't Achterhuis in Urk

Groot gratis parkeerterrein voor de deur

• OV

do lunch vanaf 11:00
vr lunch vanaf 11:00
za lunch vanaf 11:00
zo lunch vanaf 14:00

Het eindcijfer is 6. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1218191753 34
1611904513 61
1621999712 64
1632094911 65
1642190110 65

1. Visschotel met zalm, kabeljauw en heek. Niet vers, en helft laten staan. Viel erg tegen. We komen hier vaker. Hebben al 2 kaarten vol met stempels. Ook de groente was niet vers. De saus op de kabeljauw: smerig. Het leek van eergisteren en opgewarmd in de magnetron. Voorlopig zien ze ons hier niet meer.

2,7
  2. Alles: Buitengewoon. Dat geldt voor de maaltijden en de bediening. Wij komen een paar maal per jaar en telkens weer feest!

3. Toerist

Prachtige locatie, fenomenaal uitzicht alsof je in een kleurrijk schilderij was beland met mooie vergezichten.
    Wat het eten betreft leek het wel of we daadwerkelijk in het achterhuis van Anne Frank waren beland. Denk zelf dat het eten daar nog beter was in WO1
    Zelf de meest simpele gerechten waren verpest. Iedereen kan toch wel een beetje patat bakken?
    En schraalhans was daar ook keukenmeester, we moesten met z’n drieën een kommetje sla delen.
    En de vissen (tong) waren zo klein en dun, dat we alleen maar korstjes aten.
    Het leek wel of de vissen op het bord getekend waren zo dun en mager.
    De rekening was echter niet mals. Het leek wel of alle kerken uit Urk hun collectebus onder onze neus hielde;. We zijn met de staart tussen de benen vertrokken.
    Dit nooit weer!

4. Anneke timmerman

Heel duur geworden. Goedkope bediening. Op een bedrag van 200 euro 2.50 laten betalen voor aardappels omdat je geen friet wilt. Sowieso alleen friet. In het verleden kon je altijd prima eten met warme groenten etc. Nu niets van dat alles.

5. M.L.Knol

In 2019 heerlijk gegeten kabeljauw goed en smakelijk bereid dat gaan we nog een keer doen wonen niet in de buurt.
    In 2020 lekker eten bij het achterhuis dachten wij en natuurlijk kabeljauw besteld maar wat een teleurstelling smaakte niet zoals de vorige keer en de friet was al net zo slecht maar nieuwe poging.
    2021 Weer kabeljauw besteld maar dat was nog slechter de friet goor en de mini sperziebonen stukjes taai de kabeljauw was taai en hard en gaar gestoomd wij gingen voor gebakken kabeljauw en niet gaar gestoomde troep en de vis wordt duur betaald hier komen wij nooit weer en zullen onze vrienden en familie waarschuwen dit moest ik even kwijt.

6. Lekker gegeten. Vlotte bediening met goede tip om van losse gerechten menu's te maken. Goede vissoep, goede visschotel. En behoorlijk veel voor een middelgrote eter.

7. We waren met een behoorlijke groep, keuze uit vis of vlees. Ik heb gekozen voor vis. We kregen als voorgerecht een schaal met allerlei soorten vis en wat vlees (osseworst en gedroogde ham) en runder carpaccio. Dat was goed. Toen kreeg ik de vis een stuk zalm en een stuk kabeljauw filet. Het was veel te veel door/droog gebakken, smaakloos de bijbehorende sausen kwamen uit een pakje. Afschuwelijk. Schaaltjes men een salade en doorgekookte sperziebonen. Zelfs de koffie (espresso) smaakte niet lekker. Mijn tafelgenoot tegenover mij die had voor vlees gekozen en deelde mijn mening. Gewoon slecht. De bediening kon maar niet onthouden wie wat had besteld.

2,3
  8. Zoals altijd heel lekker.

