Walramplein en Berkelplein.

• OV

10 minuten lopen vanaf station Valkenburg a/d Geul.
    Bushalte op diverse plaatsen in het centrum.

• All-inclusive

1420764553 92
1630192686 93
1672078312 93
1697209688 93

1. Heerlijk gegeten, super vriendelijk gastvrouw. Heerlijke gerechten. Jammer dat er een stel met kinderen waren met veel lawaai en geloop. Maar gezien het eten komen we een keer weer terug.

2. Het Mergelheukske: Gastvrij, persoonlijk en heerlijke gerechten! Wederom bedankt voor een gezellige, heerlijke avond!

3. Victoria van den Berg

Al meer dan 20 jaar bezoek ik dit restaurant wekelijks en ofschoon ik slecht ter been ben neem ik toch nog altijd de moeite de trap op te klimmen om te genieten van de kookkunsten van Hans en de charmante bediening van Kim. De gerechten zijn altijd bijzonder op smaak en van verse kwaliteit. Ook de variatie waarmee gekookt wordt laat niets te wensen over.
    Koken doe je met eerlijke ingrediënten en met liefde en dit proef je in dit restaurant!
    Mevr van den Berg- Hartog

4. Voor de 2e keer héérlijk gegeten.. verse streekgerechten zelf gekozen door de Gastheer/Kok Hans. Zijn vrouw Kim een voortreffelijke gastvrouw en sommelier... echt een aanrader voor als je voor kwaliteit gaat.

5. Afgelopen weekend top gegeten. Persoonlijke bediening, heel attent. Vooraf sint jacobsschelpen, zalm die ze zelf roken, en een heerlijke bitterbal van garnalen. Hoofdgerecht, ossehaas met een puree van truffel. Super, nog nooit gehad was echt heerlijjk. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo lekker gegeten. Dessert een soepje van rood fruit, lekker fris. Prijs/ kwaliteit prima. Wij hebben een heerlijke avond gehad en zeer zeker voor herhaling vatbaar!!!

6. Gisteren een hele mooie avond met mooi uitzicht en gezellige avond gehad. Het eten is super, uit de kunst, culinaire verwennerij. Bediening ook super vriendelijk en correct. Hier ben je echt welkom!

7. Robin Heij

Een avondje gezellig en goed dineren. Heel erg leuk dat het menu een verrassing is en je merkt dat er met liefde voor het vak wordt gekookt en bediend. Kwalitatief uitstekend en de persoonlijke aandacht van de eigenaren (kok en gastvrouw) voelt goed. Het wijnarrangement combineerde perfect bij de vijf gerechten. Vooraf een heerlijke en verfijnde amuse. Kortom zeker een plek om terug te gaan.

8. Huub Boumans

We hebben met ons zessen een heerlijke en een gezellige avond gehad met een heerlijk 3 gangen diner met aangevuld met een amuse en een soepje. Een leuke bediening, niet overdreven doen, maar gezellig. Het restaurant zelf straalt ook een ambiance uit.

We gaan er snel nog eens naar toe.

9. Mark en DIana

Vanavond hebben we gegeten in 't Mergelheukske. Wel vaker kiezen we restaurants uit zonder kaart. Je weet dan wat je krijgt dat het vers is. Ook hier hebben we dat mogen beleven. Zowel smaak, presentatie als proportionering waren uitstekend. Het tempo waarin het eten kwam was ook naar wens. Voor ons een echte aanrader.

10. Moniek en Roger

Wederom een fantastische avond bij 't Mergelheukske gehad. Altijd een traktatie na een drukke week. Geweldig eten, super sfeer en charmante kok.
    Absolute aanrader!

11. Van der Heijden

We hebben hier op 18 januari gegeten.. Eten was top! Lekker knus en gezellig. Bediening is erg vriendelijk. Hou je van Bourgondisch dan ben je hier op het juiste adres.

12. Prima ervaring: vriendelijke, huiselijke ontvangst. Kok Hans werkt op maat van de klant (een 'verrassingsmenu). Geen absolute culinaire top maar toch zeer degelijke maaltijd. Prijs/kwaliteit aanbevolen.
    Spijtig dat het restaurant niet in het oog valt (op eerste verdieping). Daardoor wellicht minder volk dan verdiend.

13. Gisteren, 15 november, samen met mijn broer en mama gaan eten bij 't Mergelheukske.

De hele avond verwend met heerlijk eten, huiselijke sfeer, gezellige achtergrondmuziek, goede bediening...
    Het was ook tof dat Hans (de chef) ons persoonlijk aansprak.

Kortom een super ervaring en als we nog eens naar Valkenburg komen, weten we al direct waar we gaan eten!

