Op dit adres zit nu: By Chiel

Restaurant Jan van de Krent in Zutphen

Eigen parkeerplaats is gelegen achter het restaurant.

• OV

Op 5 minuten loopafstand van het station.

• Suikervrij

• Aan het water
  6. Betalen Visa Master Card pin

1470201810 85
1563092073 82

1. Wegens de goede recensies hadden wij met hoge hoopvolle verwachting gereseveerd ,,By Chiel"
    Het begon goed en we verheugden op heerlijk verwend te worden met heerlijk gerechten. De amuse van tartaar was geweldig lekker en zorgde ervoor dat we ons al verheugden op ons voorgerecht.
    Dat was de eerste tegenvaller. Sushi sashimi 11.50 voor een schaars bordje..sushi en sashimi.....en bar slecht!
    Daarna coquilles...die smaakten allemaal verbrand..dit hebben we gemeld..maar dit hoorde zo....gerecht was incl. Groente verkloot. Dan kreeft...1 gewone 1 gegratineerd..de gewone was smakeloos...de andere kreeft was de schaar weg gelaten en de asperges die er bij waren geserveerd waren niet te pruimen.
    Al met al moesten wij incl.fles wijn van 28.00 .. afreken voor zeer zeer slecht eten...190.00.
    Ons zie je niet meer in dit restaurant...wat triest.
    ...

2. E. Franken

Op 1e kerstdag hebben wij bij Jan van de Krent gegeten en het was echt voortreffelijk. Bij binnenkomst heb je gelijk al een sfeervol, huiselijk en warm gevoel. Ook mijn ouders en mijn man hadden het erg naar hun zin. Het eten was er heerlijk en de uitleg bij elke gang was erg leuk. Ook de bediening vonden wij netjes gedaan.
    De piano is wel leuk gedaan, maar dat mag eigenlijk qua geluid ietsje minder.
    Verder totaal niets te klagen en ik beveel dit dan ook aan bij andere mensen.

3. Matig. Duurde lang voordat de menukaart gebracht werd ( moesten er uiteindelijk om vragen), werd geen brood geserveerd, het duurde lang voor er eten op tafel kwam, de bediening is matig, en zelfs het eten was niet geweldig. Restaurant heeft een goede naam, maar we hebben er helaas weinig van gemerkt!

4. Heerlijk gegeten en een prachtige avond gehad. We hadden een 4-gangen menu dat avondvullend werd opgediend. Hoewel de namen van de gerechten mij niet onbekend klonken trof ik op mijn bord steeds ongecompliceerde maar verrassende creaties. De vriendelijke (en volgens mij kundige) bediening en persoonlijke benadering van de chef waren erg prettig. Samen met mijn vriendin heb ik genoten van deze belevenis! Ik kom hier zeker terug.

5. Heb hier laatst gegeten met 6 mensen. De service was uitstekend, maar het eten was flauw en niet te eten. Had een kreeft, was een beetje flauw en had een (te) vis achtige smaak. De friet was niet gaar en de groentes leken wel babyvoer. Dat heeft mijn appetite sterk verminderd. De bediening was daarentegen aardig en gastvrij.

5,9
  6. Tja, het eten is hier niet slecht, maar ik was o.a. een beetje afgegaan op de gemiddelde scores van de recensies. Is toch altijd weer anders dan je eigen ervaring. Om te beginnen is het personeel vriendelijk en behulpzaam, daar ligt het niet aan. Maar omdat we twee honden mee hadden (vooraf gevraagd/ gemeld), leek de ruimere tafel in een hoek best geschikt, jammer dat het precies in de punt waar ik zat nogal naar pis rook (bevordert het eten niet). Heb er niets van gezegd, want voor de honden was het wel oké.

En dan het eten. Misschien is het handig om erbij te vermelden, dat als je geen driegangenmenu neemt (alleen een hoofd- en nagerecht), dat de porties van de hoofdgerechten wat karig zijn. Bovendien zat er ook erg weinig groente bij de vis. Op zich geen slechte gerechten, maar toch ook niet super; ook jammer dat de smaak van frites nog lang een frituur nasmaak achterliet.

