Il Pozzo in Utrecht

1284871947 59
1306209676 49
1519586974 53
1679619948 59

1. Op zaterdag 19-08-2023 daar brochetta gegeten met 2 drankjes. Het eten was echt slecht en de prijs ook. We moesten hiervoor € 38,00 betalen.
    Ongelofelijk!!!

2,4
  2. Zeer onvriendelijke medewerkers, menukaart wordt op tafel gegooid. Bijna 1 uur moeten wachten op een pizza. Eten was overigens wel goed.

5,5
  3. Eten was super lekker, vriendelijke bediening. We komen zeker nog eens terug.

4. Ik heb coeliakie, een glutenintolerantie. Je kunt hier alle pizza’s bestellen en dan doen ze er een bodem van Schar onder. Niet superlekker, maar wel glutenvrij. Geen problemen mee gehad! Verder is de lokatie vooral erg leuk. Wij zaten op het terras, aan het water, in de zon. Dat maakte het niet denderend lekkere eten weer goed. En, heel belangrijk.. geen buikpijn van de gluten gehad.

5. Heerlijk gegeten. Gezellige en snelle bediening.

6. Het personeel wordt hier steeds ongeinteresseerder. Het is een soort fabriek geworden waarbij je als klant zo snel mogelijk weer naar buiten geloodst moet worden. De pizza"s waren prima maar alles eromheen kon niet slechter. Men loopt er ook voortdurend te hollen, wat de sfeer niet ten goede komt.

7. Zeer slecht restaurant. Veel te groot opgezet, lijkt wel een fabriek. De kaart wordt gewoon voor je op tafel gegooid, de bediening is zeer onvriendelijk. Lasagne zit weinig smaak aan, smaakt vooral naar tomatenpuree. Het eten was echt heel slecht. Ons zie je hier niet meer terug.

8. Was super gezellig.

9. Vroeger een toptent geweest maar nu al twee keer in een korte periode komen eten en wat zijn ze toch achteruit gegaan in eten/service.

De menukaart wordt gewoon zonder te kijken door de ober op tafel gesmeten en hartelijk is het allemaal zeer zeker niet.

Voor de service en het eten kun je beter nog bij de Albert Heijn een diepvriespizza halen en thuis opeten. Is lekkerder en je wordt ook nog eens door de kassamedewerker nog veel hartelijker bediend!

Afrader dus!

3,4
  10. Drie van de vier hadden warm eten. Erg warm, want de pizza was aangebrand. De vierde kreeg koud eten toen de rest al klaar was. Zoals onze oosterburen zeggen Nie Wieder.

2,8
  11. Eerst een half uur zitten wachten. Vervolgens naar een andere tafel gestuurd om nog eens een uur te wachten, waarna we eindelijk drinken hadden gekregen. Weer een uur moeten wachten voordat het eten er was. Eten is prima, maar 5x zoveel klanten accepteren als dat je werkelijk aan kan is respectloos en onacceptabel.

12. Lekker eten. Is niet een hele gezellige sfeer. Bediening heel onbeleefd, kregen na het eten de rekening in ons handen geduwd, zonder dat we gevraagd hadden om de rekening. Had mijn drinken nog niet eens op en werd gedwongen om meteen te komen pinnen en weg te gaan.

13. Uitstekend.

14. Vreselijke service!
    Even wat gaan drinken in de zon...
    "Op het achterste deel van het terras kunt u wat drinken... dit deel is alleen voor diner", aldus de bediening. Op zich prima, maar op het achterste deel aangekomen... "U mag hier alleen eten, niet alleen drinken" zegt een andere bediende.
    Dus weer terug naar voren en de eerste bediende aangesproken en de man leek even vriendelijk ons op het voorste deel te laten zitten... Maar bij de bestelling werd even nadrukkelijk gezegd: "ik heb voor deze keer OK gezegd, maar ik serveer u maar 1 keer een drankje en niet meer"...