14. Hans Hotterbeekx en Anique Alberts

Gisteren, 19 oktober 2013, alweer (!) bij 't Mergelheukske gegeten. Het feit dat we hier iedere keer terugkomen, zegt al heel veel. Op de site hebben we gelezen dat ook op hun kaart het wildseizoen begonnen was. Op internet allerlei restaurants met elkaar vergeleken; we kwamen echter weer hier uit en het was weer f-e-n-o-m-e-n-a-a-l!!! Dertig euro voor twee gangen (eigenlijk vier overigens: zie de site) met een palet aan smaken en verscheidene soorten wild is qua prijs/kwaliteitverhouding bijna bespottelijk te noemen. Daarbij mochten we als vijfde gang gratis en voor niets van de zalm proeven (Hans rookt die zelf en dat proef je!). De ambiance is precies wat wij zoeken: rustige achtergrondmuziek, prachtige ruimte, alles in het teken van genieten en een meer dan prettige bediening. Het feit dat kok Hans zelf zijn gezicht regelmatig laat zien, is eveneens een groot pluspunt. Waarom dan 'slechts' een negen voor "eten&drinken"? Als grote wijnliefhebbers zou de wijnkaart iets uitgebreider mogen. Maar als dat alles is wat je aan kritiek te verduren krijgt, mag je de vlag uithangen, toch? Chapeau! -en tot gauw, uiteraard...

15. Het gevaar van zoveel positieve recensies over een restaurant lezen is dat je hele hoge verwachtingen hebt als je er dan ook daadwerkelijk gaat eten. Vaak vallen er dan toch een aantal dingen tegen maar gelukkig, bij 't Mergelheukske is dat absoluut niet het geval!
    Wat een ontzettend leuke ontdekking is dit restaurant!
    Een hele hartelijke ontvangst, vlotte en correcte bediening en overheerlijk eten.
    Alle gangen waren stuk voor stuk een traktatie voor onze smaakpapillen. Je merkt dat de gerechten bereid zijn door iemand met passie en verstand van zaken.
    Met 4 personen zijn we er gaan eten en het oordeel is unaniem: dit restaurant staat vanaf nu zeker onder het kopje favorieten!

16. Super restaurant. Goede bediening, huiselijke sfeer. Het ligt verstopt op de 1ste etage, maar loop hier niet langs maar ga naar boven! Ze hebben geen kaart, je wordt verrast, maar ze vragen wat je niet lust, daar houden ze rekening mee. Je mag ook aangeven of je vis of vlees wilt.
    Super formule. Dit restaurant verdient een 10!!

17. Frans van der Schuur

Als liefhebber van (h)eerlijk eten zijn wij bij toeval terecht gekomen bij dit restaurant. Als je in Valkenburg loopt moet je even de drempel durven te nemen omdat het boven is. Maar dat is zeker de moeite waard.
    Eenmaal boven begint het verwennen:
    De ontvangst is prima, het eten is niet te beschrijven, zo heerlijk. Op het dakterras ben je al snel de drukte van Valkenburg vergeten en ervaar je in een oase van rust.
    Wij hebben er voor gekozen om ons helemaal te laten verrassen inclusief de wijn die er bij geschonken werd.
    (Echt geen slechte beslissing!!)
    Ik ga niet schrijven wat er geserveerd werd daar dit juist hun kracht is en het zo heerlijk is dat ik bang ben dat ik de helft vergeet te beschrijven of chef Hans daarmee tekort doe.
    Wat mij ten zeerste verbaasde wat het totaal van de rekening wat wij moesten betalen, ik heb toch maar gevraagd of het wel klopte daar wij andere ervaringen (in Amsterdam e.o.) hebben voor een avondje culinair op dit niveau.
    Kortom: chapeau en respect voor hun!

18. Heerlijk avondje uit.
    Wij hebben heerlijk genoten op het dakterras van het verrassingsmenu dat wij voorgeschoteld hebben gekregen door kok Hans en de eveneens vriendelijke bediening.
    Het gehele menu was goed op elkaar afgestemd, zeker als je houdt van vis en vlees.
    Amuse van 3 kleine gerechten, heerlijk voorgerecht met o.a. gerookte zalm, kopje heerlijke uiensoep (zonder kaas) een hoofdgerecht met lamskoteletjes en een heerlijk dessert en tot slot een goed aangekleed kopje koffie met een klein glaasje Amaretto. Het geheel genuttigd onder het genot van een goed glas wijn.
    Kortom een geslaagde avond en benieuwd naar hetgeen wij een volgende keer krijgen voorgeschoteld.

19. Overheerlijk gegeten op het dakterras. Na een gastvrij ontvangst genoten van een overheerlijk verrassingsmenu van de kok.
    Een echte aanrader en zeker een bezoek waard. Vooral als je eens iets anders zoekt dan een standaardmenu!

20. Els en Lex

Gisteren voor de derde keer in ons leven gegeten bij Kim en Hans. In het voorjaar van 2011 bij toeval dit restaurant binnen gestapt. Omdat het destijds een rustige avond was, hebben we toen uitgebreid met de uitbaters gesproken. Heerlijk huiselijk sfeertje met overheerlijk eten en drinken.