Voor het nagerecht hadden we alledrie de crème brûlée , die was juist weer veel te ruim bemeten en mierzoet. We zaten verder goed (goeie sfeer wel), maar het draait toch vooral om eten, als ik er een 7 voor geef, ben ik aan de gulle kant.

7. Je voelt je erg welkom. Goede spijskaart, vriendelijk personeel, uitleg bij de gerechten. Jammer dat het pianospel soms te indringend was, mag zachter en lichtere muziek.

8. Met vier vrienden het 3 gangenmenu gegeten, bijpassende wijnen en een zgn koffie service. Alles was prima in orde. Goed en lekker gegeten in een fijne omgeving om eens weer lekker bij te kletsen met oude bekenden. Heb je dezelfde doelstelling voor een avond, dan is dit restaurant echt een aanrader.

9. J. de Reede

We hebben echt voortreffelijk gegeten en de maaltijd werd ter plekke volledig aangepast aan mijn dieet. Fantastisch! Alles zag er ook prachtig uit! Het restaurant was vol en gezellig. Een jonge pianiste speelde mooie klassieke muziek. Dat alles voor een uiterst billijke prijs! We komen graag nog eens terug!

10. Wat een gastheer. Ik kwam hier een tijdje geleden met mijn vriendin. Wat hebben we een fantastische avond beleefd! Het eten en de bijpassende wijnen overtroffen elkaar steeds bij iedere gang! Grandioos!
    De gastheer was perfect, hij wist alles over de wijnen. Ook niet te veel informatie dat het saai wordt, nee precies perfect! Hij wist waar hij het over had! Ook de chef nam aan het eind van de avond de tijd om na z'n sigaretje iedereen naar wens te vragen, fantastische kerel!
    Kortom, een perfecte avond afsluiting!

11. Uitstekend gegeten in dit visrestaurant, goede sfeer, prima service, prijs en kwaliteit in evenwicht.

12. Tijdens onze bruiloft hier met onze gasten gedineerd.

We hebben geweldig gegeten. Met alle wensen is ruimschoots rekening gehouden. In alle rust en in volle aandacht hebben wij kunnen genieten van elkaar en van de geweldige gerechten van de brigade van Chiel.

Een kers op de taart van ons huwelijksfeest.

14. Yvonne Beijer

Met vrienden kreeft gegeten en mosselen. Uitstekende kwaliteit en bijzonder lekker, een goed wijntje erbij, een perfecte combi. Complimenten.

15. Job Krans

Fantastische avond gehad, 4 gangen gegeten met bijpassende wijnen. Je kan zien dat de gerechten met liefde worden bereid. Hier kun je echt 'uit eten'. Zeker weten een aanrader!!

16. We werden heel hartelijk ontvangen. Het restaurant is sfeervol ingericht. We hebben voor het vier gangen diner gekozen. Het was Heerlijk en met veel zorg bereid. Het restaurant is echt een aanrader.

17. Rick Kr

Heerlijk gegeten! Zowel mooie klassieke gerechten als geslaagde smaakexperimenten. We werden als gasten behandeld. Voor hetgeen we kregen hebben we zeker niet te veel betaald.

18. Kathalijne de Wilde

Chiel het was weer een fantastische avond met oesters en kreeft, dank daarvoor! Geweldige avond en dank voor mijn vriendinnen voor dit leuke verjaardags cadeautje!

19. Frans rozendal

Vandaag voor het eerst bij Jan van de Krent gegeten en het is ons enorm bevallen. Ouderwetse kwaliteit, ambiance en bediening. Dit kom je tegenwoordig in de horeca niet meer tegen!

20. R. de Lange

We kozen het menu van de dag (vis) en hebben heerlijk gegeten met lekkere wijn, prettige informele bediening met gevoel voor humor en mooi gedekte tafel! Ook onze gasten waren ook heel enthousiast. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit restaurant onze tweede keus was die avond maar daar hebben we zeker geen spijt van gehad. We zullen hier beslist vaker komen.