Gastvrijheid staat hier in ieder geval niet in het woordenboek!

15. Gisteren heb ik met mijn vrouw bij il Pozzo gegeten. Ik bestelde een steak met een variatie van Toscaanse groenten en mijn vrouw zalm met spinazie. Wij werden met name aangetrokken door de Toscaanse groenten en de combi zalm met spinazie.

Tot onze verbazing zaten er geen groenten bij de opgediende gerechten, behalve dan wat kleine sliertjes en een verlept sliertje spinazie als versiering van het bord.

6,1
  16. Caroline en collega

10 juni 2016. Zeer onvriendelijke ober. Ik kom nooit meer terug.

3,7
  17. Mooie ligging. Erg druk en veel lawaai binnen. Eten is goed. Maar vraag altijd naar de nota op papier (zegt genoeg hoop ik...).

6,5
  18. Eten is echt matig. Pompoensoep veel te heet, waterig en smakeloos. Pizza calzone tonijn weliswaar goed gevuld, maar ook te vlak, waterig en naast tonijn alleen ui. Huiswijn is ok. Prijs voor dit alles te hoog. Personeel en bediening ok. Weet niet of ik nog eens ga.

3,2
  19. Henk van Dam

Rond middaguur aangeschoven aan de Oudegracht. Bediening: rommelig, iedereen (een man of 9!) wilde de chef wezen. Uitgeblust! Slaperige kleine Italiaantjes... Slechts één sprong eruit, anderen waren voor je ogen aan het whatsappen en weet ik veel... Pizza: uit de fabriek voor €11,75. Schande! Ambiance: aan de gracht. Prima. Een dikke 1 dus! Niet doen. Misschien in de avond wel echte pizza's!?

1,5
  20. Heleen de Groot

De pizza was hard en vet. In de winter heb ik hier ook gegeten. Toen was de pizza prima. Ze kunnen beter. Het was zo druk op het terras dat dit ten koste ging van de kwaliteit. Ik heb nog nooit zoveel op mijn bord laten liggen wat ik niet meer hoefde als van deze pizza bij Il Pozzo.

21. ik vind dit restaurant heel leuk, ze hebben lekker eten. De obers zijn zeer vriendelijk. En de sfeer is ook heel leuk.

22. Art van Oensel

Minpunten:
    - Er werd meerdere keren gevraagd wat we hadden besteld (4 keer) voor we al iets kregen.
    - Het duurde lang voor we iets kregen.
    - Ze waren vergeten een broodmandje neer te zetten.
    - Er werd een drankje vergeten bij de 2e bestelling.
    - Het eten (spaghetti) smaakte matig.
    Maar het ergste was dat er een man erg handtastelijk was. Hij zat aan mijn vriendin haar armen en zelfs aan haar borst! Hij lachte er een beetje om en was aan het sjansen (opmerkingen maken) tegelijkertijd. Dit was erg onbeschoft.

Pluspunt: het zag er mooi uit binnen en buiten.

23. Afgelopen vrijdag tijdens een date spontaan op het terras gaan zitten van Il Pozzo voor een drankje. Men, wat een lompe bediening zeg. Een chagerijnige gozer die voor ober moet doorgaan kijkt je amper aan en geeft je amper antwoord terwijl hij je met een vinger je plaats wijst. Toen mijn date om een aantal bepaalde theesoorten vroeg was het slechts een geirriteerd NEE wat ze tot drie maal toe te horen kreeg. Na afloop vroeg ik vriendelijk of ik kon afrekenen. Weer werd niets gezegd en zwijgzaam en stuurs werd een pinautomaat vanachter een bord gehaald. Na afrekenen kon er nog een fijne middag of bedankje van af. Ik ben echt niet zo kritisch maar als je op deze manier mensen benaderd die zich netjes gedragen hoor je echt niet in de horeca thuis.

