De Fransman in Alkmaar

Parkeren gaat prima in de nabij gelegen parkeergarage De Karperton. Dit is goedkoper dan op straat parkeren.

Bezorgrestaurants in de buurt van De Fransman

5. Betalen Visa pin

1304419691 86
1520357787 51

1. Wat is dit een tegenvaller geweest zeg.
    Ongelofelijk slecht eten, wat zo uit een zakje komt!
    En de bediening was erg jong.

2. Kwaliteit slecht bediening deed niet veel onder betreffende de kwaliteit. Bij afrekenen vraagt men de hoofdprijs.
    Tip voor eventuele andere gasten; ga met honger naar bed, dan wordt tevredener wakker dan als je hier bent gaan gegeten.

1,1
  3. De bediening was erg jong en onervaren en regelmatig vielen dingen op de grond.
    Voorgerecht (proeverij van gerechten) was zeer matig, zeker voor de hoge prijs.
    De fondue was oké, maar de bouillon had naar ons idee te weinig smaak.
    Erg jammer, maar wij zullen niet snel hier terugkeren.

4. Gisteravond gegeten: bediening/service ver te zoeken. Het zijn hele jonge meiden die zoals het lijkt totaal geen horeca ervaring hebben. Hebben totaal geen oog voor jou als gast.
    Wb eten: porties klein en wel 5 stokbroodjes vorm 4 personen!
    Saladebar was erg leeg en ook niet bijgevuld.
    We hebben het wel gezellig met elkaar gehad maar kom hier voorlopig of nooit meer terug.

5. Waardeloos eten en bediening bedroevend, als er afgerekend dient te worden, wordt men ineens wel alert.

6. De sfeer is gezellig. De service is voldoende. De prijs/kwaliteit is onvoldoende, want de porties zijn minuscuul. Veel te klein. Ik heb ze moeten zoeken met een loep. Veel te kleine bakjes, waar dan groente - fruit -aardappels in worden gebracht. Ieder 5 stuks. De pastasalade was smakeloos. Alleen de rabarbersalade was erg lekker. De prijs is veel te duur, voor de verhouding aan groente en fruit wat er voor terug kwam. Lauwe fondue. Niet warm maar lauw. Erg jammer.

7. lokal war sehr laut. Fondue wenig, und total kalt. Kritik wurde einfach unfreundlich beantwortet.

8. De Fransman, het eten was lekker maar je kreeg er zo weinig bij. En ze namen de kritiek niet serieus. Je kreeg te weinig waar voor je geld.

9. Je krijgt te weinig voor de prijs die je betaalt.

10. Geen sfeer, veel te kleine porties en kritiek werd niet serieus genomen.

11. Uit eten zou gezellig moeten zijn, maar de enige die het gezellig had was de serveerster. Wat irritant aanwezig was zij zeg!
    Ook eten was niet lekker en veel te duur voor wat je krijgt.
    Salade bar lijkt nergens op, en kaasfondue is thuis beter dan hier!

12. Gegeten bij de Fransman, het een keer uitproberen met de AH bon/zegels. Wat ons opviel, is dat er staat op het fonduemenu dat de friet en salade zonder bijbetaling wordt gegeven! Wij hebben 2x gevraagd aan de bediening; dat wij nog wat friet wilden. "Weet ik!" zei de serveerster. Maar er kwam niets meer! Verder heel veel geluid van gasten, waar wij neergezet werden.

13. 05-09-2015
    Wij zijn hier al voor de 10e keer dus wij hebben in deze zaak goede ervaringen gehad.

Weer warmhartig ontvangen. Beemsterkaas menu erg goed een aanrader. Bediening uit de kunst. Ondanks de grote drukte was de wachttijd binnen de perken

14. Ellen Bakker

Heel gezellig ingericht. Zeer vriendelijke bediening. Het eten was erg smakelijk. De saladebar was een frisse en lekkere aanvulling. Kortom, voor herhaling vatbaar.

15. Kim Dekker

16. familie D

Een heerlijke avond gehad bij De Fransman. Speciaal naar Alkmaar gekomen voor dit restaurant. We zaten aan de grote ronde tafel bij het raam. Het vrolijke personeel raadde ons het menu van Truitje aan: een selectie van voorgerechten, keuze uit kaas of vleesfondue en een grand dessert. Mooi: van ieder verkocht menu gaat een deel naar stichting ALS. Een paar lastige mensen in de groep: die eten geen varkensvlees. Het voorrecht werd voor deze twee dames aangepast. Vooral de parmaham was heerlijk :-) de dames genoten van extra vis op het bord. Een goed begin.
    De gastvrouw vroeg ons of we niet twee verschillende bouillons wilden: de rode en standaard bouillon. Een goed idee! En we hadden ook nog beemsterkaasfondue erbij. Heerlijk delen met zijn allen. De kok had een deel van het varken weggelaten en vervangen voor kip en biefstuk. De tafel stond vol met friet, brood, vlees, sausjes, verse groente, krieltjes en fruit. En omdat iedereen zijn trek had, ging alles ook op! De kip had echt smaak... De biefstuk zoog je zo naar binnen. En ook de varkenshaas was supermals. De beemsterkaasfondue hoef ik persoonlijk niet alleen als hoofdgerecht maar meer omdat ik een vleesliefhebber ben. Als extra op de tafel was het fantastisch!