21. Vanavond daar gegeten, eigenaar staat aan de deur voor welkom. Leuk! En dan komt het moeizaam op gang. Honger... maar duurt even voor we lekker brood hebben, hoort bij de eerste gang, en die is lekker! Belooft wat. En dat was het. Jammer van de grote grove eend, wok groente wat beslist geen wok heeft gezien... rauw... ruil m'n toetje maar in voor koffie, geen vertrouwen meer en dan treed de wet van murphy in.. Onze patat staat op een andere tafel, geen bestek bij het toetje, bestek wordt met handschoenen uitgeserveerd maar met de handen uit de lade gehaald. Koffie zonder suiker en melk uitgeserveerd, ook weer om vragen, enz enz. Maar met onze vrienden hebben we het heel gezellig gehad, dat was de oorsprong, jammer dat het eten daar geen meerwaarde aan heeft gegeven.

Bezocht April 2013

22. Michiel en Elske Tempelmans Plat

Gisteravond echt geweldig gegeten, echte top gerechten! Vriendelijk personeel met verstand van de gerechten en producten. De chef/eigenaar zet echt heerlijke verse gerechten neer waarvan elke hap weer genieten is.
    Dit is echt een aanrader voor als je uit eten wilt in het mooie Zutphen.
    Wij komen zeker terug!

23. zaterdagavond 27/10 heerlijk gegeten,alles is tot in de puntjes verzorgd,vriendelijke bediening.
    Als het druk is niet ongeduldig worden, het duurt even omdat alles vers en met aandacht bereid word,als het dan op tafel komt is het werkelijk fijnproeven. We gaan vaak uit eten door het hele land, in deze omgeving is dit restaurant zeker een aanrader en we zullen zeker nog weer terugkomen.

24. Gezellig restaurant, huiskamer idee. Erg sfeervol en uitstekende en vriendelijke bediening. Eten is van uitstekende kwaliteit en de prijs is meer dan goed. Menu van de chef en de kreeft zijn aanraders. Hebben er een erg gezellige en leuke avond gehad. Echt een aanrader!

25. Inmiddels al een paar keer heerlijke dagverse vis gegeten. Kwaliteit is top en de gastheer en keukenbrigade doen hun uiterste best om je een top-avond te bezorgen. Sfeer is gezellig en bediening heel goed.
    Kortom, aanrader! We komen snel weer terug!

26. Yvonne Voeten

Geweldig eten/drinken...zo'n goede prijs/kwaliteit verhouding...Eet zoveel buiten de deur maar dit is en blijft mijn absolute favoriet...enorme aanrader...

27. We've just been there again. Foods are awesome, staff are very friendly and attentive. We'll definitely come back again and over again.

28. Ingrid Kolkman

Recent maar weer eens bij Chiel langs geweest, nu met familie. Sfeer uitstekend, eten heel goed en bijna op de wenken bediend worden, waar vind je dit nog?
    En..... de rode loper lag weer uit.

29. Erna Janssen-Eker

We hebben afgelopen zaterdag met 4 personen gegeten. Het was geweldig en wat hebben we genoten!
    3 Personen hebben wild gegeten en 1 persoon vis met heerlijke wijntjes erbij.

We komen zeker een keer terug.
    Ron, Toke, Loek en Erna

30. Ingrid Kolkman

Geweldige service, vooral van chefkok Chiel Dohmen.
    Hij straalt een aanstekelijk enthousiasme uit en iedereen kan zich hier welkom voelen.
    Alles is te bespreken, ook als het niet op de kaart staat.
    Kwaliteit van eten en de daarbij behorende wijnen is uitstekend, zeker voor de prijs.
    Dit restaurant staat voor ons in de top drie van Zutphen en dit alles dicht bij huis op een mooie locatie, je moet het alleen even weten te vinden.
    Een aanrader dus......

