De Mallemok in Sloten

voldoende parkeergelegenheid aanwezig aan de rondweg van Sloten.

• OV

1420576038 78
1619040463 75
1685195272 77

1. Eric De Jong

Bbq special was niet chef waardig. Vlees was van tevoren bereid en a la minute opgewarmd. Spareribs kwamen niet los van het bot en kip was droog en pluizig. Dit laten weten aan de kok, echter ontstond discussie ipv begrip. Wel veel toelichting op bereidingswijze en feit dat de kok veel ervaring heeft en veel tijd in zijn producten stopt. Minder aandacht voor ons als gast. Wel compensatie aangeboden maar daar is het ons niet om te doen. Succes gewenst.

2. Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Schön gelegen, toll der von der Terrasse einzusehende Kinderspielplatz. Die Qualität des Essens ist angesichts der Preise unbefriedigend, die Pommes frites leider fast ungenießbar, weil hart durchgebacken - und das in Holland! Das Ambiente, besonders die ausgebaute Scheune, ist stimmig.
    Wir waren dort am 1.6. um 19.00, also unmittelbar nach Wiedereröffnung.

3. Guus Celso

Vandaag 13-10 hier gegeten.
    Vriendelijk personeel, prima keuken met veel streekproducten en voldoende portie’s. Heerlijk gegeten voor een eerlijke prijs, kortom:
    Ik zal dit restaurant aanbevelen bij familie en vrienden!

4. Lekker gegeten heerlijk uitbuiken. Goede service.

5. Met 3 volwassenen en 2 kinderen gegeten.
    Toen wij arriveerden lag er nog geld op tafel van de vorige klanten. Dit heeft er een kwartier gelegen.
    Herentoilet was smerig.
    Bedienend personeel liep in vieze shirts; een onsmakelijk gezicht.
    De bediening liet te wensen over. We hebben met lege glazen gewacht tot het eten gebracht werd. 3 'graasburgers' waarvan 1 niet gaar.
    De patat was baggervet.
    Er werd niet gevraagd of ons eten smaakte of dat alles naar wens was. De kinderen wilden nog een dessert maar er kwam geen bediening meer.

Dit gemeld hebbend ging de dame alleen maar in de verdediging.
    Uiteindelijk zelf maar naar binnen gelopen om af te rekenen. Als tegemoetkoming werd 1 drankje van de rekening afgetrokken. Torn was er geen wisselgeld waardoor ik uiteindelijk alsnog bijna de gehele rekening betaalde.
    We liepen weg door het straatje langs de achterzijde van het pand. Daar was het een grote rommel.
    Een fantastische locatie met een heerlijk terras. Maar een afrader wat betreft de kwaliteit en service!

3,9
  6. Na drie maal hier lekker gegeten te hebben, hadden we vandaag een misser. We zijn met een drankeje begonnen en het voorgerecht was goed. Echter had de bediening niks te doen en werd ons niet gevraagd of wij nig wat wilde drimken. Toen het hoofdgerecht kwam konden we pas weer drinken bestellen. Ik had een graasburger. Veel te groot klef broodje en halfvgare patat. De sate ajam was ook niet om naar huis te schrijven. Wederom niemand meer aan tafel gehad of het smaakte. Dat lijkt met wel normaal. We zijn zelf naar de bar gelopen om af te rekenen. €57,- voor vier drankje een voor- en twee hoofdgerechten. Ik twijfel of we hier volgend jaar wel terug gaan komen.

4,1
  7. Samen weer heerlijk genoten van allerlei heerlijke gerechten. Top team in de bediening en in de keuken! We komen zeker terug, een aanrader!

8. Heerlijke lunch gehad op het terras. We hadden niet verwacht dat we zoveel zouden krijgen en de friet bij de broodjes was echt ongelooflijk lekker. Wij komen zeker nog eens terug voor een diner!

9. Anya van Holten

Tijdens een weekje varen in Sloten terecht gekomen voor overnachting in de haven. Net daarbuiten ligt de Mallemok, met een prachtige tuin en binnen heel ouderwets gezellig! Wat hebben wij genoten van het eten én de geweldige bediening, dit vind je niet veel meer in Nederland, dit zijn mensen die weten hoe het hoort! Komen zeker per auto nog eens terug, en volgend jaar per boot!

10. Toppertje als ik het mag zeggen. Prachtige sfeer, maar vooral prima Amuse (van het huis), mooi voorgerecht en lekker hoofdgerecht. Uiteindelijk wel erg veel maar het smaakte prima. Prijs/kwaliteit uitstekend, wij komen hier zeker terug!