9. Jackeline Stefano

Wij hadden het menu van 32,- pp gedaan, soep uit een pakje met fabrieksgehaktballetjes, jammer, hoop op de vis, helaas deze was erg vet, en niet vers, het stelde echt niks voor, we hadden cola en bier en bier besteld, ik vroeg om water, dat duurde en duurde maar. Nog x vragen, bleek dat we daar ook nog es 2,50 voor moesten betalen, eind van de rekening was bijna 80.- euro. Dat wil ik best betalen als het dat waard is, hier ABSOLUUT!! niet. Heel jammer, een verdrietig eind van ons weekendje weg....:(
    Volgende x gewoon weer naar de Italiaan (of cafetaria!)

Jackeline.

2,8
  10. Jan-Carel Annevelink

31 Mei heerlijk in het zonnetje met prachtig uitzicht thee gedronken.

11. Frits 2784 punten

Wij waren met een groepje en deden een dagje Urk. Voor de luncht stapten we het restaurant binnen. De tafel stond al gedekt. Wij bestelde vanaf de lunchkaart. Natuurlijk met een drankje erbij. Het gebodene smaakte goed. Wij genoten van het uitzicht op het IJsselmeer. Na een kleine anderhalf uur zijn we afgaan rekenen en met de lift weer naar beneden. Het was koud buiten, gauw het busje in en op weg naar het Gooi.

12. Jelle Veltman

13. Gezellig restaurant, goede bediening. Slechte kok, die duidelijk nog moet leren vis bakken. Vooral de kabeljauw was kurk en kurk droog. De tongschar was net iets beter. Hoewel deze ook duidelijk zn beste tijd had gehad - erg tranerig. Gelukkig was die van mn tafelgenoot beter. Trouwens, vis in de ‘rijkgevulde’ vissoep was niet veel beter. Droge vis, in een kabouterschaaltje, halfgevuld.
    Gelukkig konden we 70 euro lichter wel terugkijken op een mooi uitzicht!

3,5
  14. Steven Schurink

Op vrijdag 15 februari 2019 heb ik op aanraden van mijn moeder samen met mijn oom t' achterhuis bezocht. Dit omdat mijn oom mij op en neer naar Groningen had gereden om wat spulletjes bij mijn ouders langs te brengen. De kaart leent zich niet echt voor een visje maar is echt op restaurant gebaseerd en de daarbij behorende prijzen. Oom en ik hadden bedacht na inlichten bij de ober om dan maar een gerecht te delen, de grote gebakken zeetong à €30,-, althans dat zei de ober....alles mooie opgediend met een bakje friet, salade en bakje warme groeten. Niet heel heel goed maar ook niet slecht. Bij het afrekenen stond er prompt voor de vis € 40,- waarbij ik de opmerking plaatsten:" veertig euro?" Hierop reageerde de jongen ober met de woorden;" ja maar jullie zijn ook met zijn tweeën he"....stomheid verslagen alsof er een toeslag betaald moest worden terwijl hij toch echt aan tafel € 30 had gezegd.....ik voelde mij zo bedrogen dat ik er niet eens op in ben gegaan. Toeristen die toch nooit meer terugkomen....dat gevoel heb ik hierbij en daarbij was het eten niet denderend, zeg maar gerust karakterloos. Mijn moeder, vader en mijn zus waren er 2 jaar geleden geweest ...misschien dat het toen anders was. Deze review heeft een dubbele betekenis omdat ik zelf sinds jaar en dag in de horeca werk en ook de hoger hotelschool in Den Haag heb afgerond...ZO GA JE NIET MET JE GASTEN OM! PUNT!! Iedereen verdient een kans maar onbegrijpelijk dat deze jonge ober zonder blikken of blozen zo even van de € 30 er € 40 van maakte...hele zure nasmaak en daarom waarschuw ik via deze weg om bij dit restaurant erg uit te kijken! Hopelijk gaan ze het personeel trainen of er komt een andere uitbater in? Doodzonde want de locatie is echt heel mooi, je kijkt uit over het IJsselmeer. Ik zeg: NIET HEEN GAAN ER ZIJN VEEL BETER VIS RESTAURANTS IN URK!!!

