Op dit adres zit nu: La Cubanita

Diverse parkeergarages in de buurt. De grootste van Europa zit op 2 min. lopen van het EETpaleis.

Bushalte op 3 min afstand. Station is 8 min. lopen van het EETpaleis

1322420850 74
1348319817 76
1419541978 82
1451915688 77

1. Wat een hoogtepunt van de avond had moeten worden op Valentijsdag, is uitgelopen op een behoorlijke deceptie. Op verzoek van Het Eetpaleis werd de reservering verplaatst om de drukte beter aan te kunnen, maar daar heb ik als klant helaas niet veel van gemerkt.

Om iets na 19.30 werden wij naar onze tafel begeleid om vervolgens volkomen genegeerd te worden door het aanwezige bedienend personeel. Om 21.00 uur, dus anderhalf uur na aankomst hadden wij pas ons eerste drankje en hadden wij de menu kaart nog niet gezien.
    De mensen aan de tafel na ons hielden het voor gezien en vertrokken en achteraf had ik ook die keuze moeten maken.

Het voorgerecht kwam na 21.30 pas op tafel en toen wij ons beklag gingen doen bij het bedienend personeel werd ons duidelijk gemaakt dat het nogal chaotisch was en dat enige compensatie bij het afrekenen geregeld zou kunnen worden.

Het hoofdgerecht kwam na 22.00 uur op tafel met de mededeling dat de patat er aan kwam, maar die hebben wij helaas niet meer gezien. Gevraagd bij het afruimen of het dessert meteen door mocht komen met als gevolg dat er slechts één dessert op tafel kwam en het dessert van mijn vrouw liet nog een 10 minuten op zich wachten. Bij het uitserveren van het dessert werd ons een kopje koffie of thee van het huis aangeboden, maar die hebben wij afgeslagen.

Bij het afrekenen stond tot overmaat van ramp drank op de bon die ik niet had gebruikt en toen wij de man herinnerden aan zijn eerdere uitspraak op de avond over enige compensatie, werd ons meegedeeld dat hij ons een drankje (kopje koffie of thee) had aangeboden.

Als klant verwacht ik als een echte gast te worden behandeld en niet als een wandelende portemonnee die alleen goed is voor het brengen van geld. Ik maak regelmatig gebruik van horecagelegenheden in Alkmaar, maar ik heb dit nog nooit meegemaakt. Nog meteen een mail gestuurd, maar helaas geen reactie meer mogen ontvangen.

2. Ivo Kluft

3. Vorige week een lunchproeverij gehad. Helaas viel er niet veel te proeven! Een broodje kaas,een broodje filet americain een borrelglaasje soep en een hapje salade met een geitenkaasbitterbal. Dat was het jammer genoeg.

4. Mijn verjaardag gevierd met 17 volwassenen en 5 kinderen. In één woord voortreffelijk. Door personeel werd alles gedaan om het naar onze zin te maken. Het eten zag er heerlijk uit en zo smaakte het ook. Zeker voor herhaling vatbaar. Wij komen zeker terug.

5. Wij hebben heerlijk gegeten met de kids in dit gezellige sfeervolle restaurant, de ontvangst en de bediening was prima en het eten was een compliment voor de kok. Wij komen zeker terug.

6. Dimitri

Heerlijk relaxte avond gehad met vriendin en kinderen.
    Mooie smaken, interessante wijnen, een vriendelijke sfeer en professionele bediening.

7. Vorige week hebben mijn vriend en ik hier gegeten. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk begroet en naar ons tafeltje aan het raam verwezen. Wij bestelden beiden een glas rode huiswijn welk erg lekker van smaak was. De bediening was zeer vriendelijk en gaf je een welkom gevoel.
    Als voorgerecht bestelden wij de huisgerookte zalm met blini's en een carpaccio. Beide gerechten zagen er mooi uit en smaakten erg lekker. Als hoofdgerecht hadden wij beiden asperges, ook deze waren heerlijk.
    Helaas zijn wij niet zulke grote eters dus een nagerecht hebben wij gedeeld. Wij bestelden een perentaartje en daarna nog een kop koffie. Al met al hebben wij een uur of drie heerlijk gezeten en komen zeker nog een keer terug!

