de top gedoe is het een regelrechte aanrader!

25. Topper! Mijn favoriete griek, top bediening, top sfeer en het belangrijkste lekker eten!

Helaas was ik laatst wel even teleurgesteld. We hadden brood met kruidenboter, helaas was de kruidenboter half gevuld met lucht (verkeerde invulling, dus snel op). Ik bestelde een extra kruidenboter bij, helaas moest ik daar (nu even naar schatting) ongeveer 1,40 voor betalen. Dat vond ik eigenlijk echt niet kunnen, 0,50 cent was redelijker geweest voor een klein bakje kruidenboter.

Verder ben ik super tevreden, maar extra kruidenboter vragen zal ik nooit meer doen.

26. We komen hier al 4 jaar, zolang we in Alkmaar wonen, zeker 1x per maand. Supervriendelijk, de meeste van origine grieks personeel. Er hangt zeker een griekse sfeer, de muziek staat niet te hard maar je waant je wel in Griekenland.
    Als welkomstdrankje een heerlijk koude ouzo van het huis. Het hoofdgerecht (standaard de Souflaki kipfilet of Irodion Schotel) is meestal te veel voor me (friet laat ik staan), maar dat komt omdat ik altijd een voorgerecht neem wat ik niet kan weerstaan (8a, Kalamaria Salata).
    Een hele goede service en als afsluiter een drankje van het huis! Toptent!

27. Ik kan zonder overdrijven zeggen dat dit een van de beste restaurants is waar ik ooit gegeten heb. Het personeel is erg vriendelijk en snel met bedienen. De sfeer en locatie zijn ook top. Maar vooral het eten is geweldig, je krijg een heel bord vol met van alles. Je hebt zeker niet te weing. Ik ben vegetarier en er is daar heel veel keus voor niet vlees/vis-eters. Voor de vegetarische schotal zou je me 's nachts wakker kunnen maken. Een aanrader voor iedereen.

28. In oktober 2011 hier gegeten, ivm weekendje Alkmaar.
    Wat een prachtige stad.
    Houd van Grieks eten maar wat viel dit tegen!! Geen griekse sfeer, een overdaad aan vlees en een naar mijn inziens hollandse salade. Veel te druk en masaal.
    Jammer!

29. We zijn vrijdag 18 november voor de derde keer met zijn zessen naar Irodion geweest, en het was weer voortreffelijk.

Familie Smith

30. De sfeer is voor mij het toppunt, naast het eten natuurlijk!
    Het personeel is altijd snel en aardig. Sinds vorig jaar december, kan ik niet ophouden met grieks eten in Irodion. Zowel afhalen, als uit eten.

31. Het is altijd goed eten bij Irodion in Alkmaar, en helemaal niet duur!

Je hoeft niet lang te wachten op eten / drinken, en het is altijd goed van smaak.

Komen hier regelmatig terug.

32. Altijd een goede service, goede sfeer, heerlijk eten, niet lang wachten op je eten ook niet als t vol zit.

Het enige wat mij verbaasde de laatste keer, muizen! Nooit eerder gezien daar, maar nu liepen er sowieso 2 muizen!

Als dit verholpen word kom ik weer terug!

33. We waren op vakantie dus niet bekend hier. We werden bij binnenkomst vriendelijk ontvangen en naar een gezellig tafeltje gebracht. Het restaurant was stampvol dus we dachten het kan nog wel ff duren. Maar wat schetste onze verbazing het drinken werd meteen bezorgd! Ook na het opnemen van het eten hoefden we niet lang te wachten op het voorgerecht. Tijdens het hoofdgerecht werd er vriendelijk gevraagd of het smaakte en er voldoende was wat meer dan voldoende was. Ondanks de drukte was het er gezellig met zitjes die niet te dicht op de medegasten zaten. Als we in de buurt zijn komen we zeker terug succes verder.

34. Heerlijk restaurant, met top personeel.

Heerlijke vlees en visgerechten!

35. Ondanks dat het stampvol zat, prima bediening en eten.

Die enorme drukte heeft dus geen invloed op de prima kwaliteit.

36. Gijs

37. van nassau beverwijk

Altijd een waar onthaal en goed eten, sfeervol.

Tevens wensen wij het hele personeel en de directie zalig Pasen.

