Eten bij de Buurman in Zaandam

1204753367 89
1215821983 75
1392919847 70
1437194313 76

1. Lekker gegeten, goed glas wijn, maar het is belachelijk om 2,50 te rekenen voor een glaasje kraanwater. Water moet als gratis service onbeperkt geschonken worden bij een maaltijd

6,5
  2. Heerlijk gegeten in dit gastvrije en sfeervolle restaurant! als je service wilt en heerlijk lang wilt tafelen in een onbedwongen sfeertje moet je hier wezen! perfecte bediening, oog voor detail! En heerlijk gegeten! Wij komen zeker nog een keer terug!!

3. Lieke wisse

We hebben er heel gezellig gegeten, met 6 personen. Sfeervolle locatie. Wat tegen viel, was de entrecote, 2 personen hadden dit genomen en er zat veel zeen (hard vlees) in. Ook vooraf de escargots vielen tegen, in een soort bakje met saus. Gewoon in een schaaltje met knoflook saus is echt veel lekkerder. We hebben dit tegen de bediening gezegd, maar het enige wat gezegd werd was "ik zal het doorgeven"! Erg jammer.

4. Wat een heerlijke avond. Heerlijk gegeten! Wat een fantastische service. Graag tot snel. Rasho

5. Alles aan dit restaurant was goed. We kenden het van tevoren niet en liepen er toevallig langs. De kaart lokte ons naar binnen. We hebben geen hap spijt gehad.

De quinoasalade was heerlijk fris en mijn hoofdgerecht was origineel en lekker. Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier ontevreden wegloopt, tenzij hij/zij op zoek is naar dingen om ontevreden over te zijn.

Okay, het is geen sterrenrestaurant, maar ik zou hier echt voor omrijden.

6. Wij eten hier regelmatig en altijd tot alle tevredenheid. Verse producten en goede kennis van zaken. De kaart veranderd met regelmaat met seizoensproducten. Bediening efficiënt en gezellig en spreekt meerdere talen. Top!

7. Super leuk en goed restaurant, bediening is prima.
    Mensen die over de prijs zeuren moeten maar naar de locale snackbar gaan want de prijs/kwaliteit verhouding is prima te noemen. Hier word met goede en verse producten gewerkt.

Zeker waard om terug te komen

8. Reserveerde voor een grote groep, kon alleen met menu wat zo worden gemaild. Mailtje kwam niet, meerdere keren gebeld. Werd niet opgenomen. Uiteindelijk menu telefonisch doorgebeld.
    Gerekende prijs ruim hoger dan was afgesproken.
    Voorgerecht was goed.
    Wat een heerlijk stukje vlees had kunnen zijn veel te doorbakken.
    Matige hoeveelheid groente op het bord, ongeveer 20 gram. Weinig frietjes voor onze grote groep.
    Desert klein matig.

Slechte manier van de gasten aanspreken.

3,1
  9. Ben hier al 4x geweest.. Altijd goed en alles top. Ik werk zelf lang in de horeca dus ben kritisch. Niet goedkoop maar dat weet je van te voren! Je krijgt er een hoop voor terug. Als het goedkoper was, kwam ik zeker weten vaker.

10. Op zich goed gegeten. Maar prijs / kwaliteit verhouding is niet goed.
    Kaasfondue is in mijn ogen redelijk karig, al wel goed van smaak. Redelijk prijzig.

11. Bij toeval naar binnen gelopen. We werden vriendelijk ontvangen maar dat is iets wat je gewoon mag verwachten. Prijs t.o.v. het geleverde valt er erg tegen. Ga er zeker niet nogmaals eten.

12. Afgelopen woensdag hier "SUPER" gegeten.
    Toen we nog buiten stonden hadden we er al zin in.
    Super, buiten gedecoreerd met kaarsen en tonnen met vuur/vlam terraskachels aan voor de rokers allemaal heel verzorgd.
    Binnen werden we gastvrij ontvangen door Richard de super gastheer van Zaandam.
    Jassen aangenomen plaatje gewezen.
    Altijd lachend en vriendelijk direct een drankje
    daarna de kaart en erg lekker gegeten carpaccio met eendenleverkrullen en een kalfsentrecote
    Alles ruim voldoende en de prijs kwaliteit en service een 10
    ga zo door!! Tot snel en bedankt voor de geweldige avond.
    Jelmen

13. Yil 58 punten

Wij hebben hier gegeten op aanraden van diverse personen. Het viel ons echter op dat kwaliteit en prijs niet echt overeen kwamen. De bediening was vriendelijk maar niet heel bijzonder attent. Naar ons idee wat te duur voor wat je krijgt en niet bijzonder genoeg om vaker terug te komen.

