Op dit adres zit nu: Noah

U kan de auto dicht bij grand café de Bommel zetten en verder hebben we nog een groot parkeerplaats op 4 minuten loopafstand.

• OV

Met de bus is het makkelijk bereikbaar. Als u met de trein bent is het op 10 minuten loopafstand.

• Suikervrij

1598820629 48
1615198087 50
1672519192 55

1. Saskia Bouma

Heerlijk gegeten en gezellig gezeten samen met mijn zusje. We zagen de aanbieding buiten op het bord. Kipschnitzel en aardappeltjes voor 15,50 euro.

Vriendelijke bediening.

2. Eten was minimaal. Je krijgt weinig groenten, patat en vlees waar ook weinig smaak aan zit. Sla voor één persoon moet je samen delen.
    Kom hier niet weer terug.

3. Bediening slecht, niet verstaanbaar.
    Kregen voorgerecht carpaccio ipv salade.
    Slechte steak.
    Zaten er als enigste en duurde ook nog erg lang.
    Bar slecht! Nooit weer.

4. Wie immer super und der Service ist der hammer

5. Remco vd Heuvel

Helaas dat er voor deze onderneming een ster gegeven moet worden, deze zijn ze niet waard.
    Bediening rond uit slecht, keuken qua timing nog veel minder, voorgerecht en hoofdgerecht komen tegelijkertijd. Tot ons ongeloof werden er ook nog eens totaal andere gerechten gereserveerd dan dat wij hebben besteld. De goede recensies die hier op te vinden zijn, zijn absoluut niet op zijn plaats. Loop voor je eigen bestwil een restaurantje verder!!

6. M. Scholten

Had liever geen sterren gegeven. Geen woorden voor de man in de bediening. Service was ver te zoeken. Vieze glazen, rosé kwam niet, voor en hoofdgerecht tegelijk, carpaccio salade maar de carpaccio was ver te zoeken, champignonsoep besteld maar bleek groentesoep te zijn met een heel zoutvat er in. Bar en bar slecht!

7. Wij waren hier 12/8/21. Bestelden 2 broodplankjes met smeersels. Prima te doen. Daarna kwam onze bestelling: 2 x biefstukpuntjes, matig uitgevoerd. Veel te veel doorbakken stukjes biefstuk. Mijn vrouw had een carpacio salades. Dit was een afknapper en de medium steak was wel weer goed. Tot slot ons nagerecht. 4x Brusselse wafels met aardbeien en slagroom. Sjonge, jonge, dit was een regelrechte afknapper. De wafels waren gortdroog, 3 hele aardbeien en een klein dotje slagroom. Voor die prijs was het ver onder de maat. Het enige positieve was dat we het gezellig hadden. Voor de prijs en de geboden kwaliteit, is dit geen echte aanbeveling. Helaas.

2,9
  8. Eten was niet vers, lang warm gehouden(?) en de bediening was onvriendelijk. Onbegrijpelijk met de mooie ligging en zo kort na de lock down.

2,3
  9. Terras zag er gezellig uit en lag in de schaduw. Bij binnenkomst duurde het even, voordat we gezien werden en we een tafel toegewezen kregen. Het opnemen van het eerste drankje duurde erg lang. De meeste restaurants nemen de eerste bestelling al gelijk bij binnenkomst op.
    Was een warme zomerdag, dit werd ook als excuus gebruikt voor het enorm lange wachten op de bediening, het drinken en het eten. Oogcontact maken met de bediening was een bijna onmogelijke opgave. Het eten was ronduit slecht. Slappe en met vet volgezogen patat. Kibbeling was echt niet vers. Meestal checken we vooraf de reviews op internet. Niet gedaan, hadden we dat maar wel gedaan. Die zijn niet best en we snappen helemaal waarom. Bij terugkomst op de camping werd ons verteld, dat je daar vooral niet moet gaan eten. Hadden we dat maar eerder geweten!

10. Harmen Elshof
    Vertaal van English naar Nederlands

Bediening zeer onaardig, rare biefstuk was bijna schoenzool.

Uiterst onwelkom behandeld.

11. Gegeten bij de Bommel in Sneek. Waardeloos! 1 uur en 20 minuten gewacht op ons hoofdgerecht .. bediening erg traag. Toen we het hoofdgerecht kregen, was het eten ook nog eens koud! Het eten wat je krijgt is ook niet veel en de prijs daarentegen is duur. Nooit weer!

1,1
  12. Onvoorstel donderdag 30 juli de dame op terras tegen iedereen alles is gereserveerd komt niets te zitten super slechte bediening het zal je bedrijf maar zijn.
    Wat gaat het slecht in de horeca ze hebben er zin aan! sturen gewoon de mensen weg!

13. N. Hamer

We kwamen om een drankje op het terras te drinken, 5 pers. Eenmaal drinken besteld, zaten de 2 Texel Skuumkoppe er niet bij. 2 keer moeten vragen waar het bleef. Ondertussen 30 min verder. Vervolgens nog een ronde drankjes bestellen, maar nee dat kon niet bij dezelfde meid als die de glazen meenam. Ze riep ook niet iemand die wel drankjes kon opnemen. En dit ongeveer 3 keer. Echt waardeloos. En de recensies zijn achteraf gezien op Google ook al te best. En de manier waarop de eigenaar schrijft, bizar. Service waardeloos.

14. Joran van der Kamp

Bijzonder slechte service van de bediening. Neem je een biertje, moet je 30 minuten wachten en het 3 keer vragen. Nu zou je denken; een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. Niks bleek minder waar. Het volgende rondje moest er weer 2 keer gevraagd worden waar de bestelling bleef. Te belachelijk voor woorden.
    Tevens kunnen niet eens alle serveersters een simpele bestelling opnemen. Die serveersters verwijzen vervolgens geen collega die dat wel kan naar een tafel.
    Bijzonder slecht mijns inziens. Ik hoop dat de eigenaar hier wel inhoudelijk normaal op kan reageren i.p.v. zijn of haar arrogante toon in andere reacties op reviews.
    Don’t waste your money here.

