De Kleine Waarheid in Alkmaar

Klassiek en van nu!

Parkeergarage en parkeerplaatsen op loopafstand.

ma 17:00 - 22:00
di Gesloten
wo Gesloten

Omschrijving

Sinds 2008 heeft Alkmaar er naast Café ’t Hartje er een nieuw begrip bijgekregen; Grand café De Kleine Waarheid.

Door de gezellige ambiance, vriendelijke bediening en het goede eten voor een eerlijke prijs voelt iedereen zich hier snel op zijn gemak. Dat is ook te zien in het aantal gasten wat hier regelmatig terug keert.

Op de menukaart zijn echte klassiekers te vinden zoals kalfslever met spek en ui, onweerstaanbaar lekkere spareribs maar ook trendy gerechten van nu zijn hier op terug te vinden. Door de gezellige bar is ook het na-borrelen geen enkel probleem.

Prijzen

1521082076 79
1619885931 79
1628119586 79
1652820550 73

1. Voor ons de eerste keer. Wat een gezelligheid. Leuke bediening en heerlijk gegeten.

2. Hele goede prijs/ kwaliteit verhouding. Heerlijk eten in een gezellige ambiance met vriendelijk personeel. Vooral het stokboordje met gesmolten kaas en aioli en de kaasfondue en spareribs zijn een aanrader.

3. Daniëlle

We hebben heerlijk gegeten in een, helaas voor ons, kort tijdsbestek. We hadden weinig tijd en daar werd goed rekening mee gehouden. Leuke bediening. We komen graag weer terug.

4. Met een ploeg van twintig man, vrouw komen eten… we moeten er even op wachten. Maar daarna kwam de bediening vlot op gang… heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening! Echt een top avond gehad… voor de kerst al gereserveerd. Hier blijven wij komen!

5. Dennis van Hilst

Heerlijk eten top sfeer kortom staat garant voor een heerlijk avondje uit.

6. Heel fijne sfeer, en lekker eten! Je mag met de hond mee binnen.

7. Fantastische tournedos!

8. Altijd heerlijk eten daar! Zeer goede en gezellige bediening. Klein minpuntje, het gerecht wat we hadden bestelt was niet compleet. Het stond wel op de kaart dus… dat was een teleurstelling.
    Maar ik kom zeker nog een keer terug!

9. Het eten was heerlijk en de bediening super vriendelijk

10. Heerlijke variatie op de kaart zoals spek in knapperig jasje en lever met spekjes.
    Prijs kwaliteit goed.

11. Afgelopen vrijdag hier gegeten, het feest begint al als je binnen komt. Wat een gezellige bediening! Dan het eten, alles was meer dan perfect. De carpaccio smelt op je tong! De entrecote was zo verschrikkelijk mals met een heerlijke jus die er bij geserveerd word. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik meer dan tevreden ben. Ik ga hier zeker snel weer heen!

12. Heel gezellig gezeten. Service was top. Kaart precies genoeg om uit te kiezen. Voor elk wat wils. Voorgerechten fantastisch. Hoofdgerechten waren goed maar sliptongen waren heel klein. 3 stuks, dus genoeg. Patat waren 2 puntzakken met kleine stukjes. Hiervan melding gemaakt, kregen meteen nieuwe. Top. Deserts waren heerlijk en meer dan voldoende. Wij komen hier weer terug.

13. Judith Rolie

Service en sfeer prima, prijs kwaliteit ok.
    De saté was wel zout.....hele nacht dorst.
    Fijn restaurant. Echt een aanrader.

14. Eten en drinken was prima, de bediening was heel goed, vriendelijk en attent. Aanrader zijn de spare ribs. Die waren echt goed.
    Wij gaan zeker nog eens…

15. Rioollucht bij binnenkomst. Duur stukje vlees met minimale garnituur. Er kon ook geen glimlachje af bij de serveerster van onze tafel. Jammer dat het zo achteruit is gegaan. We komen hier niet meer, net als de andere 3 stellen met wie wij waren

16. Salade met kipkerrie, ipv neutrale salade, kipsaté droog, 1 patat en 1 salade voor 2 personen, erg karig. Was geen aandacht aan het eten besteed, heel erg jammer.

