De Eetkamer in Venray

1451956258 77
1495612092 75
1572009804 75
1692063350 75

2. Vorige week voor de 2e keer gegeten in de Eetkamer en weer gekozen voor het menu de l'ocean.
    We hebben weer heel erg genoten en gepeuzeld van de fruit de mer vooraf en het halve kreeftje als pièce.
    De bediening is netjes en correct, maar mag wat alerter zijn op lege glazen.
    Al met al hebben we weer een geslaagde ervaring met de Eetkamer en hebben een leuke avond gehad.
    Tot ziens!

3. Het was echt heerlijk, de mosselen waren echt voortreffelijk. Ook de moulleux was heerlijk mooi lopend van binnen echt top.
    Jammer dat we niet zo vaak kunnen komen

4. Enige tijd geleden hier gegeten. Was niet geheel naar verwachting.

Doordat we die avond de enige in de zaak waren hing er weinig sfeer. Als het dan toch rustig is dan zou je op zijn minst verwachten dat de kok (eigenaar?) even komt informeren of alles naar wens is.

Eten was op zich prima. Jammer was alleen dat mijn man in plaats van schelpdieren, schaaldieren ontving. Hoofdgerecht (halve kreeft en mosselen) was zeer goed. Nagerecht waren we ook over te spreken.

Al met al niet de avond gehad die we hoopten te hebben.

5. Soms loop je ergens tegen aan wat de moeite waard is. De eetkamer is hier een van. En is zeker de moeite waard om voor om te rijden. Uitermate sfeervol restaurant wat doet denken aan een restaurant aan de Franse kust. Service zoals het moet zijn, gastvrij en correct. Wij hadden vooraf een vissoep van uitstekende kwaliteit, afgemaakt met rouille, geraspte kaas en getoast brood, zeker de moeite waard om dit per liter te gaan verkopen, aan de gast, om mee naar huis te nemen. De soep was gewoon af. Als pièce een plateau de coquillage en een plateau de crustaces smaakvol, vers en voldoende keuze . Geserveerd met huis gemaakte mayonaise, brood, salade en frietjes (frietjes hoeven niet voor mij er niet bij geserveerd worden, naar mijn mening). Een pichet witte huiswijn erbij, en "als god in frankrijk" gaat dan zeker op. Als dessert een kaas plateau en een trio des desserts. Zoals ze bij ons zeggen, het was af. Mijn complimenten. Goede vis restaurants zijn een zeldzaamheid in Nederland. Waar prijs/kwaliteit nog goed zijn, en waar, waar voor het geld gegeven wordt. Zeker voor herhaling vatbaar.

6. We hebben hier al eerder gegeten, maar nu hebben we SUSHI afgehaald op vrijdagavond, heerlijke sushi en sashimi, vooral die met ei of die met kreeft , krakend vers en smakelijk, met alles erop en eraan. Voor herhaling vatbaar.

7. Afgelopen vrijdagavond heerlijk verrassingsmenu gegeten. Fijne amuse van kalfsvlees, voorafje van gegrilde tonijn. Hoofdgerechtje van heerlijke eendenborst en kwartelpootjes. Als dessert heerlijk citroentaartje (volgens oma's recept) met een fris bolletje ijs. Hier ga ik zeker nog een keer terug.

8. Roso-Ruoff

9. Roso-Ruoff

Wauw!
    Wat een heerlijkheid om hier iedere keer weer te mogen eten!!
    Het eten, bediening, ambiance, alles absoluut subliem!
    Wij houden van Frankrijk en de Franse keuken en De Eetkamer doet niet onder voor de Franse sterren restaurants :)
    Een absolute aanrader voor iedereen die van de Franse keuken houdt!

10. Gisteren sinds lange tijd weer eens bij de eetkamer gegeten. Als voorgerecht de vissoep en de Hollandse garnalen. Beide gerechten waren overheerlijk. Als hoofdgerecht de zwezerik met kalfslende en de St. Jakobsschelpen met Gamba's. Ook deze gerechten waren weer overheerlijk. De gerechten, de heerlijke huiswijnen en de huiselijke sfeer zorgen voor een heerlijk avondje uit! Echt een aanrader! Wij komen er gegarandeerd weer terug!

11. Ron & Annelies van Gameren

Recent voor het eerst gegeten in de Eetkamer, ondanks dat deze zaak al langer in Venray bestaat.

De sfeer in het restaurant is prima, leuk, mooie kleuren en kleinschalig.

Eerst de ganzenlever, die erg lekker was.

Vervolgens een halve kreeft met knoflookboter en als finale een kaasplateau.

De wijnen de bij elk gerecht geschonken werden waren erg lekker en combineerden er prachtig bij.

De bediening was correct, maar niet meer dan dat. Mag wel iets losser.

Dan de prijs, die op het gebruikelijke niveau ligt.

Kortom, wij komen nog eens terug.

12. Afgelopen week weer schitterend gegeten hier. Jammer dat ze de lekkerste vissoep (en rouille!) van Nederland hebben. Zo kom je nauwelijks aan de andere voorgerechten toe...

Als hoofdgerecht de geconfijte eendebout geprobeerd. Ben zelf hobby-kok maar deze was was zeldzaam mooi: intens van smaak en smolt op je tong.

Ik blijf fan van dit restaurant.

Tip voor de boeren en boerinnekes die langoustines en scampi's goed gaar willen: ga naar Perry of de italiaan. Is wel wat duurder...

