De Heeren van Sonoy in Alkmaar

Om de hoek bij ons restaurant bevind zich het Hofplein met de mogelijkheid om tegen betaling te parkeren. Tevens bevinden de parkeergarages "De Vest" gevestigd aan het Canadaplein en "De Karperton" zich op loopafstand van ons bedrijf.

• OV

Makkelijk te bereiken met de bus. Maak met de bus een stop bij de Kanaalkade, u bevindt zich dan op circa 2 minuten lopen van ons restaurant.

ma 11:00 - 00:00
di 11:00 - 00:00

Omschrijving

Bent u op zoek naar een centrale locatie in Alkmaar waar u op unieke wijze kunt lunchen, dineren of gebruik wilt maken van onze High Tea of High Wine zowel in ons restaurant als in onze sfeervolle en zeer aangename binnentuin !?

Ook voor uw vergaderingen, bruiloften, bedrijfsfeesten, familiefeesten en partijen, bent u aan het juiste adres bij
"De Heeren van Sonoy"
Wij hopen u persoonlijk te mogen ontmoeten in Restaurant "De Heeren van Sonoy" en heten u graag van harte welkom!

Met vriendelijke groet,

Het team van Restaurant " De Heeren van Sonoy"

Prijzen

1418194854 40
1433202373 43
1448209893 66
1620796365 84

1. Fijne sfeer en lieve, professionele medewerkers die meedenken met onze wensen. Wij hebben hier een zeer geslaagde avond gehad met ons bedrijfsdiner en aansluitend feestje. Een aanrader wat ons betreft.

2. Heerlijk gegeten met de hele familie afgelopen donderdag ter ere van ons huwelijksjubileum.
    Attente bediening die ons volledig ontzorgden.
    Wij krijgen nog elke dag appjes van onze gasten. Over 12,5 jaar doen wij het hier gewoon weer dunnetjes over! Bedankt.

3. Sfeer oké op zondagmiddag met live muziek, echter diefstal statiegeld, voorbeeld hiervan je haalt drie rondjes bier en komt daarna met alle lege glazen waarvoor statiegeld is betaald(verplicht) en krijgt dan te horen dat je alleen glas voor glas statiegeld terug krijgt en dus voor twee rondjes kan fluiten naar je statiegeld vind dit echt niet kunnen!!!!!

4. Peter kooy

Hier mijn afscheid gevierd omdat ik met pensioen ben gegaan.
    Gelukkig was het heel gezellig want de kwaliteit van het eten plus bediening was matig, ik zou mensen niet adviseren om hier een feestje te geven.

5. Astrid mallet

24 juni op zaterdagavond gegeten. Viel wel erg tegen, ossenhaas was niet heel mals, best aan de prijs, zat geen smaak aan de pepersaus en vlees. De zoete aardappel patat was koud en slap, weinig groente erbij, een verdwaalde wortel en een harde broccoli. De serveersters zien het totaal niet zitten tot 3 x vragen of we mochten betalen. Er kwam niemand tot we opstonden en ze zei och ik dacht dat jullie al betaald hadden. Beetje slordig

6. J.Hendriksen

Zoals altijd, wanneer we Alkmaar bezoeken is de Heeren van Sonoy ons vast eetadres.
    Gewend en verwend hadden wij op 28 juli 2022 dezelfde verwachtingen.
    Een Diner van kalfswangen met zomergroenten en een schaaltje frietjes
    Een ossenhaas (medium gebakken gevraagd) met zomergroenten en frietjes.
    Het geheel viel ons behoorlijk tegen, de kalfswangen veel te gaar en droog.
    De Ossenhaas bleek niet te snijden met het bijliggende bestek. Op navraag een scherp mes maar de ossenhaas bleek veel te rauw. De zomergroenten bestond uit 1 worteltje, 1 groene asperges en een stukje broccoli. Geen gebakken aardappelen (wel gevraagd) maar frietjes in een beperkte hoeveelheid.. De dranken en de bediening waren goed. De koffie gratis, maar dat doet niks af aan het matige eten. Jammer

7. Daalder

Het was allemaal oké maar niet top. De salade met vis was helaas ronduit slecht. Gamba doorgebakken (melig), zalm over datum, ondefinieerbare dressing en te oude croutons. Saté was oké! De kalfswang was het beste. Verder de wijnen zeer middelmatig. Bediening was prima en mag iets meer om zich heen kijken. Wel een prachtige locatie.