8. Onlangs heerlijk gegeten met mijn vriendin bij dit gezellige restaurant in Alkmaar. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen door de bediening, en hadden ze een mooi plekje voor ons. Na een paar minuten werd ons al gevraagd of we iets te drinken wilden. Niet veel later stond het al voor onze neus, klasse bediening dus! Vervolgens namen wij als voorgerecht de 'proeverij', bestaande uit 5 verschillende kleine voorgerechten per persoon. Het zag er verzorgd uit en smaakte heerlijk, zeker een aanrader! Als voorgerecht had ik de boeren eendenborst, het vlees was heerlijk mals. Mijn vriendin had de kaasfondue en ook zij was zeer tevreden over de kwaliteit van het eten. Om ons gezellige etentje goed af te sluiten namen wij nog een bastogne mousse toe, die ook erg lekker was. We gingen met een volle buik en een zeer tevreden gevoel weer op huis aan, we komen zeker nog eens terug!

9. Vanavond voor het eerst, en gelijk voor het laatst hier gegeten. Wij waren met een groep van zes man en konden aan een grote tafel. Drinken werd redelijk snel opgenomen, daarna minstens twintig minuten kunnen wachten voor we de kaart kregen. Daarna nog eens een half uur, voordat ze de bestelling op kwamen nemen. Oke het was druk, maar personeel hing ook genoeg rond de bar met elkaar te kletsen, maar ja, als je met je rug naar de gasten staat zie je natuurlijk niet als mensen willen bestellen. Als eerste het hoofdgerecht, door een van ons direct al terug gestuurd. Dit was de gerookte zalm, die er alles behalve vers uit zag. De blini's waren nog koud van binnen, dus blijkbaar niet goed opgewarmd vanuit de vriezer. Toen het hoofdgerecht, twee maal was de 'Alkmaarse' kaasfondue besteld. Dit bleek dus niks meer te zijn, dan kaasfondue IN de italiaanse bol, met een paar mini krieltjes en verlepte, droge groenten. Totaal níet wat wij onder een kaasfondue verstaan, en ook zeker niet hoofdgerecht waardig. Dit is hooguit iets wat je als lunch besteld. De bediening vroeg verder ook niet de reden voor het terug sturen van de gerechten, iets wat je toch wel wilt weten als restaurant/kok lijkt mij. Wij zijn dan ook voor het nagerecht weg gegaan, om ergens anders maar te gaan eten. Enige goede is dat ze de terug gestuurde gerechten niet op de bon hebben gezet.

10. Heerlijk gegeten met het hele gezin. Open keuken wat wij heel fijn vinden. Portie's zijn ruim en overheerlijk.
    Sfeer erg gezellig en zeer vriendelijk personeel. Absoluut een aanrader en wij komen zeker terug.

11. Claudia Lampis

12. Bernadette

Heeeerlijk gegeten met zoontje. Men had geen kindermenu maar maakte iets naar wens. Geen appelmoes maar heel fijn gesneden appel. Dat soort dingen. Ik had salade van de geit; helemaal af, met zorg gemaakt. Sathe was super mals. Echt voor herhaling vatbaar. Je zit er ook heerlijk, gezellig, ontspannen zelfs een leestafel. Toppertje

13. Zaterdagavond heerlijk gegeten met familie, ook voor een vegetariër een aanrader, gezellige sfeer en prettige bediening, wij komen zeker terug.

14. Heerlijk gegeten! Vriendelijk personeel! Lekkere wijn top sfeer!

15. Leuk restaurant in het bruisende deel van de stad Alkmaar.
    Gezellige ambiance en heel vriendelijke bediening.

16. Via Facebook in contact gekomen met dit restaurant. Gezellig restaurant met een goede sfeer, aardige bediening en heerlijk eten voor een goede prijs. Vooral de proeverij van voorgerechten is aan te raden! Wij gaan hier zeker vaker eten.

17. Vandaag een high wine hier genuttigd. Ten eerste wat een mooie tent! En leuke behulpzame bediening. Het eten was fantastisch en als kers op de taart heerlijke wijnen! Zeker een aanrader! Wij komen hier zeker terug!!

18. karin kammelar

Leuk sfeervol restaurant.
    Het eten is van heel goede kwaliteit.
    Zomers en in het voorjaar mooi terras waar je heerlijk kan genieten.
    Samengevat uitstekend restaurant met goede prijs/kwaliteit verhouding zeker het proberen waard!

19. Vanavond heerlijk gegeten bij het Eetpaleis. Enthousiaste bediening, fijne sfeer en goed eten.
    Onze voorkeur ging uit naar het menu van de chef. Vooraf kregen we een proeverij van diverse soorten vis en vlees voorgerechten, als hoofd de eendenborst en als dessert een Grand dessert met diverse zoetigheden. Het heeft ons erg goed gesmaakt. Dit restaurant is een aanrader!

20. Met echtgenote heerlijk gegeten bij een voortreffelijke sfeer.
    De bediening was top en de prijs was zeer redelijk.
    Voor herhaling vatbaar.