31. Wij hebben ons huwelijksdiner hier gehouden en de kok had een heerlijk menu samengesteld. Het eten, de bediening, de sfeer.....alles was fantastisch. Zeker een aanrader!

32. Christina

Een top restaurant met veel aandacht voor de gasten.
    Wij werden uitstekend geadviseerd en hebben erg genoten van de gerechten die naar onze wensen werden aangepast.
    Uitstekende sfeer en de chef komt zelf even een praatje maken. Een aanwinst voor Zutphen en omgeving !

33. Wij waren met een groep van 6 volwassenen.

Na binnenkomst zijn wij bijzonder vriendelijk welkom geheten door de chef en gastvrouw.

Wij voelden ons gelijk thuis in de "passende" ambiance.

De chef heeft ons uitvoerig over de kaart verteld en daarbij een passend advies gegeven voor wat betreft de gekozen gerechten.

Prima meerdere gangen gegeten inclusief drank voor nog geen 50 euro per persoon.

Zeker een aanrader!

34. Wij hebben met vier personen twee avonden achter elkaar gegeten in dit voortreffelijke restaurant. De eerste avond kozen wij het viergangen menu à 45 euro. Alles was met bijzonder veel smaak klaargemaakt. De bediening was in handen van jeugdige ober, die prima werk leverde. De kok/eigenaar vertelde over de historie van het restaurant en zijn visie op koken. Omdat het ons zo goed was bevallen besloten we volgende avond opnieuw te reserveren. Er werd ons een compleet nieuw menu gepresenteerd met opnieuw superieure gerechten. Voortreffelijke wijnen tegen zeer redelijke prijzen. Een aanrader.

35. Helemaal Top!, Super prijs/kwaliteit verhouding, met liefde & plezier kookt men hier en met de perfecte persoonlijke service is het een waar genoegen. Zo hoort het, lekker eten, gezelligheid en betaalbaar.

36. Super gegeten bij Jan van de Krent, prijs kwaliteit is top.

Gastheer/kok chiel weet zeer goed als gastheer en als topkok zijn gasten sfeer te brengen en culinair te verwennen.

Als top 100 restaurantbezoeker en liefhebber kan ik dit adres aan alle lekkerbekken aanbevelen.

37. We hebben in tijden niet zo lekker buiten de deur gegeten, het was werkelijk fantastisch. Vanaf de amuse, het voor- het hoofd- tot en met het nagerecht, een lust voor de tong en het oog!

De bediening was ook perfect dus komen we zeker terug.

38. Floris van der Meulen

Hartelijke en op de klanten gerichte bediening.

Voorgerechten, hoofdgerechten en dessert zijn tot in de puntjes verzorgt. Werkelijk een lust voor het oog.

Tip: vraag ook eens naar gerechten welke men heeft die niet op de kaart staan.

39. Andreas Schlütter

Wir waren mit 7 Personen zu Gast bei Jan van de Krent. Das Essen war (auch für das Auge) ein echter Genuss! Het was echt lekker. Erfreulich war außerdem die hervorragende Bedienung und das nette Ambiente des Lokals.

Dank u wel.

Tot ziens.

40. Een ontspannen sfeer met veel aandacht voor de gast. Een top restaurant en de chef komt altijd even langs.

Het was een afsluiter van een weekend weg. Eigenlijk hadden we alleen hier naartoe hoeven gaan.

41. Beste mensen,

Ik heb de laatste maanden bij dit Restaurant een culinaire metamorfose ervaren. Iets wat ik al lang niet meer in Zutphen voor deze prijs heb kunnen vinden.

Beste Chef, vele dank voor deze belevingen en tot gauw.

42. Als diverse malen hier gegeten en met de nieuwe kok blijft het genieten, elke keer weer.

Perfecte service en zeer goed eten, met liefde klaar gemaakt.

Jan van de Krent is een van de pareltjes in Zutphen.

43. Gisteren 27-10-2010 heerlijk gegeten bij Rest: J v.d. Krent.

Lekkere amuse, warm venkelbrood met olijfolie en boter (blijf je van eten). Als voorgerecht perfecte kreeftensoep, heerlijk. Als hoofd gerechten hertenbiefstuk en een heerlijk gebakken tong. Toppie.

