Nieuwste foto's in Aalst

Laatste updates in Aalst

1. Johan van Dorp's profielfoto
    Johan van Dorp heeft een recensie geschreven voor TR3S

Johan van Dorp

De bediening was wel oké alleen de meeste gerechtjes waren te gaar daardoor erg droog niet lekker dus allen de dessertjes waren heerlijk

2. Kaatje's profielfoto
    Kaatje heeft een recensie geschreven voor TR3S

Op zaterdagavond hier eten is geen aanrader. Geen parkeergelegenheid, echt veel te druk. Tafels blijven eindeloos vol staan met lege glazen, flesjes en lege borden en schaaltjes. Erg rommelig dus. Soms 45 minuten moeten wachten op bestelde tapasronde, ging wat mis in de keuken. Ook werd regelmatig verkeerde bestelling gebracht. Jammer. Was al twee keer eerder hier geweest op rustiger moment en dat was stuk beter. Geen vrijdag of zaterdagavond dus meer voor ons.

3. Gerrit en Henriette Brouwer's profielfoto
    Gerrit en Henriette Brouwer heeft een recensie geschreven voor Bistro d'n Duuk

Gerrit en Henriette Brouwer

Het was voor ons de 2e keer dat we er gingen dineren, en zijn zeer tevreden. We mochten zelfs onze (rustige) ridgeback meenemen!
    En de Bistro den Duuk is vernoemd naar hun eigen hond en die heet Duuk. Kortom gezellig en kwaliteit en echt een aanrader.

4. harrie Hendriks's profielfoto
    harrie Hendriks heeft een recensie geschreven voor TR3S

harrie Hendriks

Prachtige zaak. Kende het van voorgaande bezoeken. Hadden een fijne Lazy zondag middag op het terras gepland. Dat werd een koude douche Pff. Drie kwartier aan een tafel gezeten met de afwas van voorgangers erop. Twee jonge vrouwen in de service keken naar de grond. Geen contact mee te krijgen. Brachten tafel verderop karaf water en liepen vervolgens terug naar de bar om glazen te halen. Zo krijg je het vanzelf druk.
    Profileert je als wijnbar, te summier aanbod.
    We zijn opgestapt, stukje verder bij een concurrent heerlijk vis gegeten en een knappe riesling van gedronken en prima service.
    Heb echt wel begrip voor pers tekort, maar dit ging mijn geduld voorbij, ook doordat jongeman achter de bar het te druk had met zijn telefoon ipv ff de dames mee te helpen zaken op orde te brengen.

5. Rosita Ruisaard's profielfoto
    Rosita Ruisaard heeft gereageerd op een recensie van De Fuik

Geachte heer/mevrouw Postema,

hartelijk dank voor uw review naar aanleiding van uw bezoek aan ons restaurant afgelopen week. We danken u voor de mooie complimenten over onze service, het terras en het eten en zien uit naar uw volgende bezoek!

Tot dan,

met vriendelijke groeten,

Rosita Ruisaard

6. HM Postema's profielfoto
    HM Postema heeft een recensie geschreven voor De Fuik
    Nederlands Aalst gld

Ongelooflijk, wat een geweldig terras, prachtige gastvrije mensen en geweldig eten.
    We waren er voor de eerste keer en het zal zeker niet de laatste keer worden.

7. Kitty's profielfoto
    Kitty heeft een recensie geschreven voor De Fuik
    Nederlands Aalst gld

We hebben hier onlangs meer dan voortreffelijk gegeten! De gerechten waren elke keer plaatjes en verrassend. Er werden voortreffelijke wijnen geserveerd en de bediening was attent, aardig en kundig.
    Kortom, een 10!

8. Leila's profielfoto
    Leila heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Halosta
    Vertaal van English naar Nederlands

This bar was just great! Hot Barkeeper! Excellent Service! We bought some shots and take away wodka! We got an alcoholic ice cream for free and bought some cool very comfy tshirts of the cafe with cute palm trees 😁
    We can highly recommend this little bar when you run out of drinks in this little village. ❤

9. Van Aalst's profielfoto
    Van Aalst heeft een recensie geschreven voor De Fuik

Van Aalst

Het eten was niet volgens verwachting. Als je een verrassingsmenu bestelt, dan wil je ook dat het verrassend is. Niet de gewone gerechtjes van de kaart. Helaas bevatte de verschillende gerechten te veel smaken en was het moeilijk om de essentie te proeven. Niets bijzonders en zeker geen Michelinster waardig. Het personeel was correct en kundig, maar de gastvrouw en chefkok kwamen niet authentiek over. Het voelde wat onnatuurlijk en gemaakt. Prijs/kwaliteit is uit balans, zeker in vergelijking tot andere restaurants uit deze prijsklasse. Jammer, maar wij zouden dit restaurant niet nogmaals proberen.

10. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft gereageerd op een recensie van De Fuik

Het zeefruit was mijn favoriet, op de kroket na dan.

11. john golsteijn's profielfoto
    john golsteijn heeft gereageerd op een recensie van De Fuik

Op een paar foutjes na prima. De rouleau met tonijn spreekt me het meest aan. Jammer van de iets te zoete wijn.