21. Imco Inia

22. Per toeval in het "Eetpaleis" gegeten omdat we een dagje vanuit Amsterdam in Alkmaar waren , wat een leuke restaurant en zeker ondanks de drukte attent personeel super lekker gegeten we komen zeker terug !

23. Na 3 x eerder nu onlangs met daglicht wezen eten, de stoelen lagen vol met witte hondenharen, dat vonden we niet zo fris.....we zagen dat er een hondenmand stond dus dit is niet incidenteel. Het dagmenu met asperges besteld en kregen er welgeteld 4 op ons bord met wel veel aardappeltjes (hadden liever wat meer asperges gehad voor dat geld) en de ham erbij was veel te zout, tevens valt het ons iedere x op dat je moeite moet doen om een glaasje drinken te bestellen, het is irritant als er om de 5 minuten gevraagd wordt of je nog wat wil drinken maar helemaal niet is het andere uiterste. Dit was voor ons de laatste x denk ik.

24. Super eten fijne bediening en top sfeer, zeker een aanrader dus!

25. Vanavond voor het eerst gegeten in het Eet Paleis. Via mond op mond reclame zijn we hier gekomen.
    Mijn collega en ik hebben allebei genoten van het heerlijke eten, de mooie entourage en de charmante bediening.
    Hierdoor voelde ik mij echt verwend.
    Vooraf hadden we tortillachips met guacamole en duivelse garnalen, wat lekker smaakte. Daarna hadden we beiden lamshaas. Heerlijk mals en zacht met een zeer smaakvolle honing-tijmjus. (De salade had wel iets meer mogen zijn.)
    Toe hadden wij Irish en Spanish coffee.
    Wat het dan afmaakt is het koekje bij de koffie, de chocoladenoten en -rozijnen bij de speciale coffee en de pepermuntjes bij de rekening. Kortom: zeer geslaagd, een aanrader!

26. J de Ronde

27. Waren dit weekend in Alkmaar, we vroegen in een zaak in de stad waar we lekker konden eten en kregen dit restaurant door.

En niets is minder waar heerlijk gegeten, leuke bediening en de inrichting ziet er super uit. Echt een aanrader. Hoop dat we snel weer in Alkmaar zijn en dan komen we zeker terug.

28. ineke 20 punten

Vanavond voor het eerst in het Eetpaleis gegeten. Het eten viel wat tegen. De Japanse schotel bestond uit noedels die te gaar waren. De biefstuk erin smaakte goed, maar het gerecht zelf mankeerde de kruiding. Jammer.

Mijn partner had Salade Niçoise. De aardappels erin waren ongaar. Het sausje erover was scherp en onaangenaam van smaak. Ook jammer. We zullen er niet zo snel weer heen gaan.....

29. Het was al weer even geleden sinds ik hier was geweest. Na de brand is het een en ander veranderd maar de sfeer is het zelfde gebleven. Ook de kaart is deels vernieuwd. Jammer trouwens dat de kaart er qua uiterlijk zo goedkoop uitziet.

De gerechten waren als vanouds, prima. Genoeg en smaakvol.

30. Super gegeten. We komen er wel vaker, maar nu waren we er weer na dat er brand is geweest en het ziet er top uit. Mooie nieuwe kaart, lekker gegeten, gezellige sfeer, ook leuk de tronen bij het raam en het enorme schilderij aan de muur. En de bediening is nog steeds even aardig en gezellig. Top, tot snel!

31. Margret

Eten en bediening top!

Tip, bij cafe 't Paleis kan je nog super lang genieten van de zon op het terras. Dit met bij behorende kaart van het Eetpaleis.
    En niet te vergeten met een heerlijk roseetje!

32. Afgelopen zaterdag gegeten in dit restaurant. Heerlijk gegeten en we voelden ons echt thuis. Lekker eten, gezellige bediening en we begonnen met een prosecco (heerlijk). Een proeverij van voorgerechten en parelhoen en roodbaars als hoofd. Heerlijk.

We komen snel terug.

33. Heerlijk gegeten, we hadden een lendebiefstuk van de grill met een paddestoelensaus, super. En na een mousse van bastogne en een tiramisu van aardbei. Top! Gezellige bediening. We komen snel weer.