Vorig jaar was het iets drukker, en hebben we wederom genoten van het super eten en de allervriendelijkste gastvrijheid.

Gisteren dan drie x scheepsrecht. Zoals altijd weer heerlijk gegeten en gedronken. Het Mergelheukske blijft een restaurant voor fijnproevers! Voor het eerst op het terras, buiten in de zon gegeten. Toch nog weer een nieuwe ervaring voor ons. Restaurant en terras zaten nagenoeg vol, dus er komen duidelijk steeds meer fans. Hoofdgerecht: Livar ( kloostervarken ), heerlijk, heerlijk! Ook de aspergesoep en het eigen gemaakte dessert waren fantastisch evenals de amuse.

We kunnen dit restaurant aanbevelen aan eenieder die van lekker eten en een goede service kan genieten. Kim en Hans: graag tot een volgende keer.

Het blijft jammer dat we niet wat dichterbij wonen, anders kwamen we hier veel vaker!

21. Henk & Friends

Deze keer moet het er maar eens van komen. Want deze zaak verdient een zeer warme aanbeveling. Eet zeer geregeld buiten de deur en vaak ook tot genoegen, maar heb nog nooit de neiging gehad om een review te schrijven. Nu dus wel! En waarom? Omdat Hans & Kim (want zo heet het Mergelheukske bij ons) er elke keer weer in slagen om ons totaal voldaan weer te laten afdalen naar de bewoonde wereld. Als vriendengroep komen wij een paar keer per jaar naar Limburg om er te racefietsen of mountainbiken. Eigenlijk is dat het excuus om ons s’avonds te laten verrassen door Hans & Kim… Geen kaart, gewoon eten wat de pot schaft! In andere restaurants wil dit nog wel eens tot teleurstellingen leiden, hier is elk bord weer een heuse culinaire ervaring. Eigenlijk begint die ervaring al bij de amuse. Geen half werk, maar ’n veelbelovende voorbode voor de rest dat gaat komen. En dan natuurlijk die warme deken van gastvrijheid, dat zijn wij uit het Westen niet echt gewend! Nee, de zaak van Hans & Kim is een pareltje in Valkenburg en ver daar buiten! En heb ik het al over de prijs-kwaliteit verhouding gehad ? Die is van on-Hollands niveau! Wij drinken er graag het nodige bij (fietsen maakt dorstig..), maar uiteindelijk zijn we elke keer weer in positieve zin verbaasd over de rekening! Kortom: Hans & Kim verdienen het om door hun gasten van harte te worden aanbevolen. Bij deze! En eind Juni mogen we weer!

22. Vanavond hebben we heerlijk gegeten in dit restaurant. De kok heette ons van harte welkom. Het was een warm welkom en hij heeft ons met het eten echt verrast. Een lekkere amuse daarna een heerlijk voorgerecht en een lekker aspergesoepje. Als hoofdgerecht een heerlijk mals lapje Limburgs varkensvlees met aperges. Het dessert was helemaal verrassend, een lekker stuk zelfgemaakte kersevlaai met een bolletje vanille-eis. Kortom we hebben culinair genoten in een hele sfeervolle ambiance. Voor herhaling vatbaar!

23. Prima: de gastvrijheid en het persoonlijk contact zijn erg prettig. Een heerlijk aperitiefje als warm welkom, waarbij er een alcoholvrij alternatief was voor de dames in blijde verwachting. Attent! Leuk ook, dat de kok bepaalt. Zo blijft het tot het laatste moment een verrassing wat er wordt geserveerd! We hebben lekker gegeten, het menu was gevarieerd en in het seizoen, o.a. asperges. Het restaurant bevindt zich centraal in het gezellige Valkenburg. Klein en daardoor knus.

Aandachtspunten: het interieur is echt al een hele tijd toe aan een enorme restyling. Nu rommelig, viezig en erg gedateerd. De trap in het midden van de restaurant (naar de toiletten) is wat nadrukkelijk en ook onprettig om op naar boven te lopen. Eten was lekker, maar had wat verfijnder gekund. En voor de restaurateur zelf: de portionering. We hadden een 3-gangenmenu besteld, maar dit konden we absoluut niet op omdat de porties te groot waren en het brood op tafel telkens werd aangevuld. Gastvrij, maar niet zo slim. Iets meer aandacht voor drankjes zou ook goed zijn.

Al met al: een hele dikke voldoende, we voelden ons een welkome gast en we komen hoe dan ook graag nog eens terug, omdat dit restaurant zich wel onderscheidt van de meeste grootgrutters in de rest van Valkenburg.

24. Zelden heb ik zo lekker gegeten als in het Mergelheukske. De sfeer en het eten heeft enorm bijgedragen aan ons weekendje weg!
    Hier ga ik zeker nog een keer naar terug.