15. K.hoogvliet

Op 4-07-2020 hier gegeten. Bediening was vriendelijk. Eten was slecht. Biefstuk puntjes waar je niet doorheen kon komen. Alle vier hebben we het niet op gegeten. Wel doorgegeven, maar werd niets aan gedaan. Wij komen er niet meer!

3,3
  16. Samen met vriendin wezen eten.
    Het eten was heerlijk en de bediening was top.

17. Alex Leon

Gezellige zaak goede bediening lekker geluncht.

18. Ik ben vanmiddag even met de kinderen (19,16 en 10) wezen lunchen bij De Bommel in Sneek..
    Via social deals een leuke actie gevonden, soep naar keuze en een broodje van de lunch kaart voor maar €6,50, das niet gek toch?
    We werden nog redelijk vriendelijk ontvangen door waarschijnlijk de eigenaar, en naar onze gereserveerde tafel gewezen.
    Wij zijn gaan zitten, en hebben meteen aandachtig onze mogelijkheden bestudeerd en waren er vrij vlot achter wat we wilden eten, we hadden best trek :)
    De beste man komt aan tafel en vraagt wat hij ons mag inschenken (niet inbegrepen), waarop mijn dochter vraagt wat de dagsoep is..., "Wat wilt u drinken was de vraag!" was de botte reactie van meneer?!
    Daarop leg ik uit dat het van belang is voor de keuze die ze zal maken, waarop hij antwoord "Ik dénk kippensoep" lekker duidelijk dus, en het was ook duidelijk dat we moesten wachten met bestellen van het eten tot ná de drankjes waren geserveerd...
    Warme chocomel met slagroom, verse munt thee, een lipton icetea en een appelsap, das geen wiskunde lijkt mij?
    We zaten samen met een echtpaar in het restaurant, en halverwege onze zit kwam er nog een echtpaar bij, dus druk was het zéker niet, maar toch ruim 10 min op onze drankjes gewacht, en in plaats van appelsap had het meisje wat de drankjes kwam brengen 7-up bij zich, maar die ruilde ze vrij vlot om, het meisje was wel heel vriendelijk, maar toen we vroegen of we ook gelijk het eten mochten bestellen, moesten we wachten op de beste man om onze bestellingen op te nemen?!

3x de Toscaanse tomatensoep, met knapperige balletjes, en 1 x de kippensoep.
    2x uitsmijter Bommel, een pannini met hete kip, en een broodje carpaccio.
    Ik wilde graag ipv een broodje carpaccio een carpaccio salade zonder brood, want ik eet geen brood, en er stond op de kaart de ze uiteraard rekening hielden met allergieën en dieet wensen, maar de beste man zijn reactie was "Ja daar kan ik niks aan doen" en vraagt vervolgens of ik bruin of wit brood wil??!
    Waarop ik antwoord, doet u maar waar u vanaf wilt, want ik eet het toch niet op!!

Het eten kwam vrij snel, ongeveer 10 min op gewacht, dus dat was fijn....., dachten we...
    Alles kwam in 1 gang, de soep werd geserveerd naast het broodje op 1 plank, waar op zich niks mis mee is, als alles goed wordt uitgevoerd...

De tomatensoep was lauw, maar tegen koud aan, en er waren geen knapperige balletjes te bekennen.
    De kippensoep daarentegen was wel heet, maar heel erg zout, en verder smaakloos, dus gewoon vies!
    De pannini was redelijk, maar de pittige kip was flauw, en niet pittig..
    Het broodje carpaccio, waar ik zelf het brood maar onder weg heb gehaald, was wel lekker, totdat ik plakjes augurk tegenkwam in de sla, toen was mijn smaak bedorven...
    Augurk bij carpaccio, t moet niet gekker worden!!
    En de uitmijters zagen eruit als "Roadkill", de uien die erin zaten waren nog bijna rauw, en spierwit, spek niet doorgebakken, geen garnituurtje erbij...

In mijn glas "verse" munt thee, waarvan de blaadjes die boven het glas uitstaken al zwart waren op het moment dat het werd gebracht, lag zand op de bodem...
    Toen ik dat opmerkte naar het meisje van de bediening, bood ze haar excuus aan, en bracht me een nieuw glas muntthee, maar ook daarin zat zand, dus die heb ik maar niet opgedronken..

De beste man kwam nog een x aan tafel om te vragen of alles naar wens was, maar voordat we daarop konden antwoorden, ging hij er al overheen met de vraag of we nog iets wilden drinken...
    Nee dank u..

De man deed erg norsig, en gaf ons het gevoel of we minder waren dan de gasten die wel "normaal" bestelden en betaalden, en dat vind ik een kwalijke zaak!
    Had meneer extra zijn best gedaan voor die €6,50 pp, dan was ik zeker met meer mensen terug gekomen om wel van de normale kaart te bestellen, in dit geval komen wij er nooit weer!

Jammer...

1,5
  19. Heerlijk gegeten de bediening is top een hele verbetering met 2 jaar geleden,
    Ga zo door wij komen terug.