2,2
  15. Ellis Hetebrij

16. Zaterdag 30 juni 2018 hier weer gegeten met z’n vieren. Tegelijkertijd was er een bruiloft. Nou dat hebben we helaas geweten!
    De hoofdgerechten waren nu blijkbaar gehalveerd voor dezelfde behoorlijke prijzen. Varkenshaas volgens menu 250 gram voor € 23.50! Op het bord zo’n 150 gram. Saus erg waterig en mist de champigons. Ondanks extra bijbesteld. Ook de groente en aardappel garnituur waren voor 1 persoon, terwijl je met 4 personen zit te eten. Bij de dame blanche was de chocoladesaus ver te zoeken, een bodem in een kannetje. Al die tijd geen bediening te bekennen met de vraag of alles naar wens was. Terwijl we er net zaten kwam er al een bordje met gereserveerd op de tafel te staan! Onbehoorlijk! Lopende bandwerk?
    Kortom: in tijden van drukte/bruiloft betaal je hier de hoofdprijs, voor halve porties, weinig aandacht besteedt aan het eten, en slechte service! Geen aanrader meer dus.
    Erg erg jammer! Dit was ons vaste goede restaurant op Urk waar we toch regelmatig kwamen.

17. Gisteravond voor het eerst in dit restaurant geweest met mijn vriendin. De ligging is prachtig en we hadden geluk met het mooie weer. Het personeel was erg vriendelijk, de bestellingen werden snel geserveerd en het eten van een hoog niveau. Het was hartstikke lekker! Een absolute aanrader waar we zeker in de toekomst terug zullen keren. Beide het restaurant individueel beoordeeld met als eindcijfer een 9.1!

18. Agnes kramer

Tijdens de visserij dagen geluncht, was erg lekker. Personeel bleef ondanks de warmte en de drukte erg vriendelijk, zelfs nadat we 3 keer van plek wisselden. Ik vind het zeker een aanrader.

19. Marten 111 punten

Wij eten hier zeer regelmatig... ben best kritisch, maar vind dit toch echt een van de betere eetgelegenheden op Urk en op een uitzonderlijke locatie. De negatieve recensies begrijp ik niet helemaal..., maar misschien reageren er te weinig mensen die wel positief zijn. Dus bij deze team Achteruis !

20. Van Heemsteede

Goeie locatie, leuk uitzicht.
    Maar wat ons betreft geen aanrader. Het eten was saai, inspiratieloos,vettig.
    Het leek wel of er veel kant en klaar uit een pakje, bakje of potje je bord opgeschoven werd.
    we hadden er meer van verwacht voor die prijs.

21. Gister een tripje naar Urk, genieten van de bootjes en wellicht een beetje rondslenteren en hier en daar een terrasje pakken. Helaas leek het uitgestorven, niet aan gedacht dat ze op Urk zondagsrust waarschijnlijk zeer serieus nemen.

Gelukkig reden we over de kade en zagen '7 dagen open', ondanks het er verder niet echt open uit zag vanaf beneden, voldoende parkeer-plaatsen (waar de auto voor de verandering een keer in past) vrij, geparkeerd, kinders mee en de deur was inderdaad open. Het restaurant bleek op de bovenste etage en behalve een trap, was er gelukkig ook een lift (handig met een buggy).

Boven vonden we na een stukje hal een gezellig restaurant wat nagenoeg leeg was, een tafeltje voor 4 aan het raam met een prachtig uitzicht over het IJsselmeer en in de verte het windmolenpark langs de A6.

Lunch, 2x 12-uurtje en voor de kids een kindermenutje met wat friet, appelmoes en een frikandelletje. Omdat ze bijde niet echt veel eten hebben we gevraagd om één menu te splitten in 2en, en een extra frikandel. dat was hier gelukkig geen enkel probleem.

Heel prettig dat ze niet zo moeilijk doen.

Volgende keer op Urk, eten wij waarschijnlijk gewoon weer hier.

22. Afgelopen week hier gegeten, wat was dat een tegenvaller. Drankjes duurt een eeuwigheid en laat staan vriendelijke bediening was ver te zoeken. Gerechten erg vet en veel te ver doorgebakken. Prijs kwaliteit veel te duur.

