Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Akersloot verdeeld zijn.

We waren met een groepje aangekomen in Akersloot om bij restaurant van der Valk , gezamenlijk de lunch te nuttigen . We betaalde een eenheids prijs en daarvoor kon je nemen wat je wilde . Na twee uur stapte we voldaan naar buiten .

2. Chinees-Indisch Akersloot

Ach het is een goed chinees restaurant. Niet meer dan dat.

Sommige mensen wanen dat deze zaak een soort Hilton vijf sterren restaurant is.
    Ik ervaar dat zelf niet zo, dan alleen aan de prijs, die is wel wat hoog.

In ieder geval succes met de zaak

Cafetaria 't Pontje,

Een prima zaakje waar goed te happen valt. Lekkere snacks!
    Je kunt buiten zitten, met zicht op het Alkmaardermeer maar
    binnen kan natuurlijk ook.

Er zijn verschillende lokaal verkregen producten.
    De plaatselijke slager voorziet deze zaak met vertrouwde vleesproducten
    van de lokale boeren.
    Het brood komt van de ambachtelijke bakker, ook top!

Probeer ook zeker de vers gesneden patat, de hamburger en
    het balletje gehakt! Mmmmmm!

Kortom van harte aanbevolen
    Smakelijk eten!

Akersloot, 10 september 2017,

Goeden avond,
    We zijn uitgenodigd door een paar goede vrienden om te gaan eten in uw zaak. Ik nam Boeren kippensoep en Haas Biefstuk du chef met stroganoffsaus. Helaas heb ik wat kritiek punten te melden.

De kippensoep was bremzout dus niet lekker. De kipblokjes komen uit de diepvries maar dat gebeurt wel vaker.
    De haas-biefstuk was zwart aan-gebraden en de saus was erg saai!

De patat was gevuld met lucht, ze leek dat. We hebben maar één soort groente gehad. Al met al vind ik het geheel nauwelijks 5 punten waard! Ik heb niets gezegd omdat wij getrakteerd zijn. Wij allen vonden het geheel geen opwindende belevenis. Ik hoop op een goedmakertje door ons uit te nodigen nog eens bij u te eten maar dan wel veel beter!!! Uiteraard voor uw rekening!

5. Chinees-Indisch Akersloot

Zeer onvriendelijk. We bestellen beide n klein gerecht van 17,50 en 15,50 euro. Totaal 33,00. Maar bij het afrekenen moesten wij ook 2 maal bami betalen, (totaal 3 eetlepels ) 9,50 euro, hoorde niet bij het menu werd gezegd! Waarom niet van te voren duidelijk zeggen wat iets kost? Staat ook niet op de kaart!

Onlogische bestellingopname en bediening. Melk was op. Duurt lang voordat je aan het eten bent.
    Voor mij géén 2e keer hier.

tg

Afgelopen weekend doorgebracht in Hotel Akersloot.

Driegangendiner voorgerecht: gebakken champignons, volgens mij waren ze gekookt vond het smakeloos gerecht.
    Hoofdgerecht: varkenshaas, was zo doorbakken dat ik met een steakmes er amper door kon komen, smaakte meer naar een te droge kipfilet en het geheel dreef in de champignonsaus, die overigens niet eens naar champignon smaakte.
    Het saladebuffet is een zielige vertoning, stukken tomaten, sla, stukken komkommer en plakjes augurk.
    Dessert: klassieke sorbet, bolletje ijs met fruitcocktail met aardbeiensaus en slagroom, ook geen hoogstandje.
    Tweede dag weer driegangendiner.
    Voorgerecht carpaccio, was goed. Hoofdgerecht Schnitzel van de chef, een zielig dun smakeloos stukje vlees met een laag slappe paneer vol vet. Mocht de naam schnitzel eigenlijk niet dragen. Advies is om de Chef op cursus te sturen naar Duitsland om daar een training Schnitzel bakken te leren, knapperig en met citroenschijfje.
    O ja men was ook vergeten te zeggen dat er nog een saladebuffet was, maar dat was ons de eerste keer
    gelukkig verteld.
    Dessert: vers fruit, op de sinaasappelstukjes en melige appel na, redelijk.

Ook gebruik gemaakt van het live cooking buffet, dit was zeer goed!

Het ontbijtbuffet is ook zeer goed!