12. Ben 's profielfoto
    Ben vindt de recensie door adriaan voor De Fuik leuk
    Nederlands Aalst gld

Via de nieuwsbrief geattendeerd op het Nieuwjaarsmenu. Daar ons laatste bezoek inmiddels al weer ruim vier jaar geleden was, waren we toch wel nieuwsgierig naar de ontwikkelingen. Fijn dat je er ook op de zondagmiddag terecht kunt.
    De reis door de mooie waterrijke omgeving verliep voorspoedig. We kregen een fijn plaatsje aan het raam met prachtig uitzicht over het water en Brabantse landschap. Het interieur is, buiten de decoratie, zo ongeveer gelijkgebleven.

Sommelier Bram Faber presenteerde het huisaperitief. In het glas zaten al ijsklontjes kaneelstokje en steranijs, er werd een zoete witte port en een scheut tonic toegevoegd. Een lekker aperitief met kruidig aroma waarin de steranijs de hoofdrol speelde. Ernaast de knabbels. In een glaasje emping met provinciaalse kruiden en in een schaaltje nog drie lekkere hapjes. Een zwarte parel gevuld met gazpacho. Cakeje met groene crème en een makaron van rode biet met toefje crème met mierikswortel. Chef Martin Ruisaard nam zelf onze wensen en voorkeuren op, prima.

De amuse was een uit elkaar getrokken caesar salade, erg smaakvol.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door Bram Faber. Een zoete Argentijnse witte gemaakt van Torrontes en Riesling 2016 van het huis Amalaya, fruitig aroma met tonen van groene appel, in de mond sappig en rond. Uit de keuken twee stukjes rouleau van tonijn en eendenlever met structuren van mandarijn, krokantje van honing en een toefje mascarpone met bieslook. Een delicaat gerecht met goede smaakbalans, de eendenlever was mooi aanwezig. De wijn sloot keurig aan maar hij was voor mij net ietsje te zoet. (8.8)

Verder met een droge witte Bordeaux 2014 van het gerenommeerde huis Guiraud, heerlijk aroma met tonen van citrus verrassend vol in de mond. Uit de keuken een signature gerecht, leuk gepresenteerd. Een toren van schaaltjes met drie verschillende bereidingen van zeefruit. Bovenin een gebakken coquille in een serehjus, jammie. Middenin een carabineros met stukje verse peer, aan tafel aangevuld met een garnalenbisque. De bisque was mooi hoog op smaak met een zoete toets, erg lekker. Onderin een kreeftenkroket met kerriemayonaise. Deze was meer een snack. De korst was net wat te dik waardoor de smaak van de kreeft niet echt herkenbaar was, jammer. (8.8)

Over naar rood met een Chianti Colli Senesi 2015 van Casale Daviddi, fris rood fruit en een beetje boers. Op het bord een stukje tamme eendenborstfilet uit Helvoirt met een blokje aardappelgnocchi, mini mais en pastinaak, aan tafel afgewerkt met een saus van tomaat. Cuisson van de eend was ietsje te ver, smaak was goed, jasje was helaas niet krokant gebakken. Garnituur bood voldoende afwisseling en de wijn vulde het gerecht keurig aan. (8.5)

De dessertwijn was een Amatus 2015 gemaakt van laat geplukte Monastrell druifjes, diepe kleur, geconcentreerd rood fruit in de mond met mooie zoet zuur balans. Op het bord een klein proeverijtje. Moelleux van Valrhona Chocolade met erop stukjes grapefruit. Ernaast een chocolade taartje met gemalen pistache waarop een quenelle vanille-ijs en makaron. Keurige bereidingen met mooie pure smaken die door de frisse wijn werden versterkt. De Moelleux met grapefruit vond ik de top combinatie. (9)

Als afsluiter nog een krachtige Buscaglione espresso met een keuze van de uitgebreide friandise wagen.

Bediening was zeer goed verzorgd, chef Martin Ruisaard helpt regelmatig mee bij het uitserveren, leuk.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik zeer goed.

De fuik is een blijft een adres waar je lekker kunt eten in een fijne ambiance met prachtig uitzicht. Vooral op warme zonnige dagen is het terras een echte aanrader.

13. adriaan's profielfoto
    adriaan heeft een recensie geschreven voor De Fuik
    Nederlands Aalst gld

De amuse was een uit elkaar getrokken caesar salade, erg smaakvol.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik zeer goed.

14. lotte's profielfoto
    lotte heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Halosta

Heerlijke friet en verrukkelijke satésaus.

15. Nico's profielfoto
    Nico heeft een recensie geschreven voor De Fuik

Nico

De binnenkomst verliep moeizaam. We hadden een tafel gereserveerd op het prachtige terras. Echter er zou noodweer aankomen, we moesten maar gelijk binnen plaatsnemen werd ons op strenge toon medegedeeld. We mochten ook geen aperitief meer buiten gebruiken ondanks dat er nog geen druppel gevallen was. De deuren werden voor de zekerheid ook maar gesloten, het was 25 graden en aan de overkant van de maas lagen mensen heerlijk te poedelen in het water en wij zaten opgesloten. Wat schetste onze verbazing, een kwartier later kwam een oud top bestuurder van een grote multinational binnen en hij ging met zijn gevolg gewoon buiten zitten. Zo zie je maar, baas boven baas.