24. Meerdere malen hier gegeten, eten is erg smaakvol en wordt geserveerd in ruime porties. Pizza's zijn ook erg lekker en groot. De bediening is vriendelijk maar het overgrote deel van de medewerkers spreekt slecht Nederlands en nog minder Engels. Zeker een aanrader als je van lekker Italiaans eten houdt, niet als je haast hebt.

25. Laura 181 punten

De pizza's zijn hier matig. Erg vet, de olie drijft op je pizza...
    Inrichting is wel heel netjes, maar de bediening is dan weer niet echt vriendelijk.
    Leuk restaurant voor een snelle hap, maar voor een gezellige avond uit zou ik dit restaurant nooit adviseren.

5,7
  26. Sterre Kooijman

27. niekje 425 punten

Je moet je bedenken als je bij dit restaurant op het terras aan de gracht gaat zitten dat je er top kwaliteit italiaans eten kan krijgen voor redelijke prijzen (denk aan 13 euro voor lasagne) en mooi aan de gracht van utrecht zit. Wat dit restaurant met zich meebrengt is dat er zo verschrikkelijk hard gewerkt moet worden om het terras draaiende en vol eten te houden dat het personeel gehaast werkt en rondrent. Ze zijn echter zo perfect op elkaar ingespeeld, ik heb mijn ogen uitgekeken! zo hoort een toprestaurant te draaien met die snelheid! Mensen klagen hier beneden dus over niet kletsend personeel en gestresst personeel, wat denk je hoe je een restaurant met 300 plekken draaiend houdt middenin de zomer?? je kan niet van het personeel verwachten dat ze dan iedere klant beter willen leren kennen. Het enige minpunt dat ik heb waargenomen is dat wanneer er aan een tafel iemand van het gezelschap een pizza bestelt, deze later eten krijgt. Wij gingen zitten middenin 200 mensen, het terras was vol, we bestelden beide een pastagerecht en verwachtten dat we een uur moesten wachten, na 8 minuten verscheen het eten al! pasta's gaan dus snel daar, ik had het trio van lasagne, penne met zalm en tortelini, absoluut heerlijke smaken en goed italiaans eten! nu hopen dat je een plaatsje kan bemachtigen;)

28. Het eten was vers en smakelijk.
    Mooi terras, vriendelijk personeel!

29. Het doet het altijd lekker zo'n kelder aan de oude gracht in Utrecht. Het heeft meteen al sfeer, het oogt gezellig en je bent even helemaal 'uit'.
    De bediening is gewoon prima, niets op aan te merken.
    Pozzo betekent 'put' en centraal in het etablissement treft men dan ook de oude waterput aan waar het restaurant zijn naam aan ontleent.
    Voor mij een pizza die ik gewoon als modaal kan beoordelen: niet slecht, vers, weinig onderscheidends.
    Mijn vrouw neemt een pasta met zalm en dat is zonder meer goed.
    De wijn is een modaal Italiaantje.
    Lekker gegeten, maar niets bijzonders. Dertien in het dozijn.

30. Leo 339 punten

In het Centrum en karakteristiek gelegen aan de gracht (zonzijde). Ook gewoon voor een drankje in het zonnetje op het terras. Hartelijk ontvangst. Uitstekende en vlotte bediening a la Italiano (dwz met de nodige charmes). Uitermate smakelijke pizza en huiswijn (tip: het karafje). Kwaliteit ten top! Aanbeveling overbodig want de gasten wachten op de trap tot dat zij een plaats kunnen krijgen!

31. Erg slecht. 5min na onze bestelling te hebben gegeven kreeg ik mijn eten al, waarschijnlijk opgewarmd. De ober was erg onbeschoft omdat ik niet meteen zei dat ik dat gerecht inderdaad besteld had. Ik wist het nummer wel maar de naam niet meer, de ober zei: ik doe niet aan nummers! En liep weg. Pas na 20min en 3x vragen kreeg mijn vriendin haar pizza, toen had ik mijn eten natuurlijk al op. Dit zag ik ook bij meerdere mensen gebeuren. Dit restaurant is een afrader! Slechte service, niet gezellig samen kunnen dineren!