25. Bij binnenkomst werden wij, Amsterdammers, gisteravond onthaald door de gastvrouw "Kim", een prachtige Valkenburgse. Die plaatste ons met een mooie glimlach aan een tafel voor twee. We kregen van haar man "Hans" een heerlijk driegangen menu gepresenteerd. De asperges, zalm, garnalen en meer, waren voortreffelijk bereid en we zaten, ook door de zalige witte en rode wijn, propvol! Behalve de gastvrouw werden we ook bediend door twee enthousiaste, en zeker ook mooie, gasttienervrouwen. Een tweeling! Onze avond was super door de gehele combinatie van het heerlijke diner, de goede dranken en vooral de warme gastvrijheid. Doodzonde dat dit restaurant niet in Amsterdam zit. Johannes van Dam (het Parool) zou ze vermoedelijk waarderen met een 10+.

26. Afgelopen zaterdag hebben we weer eens heerlijk gegeten bij het Mergelheukske.
    We hadden gewacht op een speciale gelegenheid om te gaan, mijn vriendin was jarig.
    Weer helemaal in de watten gelegd, heerlijk gegeten, persoonlijke aandacht en een leuke verrassing bij het dessert.
    Dit restaurantje is nu echt ons restaurantje geworden, als we wat te vieren hebben zullen we hier heerlijk gaan eten. Een echte aanrader, wij liepen er vorig jaar ook toevallig langs, gelukkig!
    Kim en Hans ga zo door!

27. Fam Slangen

Vandaag bij dit restaurant geweest,en het was een en al verwennerij.Kok super ,gastvrouw super,sfeer geweldig,en de persoonlijke aandacht in een woord geweldig.We hebben heerlijk gegeten,een grote aanrader,in dit mooie stadje.We komen zeker terug,bedankt voor de geweldige avond......Fam Slangen

28. Komen ieder jaar minstens één tot twee keer voor een gezellige, culinaire avond in het Mergelheukske. Ook iedere keer een ontmoeting met vrienden, die er voor zorgen, dat je met een blij gevoel het restaurant aan het eind van de avond verlaat. Voor ons is het jaarlijkse bezoek een 'must' voor een geslaagd uitstapje in het Limburgse. Hopen nog vele jaren de trap op te kunnen om te genieten van een ontspannen avond met heerlijke gerechten. Want dat is het duo wel toevertrouwd.

29. Afgelopen zaterdag zijn we weer in het Mergelheukske gaan eten.. Zoals altijd een echt avondje uit voor ons. Gastvrijheid, persoonlijke aandacht en de kwaliteit van de gerechten zijn perfect in balans. Het spreekt ons ook erg aan dat de kok altijd zelf even komt vragen hoe het gesmaakt heeft. Ook onze kinderen van 14 en 10 jaar oud komen graag mee: ze mogen altijd kiezen of ze met de volwassenen mee willen eten en anders verzint de kok ter plekke iets wat ze graag lusten..
    Voor ons is dit de plek om voor bijzondere gelegenheden bijzonder te gaan eten..

30. Davy Van Goethem

Dit paasweekend verbleven wij in Landal te Valkenburg.
    Ik had online al eens rondgekeken voor een goed restaurant in de buurt.

Toen we de trap opgingen had ik even schrik dat het zou tegenslagen. Maar gelukkig was dat helemaal fout.

De service was fantastisch, en het eten indien mogelijk nog beter.
    Ons voorgerecht zou in gelijk welk sterrenrestaurant geserveerd mogen worden.

100% een aanrader, en als we in de buurt zijn gaan we er zeker terug naartoe.

31. Michael&Eline

Wat een heerlijk restaurant! De sfeer is rustig en voelt prima aan, je hebt echt het gevoel dat je welkom bent en dat men het er je graag naar de zin maakt. Er wordt niet gekookt volgens een a la carte systeem, maar dat wat de kok heeft ingekocht. Er wordt wel gevraagd naar eet wensen. Wij hebben het 3 gangen menu genomen en dit is ons zeer prima bevallen! Gelukkig dat er nog restaurants zijn waar men echt voor de gast wilt koken en dat vind je terug in het eten, de vriendelijkheid enz. Absoluut een aanrader. Wel reserveren van te voren!