17. H. Timmer

Het eten is altijd wel goed de bediening en de sfeer ook.
    Wat ik wel vind is dat de menukaart wel een keer vernieuwd mag worden.

18. Een ontzettend gezellige restaurant.
    Zeer vriendelijk personeel, goed eten voor een goede prijs!
    We hebben echt heerlijk gegeten!

19. Gisteravond hebben wij er gegeten. Een super gezellig restaurant met vriendelijk personeel en goede bediening. Het eten was super lekker echt een aanrader om hier heen te gaan.

20. Jaap.pieterse

Het eten was heerlijk en overal was er genoeg van de bediening was uitstekend en de sfeer was geweldig. Ik kan alleen maar zeggen een dikke tien.

21. Sil Vendel

22. W brouwer

Heerlijk gegeten.
    Zeer vriendelijk en gemoedelijk 👍👍

23. Brenda piersma

Helaas kunnen we nu niet live daar eten, want het is een ontzettend leuke tent, met lekker eten en heel erg gezellig vriendelijk en correct personeel! Daarom deze week eten besteld en dat was ook super lekker. Ook de bezorging was snel en vriendelijk. Ik kan iedereen De Kleine Waarheid aanraden; nu online bestellen zodat ze straks ook nog bestaan!

24. Had een Dinerbon voor me verjaardag gekregen en hier gingen we gezellig eten. Was een gezellige sfeer en lekker eten, alleen misschien iets te veel kaas op de runder carpaccio. Wij deden de proeverij van 5 gangen; leuk gedaan.
    Zeker een aanrader

25. Prijs/kwaliteit verhouding is prima. Het eten was lekker en een goede bediening. Helaas één negatief puntje… er is geen airconditioning aanwezig! En dat met dit bloedhete weer. Erg jammer!

26. Afgelopen weekend hier gegeten. Het eten was oké, maar de Coronaregels werden volledig genegeerd. Tafels stonden zo dicht op elkaar, dat je er benauwd van werd. Je zat zowat op schoot bij de mensen aan de andere tafel. Eerder een afstand van een halve meter dan anderhalve meter. En geen ventilatie. Schandalig!!

27. John Coertjens

Vanavond met mijn vrouw heerlijk gegeten bij De Kleine Waarheid. Geweldige gerechten. Bediening super. Zeker voor herhaling vatbaar. 😋👍

28. Wij hebben altijd zeer goede ervaring met De Kleine Waarheid.
    Echt een aanrader .
    Mvg P le duc

29. M. van Leeuwen

Heerlijk gegeten in een prettige en sfeervolle ambiance!!

30. Vergeetachtige bediening, eten was niet bijzonder; ik had het zelf ook kunnen maken, patat nooit gehad, had er zelfs nog een keer om gevraagd en de biefstuk was taai en vol pezen die ik maar in het servet heb gespuugd. Helaas geen tweede keer voor mij.

2,8
  31. Johanna Dooper

Bij het hoofdgerecht mag wat meer als bijlage geserveerd worden, bv naast een klein bakje salade nog een groente.
    Fijn dat je voor klein en groot gerecht kan kiezen

32. Gebeld om te vragen of glutenvrij mogelijk was, dat bleek geen probleem. Bij de menu keuze wees de serveerster vol overtuiging aan wat NIET kon, en de andere gerechten konden aangepast worden.
    Ik bestelde dus een frietje stoofvlees, wat volgens de serveerster toch echt zou moeten kunnen. Eenmaal geserveerd proefde ik iets kruidigs zoals peperkoek. Ik vroeg een andere serveerster of dit wel écht glutenvrij was: NEE DUS! Daarna ben ik dus erg ziek geworden...
    Voor een glutenvrij dieet: Geen aanrader!!!