13. Geweldig avond en super genoten van heerlijke en eerlijke vis gerechten zoals je ze zelden in een restaurant tegen komt. En dat in Venray. Ongelooflijk. Ook het advies voor de wijn was helemaal top! Hier gaan wij vaker heen.

14. Met een klein gezelschap een geweldige avond gehad. Het 4 gangen menu was heerlijk (met name de haas was geweldig) met een mooi passend wijn arrangement.

Bedankt!

15. Ik heb hier pas gegeten met mijn vriendin ( wel vaker daar niet van) en elke keer is het super. Heerlijk coquilles. Riz de veau. Homard Thermidor. Lekkere wijn. Goed tempo, mooi opgemaakt, goed portioneringen en top prijs kwaliteit.

Echt een aanrader!

16. Wat een geweldig zaakje in Venray.

Eerst lauwwarme paling en m'n partner schelpjes, héérlijk.

Daarna kreeft met rauw gemarineerde coquilles, schitterend opgemaakt met inkvissen inkt, wederom héérlijk.

Dan krokant gebakken zwezerik, echt héél goed.

Dan hertenbiefstuk, gewoon subliem gegrild, prachtig rosé

Daarna een dessert van amaretto parfait die geweldig van smaak was.

De wijnen door Marion gekozen waren ook heel erg goed gecombineerd bij het eten.

De avond was heerlijk en kon gewoon niet beter, eigenlijk zoals we van de Eetkamer gewend zijn.

Ook de entourage in de zaak past geweldig bij de sfeer die hoort te zijn in een zaak als deze.

100% een aanrader voor iedereen die een avondje culinair wil genieten!

17. Ik vond het erg duur! Wij hadden de schotel voor 2 personen, koude schaaldieren, er zaten langoustines op, die waren echt rauw. Niet te eten. We hebben er wat van gezegd, maar geen reactie hierop.
    De schotel kost 90 euro! Dan mag ik toch zeggen dat sommige dingen erin niet goed waren, lijkt mij wel. Ze waren goed, kregen we te horen. De gastvrouw zat ook bij gasten aan tafel te kletsen, leuk, meer een huiskamersfeer. Maar dan moeten ook de gerechten en prijzen hierop aangepast worden, lijkt mij....

18. Alsof je even in bretagne op vakantie bent. Geweldig !

19. Wat een teleurstelling om in dit restaurant te eten. Een hoop geld voor echt héél weinig service en eten van gemiddeld niveau (veel te zout). Wil je een gezellig avondje uit dan is dit niet het restaurant waar je zijn moet.

20. Iedere keer is het weer een culinair hoogstandje en als vis liefhebber is dit prijs/kwalitatief het beste vis-restaurant uit de hele regio!!!

21. Ik heb hier gisteren gegeten en het was niet bepaald wat we er van hadden verwacht!Want als je in een restaurant komt verwacht je wel een beetje service, wij wilden wat te drinken bestellen en de gastvrouw keek NIET naar ons om toen ging een van ons naar het toilet en toen zat de gastvrouw daar samen met iemand van de keuken een glas wijn te drinken!!! En ze keken totaal niet naar de gasten echt asosiaal!!! Hier komen we nooi meer!!!!

22. Met 7 man weesten eten en het was Heerlijk!!!.
    Zowel de vis als de wijn was voortreffelijk.Een echte aanrader. We komen zeker terug!

23. Ik heb een fantastische avond gehad! Heerlijk gegeten, lekkere gerechten, smaakvol en tussen de gerechten door lekker gekletst met mijn tafelgenoten!
    Ik kom zeker weer een keer eten.

24. Veel stokbrood. Lang wachten. Eten niet lekker.
    Bediening slecht. Jammer. En dat in Venray

1,1
  25. superlekker gegeten, ambiance goed en bediening vriendelijk. Bij ons was het tempo perfect.

26. Het duurde meer dan 2 uur voordat we wat meer kregen dan wat brood met boter. Wel werd er heel vaak gevraagd of we iets wilden drinken. Het 3 gangen keuze menu en de drank samen kostte 45 euro. Te veel geld, veel te veel geld, voor wat wij voorgeschoteld kregen. In het restaurant was het overigens NIET druk, dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Mij zie je daar voorlopig dus niet meer teurg.

27. Gisteravond hebben wij bij de eetkamer gegeten. We hebben een uur moeten wachten op ons voorgerecht! Na navraag werd er gezegd dat dit al klaar stond en er zo aankwam. Echter duurde het toen nog een kwartier! Na het voorgerecht moesten we een uur wachten op ons hoofdgerecht! Zelfde verhaal als bij het nagerecht. Het stond al klaar maar na een kwartier nog niets te zien. Mijn biefstuk was rauw en niet medium. De scampi's van mijn tafelgenoot waren niet goed gebakken. Er werd ons geen drankje van het huis aangeboden of excuus voor het lange wachten (in totaal 2 uur)! Het eten was het lange wachten niet waard want mijn salade geitenkaas bestond uit een paar sprietjes sla en 5 stukjes stokbrood met een plakje geitenkaas. Geen dressing of honing te vinden! Mijn tafelgenoot had asperges besteld als sidedish. 4 asperges voor €5!!! Belachelijk! Ons zien ze daar nooit meer terug!

1,8
  28. Goede eerlijke keuken