32. Na even gezocht te hebben op internet voor een leuk restaurantje in Valkenburg, kwamen we al vrij snel uit op het 't Mergelheukske. De omschrijving was precies wat we zochten. Na even zoeken, de ingang loop je snel voorbij, de trap naar boven genomen. De sfeer en ambiance bij binnenkomst is fantastisch. Dit verwacht je niet als je langs alle grote "toeristen" restaurants loopt, dat er boven zoiets rustieks en romantisch te vinden is. Bij binnenkomst ontvangen door de eigenaar/chefkok zelf, wij waren namelijk zeer vroeg. Een zeer warme vriendelijke man die een en al passie uitstraalt voor zijn vak en die zijn gasten een heerlijke culinaire avond wil geven. Doordat wij vroeg gingen dineren waren er nog geen andere gasten aanwezig, waardoor wij uitgebreid met deze fantastische man hebben kunnen spreken over zijn culinaire historie en zijn passie. De gastvrouw, tevens zijn vrouw, heeft precies de zelfde passie voor haar gasten. Deze mensen geven je een fantastische culinaire avond. Het restaurant is af qua inrichting, alles is precies op elkaar afgestemd. De inrichting is huiselijk, romantisch en sfeervol. Ook de muziek op de achtergrond past uitstekend bij het geheel.
    Er is geen a la carte kaart, maar de chefkok koopt per dag verse producten in die hij 's avonds serveert. Er kan wel gekozen worden tussen 2,3of 4 gangen.
    De amuse bestond o.a. uit een plakje zelfgemaakte kalfsworst. De passie van deze chef gaat zichtbaar verder dan alleen koken.
    Het voorgerecht bestond uit een heerlijke zelfgemaakte garnalenkroket, gerookte zalm uit eigen rokerij en een heerlijke coquille. Tussendoor was er nog een heerlijk zelfgemaakte tomatensoepje. Het hoofdgerecht bestond uit een lamsvleesspiesje, perfect gebakken, gegrilde ratatouille en een knapperige schorsenering.
    Al met al een geweldige avond beleeft bij deze twee fantastische mensen. Dit restaurantje is een echte aanrader voor mensen die van lekker en goed eten houden en van een persoonlijke ambiance houden.
    Wij komen zeker terug!!

33. Afgelopen vrijdag heerlijk in dit bijzondere restaurant gegeten!
    De gastvrouw weet waar ze het over heeft, goede vakkennis.
    Eten heel eerlijk en smaakvol. Vooraf een salade met op de huid gebakken kabeljauw, tussendoor een heerlijke tomatencappuchino en als hoofdgerecht poulet de Bresse met een kreeftensaus. Zo bijzonder en met met liefde bereid.
    Wat ons ook opviel, we vroegen om water en we kregen gewoon een karaf water, super dat dit nog kan.
    Goede wijnkaart, wij zelf dronken we een chardonnay ( huiswijn) perfect van smaak.
    Wij zullen vaker een weekend naar Valkenburg boeken alleen om hier te kunnen eten!!
    Super bedankt voor de geweldige avond.

34. Zoals altijd was de bediening en de keuken uitmuntend! We waren op zaterdag 19 januari in het Mergelheukske. Het blijft een absolute aanrader, Hans en Kim weten hoe ze de gasten culinair kunnen verwennen. We hebben een heerlijk avond gehad.

35. Spontaan hier op een vrijdagavond gegeten.
    Op het laatste moment via internet geboekt, direct bevestigd.
    De kok heeft via een aantal verrassende gerechten de smaakpapillen gekieteld.
    Sfeervol en lekker ontspannen kunnen eten. Hoeveelheid en smaakwisseling was precies goed.

36. Nollet Stefaan

Op zaterdag 22 december 2012 hebben we genoten van ons bezoek aan het 't Mergelheukske in Valkenburg. De vriendelijkheid van al het personeel, de uitmuntende keuken, de formule waarbij je zelf het aantal gangen bepaalt en de originele bereidingen hebben ons een zeer geslaagde avond bezorgd. Een aanrader voor al wie gastronomie hoog in het vaandel draagt.

37. Fam. Cuhfus. Wijk bij Duurstede

Hartlijk dank voor wederom een heerlijke maaltijd en een gezellige avond. Ook de kinderen hebben genoten. Het is iedere keer een verwenning als we door Oma Ria meegenomen worden naar jullie restaurant.
    Dank jullie wel en tot snel weerziens.

38. Fam. van Gils

Op zaterdag 8 december hebben wij weer eens een bezoek gebracht aan het Mergelheukske. Bij binnenkomst is de sfeer meteen goed! Gelukkig hadden we een tafel bij het raam zodat we de gezellige kerstparade goed konden zien. Iedere keer dat we komen eten is het weer een unieke culinaire ervaring. Zeker een aanrader!

39. Was een aardige iets wat tegenvallende ervaring, echter niet zo hoogstaand als alle ressenties doen geloven, eten was wat gedateerd bereid en gepresenteerd, de borden waren vet met hier en daar een vette vinger. Zeker door de gastvrouw wordt je wel een warm welkom geheten, maar het interieur & sanitair kan wel een opfrisbeurt gebruiken. De prijs verhouding was ok.
    Maar voor ons geen 2 x 't Mergelheukske!

40. Jef en Rie Huynen

Vorige week waren wij weer eens met vrienden bij Hans en Kim op bezoek in hun restaurant. Het verrassingsmenu was als vanouds uitstekend en in de gezellige sfeer was het goed toeven. Kim en haar assistente zorgden voor een perfecte bediening. Wij kunnen iedereen aanraden het Mergelheukske eens te bezoeken.

41. Aanrader om eens te gaan uiteten. Je eet fantastisch en gaat nooit met honger naar huis! Een echte aanrader voor personen die graag rustig en romantisch willen dineren.