34. Ik was afgelopen zaterdagavond 20-3 bij het Eetpaleis te eten en ik wil zeggen ik kom hier nooit meer. Ten eerste hadden wij geen behoefte aan een voorafje, maar wel trek in een stokbroodje met kruidenboter. Deze kregen we zonder te vragen van het huis, oke...lekker. Ik had nog niet eens 1 hap van mijn broodje kunnen nemen of daar kwam het eten al! Ikzelf had Ribeye en mijn metgezel Thaise kip met noudels. Helaas waren beide niet echt smakelijk. Mijn Ribeye was nogal klein en vet en veel pezen. Er zat wat groente bij en een of andere aardappel kaas punt. Ook de Thaise kip was volgens mijn metgezel niet wat zij verwacht had. Vond het er ook uitzien als een snackmaaltijd! Hierna geen achterafje genomen en ergens anders wat gaan drinken. Wel kregen we bij het aangeven dat het eten niet onze verwachting had een korting van 10 euro en werd ons beloofd dat het de volgende keer beter zal zijn. Nou wij komen hier dus geen volgende keer meer!

35. Ilona Pomstra

36. Met 2 vriendinnen gegeten op een vrijdagavond. Afgesproken om 18.00 uur, toen was het nog rustig. Een half uur later wel drukker. Voor- en nagerecht was lekker. Hoofdgerecht was minder:Ik had noedels met kip. Ik vond het nogal veel en te droog. Vriendinnen hadden gamba's met spagetti en kregen het ook niet op. Gamba's wel lekkerder gehad.

Helaas geen salade erbij geserveerd. Na de thee wilden we nog wel een kopje thee, maar we werden niet meer gezien. Het duurde ook lang voordat we de rekening kregen. Ze mogen wel vaker vragen of je iets wilt drinken.

37. Vorige week heerlijk gegeten samen met mijn vriendin. De bediening is zeer vriendelijk en het restaurant heeft een leuke sfeer. Ik heb hier ook al een keer met een groep gegeten en ook dat is goed bevallen. Het dessert Bastognemousse is echt een aanrader! Wij gaan hier zeker vaker eten.

38. Heerlijk gegeten, kom hier regelmatig. Broodjes onwijs lekker, diner is ook prima. Vers eten, dat proef je wel. De sfeer is fantastisch, je kan hier goed terecht voor een diner voor 2 maar ook groepen zijn hier van harte welkom.
    Samengevat, mooi restaurant met goede lunch en prima diner.
    Zeker een aanrader.

39. Er was geen goed personeel, de eigenaar was onkundig en onbeschoft. Het eten duurde lang en kon veel beter op smaak. De kwaliteit van het eten was ook niet super. Zeker geen aanrader, het is zonde van je geld.

40. Nadat we, ondanks een reservering, niet terecht konden in een ander restaurant, uitgeweken naar dit restaurant.

Wat een verschil in service en bediening. Vrolijke serveerster die er duidelijk zin in heeft om het de gasten naar de zin te maken. Daar voel je je nog welkom bij.

Heerlijk gegeten, de proeverij als voorgerecht ging er in als een preek in een ouderling.

41. Lekker eten voor een betaalbare prijs.

Met name voor groepen zeer geschikt, vraag om de ronde tafel! Heel gezellig.

Maar ook met zijn 2-en zit je hier goed. Ik kom hier vaak even een maaltijdsalade eten, naar mijn idee de beste van Alkmaar.

42. Eten prima! En wat een leuke, gezellige, grappige bediening! Ook de aankleding is geinig, je waant je in een kasteel, geinig!

43. Heerlijk gegeten leuke bediening en een heerlijk huiswijntje ;-)

44. Prima gegeten, de bediening ontzettend vriendelijk en attent. De lendebiefstuk met brie en champions waren perfect en nog een lekker wijntje gedronken ook.

Zeker een aanrader.

45. top gegeten. gezellig bediening we voelden ons er echt thuis. bedankt.

46. lekker gegeten

47. Aan de sfeer licht het zeker niet. Alleen kaart heeft weinig bijzonders. De koks houden volgens mij liever de keuken schoon dan zich uit te sloven voor hun gasten. Heb er op een dinsdagavond gegeten (zaten 5 koppeltjes). Bakjes salade stonden volgens mij al een tijdje te verdampen. Oosterse gerecht bestond uit wat tuinbonen, cashewnoten en taugee, met veel te veel soja sauce. Ik had er meer van verwacht. Eetpaleis gaat voor mij door als gezellig borrel cafe voor een bitterbal en sate met friet, maar verder niet.

48. uitstekend restaurant met een leuke kaart. voorgerechten overmatig besaust. leuke inrichting/ambiance.

49. Eten prima, bediening goed, super leuke lokatie en erg sfeervol ingericht!!!
    Zeker een restaurant waar ik vaker zal terug komen.

50. leuk stekkie in alkmaar en sfeervol ingericht. Jammer dat het eten smaakloos is en de rose waterig. de bediening varieert van matig tot voldoende. In ieder geval niets om voor terug te komen