4,9
  32. Vorige week na het shoppen daar gaan eten, het is een heel gezellig restaurant, bediening erg vriendelijk en eten was heerlijk!! Is wel wat prijzig, maar zeer zeker een aanrader.

33. We gaan elke keer als we in Utrecht zijn eten bij dit restaurant. Het eten is erg lekker en wordt snel geserveerd. Dit komt waarschijnlijk doordat we meestal vroeg gaan eten. Bij topdrukte duurt het natuurlijk langer. Het personeel is wel gehaast en wil je zo snel mogelijk van tafel hebben bij topdrukte. Voor het eten is dit restaurant echt een aanrader!

34. Eten oké. Niet meer niet minder, geen aanrader maar smaken verschillen.
    Terras vol, maar vind ik nog niet zo erg.
    Bediening; ze vragen; heeft het gesmaakt maar tijdens het antwoord lopen ze al weg. moesten erg lang wachten en uiteindelijk maar zelf gaan vragen of we wat mochten bestellen. Ze kwamen met tegenzin eraan gesjokt. Eten werd bijna op tafel gesmeten. Erg onvriendelijk en zeker geen interesse. Was gezellig maar dat kwam zeker niet door de bediening.
    Kortom: afrader!

4,5
  35. De reden dat de sfeer nog een 6 krijgt is de locatie aam het water. De tafels staan dicht op elkaar en behoorlijk scheef op de stoep.
    Het eten was redelijk, niet meer en niet minder. Er was weinig aandacht aan besteed.
    De service was ronduit schandalig. Lang wachten tot je geholpen word, er word niet naar je geluisterd en erg ongeïnteresseerd gekeken. Toen we onze hand op staken om de aandacht te trekken, werd er onderling ruzie gemaakt wie ons moest helpen.
    We hebben de desbetreffende ober feedback gegeven op zijn houding, maar kregen het antwoord: "dat vind jij, ik niet". Hij draaide zich om en liep weg. Voor ons was het dus 1x, maar nooit weer helaas.....

5,3
  36. Mooie locatie, op een terras direct aan de oude gracht. Jammer dat het terras stampvol is met tafeltjes, een beetje een prive gesprek is daardoor niet mogelijk. Andere terrassen aan de gracht zijn ruimer opgesteld. De bediening was vriendelijk en alert. Het eten was goed, beetje standaard, zeker geen uitblinker. Met z'n tweeen voor minder dan 30 euro gegeten.

37. Het eten was prima. Ik had een pizza met vis; niets mis mee / goede kwaliteit, zeker i.c.m. de prijs.
    De sfeer was ondanks de drukte en de krappe zitplaatsen goed.
    De bediening was ronduit onaardig en bot. Bij het afrekenen troffen we een enorm botte 'vent' die geen woord NL verstond, een verkeerd bedrag intypte op de pinautomaat, vervolgens boos werd en het bonnetje letterlijk weg sméét. Dit is voor mij een reden om daar nooit meer terug te keren.

38. Lekkere salades, goed vlees. Vrij grote hoeveelheden en goed van smaak. Alleen de bediening is ongeinteresseerd, op het onbeschofte af. Wellicht helpt het als men de klant aankijkt als men met de klant praat. Absolute afrader vanwege het personeel. Dan is de locatie en sfeer al niet meer relevant.

3,9
  39. Ik ging snel een hapje eten met een vriendin bij Il Pozzo, het was knetterdruk, maar dat maakte de sfeer wel (het was wel een beetje krap). Toen we gingen zitten werd er niet direct gevraagd of we alvast wat te drinken wilden en de bediening was kortaf en ronduit bot, zeker met de betaling, waarbij vriendin en ik ieder de helft wilden pinnen. De pizza was lekker en kwam overeen met prijs/kwaliteit. Alleen vanwege de bediening zou ik hier niet nog een keer komen.

