De Bernardushoeve in Voerendaal

Carréboerderij, prachtig centraal gelegen in Zuid-Limburg

ma 10:00 - 18:00
di 10:00 - 18:00
wo Gesloten
do Gesloten

Omschrijving

De Bernardushoeve is een dubbele carréboerderij, prachtig centraal gelegen in het Zuid-Limburgse heuvelland waar tal van activiteiten te beleven zijn.

De hoeve ligt tussen de kerkdorpen Ubachsberg, Eys en Wijlre. Goed bereikbaar vanuit het grotere Heerlen, Valkenburg en Maastricht. De belgische grens met de Voerstreek is nabij, met de prachtige dorpen Teuven, Sippenaken en Sint-Martens-Voeren.

Het monumentale pand dateert deels uit begin 19e eeuw, toen het uit twee aparte boederijen bestond. De bouwsteen is grotendeels het lokale en karakteristieke Kunradersteen.

Herberg / restaurant De Bernardushoeve is vernoemd naar de lokale patroonheilige Sint Bernardus.

ma 10:00 - 18:00

1543192001 87
1619783351 63
1650419891 57

1. B. Latour

Dit is Mac Donald's met een uitzicht. Laat ik positief beginnen, het uitzicht op het terras over het Limburgse landschap is fenomenaal. Maar nu ben ik ook absoluut klaar met het positieve.
    Eten moet je zelf bestellen, door een gang naar de plek waar je eten kunt bestellen. Afhalen is hetzelfde ritueel. Wil je tijdens het eten een drankje dan weer opstaan en zelf halen. Als je klaar bent wordt je geacht je tafel leeg te ruimen en in een soort milieustraatje op te ruimen. Kortom je zou gast moeten zijn maar je bent ober en kelner.

Het eten was matig de schnitzel was veel te hard gebakken, vermoedelijk een prefab schnitzel in frituur vet.

Kortom als je ervaring wil opdoen in de horeca als ober of kelner veel plezier.
    In alle andere gevallen zoek een echt restaurant waar je als GAST bediend wordt.

Nooit meer.

2. Birgit Roseboom
    Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Wir haben gestern unsere Geburtstage im Bernardushoeve gefeiert. Wir hatten ein "ontbijt" und später noch Kuchen. Als erstes ist zu erwähnen, dass es ein so schöner Raum ist, man hat sich sofort wohl gefühlt. So gemütlich mit den Mergelsteinmauern. Das schafft so eine schöne Atmosphäre. Das Frühstück war so vielfältig und lecker und wurde liebevoll serviert. Also es sah so schön aus als der Tisch nachher voll stand. Die Etageren sehen so hübsch aus. Rundum waren wir so zufrieden und werden gerne wiederkommen. Wir fanden diesen Morgen wunderschön. Vielen Dank an das freundliche Team. 🍀🥂🎄❣️ Glg Wim und Birgit.

3. Met stomme verbazing lees ik de recensies met name uit de coronatijd…
    Hoe kun je nu een horecagelegenheid veroordelen op zich aan coronaregels te houden…
    Maar goed, dit weekend met 3 stellen (50+) zelf de bernardushoeve bezocht, ge-wel-dig, appartement ruim en alles aanwezig, uitzicht fantastisch, restaurant:niet strak en klinisch maar landelijk en gezellig, eten prima, bediening vriendelijk, met scooters omgeving verkend prachtig, naar indrukwekkende amerikaanse begraafplaats in margraten geweest (zou iedereen eens moeten doen), veel regionale producten geproeft, ga zo maar door.
    Voor ons is dit top, een dikke 10.
    En aan het terras en restaurant te zien dachten er meer mensen zo over.

4. Dit was ooit een gastvrije en gezellige oase midden in de Zuid-Limburgse heuvels.

De Bernardushoeve is echter over gestapt op het McDonaldsconcept.
    De gastvrijheid en service zijn verdwenen.

In de rij staan om je koffie te bestellen, zelf de vaat opruimen, het eten afhalen aan een loket.

Absoluut geen aanrader meer.

5,3
  5. Aperol Spritz voor 7,5, krijgt gewoon een flesje zoals in de supermarkt. Citroën, sinaasappel en ijsklontjes worden met de hand uit voorraadglazen gegraaid en in een glas gedaan. Je glazen worden gewoon aan de rand vast gepakt. Als je het personeel op deze hygiëne wijst krijg je ook nog een stom antwoord: oh zal u een doekje geven wij doen dat altijd zo.
    Eten was wel lekker al ben ik na bovenstaande wel benieuwd naar de hygiëne in de keuken.