4,3
  33. Drie weken geleden met z'n tweeën bij De Kleine Waarheid gedineerd. Dit met een "social deal" aanbieding. Wij waren aangenaam verrast. Zowel wat sfeer, ambiance als vriendelijkheid personeel betrof. Hebben er heerlijk gegeten. Uiensoep regelrechte aanrader, hoofd en nagerecht heerlijk. Vanavond voor de tweede keer heen, nu met z'n drieën. Zal onthouden wat we eten en wederom een recensie schrijven. Ben benieuwd of onze eerste ervaring geëvenaard wordt, hebben er zin in.
    Wordt vervolgd.

34. H. Ortelee

Omdat we in het verleden meerdere keren in De Kleine Waarheid lekker gegeten hebben, hebben we hier op 5 mei jl. Met vier personen weer gedineerd. Twee hiervan hadden een lady steak besteld, medium gebakken. Het vlees werd bijna rauw geserveerd, was smakeloos en erg taai. Ongeveer de helft van het vlees opgegeten en de rest laten staan. Toen bij het borden ophalen gevraagd werd of het had gesmaakt, hebben we verteld dat dit niet het geval was. De klacht zou worden doorgegeven aan de kok. We hoorden niets meer. Bij navraag werden we afgescheept met een gratis kopje koffie. Excuses werden niet gemaakt door de gapende bediening.
    We zijn maar gauw met een ontevreden gevoel weggegaan en hebben geen toetje meer genomen. Ons zien ze hier nooit meer terug.

3,2
  35. Heerlijke lunch genoten in een - tot onze verbazing - verder leeg restaurant. Sfeer niettemin prima, bediening plezierig en lunch (de proeverij van de chef - erg lekker! We gaan hier zeker terugkomen.

36. Ik heb hier met een grote groep gegeten. We bestelden een voorgerecht en hoofdgerecht maar na een uur hadden wij nog steeds het voorgerecht niet gekregen. Ook een tweede drankje kwam maar niet. We gaven dit aan bij de bediening en kregen een hele arrogante reactie. En ook hierna kwam er niemand van het personeel naar ons toe. Toen besloten wij om voor het drankje te betalen en ergens anders te gaan eten, we waren er behoorlijk klaar mee. Eén van de personeelsleden die als enige klantvriendelijk was bood ons aan om te blijven voor het hoofdgerecht, dit zou binnen 15 minuten dan op tafel staan, dan kregen we de eerste ronde aan drankjes van het huis. We besloten te blijven en kregen inderdaad ons hoofdgerecht vrij snel. Het voorgerecht hebben we nooit gekregen. Het eten was verder oke, niet echt bijzonder. We merkten ook dat de bazin over ons aan het praten was met andere klanten, we werden een soort van uitgekotst, echt heel onbeschoft. Absoluut niet mijn geld waard en ik zal er ook nooit meer komen. Ik beveel het ook echt niemand aan.

2,2
  37. Gister wederom weer heerlijk gegeten en de bediening was top!! Wij kijken terug op een heerlijke avond! Wij komen zeker nog eens terug.

38. Echt super lekker gegeten bij de kleine Waarheid!
    Eerst een starters plankje!
    Heerlijk Uien soep!
    Bij de Tong filet Picasso heerlijk veel vers fruit, gember en heel veel soorten groenten! Ook nog een apart bakje met verse gemende sla en heerlijke gebakken aardappeltjes in schil! Daarna nog het dessert carameltaartje met bolletje ijs en slagroom! Alles mooi geserveerd! Leuke bediening! Wij komen zeker vaker eten bij de kleine Waarheid!

39. Frans Bijpost

Voorheen beter en leukere sfeer, zal niet zo snel meer heen gaan.

40. Echt heerlijk gegeten! Gezellige sfeer, vriendelijke bediening!
    We hadden een proeverijtje [soort tapas/all you van eat} was zeker niet zuinig! Goede ruime porties
    Als we weer in Alkmaar komen ,gaan we er zeker weer eten!

41. Wij hebben via sociale deal de lunch proverij gedaan. Het eten was goed maar wij hadden niet de oorspronkelijk prijs voor over gehad.
    De tent is heel gezellig ingericht.

42. Enorm goed, de bediening was geweldig.

43. arwin berns

Zeer lekker gegeten, over de portie grootte ook zeker niets te klagen. De iberico ribs waren super mals en erg lekker gemarineerd. Ook de paardentournedos was super. De tournedos kon je met een lepel snijden en de garing was precies goed.
    Kortom erg lekker gegeten en met een overvolle buik naar huis, top.