42. vanbossel pascal

Een plaats waar iedereen eens moet gaan eten. Het eten is echt lekker en vers, de bediening is top, door de chef zelf die overigens een zeer fijn en aimabele persoon is. Dit restaurant is een echte aanrader, hier kom ik zeker terug. 2 tevreden klanten van waregem. Doe zo verder.

43. gisteravond (27-10) hebben wij heerlijk gegeten in het sfeervolle restaurant 't Mergelheukske. Het eten is van top kwaliteit en wij zijn dan ook met een volle buik naar huis gegaan. Tevens moet het gezegd worden dat het personeel (gastvrouw, kok en serveersters) erg vriendelijk en gastvrij zijn. Een echte aanrader!

Groetjes uit Echt.

44. Bij de 1e keer langs lopen helemaal niet gezien, bij de 2e keer viel ineens het bord op. Na enthousiaste reactie van 2 vertrekkende gasten, besloten we naar binnen te gaan.
    Hier kom je thuis... de persoonlijke aandacht van de gastvrouw, je hebt het gevoel dat je in de watten wordt gelegd...Super!
    En dan natuurlijk het eten... Er is geen kaart en je krijgt te eten wat de Patron kookt. Echt nog nooit zo lekker gegeten in Valkenburg...! je proeft de liefde voor het koken in al zijn gerechten, en dan de opmaak van de borden...schilderijtjes!
    Bedankt voor een geweldige avond, wij komen zeker weer terug zodra we weer in Limburg zijn!

45. Petra en Ivo

Een culinaire oase in het centrum van Valkenburg. Op de eerste verdieping een sfeervol restaurant met een heerlijk dakterras. Een aanrader en het omrijden waard.

Het verrassingsmenu was prima van smaak, gevarieerd. Le maître de mason serveert zijn gerechten met een vrolijke kwinkslag of een kort verhaal, erg leuk. Prima wijn ook!
    En het toetje was helemaal een spetterende surprise!

We hebben enorm genoten van een heerlijke avond bij het Mergelheukske. Bedankt en snel tot ziens!

46. Na de recensies te hebben gelezen op deze site, waren we erg benieuwd.We hebben hier heerlijk gegeten. Echt aandacht voor alles. Gezellig en knus, eten heerlijk, de kok kookt echt met liefde. Bediening prima.
    Gewoon in een woord geweldig, top!!!
    Bedankt voor de fijne avond.
    Groetjes Hugo en Linda uit Tilburg

47. Ralf en Hilde

In maart hebben we wederom in 't Mergelheukske gegeten. Altijd lekker, altijd een verrassing. Het feit dat er geen kaart is, is gewoon top. Je denkt dat je bepaalde dingen niet lust, maar zoals Hans het klaarmaakt, lust je alles.
    De sfeer is erg prettig, zonder stijfjes te zijn. Gewoon onspannen, en rustig.
    Met een heerlijk wijntje erbij, krijgen we de avond wel vol.

Groetjes en tot snel
    Ralf en Hilde

48. Marco en Leontine

Voor de 50e verjaardag van mijn vrouw online geboekt bij het Mergelheukske. Via eet.nu goede recensies gelezen, dus onze nieuwsgierigheid was gewekt.
    En.....inderdaad, prima restaurant. Lekker gegeten en service en bediening op een hoog niveau. Prijs/kwaliteit is dik in orde.
    Origineel dat er geen kaart is, want de chef-kok maakt gewoon een heerlijk drie/viergangen menu. Wij kozen voor een drie gangen menu. Erg lekker. Enige minpuntje was dat de zalm, als voorgerecht, niet geheel warm en gaar was. Hoofdgerecht was een Ierse entrecote. Bijzonder lekker. Precies op de juiste gaarheid gebakken. TOP.
    Nagerecht was apfelstrudel met ijs. Erg lekker en een leuke suprise voor mijn vrouw.
    Jammer dat de kok reeds was vetrokken met zijn kleine kinderen. We hadden graag op de foto met hem gegaan, zeker vanwege zijn mooie koksmuts.
    Nogmaals, voor herhaling vatbaar.
    Succes Kim en Hans.

49. Niet alleen het eten in het restaurant wordt er prima verzorgd, maar ook hun andere activiteiten zoals de culinaire wandeling is een geweldige smakelijke ervaring. Een activiteit die je niet snel zult vergeten, een echte aanrader dus.

Verder, de reacties hier op eet.nu zeggen eigenlijk alles. Het eten is zeer goed, de crew is zeer gastvrij en je gaat er altijd zonder honger van tafel!

Dit restaurant is ondanks zijn "verborgen" ligging zeker de moeite waard!

50. Prima restaurant! In een hele aangename sfeer weten Hans en Kim een prima kwaliteit eten te serveren. Het persoonlijke spreekt ons zeer aan, we hebben er tenslotte van 19 uur tot bijna middernacht gezeten. De prijs / kwaliteit verhouding van eten en bijbehorende service en sfeer is erg goed! Wij komen hier zeker terug.