40. Heb er op 29-09-2011 gegegeten op een zeer druk moment. Terras zat vol maar bij aankomst toch nog een tafeltje voor 3 personen gevonden. Lang gewacht op de pizza, drankje werd vlot geserveerd. De persoon die ons bediende hield overzicht op een groot deel van het terras. Volgens mij was iedere centimeter terras benut waardoor het er te druk was en chaotisch. Ook de bediening kon moeilijk bij de tafels.
    De pizza's die we tenslotte kregen waren lekker, de trek was intussen natuurlijk groter geworden.
    Voor ons was het de eerste keer dat we deze zaak aandeden en het was alleszins een voldoende waard.

41. Het eten was goed, maar de bediening slecht (geen aandacht voor de klant) en dat er, terwijl je nog aan het eten bent, de tafels en stoelen om je heen worden opgeruimd spant de kroon van ongastvrijheid. Niet meer naar toe gaan zo.

5,9
  42. Lisanne

Binnen is het altijd lekker warm en heel gezellig. Heb hier al diverse keren lasagne gegeten, deze is echt de moeite waard! Ook de stokbrood met kruidenboter is zijn geld waard: Een grote portie voor een klein bedrag.

Bediening is doorgaans vriendelijk, alleen als het hele terras vol zit niet meer. We werden de laatste keer van hot naar her gestuurd (de ene ober zei dat we door moesten lopen en de andere dat we terug moesten gaan). Heel jammer, uiteindelijk niet kunnen eten. Ik was wel teleurgesteld door dit onvriendelijke gedrag van de laatste keer.

43. 22-06-2011

Met 4 personen gegeten;ongeintreseerde en arrogante bediening.

Bij een hoofdgerecht van €23,50 mag je toch iets meer verwachten dan een bak patat met een plastic zakje mayonaise en een beetje sla.

Het stukje vlees was wel aardig, maar niets bijzonders.

Ik denk dat je voor €150,00 met 4 personen elders veel beter kan eten.

5,1
  44. CAAM van Dartel

Onlangs daar het meest basale, simpele gerecht besteld, spaghetti a la bolognese.

Een complete ramp! Een groot bord vol, dat wel, maar dan totaal over de kook spaghetti met nauwelijks gehaktsaus en dubieuze (heel weinig) kaas.... smakeloos.... flauw... babyfood... te duur en een belediging voor de Italiaanse keuken... BAH.

45. Mario van Esveld

Zeer wisselende ervaringen, kwaliteit van het eten is over het algemeen goed. De bediening is beroerd, erg chagrijnig, langzaam, geen oog voor detail, je wordt voortdurend afgesnauwd.

4,7
  46. Jess 11 punten

Onlangs zat ik bij deze tent op het terras en was van plan hier eens lekker te gaan lunchen. Door het gedrag van de bediening is het echter bij 1 drankje gebleven (met moeite). Ongelooflijk hoe onvriendelijk en zelfs onbeleefd ze hier zijn! En los van hun gedrag tegen diverse klanten, liepen ze ook continu op elkaar te vitten. Nee, hier kom ik nooit meer. Vriendelijkheid en beleefdheid zijn toch wel een vereiste in de horeca, en het kost niets!

47. De service bij deze tent is erg slecht. 20 minuten zitten wachten voordat eindelijk een drankje werd opgenomen (terwijl er al die tijd 3 man niks stond te doen). Vervolgens kwam 1 van de 2 drankjes en de ander bleef weg. Hiernaar gevraagd, worden er grapjes gemaakt, maar ondertussen steekt niemand een vinger uit om het drankje te halen. Bijna 10 minuten later kwam dan eindelijk het tweede drankje terwijl de eerste al praktisch op was. En dan kijken ze nog raar op ook als je vraagt of je je wisselgeld terug kan krijgen...