44. Gree Keerman

Vorige week gegeten in dit restaurant. Dit op aanraden van onze kinderen die hier regelmatig te vinden zijn. Gezellige sfeer en vriendelijke meiden in de bediening. Mijn man een mals stuk vlees en ik heerlijke tongfilet. We komen hier graag nog eens terug. Gree en Wim

45. We hebben heerlijk gegeten. Voor ons was dit het eerste bezoek aan dit restaurant en het verrassingsmenu was hiervoor een uitstekend begin. Dit smaakt naar meer!

46. Hele slechte ervaring met de service van deze tent. Voor een verjaardag met z'n 6en gaan eten, het eten liet erg lang op zich wachten (we waren er al om 18.00) en tegen de tijd dat we pas bij ronde 3 waren (aten tapas en hadden meteen ronde 2 besteld toe we ronde 1 hadden gekregen), ging de keuken al dicht en konden we niks meer bestellen.

Dit werd ons op zeer onprettige manier duidelijk gemaakt door de bediening, waardoor we de leidinggevende wilden spreken. De leidinggevende kwam het echter ook op een zeer onprofessionele manier mededelen. Er werd niet gezocht naar een oplossing en met een diepe zucht van de leiding en bediening achter ons en 2 tapas in onze buik konden we de volle mep betalen en ontevreden naar huis.

Nooi meer voor ons!!

2,9
  47. De hoge verwachtingen die wij via internet kregen kan men niet waar maken. De kwaliteit is minder dan wij verwacht hadden naar aanleiding van de recensies. De soep kwam duidelijk uit blik en was alleen door de kok opgewarmd. Een originele Wiener schnitzel is van kalfsvlees, maar dit was van een wel heel oud kalf. Ook de dame blance was mislukt, want het ijs was te koud, of de chocolade was niet warm genoeg. Resultaat was een harde klop chocolade zodra die met het ijs in aanraking kwam.
    De bediening was goed, men doet echt zijn best, maar men had het te druk voor echte aandacht. Waarschijnlijk kwam dat doordat het restaurant vol zat en men klanten weg moest sturen.

48. Het is een wat rumoerige tent, maar dat stond mij wel aan dit keer. Eten was gewoon goed net als de bediening.

49. We zijn begonnen in een klein cafeetje Het Hartje. Wat een top bediening, met naar onze mening een super advies om hier te komen eten!

We hebben tapas gegeten op haar advies, wat heerlijk tafelen in een leuke sfeer met een fantastische bediening!!

In één woord super, als we weer in Alkmaar zijn komen we zeker weer!

50. Ivo Kluft

51. Top restaurant, vandaag gegeten met mijn vriendin. Ik heb vanochtend gebeld om een mooie tafel te krijgen en dat had ik zeker, het zag er erg mooi en sfeervol uit, totaal geen klachten, je krijgt waar voor je geld en heb er zeker geen spijt van, kom er zeker naar terug!

52. Heerlijk gegeten, samen met mijn Carla, kinderen en kleinkind lekker ongedwongen, en alles is bespreekbaar. Eventueel kan je het bestelde door de kok nog aanpassen. Grote klasse. Het was het waard om hier mijn 60e verjaardag met familie te vieren.

Johan Bult

53. Gisteren gegeten in dit restaurant net buiten het hartje centrum. Een gezellig bruin cafe op het waagplein had dit ons aanbevolen. We kwamen binnen en werden gelijk vriendelijk ontvangen door een jonge dame die ons voorstelde eerst een drankje aan de bar te doen of gelijk aan tafel te gaan. Drankje hadden we al in dat cafe gedaan en hadden lekkere trek dus gingen gelijk aan tafel. Eerst een Heerlijke huiswijn gehad toen de kaart gekregen. Er stond voor ieder wat wils op en de keuze was voor iedereen dus snel gemaakt. Ik koos voor een uiensoep (heerlijk!) en een tournedos die ze nog maar in weinig restaurants voor deze prijs kunnen aanbieden. Uiteindelijk kregen we te horen dat de familie tevens een vleesbedrijf bezit en dat verklaarde de kwaliteit van het vlees. Koffie toe en daarna nog enkele drankjes aan de bar. Ronduit een zeer geslaagde avond die wij zeker weer snel gaan overdoen!