We hebben hier een zeer gezellige avond gehad mede dankzij de prima service en gastvrijheid en normale prijzen, beslist een aanrader.

44. Henk en Maria

We hebben hier heerlijk gegeten. Smaakvolle voorgerechten (zeebaars en een trio van zalm) en gesmuld van de hoofdgerechten (hert en zeetong). De overheerlijke huisgemaakte friandises bij de koffie maakten 't diner compleet.

45. h. schakebree

Ik en mijn partner hebben hier gegeten, bediening was wel oke misschien iets beter slapen volgende keer want zo ontvang je geen mensen! Zeker niet als je al niet zoveel te doen hebt.

De keuze was erg beperkt en was ook nog eens smakeloos en niet echt met zorg gedresseerd. Zullen toch echt beter hun best moeten doen als ze een van de toppers willen worden. De prijzen zitten goed, overigens niets van te zeggen.

Conclusie gemotiveerder werken en misschien laten zien dat je er zin in hebt!

2,3
  46. Wij hebben er gegeten maar vonden het barslecht, het eten was gewoon niet lekker en niet goed geserveerd.

1,5
  47. Wij zijn bijzonder in onze sas met een restaurant van deze kwaliteit en gezelligheid op loopafstand van ons huis. Uitstekende spijzen waaraan duidelijk aandacht gegeven is en een goede wijnkaart. Een absolute aanrader is de hele kreeft!

48. Fam. Hoeksema

Wat een aanwinst voor Zutphen, heerlijk gegeten, helemaal goed. Zijn inmiddels al enkele keren geweest, blijft lekker en goed. Hou ruimte over voor het dessert met aansluitend de koffie en de patisserie een echte aanrader!

49. Heel erg lekker gegeten, bijzonder lekkere amuse en hoofdgerecht. Eigenlijk was alles top!

Prima restaurant.

50. F. Rooikens

Ik wil met deze recensie duidelijk maken dat dit echt een absolute aanrader is voor Zutphen en omstreken.

Wij hebben bij veel zaken gegeten, maar deze komt toch zeker in de top 3.

Heerlijke verse oesters, zeer mals vlees en pattiserie van een Belgische chocolaterie, echt top.

Hoop dat ze het zo vast blijven houden.

Succes.

Frits.

51. We werden hartelijk ontvangen met een welkomst drankje, Cava Susurro in een gezellige huiskamersfeer door een vriendelijke gastvrouw. Onze keuze was het stentor menu wat achteraf een zeer goede keuze bleek te zijn. Dit zeker wat kwaliteit en prijsverhouding betreft.

Mijn vrouw nam de als hoofdgerecht de Tartaar van zalm, aardappelsalade en courgette en ik de Mabre van eend (zeer mals en smaakvol), met gemarineerde appel. Verrassend was de wijn die bij de prijs zat inbegrepen, zowel de witte als de rode Italiaanse. Het dessert was een heerlijke afsluiting met een kopje koffie na. Wij gaan zeker nog eens terug. Hopelijk hebben ze dan weer zo`n smaakvol menu.

Nogmaals bedankt voor de gezellige avond.

52. A. Veenink

Zaterdagavond 13 maart aten wij bij Jan van de Krent. We werden hartelijk ontvangen. Na een heerlijke amuse - koude soep van rucola met garnaaltjes - werd het voorgerecht geserveerd. Ik koos voor de Noorse zalm met aardappelsalade. Heerlijk en het zag er prachtig uit. Als hoofdgerecht koos ik zeebaars met paprikacompote en wortelpuree. Heerlijke gebakken aardappeltjes en schorseneren maakten het compleet. Alles smaakte voortreffelijk. Ik koos voor crème brulée als nagerecht. Twee bolletjes chocoladeijs en een toef slagroom in romige vanillesaus, met een prachtige krokante bovenlaag. Ter afsluiting een kop koffie met royale bonbons en zelfgemaakte kokostoefjes. We hebben erg genoten.