11. Vogtschmidt

Op vrijdag 17 juli liepen mijn vrouw en ik met onze kinderen door het mooie plaatsje Sloten. Al wandelend werd onze aandacht getrokken door een lekker ruikende rookerige lucht. Deze bleek te komen uit de rookoven of liever gezegd de "smoker" van De Malle Mok. Omdat de kinderen even in de naast gelegen kleine speeltuin wilden spelen namen mijn vrouw en ik plaats op het terras. Het was tenslotte heerlijk weer en het terras was ook nog eens gezellig druk. Zo raakten wij aan de praat met de Chef die bij zijn smoker kwam kijken en na een leuk en bovenal interessant gesprek over low and slow of High and Fast koken was onze interesse dusdanig getrokken dat een reservering voor die avond snel gemaakt was.
    Toen we die avond met de kinderen plaats hadden genomen in het sfeervolle restaurant bleek niet alleen de Chef Bjorn erg aardig maar ook de bediening wist de juiste toon te vinden en waren erg geduldig met onze kinderen. Bij het bestellen wilden wij voorafgaand aan de voorgerechten nog iets van een stokbroodje of iets dergelijks dus omdat we met ons zessen waren bedacht mijn vrouw dat we dan maar 2 stuks moesten bestellen. De reactie van het bedienend personeel was buitengewoon correct en de jonge dame gaf aan dat ook bij de voorgerechten hun eigen broodjes geserveerd werden en dat dan 2 maal stokbrood misschien wel erg veel zou zijn (dat noem ik nog eens mee denken).
    De voorgerechten werden geserveerd en naast een keurige kwaliteit en prima presentatie was het hoofgerecht zeker net zo goed. Mijn vrouw en ik kozen voor vlees en de kinderen voor vis en zelfs mosselen. Een gevarieerd maal dus. En stuk voor stuk was alles vers, van goede kwaliteit en smaakvol klaargemaakt.
    Uiteindelijk hebben we heerlijk gegeten en nog even nagepraat met de eigenaren Bjorn en Martrude over hun geweldige Brasserie en dat het al even geleden was voor ons dat we zo'n goed verzorgde avond hebben gehad.
    Kortom alle lof voor de Malle Mok en de 5 sterren meer dan waard. Deze brasserie raad ik iedereen volmondig aan. Bjorn, Martrude en medewerkers heel hartelijk bedankt voor de fijne avond. Familie Vogtschmidt

12. lardenoijelardenoije

Varend met een prachtig jacht van Yachts4U door Friesland belandden wij in Sloten en besloten te gaan dineren bij de mallemok: een tot restaurant omgetoverde boerenhoeve met een geweldige aankleding. Het is mogelijk boven te gaan zitten met uitzicht op de benedenverdieping van het restaurant en op de open keuken met echt houtskoolvuur.
    De geweldige medium rare gebakken ribeyes kwamen hierdoor heerlijk op tafel. Zeer nette dames die ons vlot bedienden en ook ongevraagd een karaf water brachten! Gisteren wilden we het nog een overdoen maar helaas was het restaurant gesloten vanwege een grote bruiloft met 78 personen.
    Als we weer in de buurt zijn gaan we zeker terug !

13. Kuin 11 punten

Vlotte vriendelijke bediening, een karaf met koud water kwam ongevraagd en snel op tafel. De wijn werd na het bestellen snel gebracht en het eten werd mooi op tijd geserveerd. Het smaakte voortreffelijk, de vis perfect op de huid gebakken, precies goed, het vlees is ook uitstekend.
    Een prima prijs/kwaliteit verhouding en het ziet er ook nog eens aantrekkelijk uit in die mooie sfeervolle historische boerderij.

14. Jelte 15 punten

Veel goede verhalen over dit restaurant gehoord, maar helaas het viel tegen. Biefstuk was koud, ribeye die raw medium was besteld arriveerde bijna done. De saus die bij de schnitzel was besteld arriveerde nimmer. De bediening leek er niet helemaal bij te zijn. Na voorgerecht zou het hoofdgerecht direct uitgeserveerd worden, we hebben 45 minuten zitten wachten. Het nagerecht hangop met parfait, bleek veel parfait met likje hangop te zijn. De serveerster arriveerde daarna nog eens met een leeg kopje waar cappuccino in had moeten zitten. De oud eigenaar reageerde uiteindelijk met het aanbod de rekening te reduceren, dit hebben we geaccepteerd. Helaas wat ons betreft geen aanrader.

15. In het drukke paasweekend ontzettend lekker gegeten in dit restaurant. Voor ons was dit de 2e keer hier en het wordt zeker herhaald. Ondanks de drukte met het mooie weer, heerlijk van de asperges (je proeft de zorg en motivatie van de kok!) kunnen genieten en de oprecht vriendelijke en gezellige bediening. Tot snel!