Joop brunsum

23. À baarssen

Jammer druk en dat zag je terug in gerecht bediening deed z'n best maar duurde ook erg lang

4,3
  24. Fam. v. Leeuwen

Zaterdag 6-08-2016 na een leuke fiets tocht door Schokland en Urk leek het ons leuk om te eten op het dakterras. Plaats genomen aan een tafel die net vrij kwam; de bediening kwam."Jullie willen eten". Ruimde de tafel op en legde zo de placemats er weer op, zonder de kruimels van de vorige gasten weg te halen. We verhuisden naar een andere tafel. Een andere serveerster deed hetzelfde!! Eén serveerster was erg onbeleefd en chagrijnig. De ander begon net met dit werk! Drankjes bleven lang weg, drie maal om moeten vragen. Toetje bleef lang weg twee maal om moeten vragen. De serveerster begreep niet dat bij een compleet menu zij de vraag had moeten stellen "wat willen jullie " dus zijn wij het zelf maar gaan vragen na een uur!! Positief was een mannelijke ober die zijn werk begreep en er wat leuks van maakte!!

25. René Pelzer

26. Regelmatig bij Achterhuis gegeten met gasten genietend van het fraaie uitzicht op deze bijzondere locatie.

Telkens wanneer ik een van mijn Italiaanse vrienden ontmoet herinnerd hij mij (zijn handen wijd spreidend) aan de heerlijke tong van het Achterhuis die blijkbaar een onuitwisbare indruk bij hem heeft achtergelaten.

Prima eten, fantastisch uitzicht en aangename sfeer.
    Vooral zo doorgaan.

27. Ria.wamper

Zondagavond heerlijk gegeten. Professioneel en uitermate vriendelijke bediening.

28. G. olde Hanhof

30 augustus 2013 hebben wij ( 9 dames) Geweldig gegeten.
    Het was perfect. Allemaal verschillende gerechten en alles warm en gelijktijdig gereserveerd. Erg knap.
    Wij hebben heerlijk op het terras gezeten en genoten van het mooie uitzicht.
    De dames die ons bedienden waren klasse. Ook kregen we nog een amuse vooraf. In een woord super. Echt een aanrader.

29. Heerlijk gegeten, fantastisch uitzicht over het IJsselmeer,
    Vriendelijke bediening, ervaar het zelf een keer, ik zeg tot de volgende keer

30. Rob & Yvet

Heerlijk gegeten en gezeten!
    Hier gegeten vanwege jubileum van onze relatie. Lekker gegeten en service was super toen het ter sprake kwam met de bediening kregen we zelfs bij het dessert een bordje met een 1 (1jarige jubileum) en vuurwerk. Heel leuk dat ze daar op inspringen. Ik raad iedereen aan om het zelf hier te gaan eten!

31. Eten is er altijd erg goed. Het is ruim voldoende en we kunnen altijd bij bestellen bij de bediening. De sfeer is erg goed en natuurlijk fantastisch uitzicht.

32. We hebben afgelopen zaterdag gegeten in Het Achterhuis in Urk. De bediening op zich was niets mis mee. Het eten daarentegen was slecht. De soep uit Dusseldorff was lauw. De minestronesoep veel te zout. Zelf heb ik kabeljauw gegeten die erg flauw was. Na een uur wachten werd het eten werd opgediend en er lagen 2 kleine stukjes kabeljauw op van ongeveer 1 cm dik. Er werd direct gemeld "U krijgt zo nog wat erbij hoor" sorry maar serveer dan direct alles goed. Onze gasten hadden tong die veel te hard was aangenbraden en er een verbrande smaak aan zat. Prijs kwaliteit verhouding is gewoon slecht. Ik lees ook dat er mensen zijn die het super hebben ervaren en lekker hebben gegeten maar wij niet. Sorry maar voor ons was dit niet voor herhaling vastbaar.

3,2
  33. j menting

Erg lekker gegeten goed op smaak en ruim voldoende,
    leuke bediening en goede sfeer.
    Kortom een heerlijk uitje.

34. Gisteren (koninginnedag) in het Achterhuis gegeten. Erg lekker en wat een mooie locatie! Jammergenoeg was het te koud voor het terras, maar ook binnen een geweldig uitzicht over Urk. Het voorgerecht met de verschillende vissoorten en de ossehaaspuntjes was subliem. Ook het hoofdgerecht (biefstuk) was erg lekker. Kortom, dit was voor herhaling vatbaar! Hartelijke groet van de Fam. Hendriks

35. Wij hebben hier onze bruiloft gehouden. In een woord perfect!

Tussen de middag met onze familie een heerlijk 3 gangen buffet waarvan alles tot in de puntjes was geregeld.