53. Op woensdagavond uitbundig scampi's eten voor € 17,50 p.p. Kennelijk iedere woensdagavond.

Mooi stevig, maar niet droog. Smakelijk met licht knoflook aroma. Een aanrader.

Een uitstekende Menetou Salon maakte het festijn compleet.

Ook een feest voor de portemonnee.

Yvonne en Aart van der Houwen.

54. Gisteravond hebben wij gegeten bij Restaurant Jan van de Krent. Van vrienden hoorden wij dat het weer geopend is en wij waren erg benieuwd.

Toen wij binnenkwamen werden wij vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. De zaak is zeer sfeervol ingericht en er hing een gezellige sfeer.

Vooraf hadden wij de gebakken zeetong met schorseneren besteld. Heerlijk met truffel en krabsaus. Mijn man had de rundertartaar en ook deze smaakte erg goed.

Daarna hadden wij de tarbot en de roodbaars. Deze werden geserveerd met gebakken aardappels en snijbonen. Het was erg lekker allemaal.

Als afsluiting hadden we allebei de creme brulée met een cappuccino.

Het was een zeer geslaagde avond, dit restaurant is zeker een aanrader!

55. Wij hebben er op 5 december echt fantastisch lekker gegeten.
    De bediening was zeer attent en gastvriendelijk. Wij hadden vooraf de terrine en de mabre, dit was om van te smullen. Mabre echt lekker op smaak en goed van temperatuur, mooi opgemaakt. De terrine was ook zeer goed, heel smaakvol en op de sla zat zelfs dressing. Daar kunnen mensen wat van leren. Als hoofdgerecht hadden wij de tong en de coquilles en deze waren erg goed. Heerlijk met die warme toren van luchtige knoflooksaus. De tong ook perfect gebakken, in roomboter zoals het hoort. Echt een lievdevol gerecht.
    Wij hadden trouwens niet om olie en zeezout gevraagd maar wij kregen het gelijk.

Wij namen geen dessert omdat we echt voldoende hadden gehad. Namen wel een kopje koffie als afsluiter met 4 soorten kleine hapjes voor erbij.

Kortom een heerlijke avond.

56. Wij hebben er 5 december met z'n tweeën gegeten.

Eindresultaat was erg slecht.

Vooraf kregen we stokbrood met boter, aangezien ik geen boter lust vroeg ik om iets anders. Er werd mij toegezegd dat ik olijfolie zou krijgen. Goed dacht ik. Het duurde ruim 10 min. En geen olijfolie. Een medewerkster erop aangesproken en net vóór het voorgerecht, kreeg ik mijn olijfolie. Dus geen trek meer in stokbroodje (wat overigens niet warm was).

Als voorgerecht nam ik de terrine van schol en zalm met een mousse van kreeft. Erg smaakloos en op de terrine een bedje oude droge sla.

Mijn partner had carpaccio. Geen kaas of pijnboompitten, maar walnoten en frambozenjam erop! Hoe verzinnen ze het.

Als hoofdgerecht had ik de snoekbaars op een bedje met gesneden aardappeltjes. Aardappeltjes waren niet goed gaar. De snoekbaars ging wel, alhoewel de huid erg zout was.

Mijn partner had de eend, was lauw en niet erg smaakvol.

Als bijgerecht kregen wij spruitjes en gefrituurde aardappelschijfjes. Spruitjes halfgaar en gefrituurde aardappels smaakte naar frituurvet ipv aardappels.

Na dit fiasco hebben wij geen nagerecht genomen, en zijn naar huis gegaan.

Geen aanrader!

2,4
  57. Gelukkig is Jan van de Krent als restaurant weer terug!

Goed eten, zeker als je van vis houdt, gezellig en vriendelijke bediening!

Een echte aanrader!

58. Waarom is er zo weinig bekend over dit restaurant?

De website daar staat helemaal geen informatie op, erg jammer.