20. Afgelopen week een hapje wezen eten, het regende en we zochten een plekje waar het gezellig is. Toen we binnen kwamen werden we vriendelijk begroet, de ruimte is heerlijk knus je kan boven en beneden zitten, Lekker loungen op de banken als je wilt, echt een beetje een huiskamersfeer. Ze hebben veel speciaal bier en het Sneker biertje viel ons goed in de smaak! We bestelden een hamburger en en een groot stuk vlees met een bot (Ik weet niet meer hoe het heet) alles zag er verzorgt uit en smaakte heerlijk. Ten slotte nog een heerlijke koffie Het meisje was echt een super gastvrouw, die ook gezellig praatjes maakte met de gasten i.p.v. alleen maar statisch drankjes verkopen. Top ervaring dus, bedankt! Wat een super leuke plek om te zitten! Het terras ziet er ook heel gezellig uit en de dame die ons hielp was super lief en behulpzaam. We hebben heerlijk gegeten en gedronken en het was zeker niet duur. Wij komen zeker terug.

21. Nadat we een broodje met gerookte zalm hadden besteld, kregen we een bord met wel heel veel sla en daaronder wat brood en er bovenop een paar plakjes zalm. Als we sla hadden gewild, dan hadden we wel een maaltijd salade besteld. Lekker goedkoop zo, veel sla gebruiken dan kun je er minder zalm bij doen.
    Het drinken werd pas gebracht toen we het eten al op hadden.

3,5
  22. Zalm menu bestelt. Van zeer slechte kwaliteit veel te droog gebakken. Veel te weinig bijlage. Eenpersoonmamdje friet voor twee personen. Bij navraag was het hun beleid… Zeer slecht eten!

1,2
  23. Bestelde een biefstukje. Niet medium gebakken maar rood! (Rare). Als saus koos ik pepersaus. De biefstuk die geserveerd werd was niet mooi bruin, leek wel gestoofd en de binnen kant had dezelfde kleur als de buiten kant. En over alle ingrediënten op het bord was een flauw smakende saus gegoten.

4,3
  24. Mooi plekje in de binnenstad en zit je buiten ook prima. Het eten was echt een aanfluiting. We hadden varkenshaas saté besteld. Het stond binnen 5 minuten op tafel + 1 mandje patat en 1 kommetje salade voor 2 personen De saté was ronduit slecht. Leek opgewarmd oud vlees. Voor ruim € 17,00 per persoon! Duidelijk een ondernemer die denkt zo snel geld te verdienen, benieuwd hoe lang dat daar nog blijft bestaan.
    Ook daar even naar toilet daaronder geweest. Nog nooit zoveel vliegen gezien in een toiletruimte. Bediening was overigens wel correct. Na afrekenen liepen we langs de buurman aan de overkant en zagen daar iemand ook varkenhaassate eten. Dat zag er top uit!

4,5
  25. Peter Goedhart

26. Saskia de Vries

27. sjoukje

28. D.R. De boer

Afgelopen weekend geluncht bij De Bommel. De bediening was zeer vriendelijk en attent.
    Het eten daarentegen was zeer slecht.. de snert was prima ( niet bijzonder ) maar de uitsmijter Bommel was niet te eten.. hij was verbrand en het leek wel alsof hij de dag ervoor was gebakken.
    De vloer in kon ook wel een bezempje en een dweil gebruiken, her en der lagen de pepernoten nog op de vloer...

Al met al zou ik deze tent niet aanraden..

2,5
  29. grietje

30. Hebben lekker gegeten op zaterdag 9 dec.en we werden goed geholpen door grietje ook de muziek was prima jammer dat het nog niet zo druk was.

31. Amanda Rozenveld

Heerlijke avond gehad.
    De gezelige uitstraling zorgde er voor dat we hier naar toe gingen en de glimlag van de serveerster die de deur voor ons open deed zorgde er voor dat ik me welkom voelde.

De kaart zag er aantrekkenlijk uit en we hadden snel gekozen. Biefstukpuntjes en de Bommelburger.

Netjes verzorgt en het smaakte heerlijk.
    Onderweg naar het toilet sprak ik nog even het meisje achter de bar. Zij had het duidenlijk naar haar zin en was ook erg vriendelijk.

Als nagerecht hadden we koffie en thee omdat we vol zaten.

De sfeer, vriendelijkheid en smaak zorgde er voor dat wij zeer tevreden waren. Bedankt we komen zeker terug.

32. Andrea van der Veer

Heerlijke avond gehad samen met mijn colegaas van het werk in de Bommel.
    Het eten was goed en de bediening super.

33. K.posthumus

Poos moeten wachten op 2 uitsmijters die eruit zagen als popcorn met brood. Niet te eten en dat hebben we dan ook niet gedaan. Ook de sla was niet goed. Ons niet gevraagd of het smaakte, het was zo wel te zien.
    Weer een klant minder.

5,3
  34. Vieze servetten. Wc dames niet fris. Zie foto hoe we de servetten kregen. Uitsmijter ham kwam op 2 droge sneeen brood zonder boter. Zelf om z&p en bestek moeten vragen. Eens maar niet meer. Uitsmijter bakken moet niet zo moeilijk zijn lijkt me. Na een prive bericht op de fb site niks meer gehoord. Hoor vanuit Sneek slechte verhalen over Bommel.

3,2
  35. Vanavond gegeten bij Bommel. Werden niet netjes ontvangen, bediening erg nors. Eten was lekker, maar de warme groentes op het bord een beetje weinig. Complimenten aan de kok, maar de bediening moet echt beter.

36. Erg lang wachten op eten van bedenkelijke proporties. Zelfs het beloofde drankje wordt niet gebracht... Overigens was de WC erg rommelig en niet schoon. Eens en nooit meer...

