Restaurant De Hanepoel in Abbenes

1358197839 63
1381920924 84
1484720960 72

1. Miel Cralingen

Sfeervolle lekkere zaak. Bediening heeft er weinig zin in. Het eten was heel behoorlijk. De prijs toch wel pittig. Toch jammer dat het over het algemeen niet drukker in de zaak is. De hanepoel heeft ook kleine prettige bar. Het personeel heeft jammer genoeg geen enkele belangstelling voor het barretje, mede hierdoor ongezellig.

2. mar 273 punten

Onlangs heerlijk gegeten! Enige minpuntjes van dit restaurant vonden wij de karige smeerseltjes bij het stokbrood! Waren met 8 personen en kregen genoeg stokbrood, maar heel weinig beleg! Jammer! Ook vroeg ik als nagerecht om normale koffie. Hier kreeg ik allerlei chocolaatjes ed bij, dus ik dacht nog goede service! Stond alleen wel apart op de bon vermeld, beetje jammer dit!

3. Ir.h.j.philipoom

Wij hebben op zondag j.l.. een bezoek gebracht aan dit restaurant en waren aangenaam verrast, door het lekkere eten en de vriendelijke bediening en de prijs/kwaliteit verhouding. Ook de toiletten waren brandschoon, onze complimenten! Het is jammer dat het restaurant op een uur rijden van onze woonplaats af ligt anders zouden wij beslist vaker komen! Ook kun je er met de boot heel goed komen. Het is een aanrader!

4. marjon 387 punten

Heerlijk gegeten vanavond in een heel druk en vol restaurant! Toch hoefden we niet te wachten op het eten!
    Gezellig zoals altijd! Super bediening en als je buiten zit mooi zicht op de bootjes die langs varen!
    Je kunt ook met je eigen boot aanmeren voor de deur!!!

5. Hilda van Veen

6. Kwamen langs met de camper en hadden wat te vieren. Hebben in de ochtend lekker buiten koffie gedronken met boerenjongens/appeltaart en later een biertje en een wijntje. Voor s'avonds gereserveerd. Wat een feest, heerlijk... wat een lekkere visjes. Verzorgde, zeer vriendelijke, maar niet opdringerig, deskundige en keurige bediening. Wie weet, als we weer in de omgeving zijn...

vr.gr.
    fam. Geerdink.
    Doesburg

7. Het was voor ons de 1e keer met Groupon hier eten, maar zeker niet de laatste keer. Onze vrienden zijn bekenden van de eigenaren, dus al bekend met Hanepoel.

De gamba's waren heerlijk, net als de Tournedos en de spareribs. Desserts zijn mooi opgemaakt en van groot formaat. Een bakje frites extra was wel fijn geweest, we waren met zijn 4-en en hadden 1 schaaltje frites. Verder een huiselijke en fijne ambiance en gezellige gastheer/vrouw!

8. Gisteravond gegeten in de Hanepoel en verrast door de prettige sfeer en het lekkere eten. We wonen vlak bij, maar hadden dit restaurant nog niet ontdekt. Hier gaan we zeker terugkomen!

9. Gisteravond met 6 personen met Groupon hier gegeten. We hadden een menu verwacht, maar mochten van de kaart bestellen. We hadden verschillende voor- en hoofdgerechten; alles smaakte heerlijk. Hier komen we zeker terug !

10. Wij hebben hier vandaag heerlijk gegeten.
    De sate was echt zalig complimenten aan de kok en zeker aan te raden.
    Leuke bediening en was erg gezellig. We komen snel weer terug.

11. Wij wonen al jaren in Abbenes maar hier nog nooit gegeten. Hier gaat verandering in komen.
    Want ze scoren wat ons betreft op alles een 10! De service bij het reserveren, de gastvrijheid, ambiance waren allen uitstekend. En wij hebben er heerlijk gegeten, en wij zijn best wel wat gewend!

12. Ik heb hier deze week heerlijk gegeten en zeker voor herhaling vatbaar.
    Eten was heerlijk en de wijn is zalig en ook nog tegen een leuke prijs.
    De bediening is ook goed, gezellig en staan open voor vragen.
    Wij komen zeker snel weer terug.

13. Bij toeval hier gegeten, omdat ik een rondje Haarlemmemeer heb gefietst en het zeer leuke en gezellige terras voorbij zag komen. Hebben wij hier afgelopen maandag afgesproken met onze nieuwe gezellige buren, die wij straks nog beter hopen te leren kennen in Abbenes! Op het eerste gezicht bediening ok en leuk met het kleine jochie van onze nieuwe buren!

Lekker een borrel gedronken en heerlijk gepraat. Bediening deed het goed met het noemen van de dag "specials" e.d Bestelling doorgegeven e.d, het is niet bijzonder, maar simpel hoort ook goed te zijn. Nou dat was het ; vlees (voor de mannnen, mmmm) mosselen en kabeljauw vielen goed in de smaak bij de dames. Jammer is, dat er voor 4 volwassenen en een kindje maar 1 bord frietjes en 1 bord aardappeltjes bij geserveerd wordt. (dit is toch wat karig, voor 4,5 pers.) "maar u komt niet om van de honger, als u meer wilt dan roept u maar". Dus wij riepen en riepen..., maar tegen de tijd dat het er stond, was ik al klaar met eten. Aardappeltjes waren overigens wel heerlijk :-) tegen de tijd van koffie en het dessert kregen wij het idee een beetje vergeten te worden door de bedienig, (wij waren nog de enige buiten). o.a. De opmerking, toen ik een espreso bestelde, "ja maar de kleine man weet toch nog niet wat hij wilt" vond ik vrij vreemd...? Je wilt toch geld verdienen..? En ik wil graag een kopje koffie, vlak na mij eten! Dus..... koffie please....Verder was de koffie i.c.m de deserts / friandises e.d gewoon heerlijk.., dus : nog een beetje fine-tunen, en dan denk ik, dat tegen de tijd dat wij in Abbenes wonen, de Hanenpoel er een paar vaste en tevreden klanten bij heeft.