Leuke plek qua uitzicht maar voor ons nooit meer.

4,5
  6. Het nieuwe concept is een aanfluiting. Soep was lauw. Kaart ook kleiner dan voorheen. Zelf alles halen en na het eten zelf afruimen in sorteerbakken.
    Altijd graag gekomen, maar door het nieuwe gaan we liever ergens anders naartoe.

3,7
  7. Tanja Dunk

We vinden het nieuwe concept dat je zelf je drank naar je tafel moet brengen op gladde keien want t regende toch echt niet kunnen.We wilden in de serre gaan zitten en daar hebben ze een soort ramp gemaakt voor rollaters ed en die wankelt alsje erop gaat staan dus een flesje cola viel kapot op de vloer.
    De lunch wordt wel gebracht maar dat viel.ook erg tegen, ik had een vissalade die inspiratieloos in een kom gekwakt was.
    Zoooo jammer,we kwamen er graag maar dat is nu over.

3,7
  8. Familie Smits

De jaarlijkse familiedag gehouden hier. Alles tot in de puntjes geregeld. Vriendelijk personeel, goede service. Voor herhaling vatbaar.

9. Marie-José Croonenberg

Altijd in alle opzichten genoten van de Bernardushoeve.
    Echter nu na lange tijd weer eens te zijn geweest, hebben we alleen nog echt van het uitzicht genoten.
    Het leek net een schoolreisje. Zelf je eten en drinken verzamelen.
    Eten is kwalitatief erg achteruit gegaan.
    En als afsluiter alles zelf en gesorteerd opruimen.
    Was geen uitnodiging om nog eens gezellig terug te gaan.
    Teleurstellend!! Zal ze zeker niet ten goede komen.
    Verder minpunt was dat je duidelijk kon zien/merken wie de vaste klanten waren…deze werden wel aan hun tafeltje bediend.

3,4
  10. Hans de Kruif

Ik ben hier in het verleden diverse malen geweest en toen uitstekend geluncht.
    De formule is echter veranderd, bij binnenkomst moet je je lunch en de drankjes bestellen. Bier alleen in flessen, een veel minder uitgebreide lunch kaart en een onvriendelijke mevrouw aan de bestelbalie. Vervolgens wachten tot er een plaatsje vrijkomt (kan gebeuren) vervolgens “mag “ je bestellen en word je met een oproep systeempje naar jouw tafel verwezen. Zodra deze piept kun je jouw lunch ophalen.
    Wij hadden een broodje “warme” beenham, alle 4 waren we het over eens dat het.
    Niet geweldig was. Helaas, hier ga ik nooit meer terug, een teleurstelling!

2,3
  11. Een teleurstellende ervaring:
    Voor de poort buiten stonden zoveel mensen dat je er moeite had om door heen te lopen. Vervolgens lopen we de zaak binnen en worden op een zeer onvriendelijke manier door een serveerster er op aangesproken dat we de Corona regels moeten hanteren en door een gangetje buiten om moesten lopen.
    Buiten staan de pijlen verkeerd om en daardoor klopte de looproute niet.
    Bij de ingang van het terras hebben we 10 minuten gewacht. Toen zag ik een jongen in de bedienin.g Daar heb ik op geroepen en hij gaf het antwoord: "Ik kom zo bij u." Ik heb aangegeven dat we al 10 minuten stonden te wachten waar iedereen die het terras verliet kort langs ons liep. De jongen in de bediening antwoordde: "Ik moet ook de vaste klanten helpen." We zijn weggegaan en vinden het niet klantvriendelijk en Corona proof is het al helemaal niet.
    Zal de zaak niet aanbevelen en de dame in de bediening kan beter ander werk gaan doen.

12. 4 Juni 2019: er was gereserveerd vanaf 18.30 Uur om te eten met gezelschap voor een feestelijke gelegenheid. Bediening was niet voldoende attent. Er werd tijdens het eten niet gevraagd of we iets wilden drinken. De mayonaise werd gebracht toen eten bijna op was. We konden extra frites bijkrijgen, maar naderhand bleek dat dit in rekening was gebracht. We kregen één schaal met frites voor 6 personen. Tegen kwart voor acht willen we dessert bestellen en krijgen te horen dat de keuken al vanaf half 8 gesloten is! Wij waren hiervan niet op de hoogte gebracht. Het personeel was inmiddels bezig met opruimen en dweilen.