8. Sonia van Soolingen

9. Sonia van Soolingen

10. Evelien meijer

Heerlijk gegeten, vriendelijke en attente bediening.

11. Martijn Hamer

16. Martin

17. Pim Naafs

18. Goedenavond

Zaterdag bij jullie gegeten onze moeder vierde haar 90 ste verjaardag,
    Namens ons en de familie hebben wij heerlijk gegeten bediening was top,
    Leuk zaaltje waar wij zaten.

19. Heerlijk gegeten in een mooi rustig restaurant.

20. Martine Keur

21. Mooie ambiance, lekker gegeten tegen een goede prijs. Een aanrader!

22. Suzanne

Heerlijk buiten in de prachtige tuin gezeten en heerlijk gegeten. Wel jammer dat ze geen Engelse menukaart hadden omdat we met een internationaal gezelschap waren en onze serveerster het niet kon vertalen, dat heb ik zelf gedaan. Het eten was heerlijk en we werden verder heel netjes en vriendelijk geholpen.

23. Gezellige binnentuin met gigantische parasol waar wij prima onder hebben gezeten. Terras was gisteravond helemaal vol. Binnen ook meerdere groepen. Ondanks de drukte niet lang hoeven wachten op voor en hoofd gerechten. Vrolijke ober met goede adviezen.
    Wij hebben een leuke avond gehad en komen hier vast nog eens terug.

24. Zaterdag hier gegeten. Leuke zaak met karakter. Jammer dat we door het slechtere weer in de avond niet buiten op het terras konden dineren.

De medewerker vertelde ons enthousiast over de nieuwe dinerkaart. Wij hebben lekker gegeten en gezeten. Top.

25. Gereserveerd met vier personen voor proefpourri.
    19.00 uur aanwezig met vier personen. Gang 1 kwam drie kwartier later omdat er in een andere ruimte een grote groep aanwezig was. Als goedmakertje zouden we bij de tweede gang “gratis” patatjes krijgen. Gang twee komt op tafel. Twee personen van ons gezelschap hebben de ceasersalade met kip, olijven en dressing besteld. Wat komt er op tafel: twee bakjes met daarin een blaadje sla, partje tomaat, komkommerstukjes en kruimeltjes kaas. De kip was waarschijnlijk voor het opdienen al weggevlogen! O ja en de “gratis” patatjes waren met de kip mee! Echt een gemiste kans!
    Hoe graag wil je iets goed maken? De rest van de avond ongelijke porties en geen hoogtepunten. Jammer maar ons zie je niet meer terug!

2,2
  26. Allereerst werden we heel leuk ontvangen, eerst even een wijntje gedronken in de binnentuin. Onze gastheer vertelde wat geschiedenis over het gebouw. Daarna naar binnen om heerlijk te gaan eten, zowel het eten als de wijn waren van goede kwaliteit, ook kreeg je de tijd om met de volgende gang te beginnen. Zeer relaxed allemaal. Sfeervol restaurant en een fijne bediening! Echt een aanrader!

27. Joe Doerscheidt

Goede ontvangst, vriendelijke en vakkundige bediening, uistekende en originele maaltijd.

28. Super lekker gegeten, we komen zeker een keer terug!
    Goede bediening, goede sfeer!

29. Heerlijk gegeten, grote porties, aardig personeel. Kok kwam dag specialiteiten presenteren, echt een aanrader.

30. F Baalhuis-schipper

Lekker gegeten en alles wat op de kaart stond, kon ook glutenvrij besteld worden... dus keus genoeg.

31. Heerlijk gegeten a la carte. Goed bereid en heerlijk van smaak!
    Zeker nog een keer heen!

32. L.C. Rempt

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten; we hadden de proefpourri.
    Heerlijke gerechtjes en een gezellige bediening.

33. Een gezellig restaurant met heel veel sfeer. Fantastische bediening, zelfs als het druk wordt in het restaurant. De keuken kun je inkijken, het is leuk om de koks aan het werk te zien. De proefpourri vonden wij een verrassend concept en beviel ons erg goed. Je kreeg de keuze uit een tal van kleine warme of koude gerechten waarbij je er per keer twee kon proeven, het is leuk om op deze manier de keuken te verkennen! Wij vonden alles bij elkaar een m-ster waardig.

34. Zeer persoonlijke prettige benadering. Goede kwaliteit. Alles is mogelijk, zeker als eten niet altijd vanzelfsprekend gaat. Heren en dames van De Heeren van Sonoy, ga zo door!!