Het grand dessert was huisgemaakte parfait met een selectie van overheerlijke taarten en allerhande smaken cupcakes. Alles wat we niet op kregen, want het was veel, mochten we meenemen in een bakje.

Wat een heerlijk restaurant!

17. Wat heeft De Fransman toch een ontzettend heerlijk slow eat-concept :-) Tig verschillende soorten kaas- en vleesfondues, waar je rustig de hele avond aan kan zitten. We waren er al een tijdje niet geweest en de eigenaren hebben flink hun best gedaan om met de zaak een frissere uitstraling te geven en dat is grotendeels gelukt. Afgelopen week zijn we voor de Mexicaanse fondue gegaan: lekker pittig gemarineerd vlees in een speciale bouillon. Ruim anderhalf uur van het goede vlees van topkwaliteit, de knapperige frieten en de sausje genoten. Speciale vermelding voor de huisgemaakte rabarber, die heerlijk fris is. Het is geen hoogdravende haut cuisine allemaal, maar wel prima comfortfood. De bediening is vriendelijk, soms wat jong en de eigenaresse is een feestje op zich, die snapt dat mensen een avond uit zijn en verzorgd willen worden. Wij komen snel graag weer langs!

18. Priscilla

19. Paar weken terug bij dit gezellige restaurant gegeten
    Mijn vrouw en ik liepen langs dit restuarant en waren even benieuwd naar de kaart.
    We zagen dat het restaurant naast fondue ook een specialiteiten kaart had (bijv. kip, ossenhaas met verschillende sauzen).
    Wij hebben wel eens aan fondue gedaan maar wij waren verrast over de verschillende fondues.
    Zo heb je er een in mexicaanse stijl, en vis en uiteraard ook kaas.
    We besloten om hier te gaan eten, met de bedoeling om iets van de specialiteiten kaart te bestellen.
    Eenmaal binnen viel ons oog op een menu voor rond de 18 euro. Dit hebben wij toen besteld.
    Heerlijk gegeten, niet duur en veel wijnen. Top avond gehad, alleen de opmaak kan wat beter. Perfecte kwaliteit.

20. Wij hebben hier gister met z'n vieren via groupon gegeten. Zoals eerder vermeld heeft de jonge bediening weinig ervaring.
    Het eten is verder prima en je zit gezellig maar om hier nou negens en tienen voor te geven.

21. Met groupon hier gaan eten afgelopen zondag. Werden zeer vriendelijk en gastvrij onthaald. We hadden een tafel aan het raam voor acht personen. Wij oud-Alkmaarders hadden hier vroeger al vaker gegeten. OOk toen beviel het altijd prima, net als nu terwijl er een nieuwe eigenaar in zit. Wij vonden alles even lekker en erg gezellig. Visfondue was echter wel wat weinig (enige puntje) maar verder was alles echt af! De rest had de rode wijn fondue (bachus als ik het goed heb) deze was ook zeer goed en meer dan genoeg. Ik had als voorgerecht de rivierkreeftjes, waren ook erg goed.
    Nagerecht chocoladefondue. Deze mensen kunnen niet meer aan deze authentieke brandertjes komen aangezien tegenwoordig alles electrisch is. Dat zou gezellig zijn zeg. Deze mensen doen echt hun uiterste best om er een topzaak van te maken dus een beetje meer waardering zou wel op zijn plaats zijn! Wij hebben een hele leuke avond gehad en zeker een aanrader! Komen terug! Groetjes van ons allemaal

22. Zeer eenvoudig restaurant, wel op elke, ook de niet bezette tafels een gezellig kaarsje. Sanitair verrassend modern. Kwaliteit vlees prima, maaaaar wel een schrik rechauds zwaar verroest, vuurpotje zwart en de fonduepannen niet om aan te zien en daar moet je dan uit eten.

Van een fondue specialist mag je toch verwachten dat waar het om gaat (rechaud en fonduepan) er toch tip top uit mag zien.

Voor ons blijft het om die reden bij deze ene keer.

23. Veronica Himmelbauer

Hier wordt nog met liefde gekookt! Alles was buitengewoon smakelijk, een echt professionele kok. De vlotte, gezellige gastvrouw zorgde dat de sfeer erin bleef. Je werd gewoon zo veel mogelijk verwend. We waren er met een groter gezelschap tijdens onze vakantie. We hebben allen een topavond gehad. Complimenten en tot volgend jaar!