38. Wij komen hier al 20 jaar elk weekend. Het eten is altijd weer lekker, de bediening en de aandacht voor de klanten is ernorm. Fam Kapsalis, medewerkers hiervoor bedankt!

Met vriendelijke groet, fam De Jong, alkmaar.

39. Wij gaan vaak met de hele familie naar Irodion en zijn altijd tevreden. Genoeg keuze op de menukaart, vriendelijke en snelle bediening en de gerechten komen altijd snel op tafel. Het eten is altijd goed en er is altijd meer dan genoeg. Echte aanrader!

40. Ik kom al 10 jaar met mijn vriend bij dit restaurant. Het is elke keer weer heerlijk! Toen we nog geen kind hadden, gingen we hier zelfs wekelijks eten, nu proberen we maandelijks te gaan.

Meer dan de helft van de gerechten al geprobeerd, er springen een paar favorieten uit (vegetarische schotel/stifado/irodion schotel), maar eigenlijk is alles lekker. De gebakken mosselen vooraf zijn erg goed en ook het toetje galakta buriko moet je geprobeerd hebben, maar is wel machtig.

Bediening is altijd goed en vriendelijk, geen kritiek op.

We kijken er altijd weer naar uit als we naar dit restaurant gaan!

41. Een erg druk restaurant, het eten is goed te noemen!

Jammer dat er zo gerend wordt!

De service is wat hun sterk maakt...!

We hebben een plezierige avond gehad op zaterdag 5 februari!

42. Er mag wel wat meer aandacht gegeven worden aan de klanten, in plaats van te veel en flauw eten in een ambiance van 30 jaar terug.

Zaak is dringend toe aan een modern interieur.

43. Dit restaurant is ckr aan te bevelen.

Ik kwam hier al vanaf dat ik klein was met m'n ouders.

En kom er nu nog steeds, het personeel is heel gezellig en wel in voor een grapje, het eten is echt voortreffelijk.

En ik raad het iedereen aan om een keer een hapje te eten in deze top tent.

Gr. John.

44. Vorige week donderdag heb ik hier gegeten en het was heerlijk! De calamarissalade was erg lekker, het brood wat erbij geserveerd werd was vers en knapperig. Het hoofdgerecht, souflaki kip, was goed gekruid en heel mals!

Normale porties, gezellig restaurant en leuke bediening. Donderdag ga ik weer!

45. Ik heb er meerdere malen gegeten. En het was heerlijk. Sliptongetjes waren heerlijk.
    Zeker een aanrader. En als je geen grote eter bent zou ik zeker geen voorgerecht nemen. Het hoofdgerecht is groot gegoeg.

46. T. Mulder

Wij hebben daar vrijdag 7 mei j.l. heerlijk gegeten.

Echt een aanrader. Een dikke pluim waard.

Wanneer we in de buurt zijn (vanuit het hoge Noorden) komen we vast en zeker weer langs.

47. Wij komen hier regelmatig eten en bestellen eigenlijk altijd hetzelfde gerecht, dat is zooooo lekker en die zie je eigenlijk in geen ander Grieks restaurant. Gyros ovenschotel, die moet je een keer proberen. Je krijgt altijd erg veel eten, je hoeft in principe geen voorgerecht te nemen omdat je anders het hoofdgerecht niet meer op kan. Bestelling opnemen en eten serveren is altijd lekker vlot en de bediening is altijd erg vriendelijk. De sfeer in het restaurant is altijd goed, het is er ook altijd lekker druk, goed teken!

48. Ik en mijn vriend komen hier met grote regelmaat.

Het eten is (bijna) altijd voor elkaar, een heel enkele keer was het vlees een beetje taai.

De toetjes zijn super lekker, vooral de truffel is een echte aanrader!

De salades zijn ook heerlijk (ik wil graag het recept) en de Gyros smaakt inderdaad zoals Gyros moet smaken.

Over het algemeen hebben wij goede contacten met het personeel. Sommigen zijn inderdaad ietwat nukkig, maar meestal is het goed te doen.

Dit restaurant is een echte aanrader. Vooral doen :-D.

49. www.henkromeijn.nl

Dit is het beste Grieks restaurant van heel Nederland, een toppertje, keuken super en zeer vriendelijke bediening.

Het is een stuk rijden voor ons maar dan heb je ook wat.