54. Weekendje weg met vrienden in Alkmaar en dan op de bonnefooi gebeld of we nog konden eten. Er was nog plaats voor 4 personen. Ook hier alles perfect geregeld in een op het eerste gezicht wat rommelig restaurant maar dat heeft ook wel weer wat. Wij zijn geen pietlutten als het daarom gaat. Als het eten maar lekker is en de bedienig vriendelijk dan zijn we al tevreden. Het moet natuurlijk ook wel betaalbaar zijn maar dat ziet hier ook wel goed. Ben je een keer in Alkmaar en je wil ergens lekker eten dan ben je hier aan het juiste adres.

55. In 1 woord matig. Echt een cafe, het mag de naam restaurant niet dragen. Kalfspastei vooraf smakeloos flauw en lelijk opgemaakt. Roodbaarsfilet was goed, maar met een veel te zoute kreeftensaus en vieze gronderig smakende aardappeltjes. Dessert niet genomen, door te beperkte keus. Overigens heeft de hele kaart weinig smaak nog kraak te bieden. Een diversiteit die ik in mijn thuiskeuken ook ken. Enthourage ok, al is het bijna te donker om de kaart te kunnen lezen. Bediening voldoende.

5,5
  56. Voor de eerste keer hier gegeten, er is sinds een week een nieuwe kaart. Dat zelfs de chef hier nog aan moet wennen werd duidelijk doordat de rivierkreeftstaartjes zonder de beloofde appel en abrikoos werden geserveerd. Hierdoor bleef er niet meer over dan de in de 80-er jaren zo populaire garnalencocktail met wat sla en cocktailsaus. De koninginnesoep was smakelijk! Het hoofdgerecht, de tournedos met truffelsaus, was ietwat aan de rauwe kant. Bij een tournedos mag dit best, jammer echter dat de beloofde champignonravioli niet op het bord terug te vinden was (nieuwe kaart, dus blijkbaar moest de chef ook aan dit gerecht nog wennen) en dat de smaak van truffel ook in de saus niet doorkwam. Tevens is de keukenbrigade nogal gecharmeerd van garnering met lente-ui of prei-ringetjes (kon het niet helemaal thuisbrengen) maar dit vonden we over alle gerechten uitgestrooid en door de nogal aanwezige sterke smaak hiervan was dit wat ons betreft geen toevoeging aan de gerechten, less is more! Bediening is vlot en behulpzaam, jammer alleen dat de onbeperkte proeverijen niet op de kaart vermeld worden en ook niet worden vermeld door de bediening. Pas later zagen wij andere gasten dit wel bestellen. De wijnen zijn lekker en het proeven van verschillende wijnen werd zelfs aangeboden om zo tot een juiste keuze voor bij de gerechten te komen. Al met al een gezellig restaurant met een veelzijdige kaart, maar de keukenbrigade dient toch echt de gerechten uit te laten komen zoals ze op de kaart omschreven worden.

57. Priscilla

58. Mijn man en ik hebben gisteravond heerlijk bij jullie gegeten.

De keuken heeft heel goed rekening gehouden met mijn ui- en knoflook allergie. Ondanks dat de reservering gisteren pas om 12.00 uur was gedaan en ik toen aangaf een voedselallergie te hebben heeft
    de kok voor mij zijn uiterste best gedaan. Een dikke pluim!!!

59. We zijn hier al vaak geweest en zo ook afgelopen augustus 2012. Lekker eten, gemoedelijke sfeer, vriendelijke bediening en goede prijs/kwaliteitsverhouding.
    Kortom wij komen hier heel graag.. echt een aanrader!