24. Gewoon heel lekker gegeten. Interieur mag een opfrisser krijgen, maar het gaat tenslotte om het eten en de sfeer en die was heel goed. Dikke pluim.

25. We zijn met z'n 2-en naar dit restaurant geweest, we hadden een tafel gereserveerd. En we hebben lekker gegeten, het eten is goed maar niet bijzonder. Wat we wel een enorm pluspunt vinden is dat je door het fonduen zo 2 uur zit te eten, lekker ontspannen. Uiteraard wel een paar opmerkingen her en der: je krijgt een puntzak patat bij de fondue, wij vinden dat goedkoop aandoen en als je rustig tafelt is de patat niet meer te eten. Wij hadden liever een gepofte aardappel gehad. De salade-bar is beperkt maar wel vers. De bediening bestond uit 2 jonge meiden die allebei niet al te ervaren zijn. Ze lopen tientallen keren langs maar zien niet dat het drinken op is. De vrouw des huizes is een gezellige vrouw die het beter onder controle heeft, maar zich niet al te veel met de bediening bemoeid. Al met al een geslaagde avond met een maar: geen top restaurant, wel een orgineel concept en goed eten.

26. Fam. de Leeuw

Lekker eten, leuke bediening met echte aandacht voor de klanten.

Een gezellige avond uit.

27. Erg leuke avond gehad!

Leuke ontvangst en gezellige sfeer.

Eten ook erg lekker en genoeg!

We komen zeker nog eens terug!

28. De Rode Kardinaalshoedjes

De dames van de Red Hat Society uit Castricum hebben hun 2e verjaardag hier gevierd. Na onze workshop Braziliaanse muziek maken, hebben we hier genoten van een drankje en heerlijke verschillende fonduegerechten. Het was een mooie afsluiting van onze dag.

Bedankt voor de prettige samenwerking en voortreffelijke service.

29. Bij het online reserveren werd er al aangegeven dat het parkeren in een nabij gelegen parkeergarage vele malen goedkoper is dan aan de gracht met parkeermeters. We werden uitermate vriendelijk ontvangen. Lekkere zalm als voorgerecht. Fondue was heel erg lekker (zwitsere kaas en bouillon). Saladebar zou wat groter en uitgebreider mogen. Topavond gehad, absoluut voor herhaling vatbaar!

30. Als je gezellig met vrienden of familie wilt eten en praten dan is dit waarschijnlijk de lokatie. Vooral het baggus fondue (rode wijn) is aan te raden, het vlees krijgt een heerlijke smaak. De gastvrouw laat blijken dat je welkom bent en doet er alles aan om je het naar de zin te maken. De aankleding van het restaurant is wat minder maar dat mag de pret niet drukken.

31. Ruud Baas

Leuk restaurant. Heerlijke gefondued. Gezellige sfeer en prima bediening.

Prima avond gehad.

32. Jacqueline

Met 22 man (eigenlijk allemaal vrouw) hier gegeten. Helemaal toppie!

33. Ik heb er vorige week gegeten, Japanse fondue. Echt super lekker. Als voor gerecht: carpaccio. En na: chocolade fondue.

Echt een super service.

34. Lucia Beentjes

We hadden gereserveerd voor vier personen maar en kwam nog één persoon bij. ( hadden we niet doorgegeven ) Het restaurant zat eigenlijk vol maar toch hadden ze een plek voor ons kunnen vinden.

Mijn complimenten voor de eigenaresse vanwege haar vrolijkheid, klantvriendelijkheid en dat ze ook daadwerkelijk de gasten welkom heet en bedient.

Ruime keuze uit verschillende fondueen, saladebar en natuurlijk lekker frietjes erbij.

Eén minpuntje was voor de bediening; was een bestelling vergeten en duurde wel wat lang voordat we ons eten kregen.

Dit lange wachten heeft onze pret niet bedorven.

Maar al met al een aanrader om te gaan eten.

We hebben een super leuke avond gehad!

35. Wat een topavond hadden wij met onze vriendengroep...
    Lekker eten en leuk personeel! Alleen kan de inrichting wel een opfrisbeurt gebruiken :-)

36. Leuke sfeer. Heel veel fondue keus. Boven verwachting echt heel erg goed. Bediening was erg vriendelijk.

37. Sfeervol restaurant met zeer veel fonduus op de kaart.
    Heerlijk uitgebreid zitten eten met betaalbare, heerlijke wijn.

Hoewel de bediening jong is maar wel uiterst correct en vriendelijk. Onze kinderen hebben ook heerlijk gegeten.

Een echte aanrader dus!

38. Jeroen G

Leuk restaurantje met een uitgebreide fonduekaart. Heb erg lekker gegeten, vrolijk personeel, dat erg behulpzaam is.