Restaurant Elpitha in Woerden

1331914761 85
1419556842 78
1507198924 82
1701959105 79

1. Heerlijk gegeten, in dit gezellige restaurant. Een vriendelijke bediening.

2. Wisselend!
    Om gelijk met de deur in huis te vallen, mijn vleesschotel bestond uit 3 verschillende vleessoorten. De Suzuki kruimelde uit elkaar tijdens het snijden, wel lekker. De souvlaki smaakte vlak en was qua kwaliteit middelmatig, niet echt sappig en smaakvol. De gyros miste een bite en ook redelijk vlak van smaak.
    De vegetarische moussaka was volgens mijn vrouw verrukkelijk, wel ontzettend klein. Ik heb nog gevraagd waarom de vegetarische moussaka de helft zo groot was als de normale moussaka (ik heb diverse vlees moussakas voorbij zien komen) kreeg ik een niet samenhangend en onbevredigend antwoord (groente is duurder dan gehakt en ik had het niet goed gezien blijkbaar, sterker nog de vegetarische moussaka zou eigenlijk duurder moeten zijn…). Kun je nagaan wat de kwaliteit van het vlees is, zou je kunnen concluderen!
    De frietjes komen recht uit de diepvries en de mayonaise uit een groothandel emmer, niet echt lekker dus.
    De tzatziki was heerlijk en zo ook de bij gevoegde salade, lekker.
    Lekkere koffie in een onmogelijk kopje met een mini oortje wat je bijna met wat grotere handen niet vast kunt houden.
    De inrichting ziet er in eerste indruk mooi uit, geen standaard ingericht Grieks restaurant… Maar als je verder kijkt zie je dat nagenoeg de helft van de stoelen beschadigd (zitting gescheurd of gaten).
    Aardige mensen in de bediening maar toen ik de vraag stelde waarom de vegetarische schotel zoveel kleiner was dan de standaard moussaka ging men gelijk in de verdediging… Het was maar een vraag!
    Ik ben niet enthousiast en kom in het geheel op een 6, meer kan ik er niet van maken.

3. Ingrid V.d.Voort

Door het mooie weer nog lekker buiten kunnen eten. Een hartelijke ontvangst en weer heerlijk gegeten. Een keer iets veranderen op de kaart is misschien wel fijn maar ach....het blijft niettemin gewoon erg goed.

4. Lekker eten voor een redelijke prijs.

5. Zijn zeer gastvrij, wij hadden onze zoon mee van 3,5 jaar en alles kan en mag.

6. Petra Jansen

7. fam.Kulk Woerden

Gisterenavond, 21/11/2015, hebben wij met kinderen, kleinkinderen en familieleden (in totaal 20 personen) voortreffelijk gegeten en zijn vermaakt in dit uiterst gezellig, romantisch, kindvriendelijk restaurant van Jorgos en Maria.

Wij vierden een jubileum en hadden van tevoren met Jorgos afgesproken dat hij ons zou gaan verrassen. Geen gebruik gemaakt van de kaart. Nou onze complimenten wat ons werd voorgeschoteld. Prima griekse gerechten. Voor iedereen wat wils en met de kinderen was rekening gehouden. Zo gastvrij. Het was een zeer geslaagde avond en onze gasten waren vol lof over dit restaurant. Jorgos en Maria bedankt en wij komen zeker terug.

πολλή αγάπη και ευχαριστίες για alls

8. Dave

9. fam Zonnebloem

Gisterenavond voortreffelijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. Ontvangst was bijzonder vriendelijk. Het eten was zeer smaakvol, duidelijk vers en eigen makelij. Het is tijden geleden dat we in een Grieks restaurant het echte Griekenland terug proefden. Complimenten!!

10. Deze eigenaar ontving ons allervriendelijkst in dit sfeervolle restaurant. We aten een mixed grill en een Griekse stoofpot die goed smaakten. Precies wat je van een Griek verwacht. Gewoon goed dus. Maar ook erg goedkoop voor wat je krijgt.

11. Slecht,
    Bediening is vriendelijk maar laat je te lang wachten.
    Eten is heel zout.
    Geen reden om hier terug te gaan. Verder zijn de andere cijfers hier een beetje verdacht & te hoog. Een 10 Gemiddeld?

2,4
  12. Voor het eerst bij Elpitha (kom namelijk niet uit Woerden) gedineerd. De keuze voor Elpitha was bepaald na een bezoekje aan deze site.
    Het bleek een zeer goede keuze!! Het restaurant was zeer sfeervol en gelegen op een mooie locatie. Het eten was werkelijk fantastisch en de bediening zeer vriendelijk en niets geen getreuzel.