Ik ben goochelaar van beroep maar jullie zijn voor mij ook tovenaars in de keuken.

50. Leuk restaurant, goede ligging, leker eten en ontzettend leuke bediening.

Vanavond gaan wij er weer naar toe met vrienden.

Voor de prijs hoef je het zeker niet te laten.

51. Bediening was erg vlot, personeel was beleefd, eten was goed (en vlot klaargemaakt!) en bovendien was het zeker niet al te duur!

52. Lekkere Griek! Het eten is er erg lekker en ook de dessert kaart is erg uitgebreid.

53. Hele gezellige uitstraling.

Leuke mensen die er werken.

Als het rustig is hebben ze altijd tijd voor een praatje/grapje.

Goed eten, ben er al vaak geweest!

Lekkere samos ;-)

54. Goede Griek! Eten is erg lekker, al zijn de porties wat klein, maar dat kan voor sommigen geen kwaad ;-) Bediening is goed en snel. Sfeer is prima. Al vraag ik me soms wel af als er brand uitbreekt hoe je in hemelsnaam uit het volgepakte restaurant weg kan komen.

55. Jeroen

56. Patrick

57. Samantha

Ik ben hier vorige maand voor een tweede keer geweest, maar wat een verschrikking.

Ons drinken smaakte nergens naar, we werden bijna genegeerd als we iets wilde bestellen en het eten liet lang op zich wachten. Bijna om te janken!

58. Floppie 255 punten

Echt een goed restaurant! Ik beveel het iedereen aan. Het eten dat ze hier serveren is altijd goed. Echt top kwaliteit!

Ze hebben hele gemiddelde prijzen voor een super kwaliteit. De sfeer is er ook heel erg leuk, gewoon door Griekse bediening, Griekse versieringen en Griekse muziek.

De bediening is, als het heel erg druk is, soms wat nors, maar dat zou ik misschien ook zijn als ik zo hard moest lopen.

59. Over het algemeen is het hier gezellig druk. Je wordt ontvangen door vriendelijk, meestal Grieks, personeel, met een ouzo'tje. Het eten is constant prima van kwaliteit. Wij komen hier al minstens 15 jaar (en tot volle tevredenheid). Je kunt hier, heel Grieks, ook dineren met een aantal voorgerechten; een aanrader als je niet zo'n grote eter bent. Zoniet, dan zijn de "normale" porties méér dan voldoende. Overigens is Irodion Alkmaar één van de weinige restaurants in de omgeving die 7 dagen per week open zijn.

Kali oreksi!

60. C. Kwak

Prachtig pand, keurig onderhouden. Van binnen heel groot, maar toch gezellig door gescheiden zitjes (variabel in te richten, van 2 tot 20-40 personen). Vriendelijk personeel, heerlijk eten, vaak beter dan in Griekenland en vlotte bediening, ook als het heel druk is.
    Zelf kan je de snelheid waarmee je je eten krijgt bepalen. Als je rustig aan wilt doen, moet je dat wel even aangeven!

61. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, Gyros zoals Gyros moet smaken, beter dan Irodion Zaandam

62. Gisteren met 4 personen lekker gegeten! Niet duur. Wanneer het drukker in de zaak is komt het eten heeel erg snel (??)

63. Altijd lekker eten, aardig personeel, snelle en goede bediening, zeer kindvriendelijk: kortom een dikke tien waard!

64. Super gezellig, ik ga er elke keer weer met plezier heen!!....vooral het welkomsdrankje is superrrr

65. Anne uit Alkmaar

Altijd gezellig hier. Wij hadden in Griekenland een heerlijk gerecht op wat hier niet op de kaart stond. Op ons verzoek hebben ze dit voor ons gekookt en het was heeeeerlijk.

66. ron uit zutphen

als toerist NOOIT WEER BAH BAH BAH, eten was koud en werd terug in magnetron gedaan incl. garnering een echte AFRADER arme alkmaarders

67. M. de W.

Wij eten hier vaak samen of met vrienden en die zijn vervolgens ook helemaal vol lof over dit gezellige restaurant,het eten is hier heerlijk en niet zo duur.M de W

68. Het eten is goed, en voor ieder wat wils. Vriendelijke bediening, gezellige inrichting. Je kunt hier intiem dineren of juist met een grote groep.