14. mauro en nicole

Gewoon super! Geen enkel minpuntje.

15. Erg gezellig restaurant, leuk personeel en goed eten!

Enigste minpuntje is de reservering. Komt vaak niet goed aan!

Wij zijn maar met zijn 2en, dus dan hebben ze vaak nog een plekje. Maar toch niet helemaal netjes.

16. Super gezellig, heerlijk gegeten, leuke muziek, ook leuke sfeer!

Gwn super restaurant!

17. 2x gereserveerd en dan geen spoor van de reserving terug te vinden? Fijn, daarvoor kom ik dan uit Den Haag geglibberd.

TIP voor de uitbaters: Als jullie nog eens mensen moeten wegsturen, wees dan minimaal aardig, geef ze een borrel van het huis en regel een tafel in een ander restaurant voor ze. Gewoon wegsturen komt nogal bot over.

18. Komende vanuit Breda voor een verrassingsfeest afgelopen vrijdag (18-12-09) voor een jarige vriendin kwamen we aan bij de Buurman en bleek dat onze reservering voor 10 personen niet aangekomen was. Er is 2 keer daarover gebeld maar schijnbaar communiceren ze niet met elkaar daar? Heel toevallig was er ook een tafel voor 10 personen gereserveerd voor de gemeente Zaandam.

Ik insinueer niets maar ik vind het écht wel héél toevallig dat die wel plaats hadden en wij gewoon naar buiten gestuurd werden met alleen maar 'tja het spijt ons'.

Ik ben al meerdere keren bij de Buurman wezen eten en was altijd te spreken over de gastvrijheid maar ik ben er nu klaar mee, mij zul je nooit meer daar zien en mijn vrienden ook niet.

Echt heel jammer en ik ben dan ook diep teleurgesteld, kom je daar helemaal voor uit Breda :(

19. Diverse keren gegeten en altijd naar volle tevredenheid. De beste tijd voor de Buurman is een heerlijke zomeravond zodat je heerlijk op het gezellige terras kunt zitten. De bediening is vriendelijk en attent en het eten zondermeer goed.

Ik laat me er graag verrassen door een menu.

20. Wat een ontzettend gezellig restaurantje.

We hebben vanavond voor het eerst hier gegeten en ik kan het aanbevelen. Knusse aankleding (al vond ik de enorme gouden engelen wat kitsch), vriendelijke bediening met verstand van zaken en mooie gerechten. Niet gekunsteld, gewoon smaakvol.

Tussendoor heb ik even een sigaretje gerookt op het terras. Ondanks dat er niemand zat (koud buiten), stond de terrasverwarming aan. Wel prettig, maar milieu-technisch niet erg verantwoord. Net als de brandende kaarsen en vuurkorven, maar ik snap ook wel dat dat het restaurant van buitenaf aantrekkelijker maakt. De warme fleece-dekentjes die er lagen (top!) waren voldoende geweest om warm te blijven. Moet je maar niet roken...

Het eten was hartstikke lekker. Niet zoveel dat de helft in de vuilnisbak verdwijnt (ik houd niet van verpilling), maar genoeg voor een volle maag en alles keurig netjes op mooi servies gepresenteerd.

De enige minpuntjes waren de volgende:

-De eendenborst van mijn man (ondanks de uitstekende bereiding en smaak) werd wat te koud geserveerd.

-De fles wijn werd niet aan tafel geopend, maar ontkurkt aan tafel gebracht.

-De kaart was een boekwerk. Wel leuk met citaten van koks, schrijvers en kunstenaars, maar als je ze nog wil lezen (wat je eigenlijk toch niet doet in gezelschap) staat de bediening al aan de tafel voor de bestelling, terwijl je de kaart nog open hebt.

-Verspilling van grondstoffen en energie op het terras.

-Meer zitplaatsen dan zitkussentjes op de houten banken (die voor houten banken best comfortabel zijn).

De pluspunten:

+Vriendelijke, vlotte, kundige bediening. Echt leuke mensen.

+Pure gerechten zonder poespas (maar wel met goddelijke aardappeltjes in de schil!)

+Knusse ambiance zonder pretenties.

+Speciale verzoeken worden perfect verzorgd.