Na de kerkdienst een broodbuffet voor onze gasten, de extra onverwachte personen gaven geen enkele stress voor keuken en bediening.. Klasse.

Na de receptie werd de zaal snel en keurig klaargemaakt voor ons avondfeest. Voor ca. 80 gasten werden de hele avond door verschillende gerechtjes geserveerd, heerlijk.

Eten, bediening, sfeer alles vonden wij perfect geregeld. Wie zijn bruiloft goed wil regelen kan zeker het Achterhuis benaderen! Locatie is perfect.

Henk-Jan / Pieter, Nico, keuken en bediening nogmaals bedankt!

Sjoerd en Mathilde

11-11-11

36. We hadden een heerlijk buffet dat steeds werd aangevuld, er was voor ieder wat wils. We zaten in het restaurant wat op zich al heel gezellig is. Het eten was heerlijk en de bediening top. Het is voor herhaling vatbaar.

37. Vandaag na een heerlijk dagje IJsselmeer kwamen we uit bij 't Achterhuis in Urk. Het was redelijk druk, maar wel erg gezellig met het zonnetje erbij. Bij Urk past vis, dus bestelden we alledrie een visschotel. Het eten was heerlijk, de vis smaakte fantastisch en het was meer dan genoeg. Ondanks dat het druk was, was het eten er snel. Drankjes werden ook vlot gebracht. Dit is een van de eerste keren dat we uit eten zijn geweest en er totaal niets misging. Mijn complimenten! We komen graag weer.

38. Half 6 gereserveerd, 8 uur eindelijk eten. Wij moesten verschrikkelijk lang wachten op ons eten, toen wij hier iets van zeiden ging de serveerster in discussie met ons. Erg slecht en totaal niet klantgericht. De medewerkster vond het logisch omdat het 'druk' was (gewoon lege plekken dus onzin) en dat iedereen zat te wachten, wat nog erger is eigenlijk. Echt heel slecht behandeld.
    Het eten viel erg tegen, gewoonweg heel slecht. De vis (zoals mensen hier al hebben beschreven) is echt heel slecht, totaal geen smaak en heel flauw. Lijkt wel of het uit een supermarkt komt. Het eten is absoluut niet vers!
    Hele onaardige bediening en absurd duur voor de kwaliteit die dit restaurant biedt. Er werd geen eens gevraagd of het had gesmaakt?! Wat ook erg ranzig en vooral onhygiënisch was, was dat er bloed op de vloer lag, druppels bloed van een hond!
    Al met al, onvriendelijke en slechte bediening, geen vers eten en zeer matige kwaliteit, veel te duur, wij moesten héél lang wachten op het eten en erg onhygiënisch! Nooit meer gaan wij hierna toe!! (wel mooie locatie).

1,3
  39. harmke en jan

We aten hier met nog een stel vrienden en namen het startersmenu Een grote snitsel met garnituur en er werd gevraagd of er genoeg was. Toen we om nog een schaaltje gebakken aardappels vroegen werd dat gelijk gebracht met nog een beetje witlof ham kaas.
    Een tomatensoep met verse tomaten en genoeg balletjes.
    En als toetje een heerlijk coupe ijs met slagroom.

Alhoewel het er druk was, ook vanwege een besloten feestje in de zaal naast het restaurantgedeelte waar wij zaten, hadden we er geen last van.

Maar verder prima bediening en vriendelijk. Mooi uitzicht op het IJsselmeer en heerlijk gegeten dus, voor weinig geld.

Dus wij gaan hier zeker als Urkers nog een keertje eten!!

40. Wij zijn afgelopen zaterdagavond heerlijk wezen eten bij jullie. We hadden een dinerbon die we wilden besteden en we vonden het top dat, al was deze bon een jaar geldig, wij toch nog wat later konden komen. Maar ook dat de waarde die over was van de bon, dat je die terug kon krijgen in geld of weer een bon.