13. bakkersclan

We hebben hier met z`n vieren voor het eerst gegeten.
    Heerlijk buiten op het terras. De serveerster kon ons goed adviseren en de bediening was echt prima. Beleefd en vrolijk.
    Het eten was heerlijk. Salade mocht je zelf van het buffet nemen. 1 bord per persoon, en daar had je ook echt genoeg aan.
    Wel was de kok voor 1 persoon het gerecht vergeten, maar dit werd prima opgelost door alvast een klein bordje gyros met frites aan te bieden. Al heel snel kwam het bestelde gerecht er achter aan.
    Ik heb mijn griek wel gevonden! Hier gaan we vaker naar toe.

14. We zijn hier al vaak gaan eten. Heerlijk en goede salades. Altijd heel gezellig en de prijs is heel schappelijk. Wat het fijnste is, is dat je kunt blijven tot je klaar bent. Er zijn geen 'rondes'.

15. We eten hier geregeld een goed stukje vlees. Rolstoelvriendelijk en goed personeel!

16. dhr. blok

Super gegeten. Sfeer is perfect.
    Een lekkere mixed grill genomen en ervan genoten. Daarna hebben we nog een heerlijke frappe gedronken (met ijs erin). En op het laatst hebben wij een babbeltje gedaan met de eigenaar, hij kwam zelf naar ons toe. Al met al voor herhaling vatbaar.

17. Gisteravond daar gegeten, was erg druk maar gezellig. Bediening vriendelijk en zeer vlot. Ook zeer betrokken, men vraagt constant of het smaakt. Starter van dolmadakia was erg lekker, niet te veel of weinig, datzelfde geldt voor de flakosschotel. Opmaak was goed en uitnodigend. Vlees was lekker mals. Na het toetje nog even blijven hangen met 2 bakken koffie. Dit is echt een toptent! Aanrader!

18. Goed eten en enthousiaste mensen! Zeker de moeite waard om eens te gaan eten.

19. Inmiddels in de afgelopen 1,5 jaar al drie keer gegeten in dit restaurant. Er is een gezellige sfeer, uitstekende bediening en een goed prijs/kwaliteit niveau.

20. Gisteravond in dit gezellige restaurant gegeten.

Het eten was echt heerlijk en de bediening was ook prima!

21. Heerlijk eten. Sfeer is goed. Ik ben zelf op vakantie in Griekenland geweest en vind dat Elpitha net zo lekker eten maakt als daar. Als je binnen zit, is het ook net of je in Griekenland bent, het is heel Grieks aangekleed. Heel leuk. Prijzen zijn ook heel goed te doen.

22. Gast heer en gastvrouw zijn lief en genieten beide van hun eigen restaurant.

Echt bijzonder mooi om te zien dat familie erg belangrijk is. Er hangen foto's van hun ouders aan de muur, foto's van Griekenland, hun eigen thuis.

Goede bediening: zijn vriendelijk, doen moeite om je gezicht te onthouden.

Heel erg Lekker eten, patat mag altijd wat meer, maar het vlees is super!

Gezellige sfeer.

Niet duur.

Salade bar, het is altijd een feest om je zelf te bedienen.

Kinderen krijgen altijd extra en speciale aandacht!

23. De bediening is erg vrolijk en dat geld vooral voor het Griekse echtpaar die hun droom werkelijkheid hebben gemaakt. Van een patatzaak met griekse specialiteiten naar een echt Grieks restaurant is een bewonderingswaardige stap.

Het eten is goed. De balletjes in tomatensaus als 'starter' was een goede keus. Verder had ik de mixed grill met gyros en vis. Het was geen slechte keus, alleen had de vis iets beter gekunt.

In de nabije toekomst nog wel waard om nog een keer te proberen.

24. Tom Janmaat

Lekker gegeten, goede bediening en een goede sfeer. Al met al een prima restaurant.

25. Verschrikkelijk, je zit zo dicht op elkaar dat je je tafelgenoten amper kan verstaan. Tafeltjes ook wat aan de krappe kant, het is duidelijk te zien dat ze 't restaurant volgebouwd hebben met zoveel mogelijk zitplekken.

Helaas, als voorgerecht had ik een salade waar meer olijfolie dan salade op te vinden was. Verder hadden wij het gevoel dat we weggekeken werden nadat wij onze koffie op hadden.

Gelukkig waren die jonge meiden wel erg vriendelijk en ze hadden het best zwaar volgens mij.

3,5
  26. mevr. van Daalen

Erg leuk restaurant!

Ik houd deze site regelmatig in de gaten, omdat ik ervan houd uit eten te gaan.