16. e.vandenberg

Heerlijk paasweekend in Sloten gehad met als hoogtepunt een heerlijk diner bij de Mallemok. Uitstekende bediening, gezellige sfeer en een prachtige ribeye van de grill. Echt een aanrader!

17. Sfeervol interieur en leuke bediening, maar helaas matig eten (koud en te weinig).

18. Klijnsma

1 maart 2014 met onze vriendenploeg, 8 pers, heerlijk gegeten. Gezellige sfeer en het eten was super lekker. Alleen jammer dat er geen rauwkost bij zat. Voor herhaling vatbaar, we komen zeker een keer terug. Tip: rauwkost salade bar.

19. Leuke brasserie waar simpel, puur en vers eten centraal staat. Heerlijk gegeten. Geen poespas maar wel eten dat met aandacht wordt bereid. Leuk dat met seizoensgroenten wordt gewerkt. Service is ook goed. Je kunt er ook prima met kinderen naartoe.

20. Klaas de vries

Wij hebben vorige week heerlijk gegeten in dit restaurant. De wijn was precies goed op temperatuur. Qua bediening helemaal top, we werden door een wat oudere meid geholpen en dat was perfect. Daar moeten ze bij andere restaurants een voorbeeld van nemen. De sfeer was ook uitstekend. Met z'n restaurant moet je niet eens naar de prijs kijken. Dit is echt een aanrader!

21. Wij hebben heerlijk gegeten bij de Mallemok waar wij zes jaar daarvoor een geweldig verzorgt trouwfeest hebben gegeven. Zowel de eigenaar als de eigenaresse herkenden ons na al die tijd en ontvingen ons gezinnetje met geweldige gastvrijheid.
    Heerlijk gegeten en genoten van de ontspannende atmosfeer. Ook bijzonder kindvriendelijk ingericht met een speelhoek en een speeltuin voor de deur!

22. Op het prachtige terras heerlijk mosselen gegeten, met een lekkere fles wijn ( goed gekoeld ). Een fantastische bediening met vlotte leuke meiden. Hier komen we graag weer.

23. Was de enige gast en ben gezellig bij de open haard gaan zitten. Eigenaar kookte en bediende, aardige man. Eten was wat je mag verwachten voor een prijs van €23,50 voor drie gangen: doorsnee, niet super, niet slecht. De Laaxerbot (vis) stak erboven uit.

24. van der hoek

Voor bij de ingang staat een bordje met: Kom gerust een kijkje binnen nemen! U weet niet wat u ziet! Nou dat was ook echt zo. Prachtige ambiance, heerlijk gegeten, en het was lekker genieten bij de openhaard. Ga zo door!

25. Wij hebben juist hele goede ervaringen met het eten met (kleine) kinderen in De Mallemok! Er is een behoorlijk uitgebreide speciale kinderkaart, er zijn voldoende kinderstoelen en er is een hele kast met speelgoed/knutselspullen aanwezig. En last but nog least is er een geweldige speeltuin naast het restaurant aanwezig en lopen er aan de andere kant 2 kleine pony's.

Maar ook de volwassenen hebben het er uitstekend naar hun zin en wij eten er altijd heerlijk! En bij mooi weer is het terras een absolute aanrader, met recht één van de mooiste terrassen van Friesland!

26. Na een fiets tocht en een aan gekondigd bord bij de weg, met ruime menu kaart langs gegaan.

Bij de bestelling bleek echter weinig van de kaart aanwezig...(niet eens een uitsmuiter-2 eieren en 2 plak brood!) dan maar 2 kroketten met brood, mijn man wat friet, want gebakken aardappelen waren er ook niet..., na ongeveer drie kwartier gewacht, eindelijk gekregen, bleek het ook nog koud en niet echt lekker!(afgerekend 28 euro!) inclusief 2x drinken....

Als je dit een restaurant mag noemen...

Ken ik ze wel beter.

Dit was een maal maar niet weer!

JG.

27. Buitengewoon niet klantvriendelijk. Geen kaart/eten voor kinderen. Er wordt zelfs een voorgerecht berekend terwijl er niks besteld is... Personeel was zeer kort af en keek je bijna weg.

De kaart was ook zeer beperkt.

28. H. Houtman

Een goed verzorgde avond gehad met onze buren.

Keuze was voldoende. Personeel was vriendelijk.

Tijd tussen de gerechten goed getimed. Er werd op tijd bijgevuld. Restaurant was sfeervol ingericht. Kortom.

Een aanrader.

29. Fantastisch gegeten. Echt een aanrader. Zeer goede service en heerlijk eten.

30. Overheerlijk, prima bediening, sfeervolle accommodatie, betaalbare prijs.
    We komen zeker nog eens terug,
    Groetjes,
    Dicky en arendje.

31. Heerlijke streek en biologische producten, een aanrader voor elke fijnproever.