37. Met gezin avond uit eten.
    Vader, moeder en drie kinderen. 16, 14 en 11 jaar. Wat een teleurstelling!! Dit restaurant is niet aan te bevelen.
    We hadden ochtends al gereserveerd voor 19:00 uur met een plaats buiten in de schaduw. Bij aankomst was dit niet goed gegaan, maar we hadden geluk, na even op lounge plek gezeten te hebben kwam er een tafeltje vrij! Bediening is uitermate vriendelijk en vlot, maar keuken is gewoon slecht.
    Drinken komt snel en vlot door bestellingen worden snel opgenomen.
    Na 1 uur en 15 minuten gevraagd waar brood blijft. Sorry het gaat niet goed in keuken! Brood krijgen we wat later, wat niet in rekening gebracht zal worden. Wachten....
    Dochter2 heeft macaroni met kaas besteld, maar dat is niet goed gegaan en was de laatste portie, of ze wat anders wil.. dit maar veranderd in een schnitzel.
    Na bijna 2 uur komt, met excuses, er wat uit de keuken, voorgerecht tio, is vergeten, waarvoor excuses en zal van de rekening gehaald worden. De vervangende schnitzel is niet gaar.
    De spagetie Boulonese vergeten af te gieten en ontzettend flauw.

38. Dirk Jan

Laatst waren mij vrouw en ik een weekje in het hoge noorden aan het touren en kwamen in Sneek terecht. Het was prachtig weer en een goed bezocht terras. Ook in de stad zelf was het koopzondag met een aantal evenementen. In de middag op zoek naar een terras kwamen wij uit op dit mooie terras aan het water. Wat ik hier dus opmerkelijk vond was, dat onze bediening ondanks zijn gips gewoon aan het werk was. En niet zo als je zou verwachten, met een grimmig gezicht, maar met een glimlach naar iedereen.

Toen we onze dranken bij hem bestelden, werd keurig gevragd of wij er nog iets bij wilden. Wij zeiden van wel, maar we moesten nog even kijken. Geen probleem, hij zou zo weer langs komen. Door de drukte hadden wij de indruk dat het nog wel zou duuren, maar geen vijf minuten later stond de ober weer voor ons om de bestelling op te nemen. In de tussentijd kwam een jonge dame langs om ons onze drankjes te brengen. Heerlijke special biertjes en een wijntje voor mijn vrouw. Ook de lunch was lekker, een tosti met brie en chorizo (lekkere combinatie) en een uitsmijter bommel.
    Om het lange verhaal kort te maken, wij hebben heel erg genoten van de gastvriendelijkheid hier. Hier wordt met hart voor de zaak gewerkt, met gips en met een glimlach erbij.

Komen er zeker nog een keer! Bedankt nogmaals voor de goede zorg.

39. Jacco groeneweg

Zat hier een keer buiten het seizoen buiten op het terras, duurde ongeveer een half uur voordat ik uiteindelijk maar naar binnen gebeld heb om te vragen of we nog geholpen werden, vonden ze niet zo leuk. Eten was gemiddeld.

5,5
  40. Heerlijke lunch gehad, bij dit grandcafé midden in het centrum van Sneek.
    Personeel doet er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Eten en drinken stond snel op tafel en smaakten goed. Hadden een broodje zon gezond en broodje carpaccio.

Is zeker voor herhaling vatbaar.

41. Vandaag met een vriend iets wezen drinken bij De Bommel. Mijn maat een biertje a E3,- en ik een ijsthee a E2,20. Biertje niks op aan te merken maar dat mag als normaal worden beschouwd tegen die prijs. Mijn ijsthee kwam in een glas dat nog niet eens tot de helft gevuld was. Ik heb er maar niets van gezegd omdat ik weet dat de meiden in de bediening een vervelende baas hebben. Beetje sneu maar ach, we hebben gauw afgerekend en zijn elders lekker gaan zitten en het was er nog goedkoper en zonniger ook!

Ons advies; niet doen!

1,8
  42. Afgelopen vijrdag heerlijk gegeten bij dit bedrijf midden in de binnenstad van Sneek. Goede service van het personeel wat deze avond aan het werk was. Zelf had ik de Gentse waterzooi, dit is een soort maaltijd soep/stoof, lekkere vis soorten, goed gevuld, en de smaak, heerlijk. Mijn vrouw had een Geitenkaas salade deze was goed gevuld, zoet zure komkommertjes, en wat je niet vaak op een salade tegenkomt venkel, dit was een top combinatie.

Kort samengevat:
    Goede porties en voor een goede prijs. Service was super. Goede kwaliteit en service voor een grand cafe. Personeel wat hier 's avonds aan het werk was, heeft hart voor de zaak. En weet wat kwaliteit is.

43. Vandaag op het terras gezeten bij de Bommel rond lunchtijd. Het was mooi weer, dus we hadden zin in een drankje en wilden ook wat lunchen. Het was erg druk en het terras zat bijna vol. De eigenaar liep zelf op het terras en heeft onze bestelling opgenomen. Na een twintig minuten stond dan eindelijk het drankje op tafel. Ons eten moesten we ook lang op wachten, na een half uur konden we dan eindelijk wat eten.

Het eten was verder goed en het drinken ook, maar bij het afrekenen moesten we maar naar binnen lopen om te kunnen pinnen. Dit is op zich geen probleem, maar toen we binnen aankwamen zagen we dat het meisje achter de bar het ontzettend druk had. Ze wilde ons wel helpen, maar had gewoonweg geen tijd. Misschien een tip voor de werkgever, op drukke dagen meer personeel neerzetten.

Wij komen zelf uit Sneek, voor ons de laatste keer op dit terras.

44. Gisteren een geweldige ervaring gehad bij dit fraaie restaurant. De bediening was erg goed en we werden open ontvangen. We voelde ons zeer welkom. Het eten was goed bereid en mooi opgemaakt. Zeker ver boven de verwachting voor een crandcafe. de Kok is nog aan tafel geweest om te informeren als alles naar wens was. We stelden dat zeer op prijs dat de Kok ook even tijd nam voor de gasten. Het personeel hier staat er vol met passie en liefde hun vak uit te voeren. Dit is voor herhaling vatbaar en zeker een aanrader. Zeer bedankt.