Ondertussen kregen we een amuse, een hoorntje van filo gevuld met futloze filet American, een mega olijf met een mega pit en een mierzoete macaron gevuld met zalmmousse, absoluut geen mondvermaak. Tweede amuse, wederom zalmmousse maar nu met broccolischuim, geserveerd in een bloempot, dit smaakte prima.

We kozen voor het menu met wat aanpassingen. De starter was een combi van tonijn. Het ene stukje tonijn ten grote van een postzegel was om en om gebakken en het andere gemarineerd in kikoman, daarbij een quacamole, een mierzoet merique krokantje en king krabsalade (smaakte naar Noordzee krab) wederom in een bloempot gepresenteerd. Het geheel was moeilijk uit de bloempot te krijgen en de drie items hadden geen match met elkaar.

Het tweede gerechtje hadden we laten vervangen door kwartel, deze was niet op het karkas bereid maar om en om gebakken en daardoor gortdroog. Gelukkig zorgde de prima uiencompote voor smaak en de knolselderijpuree was heerlijk.

Hoofdgerecht een plakje pinkdikte op de huid gebakken kabeljauw. Deze rook niet fris en was ook niet op de huid gebakken, het velletje hing er lullig bij. Gepresenteerd op matige Hollandaise. Zowel de snijbonen, groene asperge als de verdwaalde suger snap hadden nauwelijks het kookvocht gezien en kon je betitelen als rauwkost. Gelukkig had de bediening gehoord dat de knolselderijpuree lekker was, want die kregen we nog een keer!

We mochten nog even buiten zitten van de schooljuf. En er werd koffie besteld, hierbij zaten kansloze friandises in een koektrommeltje 6,50 per kopje.

De bediening, prima maar communiceert niet met de gasten, een gemiste kans waarom zo stijf! Waterbeleid, schandalig: 5 euro per persono voor kraanwater met koolzuur. Huiswijn en rosé voor 5 euro per glas is van redelijke kwaliteit. De Saint Veran was uitstekend. Rekening 250 euro met z’n drietjes.

Chef Martin, ik wil best nog wel een keertje terug komen, maar dan voor het mooie terras. En als je belooft met meer passie te koken! We zullen het maar op een off dag houden door de warmte.

16. Suus's profielfoto
    Suus heeft een recensie geschreven voor De Fuik
    Nederlands Aalst gld

Sublieme locatie. Buitenlandse allure, top sommelier. Menu enigszins over the top (te zuur/zout e.d.) maar kan ook door jonge honden enthousiasme komen. Kreeg dekentje (ongevraagd) aangereikt tijdens eten op fantastische terras, voor het geval ik het koud zou krijgen bij de ondergaande zon. Heerlijk!

17. inge's profielfoto
    inge heeft een recensie geschreven voor De Fuik
    Nederlands Aalst gld

Afgelopen vrijdag hebben we een bezoek gebracht aan de Fuik, de eerste keer nadat het het is overgenomen door de huidige eigenaar. Ik ben van mening dat het restaurant er bepaald niet op is vooruitgegaan.Uiteraard zit je nog steeds prachtig op het terras uit te kijken over het water. De kwaliteit van het eten is redelijk in orde, niet speciaal. Dat maakt de prijskwaliteitverhouding scheef. Een gerecht met kalfswang vond ik oneetbaar omdat het vlees veel zeen bevatte. Overigens kende de persoon die de borden afnam het woord 'zeen' niet. Wijnen waren goed, uitleg over de wijnen uitstekend.
    Maar wat vooral opviel waren de lange wachttijden tussen de gangen. Zo moesten we op het pre-dessert drie kwartier wachten! Dit met name maakte de eetervaring onplezierig. Ons zullen ze niet meer zien in Aalst tot aan de volgende overname (die wellicht niet lang meer op zich zal laten wachten).

4,5
  18. Liesbeth's profielfoto
    Liesbeth heeft een recensie geschreven voor De Fuik
    Nederlands Aalst gld

Heerlijk en heel gezellig gegeten bij De Fuik! Voorgerecht op het terras aan de Maas, echt zo mooi, rest van het diner gezellig binnen!! Nieuwe eigenaren sinds 1 maand en ze gaan het vast goed doen! Wij aten daar een zeven gangen menu via Sweetdeal maar als je er gewoon gaat eten is het prijzig. Neem je een drie gangen ben je 53,00 kwijt geloof ik pp en voor het eten wat je krijgt, zo lekker, is de verhouding eigenlijk toch wel goed. Maar zag ook zeven gangen incl wijnarrangement van ver boven de 100 euro maar dat is je eigen keuze natuurlijk! Fantastische avond gehad!!

19. ikke's profielfoto
    ikke heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Halosta

Lekkere friet en de satesaus is top!

20. Ben 's profielfoto
    Ben heeft De Fuik toegevoegd als favoriet restaurant