48. M 11 punten

Ik heb vanavond met m'n vriend hier pizza gegeten, wat een leuke sfeer hangt daar! We komen zelf niet daar uit de buurt, 't was er druk maar gezellig! De mensen werken er erg hard, pizza wordt gebakken in 10 minuten vers uit eigen keuken, dunne bodem, helemaal perfect!

't Komt over als een echt Italiaans familie restaurant, erg leuk!

De kat waar hieronder over wordt gesproken hebben wij inderdaad ook gezien, en er was ook een vogel in een kooi.. dat maakte het eigenlijk helemaal af!

49. Jeffrey van Dijk

Aantal keer geweest, heb hier echt de lekkerste bistec ooit gegeten! De laatste keer moest ik met mijn date helaas erg lang wachten op de rekening. Het ligt in hartje Utrecht op een hele mooie locatie.

50. Het eten is best te doen maar de bediening is niet erg vriendelijk.

Je voelt je niet erg welkom.

3,6
  51. Ik ben hier 2x geweest en heb het er geweldig naar mijn zin gehad. Altijd als ik weer in Utrecht ben smeek ik mn vriend om daar weer uit eten te gaan.

De sfeer is heel erg leuk. Het voelt heel huiselijk aan, alsof je bij een familie aanschuift. Bij ons liep ook een keer een poes rond, was erg leuk. De baas kwam ook gezellig nog even bij ons kletsen.

Ook was de kwaliteit van het eten erg goed. Het heeft me heerlijk gesmaakt. Als het wat meer in de buurt zat ging ik er veel vaker heen! Zeker wel een aanrader!

52. Wij hebben hier laatst gegeten met 6 personen, aan de mooie Utrechtse grachten.
    Het is een leuke locatie met een lekkere pizza Hawaï.
    De bediening is (bijna) allemaal Italiaans en dat is ook wel leuk, maar ze zijn niet aardig!
    Je moet er niet komen voor een leuk, gezellig etentje, maar voor een snelle hap op een leuke locatie is het goed!

53. Corine van Huissteden

Dit is absoluut mijn lievelingsrestaurant!
    Nergens kan je zulke lekkere Spaghetti Quatro Formagi krijgen, en de pizza's zijn ook lekker groot en precies zoals een Italiaanse pizza hoort te zijn.

De sfeer is uniek in de mooi aangekleedde kelders aan de Utrechtse Oude Gracht. En op het terras is het in de zomer heerlijk vertoeven in het zonnetje aan het water.

Bij 1 van mijn bezoeken aan dit restaurant liep er een lieve poes rond die genoot van veel aandacht van alle gasten. Toen de ober zag dat wij haar enthousiast aaiden nam hij mij mee naar een personeelsruimte waar men een doos vol intens lieve kittens had! Klanten die lief met de poes omgingen mochten eventjes een paar van die kittens op schoot nemen en aaien.

Het personeel komt allemaal echt uit Italië dus je waant je echt eventjes op vakantie in Italië. Maar je kan gelukkig wel gewoon nederlands tegen ze praten, hoor! :)

De toiletten zijn een beetje smal/klein, maar wat wil je anders in de gewelven van Utrecht?

54. Prima pizza's, leuke locatie en snelle bediening!

Geen toptent, maar wel leuk om snel even wat te eten na een dagje shoppen..

6,5
  55. Zeer slecht.
    Ober begon zacht in italiaans te vloeken toen wij vroegen of we konden pinnen.
    Vreemde reactie op een normale vraag.

Er was eerder niets voorgevallen wat aanleiding kon geven tot deze houding, dus wij begrepen hier ook niets van.
    Hij werkte ons zo snel mogelijk de deur uit en we kregen nog net geen trap mee.
    Nog nooit zo behandeld in een restaurant en we hielden er een naar gevoel aan over.

