La Meridiana in Zwolle

1419688657 66
1577120323 62
1619102101 67
1682074767 67

1. Valentijnsdag met mijn dochter uit eten, desondanks ruimte genoeg.
    Bij binnenkomst kregen wij een prachtige roos.
    Zijtafeltje bij het raam tochte het.
    Moesten elke keer zelf vragen om geholpen te worden, terwijl ober een tafel achter ons wel bediende. Alsof hij ons negeerde? Meisjes waren allemaal erg aardig. Een sharing gerecht gekozen, erg weinig m.n. de pasta.
    Trouwens glas wijn € 6,50 en weinig bier soorten, b.v. geen trippel.
    Bokbier € 5,50. Heb je een set à 6 voor in supermarkt, jammer hoor.

6,1
  2. Zaterdag geluncht in meridiana. Wat een aanfluiting.
    Onvriendelijke serveerster die het druk had. We hadden al lang gewacht op de bestelde koffie en cappuccino en toen we vroegen of men de bestelling was vergeten antwoorde ze geduld. We hebben maar een koffieapparaat. Toen de cappuccino werd bezorgd was deze net als voor de andere gasten aan onze tafel koud.
    De bestelde pasta/kip was ontzettend zout en de bijbehorende salade werd weer later geserveerd. Slecht management als je niet ziet dat het personeel hard moet werken en je gasten te lang moeten wachten op een matige kwaliteit lunch. Eenmalig.

3. Esther Schepers

Bedroevend slecht. Geen bestek, niet samen het voorgerecht gegeten.
    De speciaal bestelde glutenvrije pasta bleek na navraag niet glutenvrij.
    Heb een mailtje gestuurd naar La Meridiana over dit zeer teleurstellende etentje en een mailtje terug was schijnbaar al te veel moeite.
    Jammer dat je geen eens moeite meer wil steken in je bedrijf en het laat afhangen van een paar 15 en 16 jarigen in de bediening.

2,5
  4. Greetje lousberg

Het was de tweede ervaring met Meditirana Zwolle.
    Ik ben erg enthousiast. Vooral de vegetarische keuze was erg goed.

5. Wederom bij La Meridiana geweldig goed gegeten!! Bediening door heel aardige dames en heren. Kwaliteit van eten en de wijnen is prima!

6. In de veronderstelling de patio gereserveerd te hebben voor 19 personen, kwamen we aan bij La Meridiana. Echter bleek dit niet geheel duidelijk te zijn voor het personeel, maar na dit overlegd te hebben, konden we alsnog plaats nemen in de patio. Dikke pluim voor deze flexibiliteit! Vervolgens hebben we genoten van de sfeer in de patio en het heerlijke eten. Personeel was erg vriendelijk en ging zeer goed en leuk om met de kinderen.

7. Vertaal van English naar Nederlands

Bijzonder lekker gegeten, 3-gangenmenu. Flinke porties, zodat we geen toetje meer op konden. Dat werd in mindering op de prijs gedaan. Veel lekker brood vooraf. Echt een aanrader. Zeer vriendelijke bediening. Leuk uitzicht aan het raam.

8. De bediening is niet alert. Bestellingen worden vergeten. Je voelt je hier niet echt welkom, de gastvrijheid laat te wensen over. Zeker in vergelijking met andere restaurants in Zwolle.

9. Rk 25 punten

Dit is de tweede keer dat we in dit restaurant een buitengewone slechte ervaring hadden. Het duurde zo ontzettend lang voordat iemand de bestelling kwam opnemen, dat ikzelf maar ben gaan vragen. Jaaa...het was druk, enz. Maar goed, we kregen onze cappucino en daarna de tomatensoep die bij de aanbiedingslunch hoorde. Daarna zouden we de foccacia's krijgen. Maar toen na een half uur veel nieuwe gasten om ons heen allang aan de lunch zaten hadden wij nog steeds niets. Dus maar weer eens vriendelijk vragen. Reactie: of wij wel wisten hoe druk het was, en zij hielden het niet bij wie eerst wat kreeg, enz. enz. Dus nog maar een poos wachten, maar na nog een kwartier hadden we het wel gezien. Ik heb om de rekening gevraagd voor de soep en de cappuccino's. De dame van de bediening reageerde ronduit pinnig: de carpaccio was op (waarom vertelden ze dat niet) en moest gehaald worden, en ze vond het helemaal prima dat we opstapten. We moesten vier euro per kopje soep betalen, het was ineens niks aanbieding (met het brood erbij zou het 7,95 kosten.