14. Wij hebben hier afgelopen zondag (24-10) gegeten met vrienden. Heerlijk! De wijn helemaal top.

Bediening uitstekend met goed gevoel voor humor. We komen hier binnenkort zeker weer terug.

15. frank reinaert

Aardige bediening,

Mooi terrasje langs het water.

Niet veel op aan te merken.

16. Erg mooie plek, vriendelijke bediening, lekker eten en ook eens ruim voldoende. Fijn om eens rustig te zitten en niet het gevoel te krijgen dat je de tafel weer vrij moet maken voor de volgende of zoiets.

17. Rib eye, buiten de kaart om was om te zuigen.

Altijd prettig om buiten te eten en te genieten.

Lekker lang natafelen zonder weggekeken te worden,

Best leuk hier.

18. Afgelopen weekend gegeten bij de Hanepoel. 3 van ons namen de kippelevertjes, op de kaart als specialiteit vermeld! Nog nooit zoiets smerigs gegeten! Het pannetje bestond voor 98% uit currysaus uit een supermarktfles. Niets geproefd van de levertjes, terwijl dit wel een gerecht is met een overheersende smaak! Op de kaart stond niets over curry-smaak vermeld. Onovertroffen slecht.

19. Zelf kom ik al enige tijd regelmatig in Restaurant de Hanepoel.

Vaak met veel plezier en tevredenheid.

De laatste 2 keer dat ik er geweest ben viel het me daarom ook zo op dat de sfeer, service en kwaliteit beduidend minder zijn.

Het eten was zeer flauw (gamba's waren taai en smakeloos) en bediening liep een beetje met d'r ziel onder de arm.

Begreep ook dat dat leuke, gezellige vrouwtje dat er altijd liep en niet meer werkt, zonde want zij bracht altijd veel sfeer met zich mee. Hopelijk is dit van tijdelijke duur en wordt de Hanepoel weer het gezellige restaurant wat ik gewend was.

20. Vanuit een dagtrip hier 's avonds gegeten op 19 juni 2010. Vooraf een uiensoep en carpaccio. De soep was niets bijzonders, al deed de kaart anders geloven. De carpaccio was (te)weinig.

Als hoofdgerecht spareribs. Waren niet goed: taai en weinig smaak. De sausjes waren niets bijzonders: Mayonaise, die ook al bij de patat zat, hot chili uit een fles en knoflooksaus uit een fles.

De bijgevoegde sla was niet vers en er zaten stukjes kip en champignons in, wat naar mijn idee niet in een rauwkostsalade hoort. Bovendien zaten er ook nog botjes (van die kip?) in de sla. Mijn vrouw had deze salade als hoofdgerecht, met precies dezelfde eigenschappen. Het toetje hebben we maar niet genomen. Typisch geval van eens maar nooit weer.

21. De Hanepoel is een aanrader. Regelmatig kom ik er een hapje eten met vrienden. Naar wat ik heb begrepen zijn de groente grotendeels uit eigen tuin (van stukjes land achter het parkeerterrein) en is er sinds enkele maanden een nieuwe chef kok. Het eten was altijd al lekker en voldoende, maar je merkt nu toch een extra 'touch'. De prijs / kwaliteit is goed en de sfeer is erg warm en gezellig.

22. Enige tijd geleden bij dit restaurantje gegeten met koppel vrienden en vriendinnen voor het eerst en tevens voor het laatst. Soep vooraf, lauw uit een pakkie, niet te eten. Voorafje met vis, 1 garnaal, 1 blaadje sla, 1 plakje paling,en 1 plakje sla.
    Klein stukje zalm, 1 blaadje sla voor 12,50 mmm, lijkt nergens op biefstuk was van een koe die nog in de ark van Noach gezeten heeft, taai en ellendig. Groenten wel beloofd, niet gekregen we zaten na het voorafje met zijn 8 mekaar al aan te kijken en zeiden, nou dit word helemaal niks vanavond,.
    Bediening was over de top, te amicaal, kende de beste man niet.
    Een ijsje toe was niet mogelijk. Was een grote aanfluiting zeker geen aanrader. Jammer, op mijn trouwdag slechte beurt gemaakt bij mijn vrienden die ik trakteerde.

23. Gegratineerde mosselen OK. Biefstuk te lang in de oven en te kort op de grill. Saus niet geweldig. Gegratineerde aardappelschijfjes waren de enige lekkere side dish. Friet te lang gebakken, rabarber zat vol met kaneel. Witte huiswijn ok, rode huiswijn gewoon niet lekker.

24. f.de groot

gezellig, prima locatie, doen alles om je het naar je zin te maken. aanrader recepties etc.

25. gewoon lekker gegeten!