+Door de niet al te uitgebreide kaart is versheid gegarandeerd. Ik zie liever 5 supergoede gerechten dan 50 "magnetronmaaltijden".

+Ondanks dat we niet de enigen waren, werd het eten redelijk vlot, maar niet te snel opgediend.

Al met al kan ik dit restaurant gerust aanbevelen.

Ik zal zeker terug komen!

21. Niet echt mijn tent. Onlangs met groot gezelschap hier gegeten, geen succes.

5,5
  22. Heb hier ter gelegenheid van mijn verjaardag afgelopen dinsdag met mijn partner gedineerd. Hij was hier al eens geweest en zeer enthousiast, en nu was het aan mij om dat enthousiasme te delen. Heerlijk op het terras gezeten aangezien het mooi weer was. De bediening hield ons goed in de gaten en kwam geregeld vragen of alles naar wens was. Er werd ons een aperitief ingeschonken en die beviel ons (als niet-wijndrinkers)uitstekend. Het brood dat geserveerd werd was uit de kunst, bijna een cake-achtige structuur, maar nog altijd lekker luchtig. De kruidenboter met een beetje bieslook was lekker fris voor het warme weer.

Als voorgerecht hebben we beide de carpaccio genoten en die was uit de kunst. Het hoofdgerecht was een heerlijk stuk rundvlees met een hemelse sjalottenboter. Alles was even lekker op smaak en werd prachtig gepresenteerd.

Het dessert (citroen creme brulee) was iets aan de zurige kant, maar was erg goed in combinatie met het bolletje kardemom ijs. Toch had ik de creme brulee liever in een gezelliger bakje gezien dan het witte vierkante model waar het nu in werd geserveerd. Wederom een wijntje genomen, een donkerrode dessertwijn. Wat een genot! Zoals gezegd zijn we geen wijndrinkers, maar we speuren nu al naar een fles voor thuis.

De koffie was ook goed. Alleen jammer dat er een schoteltje met minder goede kwaliteit chocolaatjes in papiertjes worden geserveerd.

23. Was de tweede keer en weer net zo leuk en lekker.

24. 23 juni hebben we (11pers.) hier gegeten ivm 86ste verjaardag van moeder, omdat ik in het verleden leuke ervaringen heb gehad in dit restaurant EN omdat er nu zelfs geadverteerd wordt met GLUTENVRIJ. Dit is eerst bij de reservering ingesproken en daarna doorgesproken. De bediening is prima en de gerechten zijn lekker, maar wat een deceptie wat betreft glutenvrij! Zelfs geen glutenvrij broodmandje. Kale uiensoep, wel lekker van smaak, maar een glutenvrijbroodje erin met kaas, maakt het af. Hoofdgerecht (verras me met vis en rijst)was heerlijk! Bij de nagerechten werd me gezegd geen brownie te nemen, da's logisch natuurlijk. Maar er was geen sorbetijs en het ijs is niet huisgemaakt. Er kon me niet gegarandeerd worden dat het glutenvrij is en dus geen nagerecht.

Advies: blijf een gezellig restaurant, maar neem me niet in de maling.

25. Heerlijk eten, leuke amusante bediening (soms wat warrig als het druk is), gezellig.... Wat wil je nog meer!

26. Heb hier inmiddels een aantal keer gegeten en moet zeggen dat alles tot in de puntjes is verzogd! Het eten is zeer goed, juiste porties, goed van smaak en heel divers. Ook de wijnen zijn zeer aan te raden. Verder is de ambiance heel erg leuk en de bediening uitstekend. Voor een leuke avond met goed eten en drinken moet je bij de Buurman zijn!

27. Rob & Janet

Eten bij de Buurman is een feest, eten, wijn en ambiance zijn tot in de puntje goed op elkaar af gestemd. Bediening (The Boys) hebben zeker kennis van zaken. kortom een restaurant die niet gemist mag worden als men Zaandam aandoet.

28. Charlotte

Goed eten, ook eindelijk eens veel keuze voor vegetariërs. Een aanrader!

29. Heel goed eten en het is ook gezellig. Jammer alleen dat als je reserveert je dus 5 kwartier moet wachten. Dat is gewoon echt balen.

5,9
  30. Lekker eten, leuke bediening. Lekker avondje uit!

31. Eten bij de Buurman is een van de weinige leuke restaurants in Zaandam.Erg goed eten, leuke ambiance, goede wijnen en champagnes en een aan de tijd van het jaar aangepaste kaart.De buurmannen zijn absoluut goede gastheren!