Deze zaak loopt blijkbaar zo goed dat men het zich kan permiteren om klanten zo te behandelen. We hebben later gelukkig ergens heerlijk kunnen lunchen.

10. Dit is een Italiaans restaurant en geen pizzatent. Inmiddels een vast lunchadres als ik in Zwolle ben. Spannende kaart met heerlijke gerechten. De bediening is niet erg alert, je moet lang wachten voor je kunt bestellen en voor de rekening kun je beter zelf naar de kassa lopen. Elke keer weer valt me dat op. Ook moet men alles navragen in de keuken. Als ze wat meer investeren in het personeel kan het een toptent worden.

6,7
  11. M Kooistra

Prima eten voor een eerlijke prijs! We komen hier zeker nog eens terug!

12. Voor het eerst bij Proef gegeten en wij zijn erg enthousiast! Mooi en sfeervol restaurant, veel diverse gerechten, alles was heerlijk en vers, bediening persoonlijk en zeer vriendelijk. Wij komen zeker nog eens terug!

13. Uitstekende voorgerechten en prima pasta's met een meer dan aangename prijs/kwaliteit verhouding

14. Leuk voor de lunch.

Zeker bij het raam zitten, deed ik laatst ook met mijn vriendin, kom je veel bekenden tegen.

Super gezellig!

15. Hobo 41 punten

Dit is een fijn restaurant. Altijd lekker eten. Is ietsje duurder maar altijd goed.

16. Mich 129 punten

Mijn favoriete lunchplek in Zwolle. Voor avondeten weet ik niet of ik dit zou uitkiezen.

Mooie inrichting, pasta's zijn altijd goed op smaak. Vriendelijke bediening. Een echte aanrader!

17. Al een paar keer geluncht bij La Meridiana en onlangs ook met een aantal collega's gedineerd. Echt heerlijk gegeten. Een van de collega's hield niet zo van Italiaans, maar dit zijn geen pizza's maar smakelijke zonnige gerechten, dus ook zij is nu om. Prima!

18. Prachtige locatie met uitzicht over het plein. Restaurant is gezellig ingericht.

Broodjes tijdens de lunch: heerlijk!

Pasta's helaas niet zo bijzonder.

Voor de toiletten moet je heel wat trappen af (en weer op). Niet ideaal!

19. Prima locatie voor een lunch. Diverse lekkere broodjes en in combinatie met de tomatensoep zeer voordelig als 'lunchmenu'. Geen ervaring met diner.

20. Wij voelen ons bijna weer in Italia, als we hier eten. Het is ons favoriete Italiaanse restaurant. De bediening is altijd prima en de gerechten prachtig en van goede ingrediënten. Het grote voorgerecht (lang schaaltje met 4 heerlijkheden) en het grote nagerecht (ook 4 verrukkelijke toetjes) zijn een geweldige starter en prachtige afsluiting. Ook de keuze in open wijnen voor matige en wat hogere prijzen is goed. Men maakt gebruik van Parmiggiano en niet van (de goedkopere) Padano. Er zijn zelfs in Amsterdam Italiaanse restaurants die oude Gouda (overjarig van de markt...) gebruiken. Een veilig gevoel als je hier eet om te weten, dat alles vers en authentiek is. Eind september zitten we er weer en verheugen ons nu al weer.

21. m van lente

Het 15 euro menu genomen. Als eerste een overheerlijk bord zalige tomatensoep met pesto en parmenzaanse kaas.