Wat betreft eten hebben we heerlijk genoten. Prachtige plek bij het raam. We hebben een leuke avond gehad met lekker eten! Voor herhaling vatbaar.

41. Joris de Vries

De smaak van de visgerechten was uitstekend. Alleen was er aanvankelijk voor 8 personen 1 schaaltje groente hetgeen na een opmerking onzerzijds werd aangevuld met een 2e schaal. Overigens was het afgelopen zondag druk door het kruiend ijs voor de medewerkers en daardoor kwam men misschien ook niet vragen of er genoeg was. En ja het schaaltje rabarber was mini, maar die opmerking is al meer geuit in reviews. Het dessert was uitstekend hoewel men voor 3 personen de koffie was vergeten. Na een opmerking onzerzijds werd ook dit geregeld.
    Overigens bij een vorig bezoek 1,5 jaar geleden vonden we eten/drinken en service zeker een punt beter.

42. Ik kom hier regelmatig, zowel prive als zakelijk. Kan niet anders dan een positieve mening geven over Het Achterhuis. Personeel doet er alles aan om het naar je zin te maken, eten is goed, hoeveelheid meestal te veel dan te weinig, maar prima bereid. Prijs/kwaliteitverhouding is in ieder geval top !
    Lokatie is 'triple-A' , prachtig uitzicht over het IJsselmeer.
    Ze zien mij in ieder geval vaak terug !

43. Het was er goed vertoeven. Mooi uitzicht over de Urker haven. De mosterd soep smaakt heel lekker uit de keileem soepbowl. Genoten hebben we van de live muziek. Heel gezellig met z'n allen zitten te zingen. Personeel was vriendelijk en hulpvaardig. We hebben een beste plaats bij het raam gekregen van de chef. Eten was wel goed hoor, vooral de patat. Als we weer op Urk zijn gaan we weer daar eten met zijn allen. De chef gaf ons nog een hand toen we weggingen. Ja hoor, het zijn beste lui.

44. Gaan hier regelmatig eten. Bediening vriendelijk, goed en snel. Qua gerechten, prijsverhouding is goed en ruime keuze uit gerechten van de kaart. Kan hier goed vis én vlees eten, nog nooit geen klachten gehad. Maar het prachtigste is nog het uitzicht over het IJsselmeer en de zonsondergang daarin. Leuk om met z'n 2en uiteten te gaan, maar ook met een groepje. Laatst was er op zaterdagavond livemuziek (jazzband), helemaal goed, wat een sfeer!
    Tot snel maar weer dus!

45. Beste meneer Dirck,

wij vinden uw recensie heel oneerlijk. Onze medewerkers hebben er alles aan gedaan om het goed te maken. De vis, die inderdaad droog was, mocht direct vervangen worden door een ander gerecht. Excuses is aangeboden, u kon een drankje van het huis krijgen, een nieuw hoofdgerecht, een gratis dessert, koffie of thee, wij hebben u alles aangeboden en daarover schrijft u niets! Na uw contact met de directeur is u zelfs een compleet verzorgd gratis diner aangeboden! En dan schrijft u toch zo'n recensie... Dat is toch niet eerlijk?

46. Naar Urk gereden (ruim één uur) voor een gezellige avond om familie te trakteren op een etentje. Mooie locatie, prachtige avond. Maar wat was het eten een teleurstelling. Drie van de vier bestelden jonge zeetong. Volgens menukaart gebakken in boter. Op het bord was geen spoortje van enige boter bekennen. Wat de buitenkant al deed vermoeden bevestigde de tong toen we begonnen met eten: de vis was haast niet te fileren zo droog! Verse tong? Tong die in het najaar nog kuit bevat is niet vers! Het garnituur? Sperzieboontjes en parijse worteltjes, rabarber en een soort gekruide rijst (nasi?). Naderhand telefonisch contact gezocht: excuus, dit was een slechte partij vis, meer niet. Waarom niet direct gereclameerd? Dan zou de avond, waarvan de sfeer onderling prima was bedorven zijn. Kortom: een tong op het bord die Urk onwaardig is! Deze locatie is alleen goed voor een pilsje of een kop koffie op het terras!