Tip, indien mogelijk ga voor het live cooking buffet, incl. drankjes.

van maaskant

Vanavond gegeten bij van der Valk Akersloot. Helaas een slechte ervaring. Omdat ik alleen was kreeg ik eerst al een klein tafeltje in de doorgang en zeer slecht verlicht aangewezen. Zelf maar een wat ruimere tafel op een gezelliger plek uitgezocht. (er was nog volop plek). Het eten was zeer teleurstellend. De varkenshaas dreef in de champignonroomsaus, dus eerst maar een extra bord gevraagd, zodat niet al mijn eten in de saus terecht zou komen. Het vlees smaakte vissig (in dezelfde pan als vis gebakken ?) en de saus was van een zeer vreemde samenstelling en vrij smakeloos. Er dreven 3 kleine stukjes zwartige champignon in. De patat was lauw en de witlof was overgoten met een niet te definiëren substantie en uiterst onsmakelijk. De salade van het saladebuffet was gelukkig wel smakelijk. Het was overigens dat ik dit op de kaart had zien staan, want door de bediening werd ik er niet op gewezen dat je hier gebruik van kon maken. Het was mijn eigen keuze (mede ingegeven door de tijd) om het eten niet terug te sturen. Wel heb ik, na de vraag of het gesmaakt had, aangegeven dat ik het eten niet smakelijk vond. De serveerster bood hierop onmiddellijk een gratis kopje koffie aan,wat op zich keurig was.(dit gebeurde overigens ook al bij de tafel achter mij, dus er waren blijkbaar nog meer klachten) De koffie was verder lekker. Ook bij het afrekenen was de serveerster vriendelijk. Al met al geen goede ervaring met van der Valk Akersloot. Jammer!

Fam van Oost

Wij verblijven nu al 2 dagen bij Hotel Akersloot en hebben hier 2 maal ontbijt gehad en 2 maal diner. Het is hier in 1 woord geweldig👍👍

Alles wat we hier gegeten hebben was gewoon héél erg lekker, smakelijk en super vers.

Echt een aanrader!!

Gingen regelmatig hier uit eten. Was altijd goed, gaat nu met stappen achteruit. Koud vlees en de bediening staat met de gerechten bij de foute tafels (niet alleen bij ons helaas). Voorlopig de laatste keer geweest.

Wij waren met de kinderen en kleinkinderen en iedereen heeft zo genoten, niet alleen van het eten maar ook alles eromheen, zoals het vriendelijke personeel en de kinderbioscoop. Niets is te veel.

Ik heb laatst Live Cooking samen met mijn gezin gedaan en kan alleen maar in een woord zeggen; geweldig! Wat was het heerlijk eten. Goede kwaliteit, goede prijs, je drinken wordt regelmatig bijgevuld en alles smaakte verrukkelijk! Het was er erg druk, maar daar had je totaal geen last van. Wij komen zeker weer terug!

De bediening is vriendelijk en gastvrij, de locatie is fantastisch natuurlijk (aan de haven), kwaliteit/prijsverhouding is meer dan redelijk (prima porties, goed vlees; ik ken een paar heerlijke gerechten). Al met al: een etentje in 't Kombuis is absoluut de moeite waard!

Gistermiddag een salade met ossehaaspuntjes besteld. Wat een slechte saaie en smakeloze salade en dat voor 12,50 per stuk. Ook het biertje wat werd geschonken was werkelijk in het kleinste bierglas ooit. Dit komt niet erg gastvrij over.

Dit was voor de tweede keer dat wij werden teleurgesteld. De locatie en de bediening was prima, maar nu het eten nog. De volgende keer nemen wij wel een cappuccino en gaan we ergens anders lunchen of dineren.

Jammer!

28/05 Wij zijn op uitnodiging van onze vrienden meegereden naar Hotel/restaurant Van der Valk in Akersloot. Het was er druk, velen zaten op het buiten terras. Met de auto moest je echt een plek zoeken. Maar toch gelukt.

Het restaurant van het hotelgedeelte was nog redelijk rustig en daar hebben wij een plaatsje gezocht. Een drankje, daarna een schnitzel, je kon hier naar de saladebar voor diversen salades. De appelmoes was er ook, alleen de kers ontbrak. Op de tafel werden er gebakken aardappelen, patat en een deel bloemkool neergezet . Na de hoofdmaaltijd diverse keuzes ijs.

Nog even nagepraat, afgerekend en terug naar Zaandam.

Ester

Prima adres voor een snelle en smakelijke hap onderweg. Vriendelijke bediening en niet duur.

Gezellig restaurant, met goed eten. En leuke bediening.