Daarna de pasta met penne en gegrilde kip.

Als afsluiting kon je cappuccino of thee kiezen.

Echt heerlijk gegeten en komen zeker nog eens terug!

22. Met 4 personen daar gegeten. De porties bij de 3- en 4-gangen menu's waren zeer minimaal. Met name bij de nagerechten was een vergrootglas geen overbodige luxe geweest. De kwaliteit stond in geen verhouding tot de pittige prijs.

Hier komen we dus niet meer.....

3,6
  23. We hebben heerlijk gegeten.

Vooraf kregen we standaard een mandje met brood en de betreffende ober deed erg z'n best ons tafeltje wiebel vrij te maken (wat toch wel tegen valt op een terras van keien). Het eten was goed; goede porties en je kon inderdaad proeven dat er met verse ingredienten wordt gewerkt. Verder een nette inrichtin binnen, dat het gedateerd zou zijn is zeker niet (meer) van toepassing. Kortom, een leuke zaak waar we zeker nog een keer langs gaan!

24. Teresa 13 punten

Spontaan en glutenvrij is een combinatie waarmee ze hier niet goed weten om te gaan. De ober raakte zichtbaar in lichte paniek toen ik aangaf een glutenallergie te hebben en vertelde "dan moet u een dag van te voren bellen". Gezien dit een spontane actie was behoorde dat niet tot de mogelijkheden. Mijn salade van diverse salades was lekker alleen de prijs kwaliteit verhouding was hierbij zoek... Veel te duur! We waren er al snel uit. Voor een broodje best goed, voor iets anders is het not the place to be.

25. Het eten is zeer goed. De gangen worden met de gewenste tussenpozen geserveerd. Je kunt duidelijk proeven dat er met verse vis en vlees bereidingen gewerkt wordt. Dat in tegenstelling tot andere restaurants in Zwolle. In overleg kunnen er zelfs andere gerechten gemaakt worden die niet eens op de kaart staan!

26. Voor de tweede x gegeten en wederom viel de bediening erg tegen. Zo kregen we geen karaf water, die zelf aangeboden werd, en moesten we daar weer om vragen.

Het voorgerecht was lekker, maar het hoofdgerecht viel tegen en het duurde ook nog eens 45 min. voor we dat opgediend kregen.
    Het toetje hebben we maar overgeslagen, want het duurde allemaal zo lang.

Erg jammer!

27. Met een vrijgezellenfeestje gegeten. We hebben voor een menu met allemaal kleine gerechten gekozen. Wel een leuk concept waarbij je veel gerechten kunt proeven. De inrichting kan wel een oppepper gebruiken, maar het is er wel netjes. Personeel is wisselend. We moesten wel een poosje wachten op onze bestellingen, maar het was ook wel druk op dat moment. Parkeren is lastig, maar als je wat verder kunt/wilt lopen is er wel parkeergelegenheid te vinden.

28. Een van mijn favoriete restaurants in Zwolle. Heerlijke gerechten voor een goede prijs.

Alleen mag aan het interieur wel wat worden gedaan, is wat achterhaald.

29. Eten in een armzalige entourage wat moet doorgaan voor een italiaans restaurant. Zeer slechte keuken zal zo niets worden.

Hier kun je beter aan voorbij lopen.

3,7
  30. Prijs- kwaliteit -portie staat niet in verhouding, duur!
    Regelmatig nieuw personeel !

5,7
  31. Arrogante lui bij deze tent. Gemakzuchtige gerechten met ingredienten van twijfelachtige kwaliteit voor een te hoge prijs.
    Jammer dat zo'n slechte zaak op zo'n mooie locatie zit.
    Ik ga er NOOIT meer heen!

3,5
  32. Bijzonder lekker en eerlijk Italiaans eten

33. heel sfeervol en gezellig,super bediening,heerlijk rustig en lekker eten!

34. gezellig restaurant. Prima eten, echt een avondje uit! Niet echt geschikt met kleine kinderen.