3,1
  47. Afgelopen zaterdag gegeten in het Achterhuis.

De bediening had ondanks de drukte genoeg aandacht en tijd voor hun gasten. Het eten was goed, de sfeer gezellig en het uitzicht is geweldig!

48. Bart Kooistra

Helaas deze keer erg slecht gegeten. Vorig jaar zomer ook geweest en toen prima. Moet niet kunnen. Met z'n vieren vis besteld. Smaakte nergens na. Frietjes en groente was nauwelijks toereikend voor een persoon, laat staan voor vier. Wel bijbesteld maar kwam pas toen allen al klaar waren. Een echte teleurstelling!

49. Familie Bos

We zijn geweest met de hele familie omdat opa en oma 45 jaar getrouwd waren. Het was heel gezellig en heerlijk a la carte gegeten.

De bediening was heel erg vriendelijk en ook leuk met de kinderen. Ze waren overal op voorbereid. Toen we met drie extra personen kwamen dat was geen enkel probleem.

Hier komen we zeker terug.

50. Het is elke keer weer erg leuk om te eten bij het Achterhuis! Wat als eerste altijd opvalt is de leuke en goede bediening en de goede sfeer.

Mijn ervaringen zijn dat het eten helemaal top is! De vis is geweldig goed klaar gemaakt en alles er om heen smaakt keer op keer ook goed!

51. Prijs kwaliteitsverhouding is goed. De borden zijn goed gevuld.

Goede wijn geserveerd bij het eten.

Mooi uitzicht op het water! De bediening is erg vriendelijk. Komen regelmatig langs om te vragen of alles naar wens is.

52. Leuke locatie, maar binnen viel het ons wat tegen. We werden neergezet in een soort danszaal waar alleen in het rond langs de wanden tafeltjes stonden. Het eten was lekker maar te duur vergeleken met wat je op je bord krijgt.

53. Met vier volwassenen dit restaurant bezocht, we bestelden allen een vismenu á 23.90. Het menu bestond uit 3 visjes: En scholletje, een jonge tong (slibtongetje) en een stukje kabeljauw. De groente bestond uit wat slappe boontjes (denk uit de diepvries) daarnaast kregen we een vingerhoedje vol met rabarber, een stronkje lof, waarbij je een vergrootglas moest houden om het te zien. Een klein schaaltje frieten, die men kennelijk voor de vijfde keer had opgewarmd, maakte dit feestmaal compleet. Zelden heb ik slechter gegeten dan hier.

3,3
  54. Heerlijk eten, ook al ben ik niet zo'n visliefhebber.

Prachtig uitzicht op het IJsselmeer en als het helder is kun je ook nog Enkhuizen zien en natuurlijk de Ketelbrug.

Bediening is super! Ze zorgen goed voor hun gasten.

55. Zoals gelezen uit vorige recensie is dus blijkbaar niets veranderd. Geheel mee eens, jammer niets mee gedaan dus.

Soep (bosui met zalm) was veel te zout, zaten oude bruine stukjes bosui in. Zalm behoor je niet te ruiken maar deze rook. Presentatie was creatieloos, niet erg hoor maar als je meer dan EUR6.- moet betalen, wel. Urks visplateau met 3 vissoorten was eigenlijk alleen de kabeljauw redelijk, de andere veel te droog, idd niet wat je van Urk mag verwachten. Tot slot wil ik zeker niet de bediening te kort doen want deze mensen waren top! Ik hoop dat dit gelezen wordt door management zodat er misschien iets veranderd zodat prijs/kwaliteit wel voldoende wordt.

3,4
  56. Bea van Kobus van Bregt

Op een zonnige avond genoten van het prachtige uitzicht over het IJsselmeer en de haven. De serveerster was heel aardig en bekwaam. Helaas was de vis (roodbaars en tong) die wij kregen niet gaar, slap en bleek. Na een opmerking hierover werd de vis overgebakken maar kwam merkwaardig genodig in bijna dezelfde staat terug. De groete zag er wel leuk uit en smaakte ook goed. Heel erg jammer van de vis: beslist niet wat je op Urk mag verwachten.

3,4