51. Wij zijn met onze familie al jaren klant bij 't Mergelheukske.
    Nergens kun je zo lekker eten en dan vooral in zo'n gemoedelijke sfeer. Elke keer is het weer een verrassing wat Hans voor lekkers uit de keuken tovert.
    Kan het iedereen aanraden om eens de trap naar boven te nemen en een heerlijk avondje te genieten van het heerlijke eten en twee aardige en enthousiaste mensen.

52. Claudia en Paul

Enige wat we steeds denken bij een volgend gerecht: waarom hebben we niets zoals dit restaurant op de Kleine Berg in Eindhoven EN waarom nemen niet meer mensen de trap naar dit restaurant.
    Een restaurant in Valkenburg dat er met kop en schouders boven uit steekt. Service zoals wij niet vaak meer zien door mensen met hart voor het vak. Zorg dat je honger hebt, ze zijn gul!!

53. Thea en Huub

We komen al jaren in 't Mergelheukske en iedere keer is
    het weer genieten van de voortreffelijke keuken en de
    warme ontvangst, in een sfeervolle ambiance.

54. Henk Alie Hans Gon

Dit restaurant biedt alles wat een avond uit eten nodig heeft. Vanaf de eerste minuut van binnen komen tot de laatste minuut van weggaan.Warm, Viendelijk,Heerlijk eten,goede wijn.Wat wil een mens nog meer.

55. Heerlijke rustige en aangename sfeer alsof je thuiskomt, we hebben heerlijk gegeten, de kok, dhr. Verhoef, is de patron, er wordt goed tekst en uitleg gegeven over de gerechten en de over de mooie omgeving door dhr en mevr. Verhoef.
    Wij komen zeer zeker snel terug naar restaurant
    't Mergelheukske. Het is zeker een aanrader voor diegene die zich eens lekker willen laten verwennen met heerlijk eten in een gastvrije omgeving waarin een ieder zich zeer zeker thuis voelt.

56. Tommy en Linda

Na de recensies op eet.nu gaan eten in dit leuke, kleine restaurantje.

Heerlijk surprise menu aangevuld met 'n overheerlijk soepje, lekker hapje tussendoor vergezeld door een fabuleuze rode wijn. Echt een aanrader! Top gerechten van dagverse producten en gastvrije bediening!

57. Op aanraden van onze dochter bezochten we het Mergelheukske.

We werden heel hartelijk ontvangen door gastvrouw Kim in een zeer warm en sfeervol ingericht restaurant. Voor mensen de liever buiten zitten is er een heel gezellig dakterras. We lieten ons verrassen door de zeer goede kookkunsten van kok Hans. Ons viergangenmenu werd door de hapjes en het soepje als tussengerecht een zesgangenmenu.

Alles smaakte voortreffelijk, om je vingers bij af te likken. Samen met de bijpassende wijnen een fantastisch geheel.

In het toch vaak drukke Valkenburg is dit bijzondere restaurant door zijn ligging op de eerste etage een oase van rust.

Kim en Hans bedankt voor de geweldige avond.

Nico en Mia.

58. Maaike & Jurjen

In één woord genieten! Te midden van alle toeristische terrassen vind je dit fantastische restaurant op de 1e etage.. Gastvrouw en kok verdienen een groot compliment!

59. Je kunt hier genieten van een eerlijk, dagvers surprisemenu voor een zeer schappelijke prijs. Het drie- of viergangendiner wordt vergezeld met een voorafje en een soepje van het huis. Dit kan allemaal vergezeld worden met heerlijk uitgekozen wijnen bijpassend het menu.

Je wordt warm ontvangen door de gastvrouw en kok. Beiden zeer bedreven in hun vak. Prijs/kwaliteit mede als service en sfeer op deze professionele manier kom je nog maar zelden tegen. Een "must" als je goed wilt gaan uiteten.

60. Purer Geschmack, tolle Atmosphäre, fantastisches Team, absoluter Geheimtipp!

Wer auf der Suche ist nach purem Geschmack und toller Atmosphäre, der ist im „´t Mergelheukske“ in besten Händen. Wir haben uns rundum wohlgefühlt und Essen vom Feinsten genossen. Kim, Hans, Fabrice & Dante sind ein tolles Team und absolut empfehlenswert! Beim nächsten Besuch in Valkenburg wissen wir wo Qualität und Stil zu finden ist.

Andreas & Angelika.

61. Lauréen

We zijn naar dit restaurant gegaan door de recensies die we op internet hebben gelezen.