We waren met een grote groep en alles werd vlot geserveerd. We hadden meerdere grote schotels, vlees en vis.
    Erg lekker gegeten!
    De salade was erg lekker, ze hebben het probleem van de olijfolie aangepast door de olijfolie op tafel te zetten. Zo kun je zelf kiezen hoeveel je erop wilt en kan niemand meer zeggen dat de salade drijft in de olijfolie.

Als je zag hoeveel er op zo'n schotel zat, en dan zag dat ie rond de 35-40 euro lag, vind ik de prijs/kwaliteit/kwantiteit erg goed!

Doordat alles zo vlot ging en we zo vriendelijk bediend werden heb ik een geslaagde avond gehad hier! Ik spreek ook namens de rest van de groep.

Zeker een aanrader.

27. Het was super lekker, gezellig leuk persneel, heel erg vriendelijk, mooie sfeer.

Zeker voor herhaling vatbaar.

28. Zeer gezellig, heerlijk gegeten en vriendelijk personeel.

Bediening verliep soepel, er was aandacht voor de klant.

Ook in de zomer is het gezellig op het terras.

Prijs kwaliteit is ook prima.

We gaan zeker terug voor een gezellige avond.

29. Mijn ervaring niet best.

De carpaccio a 9,95 moest je zoeken, zo'n kleine portie.

De mixed grill achtige plate voor 2 personen a 40 euro matig.

Al het vlees smaakte hetzelfde.

Nagerecht maar niet genomen, we zaten op een krap plekje in het midden van de zaak.

Te veel personeel volgens mij. Met een paar 'goede' handen kan een zaterdagavond echt met minder jonge dames. Griekse sfeer niet aanwezig.

Al met al, ga niet meer terug.

30. Hier vorige week een ontzettend slechte ervaring gehad.

Zo had ik een bord olijfolie met salade, terwijl het naar mijn idee toch echt andersom hoort.
    Had ook het idee dat alles zo direct uit het pak de magnetron in ging.

De bediening was zeer onprofessioneel en had het drukker met elkaar dan met de gasten.

Zo stonden ze ontzettend vaak te roken, wat de smaak in eten nou niet echt bevorderd.

Juist omdat het zo'n toplocatie is, vind ik dit erg zonde.

Volgende keer toch maar weer lekker oud en vertrouwd.

2,6
  31. Zeer goede tent. Sfeer is niet bepaald Grieks, maar het eten wel gelukkig.

Keuken inrichting, prettige bediening en heerlijke gerechten. Porties prima. Wel een 'kippenhok', tafeltjes nogal dicht op elkaar geplakt.

32. Helaas heb ik hier niet zo lekker gegeten.
    Over de salade als voorgerecht zat een enorme plens olijfolie, alles dreef erin.

Het lamsfilet, als hoofdgerecht, was zo droog en dubbelgaar gebakken dat er niets meer van over was.
    Zonde dat het lammetje hiervoor is overleden.
    Betwijfel of de kok een koksopleiding heeft gedaan.
    Het eten was ook dusdanig op het bord gekwakt dat het leek of er een storm overheen was gewaaid.
    Jammer.

Het mandje met brood en kruidenboter telde precies 1 stukje per persoon.

Kortom niet voor herhaling vatbaar.
    Het kost niet veel, maar het is ook geen eten.

33. mvo 14 punten

Echt super!

Zelfs onze kids vinden het super...het menu is zeker ook voor kinderen heel geschikt!

Gezellig, super bediening, heerlijk eten en ziet er super en zelfs sjiek uit.......toppie!

En wij gaan wat vroeger voor de kids en dan hoef je zeker nergens lang op te wachten.

34. Nel Bakker

Een geweldige aanwinst voor Woerden, heerlijk eten, een geweldig fijn team aan bediening, het gaat allemaal lekker vlot. Speciaal vind ik dat toen wij daar een wilde eten en ik belde eerst om te vragen of ze een bepaalde smaakversterker gebruikten, (mijn zwager heeft een allergie)..ik gelijk werd terug gebeld dat er inderdaad in sommige gerechten dat E nr voor kwam. Ze gelijk melden dat ze apart iets voor mijn zwager konden maken...Nou als dat geen service is, weet ik het niet meer.

35. De bediening was nog erg onwennig, moesten lang wachten en sommige dingen gingen niet helemaal goed, maar wel aardige bediening. Het eten is erg lekker en niet zoals bij de meeste Griekse restaurants is het vlees heel mals en heeft alles zijn eigen smaak. (meestal smaakt het maar naar 1 soort) Echt een aanrader. De ambiance is erg leuk, modern, niet zo'n stoffig standaard Grieks interieur.