45. Bauke Prins

Na een dagje schaatsen, heerlijk gegeten bij de Bommel in Sneek. Wij hadden soep vooraf, heerlijke toscaanse tomatensoep met spekjes en paprika, en mijn vriendin had courgettesoep. Als hoofdgerecht allebei heerlijk gemarineerde kipsate met lekker pittige sate saus. Bedienend personeel was aardig en service was goed. Zeker een aanrader in het mooie Sneek.

46. Leuke, gezellige ambiance. Vriendelijke bediening. De varkensoester met honing-rozemarijn saus en gepofte sjalotten besteld. De gepofte sjalotten ontbraken, bij navraag werd mij verteld dat die door de honing-rozemarijn saus zaten (???). De sla was erg grof en er was ontzettend veel azijn in/over gedaan. Op de kaart stond dat het geserveerd werd met verschillende warme groenten, dat bleek bij navraag alleen de drie verschillende wortels te zijn (een gele, een oranje en een paarse) die naar mijn idee ter garnering naast de varkensoester waren gelegd. De paarse wortel ontbrak helaas ook nog op mijn bord.

Verder was het er erg koud en lawaaierig, de wc was vies en het wc papier was op! Jammer, ik ga hier niet weer heen...

47. Amanda Hummel

Afgelopen vrijdag middag een high tea bij de Bommel gehad, lekkere hapjes, goede sandwiches en heerlijke thee.

48. thea folkertsma

Gezellig en heerlijk. Moeite waard.

49. Op aanraden van vrienden hier afgelopen zaterdag heerlijk gegeten. Mijn kipsate was overtreffelijk, goed gemarineerd, lekkere sate saus. Mijn man had een varkensoester met zoete rozemarijn saus. Een goede combinatie samen met de groentes die op het bord werden geserveerd. hadden paarse wortels, en gele wortels en stoofpeertjes.

Goede snelle service in een leuke omgeving.

50. karel smit

Heerlijk gegeten, verse ingredienten, heerlijke gerechten.

We hadden samen alleen hoofdgerechten besteld, rump steak, met champignons en ui, en een waterzooi voor me vrouw.

Een aanrader in Sneek

51. Andre Radenmakers

Donderdag geweldig lekker gegeten in een gezellige omgeving. Doet erg warm aan, prettig personeel, goede uitleg. Heb genoten van het runderstoofpotje. Heerlijk, absoluut een aanrader.

52. J depenbrock

Vandaag een high Thea gehad bij grand café de Bommel in Sneek. Dit was perfect; fijne bediening en net en vriendelijk personeel

53. Afgelopen zaterdagavond voor het eerst bij De Bommel gegeten terwijl we toch al een tijdje in Sneek wonen. We hadden nog een bon om een drie gangen menu gratis te kunnen eten en dat kon bij de Bommel. Eenmaal aangekomen geholpen door een aardige jongen die ons naar onze tafel begeleidde en wat te drinken vroeg, tot nu toe prima!

Mijn voorgerecht was lekker, het was de warme geitenkaas met notensalade, simpel en geen poespas, mijn vriend had mosterdsoep met droge worst (enorme stukken overigens, dat eet best onhandig) en hij vond het oké, maar gaf wel aan dat onze versgemaakte mosterdsoep thuis lekkerder was.

De hoofdgerechten kwamen, ik had de spareribs en vond deze goed van smaak en mals. Mijn vriend was niet zo tevreden over zijn biefstuk die meer doorbakken dan medium rare was. De algehele smaak was wat flauw.

Als dessert koos ik een messy bessy (soort mascarpone mengsel met amaretto en fruit) en mijn vriend een Brusselse wafel met slagroom. Zijn wafel was keihard en leek oud en taai. Mijn toetje was wederom prima, maar niet heel bijzonder.

Al met al een oké ervaring, maar we gaan hier niet weer heen. Mede doordat we thuis altijd uitgebreid en vers koken en als we dan uit eten willen we graag iets eten wat we niet snel zelf zo zouden kunnen maken.

54. Weer eens bij de Bommel in Sneek geweest. Het was heerlijk weer voor op de terras. Toen we er kwamen werden we door de ober (die ons de laatste keer ook al bediend heeft) vriendelijk in ontvangst genomen. We konden een plekje uitzoeken en binnen korte tijd stond er de ober klaar om de bestelling op te nemen. Het drinken stond snel op tafel en ook het bestelde eten was er snel. Het heeft heerlijk gesmaakt. Enige aanmerking is de muziek, mag van ons wel wat moderner worden. Voor de rest blijft het een leuke tent om een middag te zitten en te genieten. Echte aanrader, vooral als de ober aanwezig is die altijd met een glimlach over het terras loopt. Topper!

55. Met drie man wezen eten; de voorgerechten waren subliem. De hoofdgerechten ronduit slecht: de saté kurkdroog, de schnitzel droog en een dikke korst... Een dikke rekening, en helaas geen voldaan gevoel. Ons zie je hier niet snel terug.

3,6
  56. Echt prettige bediening (tafel 75 lunch 11-8). Snel, zeer correct en attent. Drankflesjes netjes met logo richting gast gedraaid. Eten niets bijzonders maar ook niet slecht, uitsmijter Bommel had van mij iets meer spek en champignons mogen hebben, cola light niet in flesje maar in glas geserveerd, heb ik altijd mijn twijfels over maar snap de keuze van het restaurant wel. Al met al dus prima in orde, mooi terras, goed onderhouden, tafels netjes schoon.