13. Paul van Wersch

Heerlijk gegeten met leuke bediening.

14. Super locatie met een geweldig terras. Heerlijk gegeten en personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Ook leuke locatie om met kleine kinderen naar toe te gaan. Aanrader!

15. Mooie locatie met prachtig uitzicht. Goed en vriendelijk personeel en eten is prima. Leuk voor gezinnen met kinderen. Grote speeltuin en je kunt er de dieren voeren.

16. Christiaan

Heerlijk geluncht in een schitterende omgeving. De bediening was super aardig en ze hadden een lekker eigen huisbier de Myngensborg triple echt een aanrader. Ik kom zeker terug om nog eens heerlijk te genieten.

17. J.Scheffers

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en het uitzicht is prachtig.

18. Beste Mederwerkers.
    Zaterdag was zo mooi weer en warm.
    Mooie omgeving en gezellig buiten terassen en fijn voor kinderen speeltuin.
    Eten was super lekker en ook ijs.
    Serveerte was ook vriendelijk en grappig maken.
    Vriendelijk gr van Marlies Consten.

19. Ik was in shock, kom hier vaak, mooi terras, schitterend uitzicht, top bediening, en voor een "hapje" prima. Dat hapje vanavond, 44 euro, belachelijk...

Ik eet regelmatig buiten de deur, onlangs bij een concurrent, beslist een andere categorie. Heerlijk, apart eten... Goedkoper dan deze avond.

Dus Bernardushoeve, leuk voor een tussenstop, kopje koffie etc. Maar eten... ze zijn geen Sterrentent en bizar duur

5,7
  20. G Beckers

Mooi restaurant, goede service en kind vriendelijk.

21. Vanavond met vrienden voor het eerst daar gegeten. Het was overheerlijk, heel vriendelijk personeel en zeker voor herhaling vatbaar.

22. Heerlijk gegeten!! Een voortreffelijke kaart zowel voor de lunch maar ook voor het diner. Het 2persoons gerecht Proverie, bestaande uit 7 verschillende vleesgerechten met diverse sausjes en frites, is het proeven waard. Je moet wel een behoorlijke eter zijn om het allemaal te kunnen verorberen. Zeer vriendelijke bediening.

Sjaak

23. Danny Bergsma

Lekkere vlaai op een mooie locatie (mooi panoramaterras, maar je kunt ook op de binnenplaats van de hoeve gaan zitten). Je kunt er ook ijs krijgen.

24. Gisteren hebben wij hier met een wandelarrangement van Social Deal met 4 personen geweldig genoten. In éën woord "voortreffelijk". De sfeer, het uitzicht, vriendelijk personeel en speciaal het eten waar wij heel erg van genoten hebben. Een enorme étagère, met diverse warme en koude gerechten die allemaal overheerlijk waren. Een speciaal biertje was inclusief en dat voor de prijs van €11.50, onvoorstelbaar!!

Bedankt voor de gastvrijheid en wij komen hier beslist terug.

25. Schitterend uitzicht en heerlijk gegeten in een geweldige sfeer, mensen doen zich alle moeite. Personeel zeer vriendelijk.

26. Karin 598 punten

Op hun eigen website doen ze zichzelf eigenlijk tekort want het uitzicht vanuit het terras-achtige gedeelte van het restaurant is adembenemend. Sowieso is het hele pand ook prachtig met een mooie authentieke binnenplaats; gezellige entree en restaurant in meerdere gedeelten.

Als wij in Limburg zijn gaan we altijd meerdere keren naar de Bernardushoeve. Onze kleine meid kan er heerlijk spelen en wij proeven, ruiken en zien Limburg.

Het eten is prima; veel seizoensgerechten en ook altijd een aantal typisch Limburgse gerechten. Kaart wordt regelmatig vernieuwd.
    Keurig, vriendelijk personeel.
    Dit restaurant is echt een aanrader voor mensen die van genieten houden op een plek waar men met beide benen op de grond staat en zich niet pretentieus gedraagt.

27. Iris Knobbe

Persoonlijk vind ik het terras achterom geweldig met een prachtig uitzicht. Het eten en drinken is ook goed. Maar het is met name een ideale locatie om met kleine kinderen naar toe te gaan, die lekker kunnen rennen en spelen in de speeltuin en de mooie bambi's en geitjes van dichtbij kunnen bekijken.