35. Mario en Jolanda Mannien

Donderdagavond 5 januari 2017 super heerlijk gegeten en gedronken bij De Heeren van Sonoy. Complete verrassing viel ons ten deel. De enthousiaste kok kwam persoonlijk bij ons aan tafel met een plankje met vis en vlees als voorbeeld en stelde een proeverij voor met deze produkten. Wij hebben ons laten verrassen met een voor- en hoofdgerecht. Gewoonweg fantastisch om op deze toch wel unieke manier van presenteren ons te hebben laten verrassen. In combinatie met de enthousiaste bediening een TIEN +. De drie dagen in Alkmaar zal ons nog lang blijven herinneren en met name De Heeren van Sonoy.

36. Irma de vries

We kwamen 10 minuten voor openingstijd van 11.00 binnen. Deur was open, personeel binnen, maar we werden terug gestuurd. Reden om onze koffie en later onze lunch na jaren maar op een andere plek te nuttigen

37. Uitstekende avond gehad top bediening en eten. Het zat vol, maar we werden snel en heel ontspannen bediend. Proefpourri was geweldig. Al met al voor herhaling vatbaar.

38. Heerlijk gegeten. Goede bediening en gezellige sfeer!

39. We hadden het torentje gereserveerd. Echt een bijzonder plekje om samen te eten.

40. Heerlijke avond gehad. Proefpourri gedaan met z'n vieren afgelopen week. Leuke bediening en het mooie pand maakt het af. Zeker heen gaan.

41. Afgelopen zaterdag heerlijk geluncht op het prachtige terras van deze zaak. Ik had een broodje HVS (wat staat voor het broodje van de zaak) en een glas rode wijn. Heerlijk van deze combinatie genoten. Verder gewoon een goede en redelijk snelle service, ook een grote plus was de zeer vriendelijke blonde jongeman die de bestelling op het terras opnam. We komen hier graag nog eens langs.

42. Michael de Wit

Afgelopen donderdag hier geweest en we waren blij verrast. Eten smaakte écht lekker en de bediening was erg vriendelijk en attent. Komen hier graag weer.

43. Heerlijk gegeten, wat een onwijs leuk restaurant! Leuk concept met de proeverij, keuze uit kleine gerechtjes en onbeperkt! Vriendelijke bediening. Leuke avond gehad, hier komen we zeker terug!

44. Gisteren hier een high wine gedaan.

De ontvangst door een jonge man was leuk, helaas zagen we die niet meer terug. Het wijntje was redelijk, de gewone huiswijn.

Krijg je de hapjes, vreselijk, hoe kan je zoiets serveren voor die prijs? Niets zelf gemaakt, frituur hapjes, sandwiches, oude gehaktballen kant en klaar als frikandellen.. Ik begrijp nu de recensies van eet.nu.

Prijs was overigens 59 euro voor 2 personen, veel te duur!

2,8
  45. Mooie locatie, jammer dat het eten niet goed was. Wij hadden een lunchplateau bestel voor 10,75 pp. Misschien waren onze verwachtingen iets te hoog? Maar als ik een van de duurste lunchgerechten van de kaart bestel verwacht ik geen plak kaas, ham en kip te krijgen met 3 kleine broodjes en een soep die niet smaakt. De garnalenkroketten waren overigens wel lekker. Een leuke locatie om een wijntje te drinken, maar voor ons niet om te eten.

3,7
  46. High tea is ronduit slecht te noemen. Niets is zelfgemaakt, de broodjes van klef fabrieksbrood met een dunne laag beleg (tonijnsalade en ham en kaas). Per persoon 1 soesje, 1 vies heel klein petit four, 1 hele kleine scone (wel met verse slagroom). Alleen het hele kleine saucijzenbroodje vonden we lekker. De thee kon je bij blijven bestellen maar je kan maar kiezen uit 5 smaakjes en deze werden niet bijgevuld.
    En dat alles voor € 16,95 per persoon . Schandalig!!! Wij waren er met onze kinderen voor onze trouwdag dus dan wil je niet klagen omdat dit voor de kids niet zo leuk is maar hier gaan wij nooit meer heen! Bovendien kwam er niemand langs om te vragen hoe het was dus bij wie moet je dan klagen??
    Jammer!