57. Roelof Heida

Bestelling laten opnemen voor lunch duurde erg lang, ook bij andere tafels. Het jonge (en waarschijnlijk onervaren ) personeel heeft geen overzicht, zelfs niet op een terras dat lang niet vol is. Vervolgens bijna een half uur gewacht op een simpele bestelling (kroketten brood en een uitsmijter). Bestek moest worden nagebracht evenals peper en zout. Op een vraag naar boter werd een kuipje gebracht waarvan de boter vloeibaar was. Volgens de serveerster kwam dat omdat alle boter in de keuken buiten de koeling staat. Toen we haar aanspraken op een aantal onzorgvuldigheden reageerde ze gepikeerd. De eigenaar hierop aangesproken, die aangaf dat we niet hoefden te betalen. Dat was de eerste klantgerichte actie, die echter teniet werd gedaan omdat hij aangaf geen gezeur te willen vanwege 3 nachten wenig slaap (Sneekweek). Geen voorbeeldfunctie dus voor het personeel.

58. Beste Lezer,

Op verzoek van Eet.nu (ik ben gevraagd mijn mening en de waarderingen duidelijker toe te lichten) deze aanpassing van mijn recensie.

De spontane en ongedwongen ontvangst door de wat oudere bediende zorgde er voor dat wij hier plaats namen. Dit deden wij in een soort nis met banken en kussens. Erg sfeervol net als de rest van het terras. De service van het opnemen van de dranken en het uitserveren hiervan verliep spoedig.

Hierna werd de menu kaart uitgeserveerd en bestelden wij het eten. Ik liep even naar het toilet, die overgens in een bank kluis zit, en kwam een oorkonde tegen van het beste terras. Bommel was uitgeroepen tot het beste terras van Friesland en ik geloof nr 15 van Nederland.

Het eten liet wel even op zich wachten, maar was volledig naar wens. We hadden spareribs, deze waren erg groot net als de verse mosselen. Geserveerd met friet en salade zeker een aanrader, waar voor uw geld. Er was ons verteld dat als men dit wenst, er extra friet en of salade bestelt kan worden. Dit was echter voldoende.

Al met al hebben wij hier nog lang en aangenaam vertoeft. De positieve beoordeling is ook namens mijn vrouw.

59. Zonde van ons geld. De dag was zo leuk maar eindigde in mineur. Koude saus, droog vlees, gedroogde sla, pasta scampi zonder scampi, rauwe friet en vieze glazen.

1,6
  60. Vanmiddag met 4 personen gegeten. Droevig. Personeel was niet onvriendelijk maar zag het duidelijk niet zitten door de drukte. Ruim 3 kwartier wachten op bestelling. Koude patat en hamburger, die na een opmerking daarover opnieuw gebakken terug kwam, maar toen zo hard was dat het niet meer te eten was. Zeker geen aanrader.

2,2
  61. Met vier personen wat gedronken, een glas ijsthee voor de helft gevuld. Lang wachten voordat de bestelling werd opgenomen. Vervolgens was het bestelde niet compleet. Zie dat de eigenaar of leiding bediening de oren wast over dingen die bij andere mensen met eten niet goed ging. Het was druk die dag en ik krijg het idee dat alles niet goed is geregeld. Jammer, dit komt de klandizie niet ten goede, immers de beste reclame is van mond tot mond reclame. Van ons zullen ze geen goede recensie krijgen.

2,1
  62. Warme Chocomelk altijd koud, sommige personeelsleden erg onbeschoft. Erg jammer.

3,1
  63. K Dorhout

Werkelijk tegenvallend vlees, van biefstuk tot saté gewoon lauw en stug. Saté hard, schnitzel ook. Patat en aardappeltjes wel ok. Geen dessert genomen, we hadden het wel gehad. Kregen wel voor de mensen die het wilden koffie aangeboden van het huis als tegemoetkoming. Ooit weer in Sneek nooit weer hier, jammer voor zo'n mooie locatie.

5,3
  64. M. van Dam

Bedienend personeel is wel aardig en handelt correct, echter qua eten is dit absoluut niet Grand Cafe waardig. Eten is zeer basic, smaakloos en de porties zijn veel te klein. Veel te duur qua prijs gezien de matige kwaliteit van het eten. Tip aan de keuken: ga een goede kookcursus volgen!

65. Mooi plekje in het hart van Sneek maar dat inspireert kennelijk niet tot klantvriendelijkheid. Bestelde drankjes komen niet en daarop aangesproken krijg je geen excuses maar een ruwe reactie in de trant of we zelf niet kunnen zien dat er te weinig personeel is. Nee dat kunnen we niet en het is ook niet ons probleem.

66. fam. de Bree

Gisteravond weer heerlijk gegeten dit keer met een kortings kaart van de Hema. Heerlijke ongedwongen sfeer. Smaakvolle gerechten.

67. Jacob Bergsma

Verrassend en heerlijk spareribs gerecht gegeten. Bord was mooi opgemaakt, de bediening behulpzaam en erg vriendelijk. Ook het gerecht van mijn partner was heerlijk (zalm met wasabinootjes).
    Een echte aanrader.

68. Gisteravond heerlijk gegeten bij de Bommel. De bedienig zeer vriendelijk ook al hadden wij alleen een Cadeaukaart. Ons werd goed uitgelegd, wat wij voor het kaartje konden krijgen. Rondom goed verzorgd, heerlijk gegeten en de versiering is ook een goede toevoeging aan de sfeer.

69. Arjan Ruisbroek

Super lekker gegeten bij Bommel in Sneek!
    De borden tot in de puntjes opgemaakt en het ene gerecht was nog lekkerder dan het andere, zeker voor herhaling vatbaar. Vlotte vriendelijke bediening en heerlijk nagezeten op het verwarmde terras. Top bedankt.
    Arjen Ruisbroek

70. John huisman

Vorig jaar hier gegeten toen was het eten prima en de bediening was toen vriendelijk en behulpzaam.