Niet de bedoeling van uit eten gaan. De bediening keek gasten weg zodat de stoelen opnieuw bezet konden worden.
    Verder bestond de pizza voornamelijk uit zure groenten uit pot. Geen aanrader dus, behalve de mooie lokatie.

3,9
  56. Sonja 34 punten

Ik had al een keer eerder gegeten bij deze italiaan en ben enkele weken geleden wederom bij dit restaurant geweest. We wilden eigenlijk eerst borrelen, voordat we gingen eten.

We zaten al op het terras en bestelden twee wijn. Vervolgens kwam de ober met de kaart, maar aangezien we nog geen honger haddden, wilden we nog even wachten.,, Je kunt hier alleen eten", snauwde de toch al sjagerijnige ober en gritste de menukaart van tafel. Binnen een minuut kwam hij terug met de rekening voor de drankjes, 8 euro, en we moesten direct betalen (...en het liefst direct oprotten). Na duizenden dodelijke blikken van de diverse personeelsleden (we hielden immers het tafeltje bezet), hebben we de wijn uiteindelijk achterovergekloekt en zijn gegaan.

Om echt nooit meer terug te komen. Wat een rottent!

4,1
  57. Gewoon goede italiaans pizzas, heerlijke huiswijn, verrukkelijke salade (insalata dello chef) en de bediening is rap en vriendelijk en italiaans. Sfeer is erg goed, mooie ruimte, fijn meubilair etc. Wat mij betreft alles geweldig!

58. waardenloos restaurant! echt nooit meer dacht dat ik rook vrij zat .! me kleding ruikt nog . en dan,,die pizza 2 haren in gevonden van de restaurant kat daar doe ik mijn beklag word ik genegeerd.! en dan de bediening .! vrolijk is anders.! nee voor mij en mijn gezin niet meer met hun misleidende reclame.s !!!!

59. Al een paar keer prima gegeten. Pizza's zijn goed, grote groepen geen probleem. Muizen zijn een bekend fenomeen in de Utrechtse werfkelders... Overigens ben ik het wel eens dat dit geen adequate oplossing was.

60. Onlangs gegeten bij Il Pozzo. Avondje bijpraten met m'n dochter. Bij binnenkomst joeg de ober de (huis-)kat van de stoel, die daar, voelbaar, al een heel poosje had gelegen. De menukaart toonde extreme prijzen (maar dan denk je nog "het zal wel heel lekker zijn"). De broodloze uiensoep was eetbaar, de meloen met ham meer duur dan bijzonder. Na (veel te) lange tijd kwam de bestelde gegrilde kip, twee kale stukjes vlees, een onduidelijke salade en een bordje frites met daarop twee zakjes mayo (even toch overwogen naar McDonalds te gaan..) op tafel. Maar wat onder de tafel gebeurde was nog gekker. Tussen mijn voeten voelde ik de kat, probeerde haar voorzichtig weg te duwen maar dat lukte maar niet. Toen ik onder de tafel keek zag ik de kat spelen met een muis! Steeds pakte ze het muisje weer in de bek, liet het even los en ving het vervolgens weer. Ik waarschuwde een kelnerin, die mij of niet verstond, of het niet wilde horen. Even later, het spel van kat en muis echt zat geworden, waarschuwde ik een andere ober. Die keek mij ge-ergerd aan, pakte de kat op en zette haar een tafel verder. Na enkele seconden was de kat terug. Mijn dochter keek verbijsterd naar wat er gebeurde. Terwijl de kat aan de muis vrat wilde ons gesprek niet meer vlotten. Ik wenste snel af te rekenen, wilde geen scene maken en betaalde 64 euro voor het, een restaurant onwaardig, voedsel en een wee misselijk gevoel. Nee, Il Pozzo is gewoon helemaal niks!

Dirk Jan

1,3