Zondags keertje gebruncht voor de rest lekker. Maar het is niet meer wat het geweest is.. Helaas

A la Carte heb ik hier diverse malen uitstekend gegeten.
    Het lekkerste wat ik hier heb gehad, was de chateaubriand.
    Deze werd door een Indische mevrouw aan tafel gebracht. Zij bediende in het 'wijkje' waar wij zaten en niets dan lof. Supergemotiveerd en kundig hoe zij het diner verzorgde.
    Het familiediner daarentegen viel enorm tegen. Het was leuk om een keer te doen, maar dit soort aanbiedingen trekt over het algemeen mensen van een bepaalde sociale klasse aan, waar ik mezelf liever niet mee vergelijk. Veel rumoer, ladingen lege wijnflessen op diverse tafels en enorm hinderlijk rondrennende kinderen, die bovendien respectloos en onbegeleid de etenswaren te lijf gingen, met een ravage tot gevolg. Veel in warmhoudbakken,waardoor de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven was. Bovendien werden de duurdere gerechten niet tijdig bijgevuld of geherschikt voor de presentatie van het geheel. Wel voldoende gegeten, maar niet voldaan. Ik gruwelde ook van het moeten opscheppen uit de door anderen veroorzaakte rotzooi om 'het beste stuk' te krijgen.

Martin

Vorige week en deze week er gegeten. En de komende acht weken ook. Mijn ervaring? Sterk wisselend. Van redelijke kwaliteit tot liefdeloos in elkaar georganiseerd voer. Van betrokken bediening tot hopeloos geknutsel. Geen constante kwaliteit en geen gedegen opleiding. Friet van zouteloos tot heel zout. Nooit mayonaise. Een saladebar die deze naam niet mag dragen. Vanavond kabeljauw gegeten. Echt verknoeid. Gisteren de visserstrio. Echt goed om te eten. Fantasieloos garnituur. Ondanks alle voordelen ga ik mijn werkgever vragen om een andere locatie om te overnachten. Hier wordt niet gelet op de kwaliteit van de werknemer.

Meerdere keren gegeten, erg lekker eten en de bediening is goed !

24. Chinees-Indisch Akersloot

piet visser

Kort gezegd: een prima restaurant!!!
    Een gezellig achtergrond muziek is nooit weg, een tip?

Veel succes familie

Deze week gegeten met 4 personen. Vooraf brood met kruidenboter besteld. Dit waren 8 stukjes brood voor 4 personen a 3 euro. Daarna heel lang wachten op een drankje. Voorgerecht was ok. Voor dat de laatste hap doorgeslikt was kwam het hoofdgerecht al. Hierbij nog een drankje besteld dat pas kwam toen we bijna uitgegeten waren. Hoofdgerecht vistrio was dramatisch slecht. De zalm dreef van het vet en de kabeljauw was zo waterig dat het meer pangafilet oid was. Al met al een slechte ervaring.

Rosa

Altijd al goed gevonden maar dan nu een recensie, kom hier al sinds 1982 regelmatig (5 x per jaar).
    Prijs /kwaliteit geweldig.
    Lekker thee met plakje cake, heerlijk gebak.
    Maar ook goede gerechten.
    Het geld zeker meer dan waard.

Voor zo'n grote eetschuur fantastisch eten de sfeer is misschien niet geweldig maar het eten maakt een hoop goed.

T.M.M. van Wilsem

Afgelopen zondag 12 febr. met vieren bij jullie gegeten.
    o.a. het valentijnmenu .
    Het salade buffet werd aanbevolen.
    Maar dit salade buffet sloeg nergens op.
    Te grote stukken tomaat, komkommer en nog andere groenten.De sla zag er niet meer fris uit en het was niet van diverse soorten sla alleen ijsbergsla.
    U zou eens een keer moeten gaan kijken bij het saladebuffet in Hengelo!!!! Geweldig en veel soorten kant en klare fijn gesneden salades en aparte goed gesneden groenten ed.
    Ik mag hopen dat U hier wat mee doet.
    Het eten op zich was een 7,5 waard de bediening een 6.
    Te lang wachten.Met vriendelijke groeten T.M.M. van Wilsem

Wij hebben bij het kombuis heilbot gegeten en dat was een keer en nooit meer. Twee dagen later heb ik het zelf nog een keer gemaakt omdat mijn man anders een tijd geen vis meer wilde eten. Heel jammer, altijd daar met veel plezier gegeten maar de laatste tijd is er iets veranderd in de keuken.

30. Chinees-Indisch Akersloot

Al zou ik de entourage (sfeer) iets 'warmer' wensen, het eten, dat we nu bestelden bij "Karel"", was nog steeds als van ouds. Dus: bijzonder goed!
    Zoals gewoonlijk (!) hebben we echt heeeerlijk gegeten!
    IK kijk alweer naar de volgende keer uit!!
    (De service ging zelfs zover, dat wij op maandag, 5/12 (gesloten!)- en Nu St.Nic.avond - toch konden afhalen, omdat er een 'party'was!
    Waar - elders - vind je tegenwoordig nog deze service?
    Heerlijk!
    (en heel veel succes en waardering wensen wij jullie toe,
    mensen van The Flying Dragon!