Van de week gegeten, koffie was erg vies, las later een artikel in de krant dat men de koffie ook "bagger" vond. Eten zeer matig biefstuk doorgegaard, trage bediening.

Laatste keer.

3,3
  71. Zondagochtend tijdens een motortripje het terras van De Bommel aangedaan. Goede koffie, vriendelijke bediening, comfortabel zitten. Geen gebruik gemaakt van eten, dus daarover kunnen we niet oordelen. Maar wel zwaar onder de indruk van de kluisdeur bij de toiletten. Zulk soort dingen maken sfeer!

72. Gezellig terras. Helaas, eten niet lekker. Twee broodjes besteld, waarbij in de 1 een haar zat en in de ander plastic. Excuses voor aangeboden, maar de keukenmedewerkers hadden geen idee hoe het plastic erin was gekomen. Serveersters moesten excuses maken en plastic komen ophalen. Was netter geweest als de keukenmedewerkers dit zelf hadden gedaan.
    Huisgemaakte honingmisterdsaus proefde naar mayonaise. Aardige bediening, erg jammer van de keuken.

4,3
  73. Voordat we naar de film gingen even gezellig een hapje eten bij Bommel. Het voorgerecht was prima, kon warmer maar ok. De tafeltjes stonden vrij dicht op elkaar waardoor we van onze 'buren' meekregen dat de zalm die ze hadden besteld rauw was. Na een half uur (!) kregen ze beide een nieuwe zalm. Aangezien 1 van ons hetzelfde gerecht had, waren we erg benieuwd. Na maar liefst een uur gewacht te hebben op het hoofdgerecht bleek ook deze zalm niet goed te zijn. Omdat we naar de film gingen, hebben we het andere hoofdgerecht maar gedeeld samen. Al met al voor ons eens maar nooit meer.

74. Vanavond in de Bommel gegeten met 6 personen. Eerst drankje op terras, maar we wilden binnen eten, dit bleek niet echt de bedoeling maar kon uiteindelijk wel. Boven stonden op alle tafeltjes bordjes met "gereserveerd" maar er kwam niemand verder eten.
    Drankjes kwamen redelijk snel, en de 3 bestelde voorgerechten ook. Daarna was het wachten, wachten, wachten, ook na vragen waar het eten bleef, moesten we het doen met de mededeling dat we de volgende in de rij waren.
    De maaltijdsalade met zalm en tonijn was zonder dressing. De medium pepersteak door en door gaar, het varkensmedaillon totaal uitgedroogd. De peultjes met draden en al op het bord, de saus bij de witvis uit een pakje, kortom: erg slecht.
    De eigenaar kwam vragen hoe het smaakte, maar deed niets met onze klacht, liep gewoon weg. Vaker hier gegeten, maar nu andere kok, dit was de laatste keer. Nog een tip, een beetje schoonmaken en spinnen ragen zou geen luxe zijn.

1,2
  75. Afgelopen vrijdag vroeg in de avond, perfect terrasweer, doen we even een drankje op het terras van de Bommel. Aan de grachtkant, oei.. risico, worden we wel gezien? Er staan drankjes bij onze buren, dus laten we het maar proberen. U raadt het al, we worden niet bediend. De bediening loopt wel naar de tafeltjes die wat verderop liggen, we proberen de aandacht te trekken, maar vergeefs. Er achteraan lopen gaat mij echter te ver, we verkassen een tafeltje verder naar het terras van Sing King Ling, niet onze voorkeur voor een drankje, maar binnen 3 minuten staat het gevraagde voor onze neus. Ik vind dit erg jammer want de Bommel heeft alles in zich om een hele goede horeca gelegenheid te kunnen zijn. De kwaliteit van de bediening is helaas zeer wisselend; van zeer gastvrij naar ronduit onverschillig. Heel jammer voor die medewerkers die wel hun stinkende best doen om het de gast naar de zin te maken. Die zijn er ook, en dan is het ook een prima plek om een 'terrasje te doen'. Maar te vaak staat de blik van de bediening op 'geen zin'.

76. Peanuts

Heel matig restaurant. Met twee personen daar gegeten; de schelvisfilet dreef in een onduidelijke (ook qua smaak) 'soep' en de pasta pesto smaakte in verste verte niet naar pesto. Dat sausje kwam echt wel uit een pakje! Geen aandacht in de keuken, laat staan liefde!

3,1
  77. Willy van der Meiden

Leuke, gezellige ambiance. Vriendelijke bediening. Het voorgerecht redelijk. Het hoofd- en nagerecht ronduit slecht; koude paella extra opgewarmd in de magnetron en dus uitgedroogd (gerecht bevat VIS en dat opwarmen?!). Sorbet is onsmakelijk met veel harde appel en onrijpe meloen (in juni !! is er zoveel lekker vers fruit).
    De toiletten zijn vies!

2,7
  78. Zeer klantonvriendelijk. Als je op het terras zit en niet snel genoeg een tweede drankje besteld, komt er iemand met de rekening en verzoekt je te betalen en weg te gaan... belachelijk.

79. Voor ons nooit meer de bommel. Er zijn gezelliger terrassen te vinden. Bediening was traag en totaal niet alert. Geen belangstelling voor ons. Een cappocino is geen dubbele espresso met een beetje water! Erg slecht. En dan een kok met smerige kleding?! Dat kan je niet maken. Er kon bij het personeel geen lachje vanaf. Wij lopen door de volgende keer.