2,6
  47. deenoop

We zaten met z'n 3'en op het mooie terras. Netjes gereserveerd. Bijna niemand anders op het terras. Wilden de proeverij bestellen, maar dat kon alleen als we binnen wilden zitten want anders moest de bediening te ver lopen!
    Het was 25 graden en dat wilden we natuurlijk niet, dus mochten we geen proeverij bestellen. Zijn toen maar weggegaan omdat onze pet hiervan afviel.

Tip: als jullie niet buiten willen serveren zet het dan op internet of op het grote bord voor het restaurant. Hier staat de proeverij ook nog gewoon op. En die borden langs de kant van de weg zijn bedoeld om gasten te trekken? Nou, als je ze zo behandeld zijn ze snel weer weg. We waren erg teleurgesteld met deze behandeling.

2,2
  48. Nathalie

Helaas moet ik zeggen dat de high tea tegen is gevallen. Gerechten lijken kant en klaar uit de vriezer te komen. Jammer. Personeel is erg vriendelijk, karakteristiek pand op een top locatie.

49. Slechte bediening toen ik met m'n dochter wat ging drinken. 3 obers stonden te kletsen en dat was blijkbaar belangrijker dan de gasten te bedienen. Jammer, zeker in deze tijd waar je service zou verwachten. De plek is leuk en daarom deze recensie zodat het team er wat aan kan doen.

6,5
  50. Vanmiddag gelunched. Tomatensoep haalde niet eens het niveau van soep uit een pak. Onaangename nasmaak. Kraakverse broodjes maar met weinig smaak en dat gold ook voor de brie. Geen boter op de broodjes kaas. Dit laatste beleg deed wel de naam eer aan. Servies was overwegend niet schoon uit de vaatwasser gekomen en merendeel van het servies vertoonde forse beschadigingen en/of zichtbare slijtsporen. Blijft dus bij eenmalig bezoek ondanks de vriendelijke bediening.

5,3
  51. Cor en tiina van der plas

Op een gewone woensdag, 28-11, besloten wij de proeverij te proberen in dit restaurant. Helemaal fantastisch was het! Voor een kleine prijs kun je heerlijke gerechtjes proeven die smaakvol worden gepresenteerd. Bediening is uiterst vriendelijk en kundig. Voeg daarbij de sfeervolle inrichting in dit historische pand en je hebt een zalige avond. Bedankt!

52. Priscilla

53. Erg leuke avond gehad alles klopte zoals het hoort op een avond. wij waren er met een groep van 10 en alles liep vlekkeloos. leuke bediening, lekker eten en uiteraard het historisch pand brengt de sfeer nog eens extra omhoog.
    Na 2,5 jaar niet meer geweest te zijn blij dat we het toch maar weer eens hebben geprobeerd. Mijn complimenten voor de grote stappen die dit bedrijf heeft gemaakt.

54. Wij hebben er heerlijk gegeten.

Er is een hoop veranderd in de positieve zin; leuke gastvrouw die wij kenden van vroeger toen ze een eigen zaak had.
    Het eten was ook heerlijk voor ieder wat wils.

55. Wij hebben afgelopen zaterdag heerlijk genoten, positieve sfeer, heerlijk gegeten. Ik had de varkenshaas, heerlijk met brie, mijn man had de rib eye en onze zoon had friet met kroket. Wat ik wel jammer vond is dat er een kindermenu is, het word wel verteld aan tafel maar dan moet je ook maar onthouden wat er verteld word.

56. Raymond & Astrid

Wij zijn dol enthousiast over zowel de nieuwe kaart, het bedienend personeel en de keuken. We hebben gisteravond heerlijk gegeten en zijn echt in de watten gelegd door een vakvrouw. Het eten dat we kregen voorgeschoteld was voortreffelijk. Kortom wat ons betreft is De Heeren van Sonoy een echte aanrader...

57. Wij hebben hier na het horen dat de nieuwe kaart er was gister heerlijk gegeten. M'n vrouw had een verrasingsmenu (aanrader) en ik had de tournados, heerlijk. Kortom top gegegeten en top plek om zo in de tuin te kunnen eten.

58. Helaas wij zijn weer teleurgesteld in restaurant Heeren van Sonoy. Er is een andere eigenaar sinds 9 maanden dus dachten wij "we gaan het maar weer eens proberen" ook omdat je heerlijk in de binnen tuin kan zitten. Wij gaan er niet meer naar toe. Wij vinden dat een plateservice sate voor 17,25 echt te duur is voor wat je krijgt. Het toetje hebben wij gegeten bij de snackbar om de hoek omdat wij echt nog trek hadden. Echt geen aanrader!

1,6