60. Miranda

Top! Heerlijke gerechten en superleuk concept. Was een voortreffelijke avond in een ongedwongen omgeving, zeker voor herhaling vatbaar. Ook het persoonlijk zeer vriendelijk en begaan ;-))

61. Maandag 2 April hier gegeten.
    Leuke tent met plezierige bediening en goede keuken geen 'rare' fratsen enz.
    Gewoon zoals de west-friezen willen.

62. Koos van den Berg

Regelmatig ga ik hier alleen of met meerderen uit eten. Zowel de vlees als visgerechten zijn heerlijk. Portie 's voor een ieder voldoende. Zelfs voor de grote eters ons. Een aanrader dus.

63. Met zijn vieren af gegaan op de ervaringen van anderen. In een woord geweldig. Goede gezellige sfeer,prijs kwaliteit uitstekend. Gastvrijheid en de goede kaart plus de wijnen maken het tot een uitstekend totaal.

Prima, een aanrader en natuurlijk komen wij terug.

64. Afgelopen vrijdag met 6 man hier gegeten.
    Ben afgegaan op de recensies hier en deze klopten inderdaad, erg goed gegeten voor een betaalbare prijs.
    De menukaart is erg uitgebreid dus voor ieder wat wils.

Gr. Koen

65. Gister een hele leuke avond gehad! Heerlijk gegeten en een ruime keus! ook de bediening is erg vriendelijk..

66. Met vier vriendinnen een hele gezellige avond gehad. Heerlijk gegeten met een lekker wijntje erbij. De sfeer is er altijd relaxed en de bediening is uitstekend. Menukaart biedt voor ieder wat wils en de gerechten buiten de kaart om zijn toppertjes. Dit restaurant is een echte aanrader!!

67. Zeer prettige sfeer, hele leuke bediening die weet waar ze over praten en ook de kok kwam nog even aan tafel om te vragen of alles naar wens was en of hij nog iets voor ons kon betekenen. Heerlijk gegeten en de prijs kwaliteit was is zeker een 10+ waard! Wij komen zeker weer terug en hopen hier nog lang te mogen genieten! Aanrader!

68. Heb hier afgelopen zaterdag met 4 personen gegeten. Heerlijk en vooral ook heel gezellig. Behalve de lekkere malse tournedos puntjes ben ik een liefhebber van grote schnitzels en die kun je hier krijgen.. zalig. Hier komen we zeker voor terug. Gr.

69. Gisteren, 23/2, wederom hier gegeten en het was weer heerlijk. Eerst even een drankje aan de bar en daarna genieten van de goede gerechten die ze hier je elke keer weer voorschotelen. Het ziet er gewoon goed uit en de bedieing is top. Kortom; een echte aanrader

70. Stefan

71. Vooraf; uiensoep, 1 van de lekkerste die ik ooit heb gehad
    Hoofd; ossenhaasspies, heerlijk mals!
    Dessert; proeverijtje van nagerechten, heerlijk! Met name het zogenoemde carameltaartje was ongeloofelijk lekker!!!

72. Ik kom hier regelmatig over de vloer. Elke keer weet de chef me weer te verrasen. Of ik nou voor me werk even gauw een daghapje kom halen, met vriendinnen lekkere wijntjes kom drinken of (zoals je hieronder kunt lezen) met een groepje collegas ga eten het is altijd heerlijk en tegen een leuke prijs. Aanrader!

73. Afgelopen maandag met mijn vriend wezen eten. Het eten was erg lekker en de porties waren ruim voldoende. De serveerster was ook erg aardig! Voor de prijs moet je het zeker doen.

74. fam. de Leeuw

Kleine waarheid wordt grote waarheid. Heerlijk eten, hele vriendelijke serveersters en een prima omgeving. We hebben echt genoten van alles.

75. De Australische steak was ons door het bedienend personeel getipt, en smaakte prima, erg mals. De bediening was vlot en vriendelijk. Het kopje koffie hebben we af moeten slaan, maar wij komen zeker nog een keer terug. Vlotte eettent met weinig pretenties, het schurkt tegen gezellig groot eetcafe aan. De prijs staat daar toe prima in verhouding.

76. an 30 punten

Het eten was lekker maar de bediening waren erg kortaf en keken je de deur eigenlijk uit en dat om half 10 al.