3,6
  80. Yvonne Beumer

Vandaag heerlijk gegeten bij Bommel in Sneek, lekker eten en een perfecte bediening door ober Dennis die alle tijd heeft voor een praatje en graag extra service, geeft zoals een stadplattegrond en kop cafeïnevrije koffie. Vanwege de goede recencies hier naartoe gegaan, het cijfer van 8.1 is wat ons betreft overtroffen.

81. Ben er op zaterdag 21 september 2013 geweest met nog iemand erbij. Het was heerlijk. Personeel heel vriendelijk. Prijs niks op aan te merken. Eten en drinken uitstekend. Netjes van binnen. Niet echt toegankelijk voor rolstoelen. Ze kwamen steeds weer naar buiten met mensen die in de rolstoel zaten. Wrap met zalm uit de kunst.

klaziena & jan

82. Janny en Roel de Vries

Gisteravond op doorreis van Bergen naar Leek een stop gemaakt om te gaan eten in dit mooi gelegen restaurant.
    Vlotte en gezellige bediening, heerlijk gegeten met een verrassend "toetje".
    Kortom, een plek om nog eens terug te komen.

Janny en Roel de Vries

83. We hadden een Giftfor2-lunchbon gekregen en hier lekker gegeten.
    Er werd eerst precies uitgelegd wat we voor de bon konden eten en waar we uit konden kiezen.
    Het was er gezellig druk, maar niet te vol.

84. Met een bon van "Fiftfor2" hebben we gelunchd bij "De Bommel".
    Het was prima. Er werd keurig uitgelegd wat de waarde van de bon was en wat wij hiermee kunnen bestellen.
    Een heerlijke lunch, mooi verzorgd, dus voor herhaling vatbaar.

85. Vooral goed in lunches. 3 euro goedkoper per broodje dan in andere tenten. Goed broodje carpacio of tonijn. Lekkere soep. Als diner niet lekker zitten op lage houten stoelen of op banken. Te veel voorwerpen als interieur zoals een oude kar etc je hebt overal wel iets staan of hangen te rommelig. Weinig bediening.
    Gr. Sneeker

86. J Bulthuis

Via een bon van Groupon hier gegeten.
    De gerechten van de kaart zijn zo uit gezocht dat je niet aan de waarde van de bon komt. Je kan alleen uit het goedkoopste wat ze zelf samen stellen kiezen. Mocht je iets anders willen dan laten ze je bij betalen terwijl je nog niet eens aan de waarde van de bon toe bent. Hier worden vreemde zaken gespeeld om aan geld te komen. Eten was niet bijzonder lekker, zoute soep, 2 stukjes warme groente en een kleine schaal met salade voor 2. Voor ons niet weer, wij kennen wel betere eethuisjes. Dit was een afknapper.

87. Via Groupon hier terechtgekomen. Erg lekker gegeten voor een erg klein prijsje! Complimenten voor de keukenbrigade!

88. Na een rondje hebben gelopen door sneek.. Dit grand café gevonden.. Waar blijkt dat je heerlijk kunt eten. De coquilles waren heerlijk. Precies goed gebakken en in combinatie met de komkommer van de gazpacho een heerlijke combinatie. Als hoofd gerecht had ik de varkenshaas met port saus wat mij een aparte combinatie leek want de varkenshaas waren gegratineerd met kruidnagel kaas. Als na gerecht een heerlijk bakje koffie. De bediening was aardig en vriendelijk zoals het hoort. Alleen een beetje jammer dat het zo rustig was wat ik niet begrijp want je kan hier heerlijk eten.

89. Met groupon een ontzettend leuke avond gehad in dit gezellige restaurantje. Het eten was uitstekend, vooraf carpaccio, voor mij daarna een werkelijk heerlijke Boeuf Bourguignonne en mijn partner de zalm. Als dessert hadden wij het speculaasijs, erg lekker. De bediening van Dennis was buitengewoon, hij probeerde het echt ons naar de zin te maken. En dat is gelukt!
    Als we weer in de buurt zijn komen we graag terug.

90. Leuke gastvriendelijke avond gehad. Onze hond kreeg een dekentje om op de bank te liggen. We hebben lekker gegeten, alleen de sla had zijn beste tijd gehad. De chocolademousse was heerlijk!
    Voor de groupon prijs was het goed, maar voor de volle prijs is het dit toch niet waard. De communicatie met het personeel liep zeer stroef. Wij praten abn en twee keer iets gevraagd en twee keer iets anders gekregen... Toen maar opgegeven.

91. Aardige bediening, goede sfeer in een mooie omgeving.
    Het nieuwe menu op vooral de voorgerechten sprongen eruit.
    Kind vriendelijk de kok kwam persoonlijk over de ingrediënten vertellen toen ik vragen had over specivieke smaak van een gerecht.
    Al met al prima avond gezellig lekker gegeten, je voelt je welkom.
    Aanrader voor iedereen!

92. Kristel van der Landen

We komen hier al een tijdje en toegegeven, wat is deze zaak verbeterd. De laatste tijd ga ik er ook vaker naar toe. Goede, snelle bediening, gezellige sfeer en lekker eten wat ook nog eens niet te lang duurt.
    Gewoon goed en van alle tenten op de marktstraat zij jullie op weg om de beste te zijn. Ga zo door!!!

93. Hmmm... wat zal ik zeggen... leuke tent (leeg, dus weinig sfeer), prijzen zijn goed, maar te weinig (goed) personeel (lange wachttijden) en eten van de grote kaart viel tegen. (smaak was vlak, verwachtingspatroon van de kaart was ver te zoeken in de realiteit) Overall cijfer: 5

4,7
  94. Leuke sfeer, prima bediening en heerlijk eten op een mooie locatie!

95. Zeer vlotte en vriendelijke bediening.

Alleen 2.20 € voor een glas ice tea die maar half gevuld word, is heel jammer.