We werden welkom geheten door de kok, Hans. Je komt binnen in een romantische, gezellige en huiselijke sfeer. We hebben nog heerlijk op het dakterras gezeten. De kok vertelde dat hij ons lekker zou verwennen en verrassen deze avond. Nou, dat is gelukt! We hebben heerlijk gegeten! Een verrassingsmenu, maar een menu die wij een ieder kunnen aanraden. Zelf hadden we in eerste instantie zoiets van 'ohjeej!' maar het was zalig! Tussen de gerechten door werden we nog lekker verwend met kleine hapjes. Uniek dat de kok gewoon uit de keuken komt en een praatje met je maakt. Ook de gastvrouw is een hele vriendelijke vrouw.

Wij kunnen dit restaurant aan iedereen aanbevelen. Let op: Het restaurant is wat minder toegankelijk voor invaliden. (i.v.m. trap naar het toilet)

Bij een volgend bezoek aan het zuidelijke limburg komen wij zeker weer terug!

62. Een culinair feestje, neem het verrassingsmenu en je wordt echt verrast. Bijna een ster waardig, de hele entourage is top.
    Bep en Gert uit Harderwijk.

63. Fam. Martinus

Wij komen uit Harderwijk en gaan als de tijd het toe laat geregeld een weekend naar Zuid Limburg. Vast onderdeel van dit weekend is een avond eten bij 't Mergelheuske in Valkenburg. In welk hotel we ook verblijven wij rijden graag kilometers om ons culiniar te laten verwennen in 't Mergelheuske. Je bent hier zeker van een warme en gastvrije ontvangst, en geweldig eten! Bij een weekend in Zuid Limburg mag eten in 't Mergelheuske beslist niet ontbreken!

64. In een woord:

Leuk, gezellig, lekker en verrassend!

Een aanrader.

65. Al enkel jaren komen wij zonder regelmaat maar met veel plezier bij Kim en Hans eten zodra wij weer in Valkenburg zijn. Iedere keer werden we als familie begroet en opgenomen in de huiselijke sfeer die zij, naast hun inrichting, uitstralen.

Het eten is formidabel. Iedere keer weer een feest voor het oog en de tong.

Als er een plaats is waar ik eenieder naar mag verwijzen in Valkenburg en omstreken dan is het `t Mergelheukske.

66. Yvonne Grooteclaes

Uitgenodigt door een lieve schoonzuster, heb ik heel vaak mogen genieten van een..overheerlijk..eten,

Ontvangen en bediend door een charmante en vriendelijke gastvrouw Mevrouw Verhoef, alsmede door een..franse.. verwelkoming..van de gastheer, De Heer Verhoef.

Een restaurant met een fijne en warme sfeer,

Mooie terras voor de zomer maanden.

Voor mij, altijd een geweldige avond.

Kan ik iedereen aanbevelen, echt.

Yvonne Grooteclaes.

67. Yvonne, Maastricht

Steeds weer genieten van de goede keuken, de gezellige ambiance en de hartelijke, warme bediening. Een genot je over te geven aan het door Hans samengestelde menu, altijd een schot in de roos. Kim geeft je steeds het gevoel "gezellig dat je er bent en laat je maar eens lekker verwennen"!

Pure verwennerij dus en beslist een aanrader.

68. Frank en Annemarie

Al diverse malen gegeten bij het Mergelheukske.

Afgelopen weekend heerlijk genoten op het mooie dakterras.

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

De keuken is voortreffelijk, hier wordt nog echt gekookt!

Je kunt kiezen uit verschillende menu's waar steeds een amuse en een klein kopje soep bij geserveerd worden.

De kok gaat gewoon lekker voor je koken, je hoeft aleen maar aan te geven wat je niet lust. Echt een verrassing!

De bediening is zeer goed, veel vakkennis, je voelt je meteen thuis. Een huiselijke sfeer.

Een echte aanrader als je in Valkenburg ben!

We komen snel weer lekker bij jullie eten.

69. In de loop der jaren hebben we het Mergelheukske diverse malen bezocht. Elke keer was het weer geweldig en werden we enorm gastvrij ontvangen. De kwaliteit van de gerechten is uitstekend en ook de gastvrije ontvangst en bediening zorgen er steeds weer voor dat we echt een avond uit zijn. Als wij aan Valkenburg denken, hoort daar onlosmakelijk het Mergelheukske bij!

Tip: lekker eten op het dakterras met bij elke gang een passend (en heerlijk) glas wijn!

70. Wij hebben een aantal keren in 't Mergelheukske gegeten. Wanneer je je gast wilt voelen is dit restaurant erg aan te bevelen. Alle gerechten worden puur natuur bereid, zonder franje. Telkens worden we weer verrast, in een ongedwongen sfeer, met geweldige, super gerechten.

71. Leuke locatie waar je heerlijk kunt genieten onder het genot van een glas wijn/champagne van een '' verrassingsmenu''.

Je weet niet van te voren wat je krijgt te eten maar je kunt wel aangeven wat je liever niet of wel hebt.

Prachtig opgemaakt en super eten! Je proeft duidelijk dat de chef alles zelf heeft gemaakt!

Een echte verwennerij! Bediening is ook top!