Het restaurant Ernesto's is gesloten, Ernesto's poppodium is nog gewoon geopend

Op dit adres zit nu: Rosa's

Parkeerplaats Paardestraat, Tempelplein Sittard, Oda parking

1278195091 69
1535207364 76

1. FH

2. Maurice

Als je een concert hebt, zoals afgelopen donderdag The Slackers, dan tap ook hetgene dat je aan de muur hebt hangen en geen meuk!!! Kom op man, een blinde proeft nog dat dit geen Brand is... Dit is jaaaaaarenlang ons stamcafé geweest, vroeger, Ernest, toppertje!!! Maar dit was een schandaal! 3 euro vragen voor een glas gadverdamme....

2,8
  3. Het eten was oké, maar niet heel bijzonder. Burrito was een klein formaat. Het restaurant staat vermeld dat het de VVV dinercheque accepteert, maar dat doen ze niet. Als reden noemden ze dat de pinautomaat deze niet accepteert. Enige discussie hierover gehad met de serveerster. Ze wilde 'de schuld' bij ons leggen door ook nog te zeggen dat we het bij de reservering niet vermeld hadden(?). Uiteindelijk met tegenzin maar betaald.

4. Enigszins teleurgesteld. Het oude concept heeft plaatsgemaakt voor een nieuwe menukaart. Weinig keuze, weinig eten en vooral (veel) te duur voor wat je krijgt. Tel daar bij op dat Ernesto er zelf niet meer werkt. Echt een groot gemis. Ook de inrichting is niet meer typisch Mexicaans en ook de ouderwets gezellige muziek had plaatsgemaakt voor de top2000 lijst. Heel jammer. Het was ons favoriete restaurant in sittard maar nu helaas niet meer…

5. MH

6. Karin Masius

Lekker gegeten. Goede service. Prettige sfeer.

7. Lekker eten.
    Gezellig ongedwongen sfeer.

8. Yvonne Vierhout

Gezellig, vriendelijke en behulpzame bediening. Mocht iets leuker/drukker ingericht worden. Eten en drinken lekker, maar redelijk hoog aan de prijs voor wat je krijgt.

9. Voor de eerste keer Mexicaans.
    Leuke sfeer, vriendelijke bediening en vooral heerlijk eten.
    Mooi concept met kleinere porties dus je kunt vanalles proeven.
    Altijd weer.

10. Vroeger kwam ik hier graag, goed eten, goede sfeer, goede bediening…
    Gisteren echter een serveerster, wat een chagrijn. Er kon geen lachje af, als je wat vroeg kreeg je amper antwoord en liep ze meteen weg en ze nam de bestelling ook nog verkeerd op. Tevens een dik uur moeten wachten op ons eten terwijl anderen die later kwamen hun eten wel al kregen. Hebben het dessert uiteindelijk ergens anders gehaald waar ze wel normaal konden doen.

11. Nienke T.

Een gezellige zaak met goede sfeer. De bediening is goed. Het eten is erg lekker en het werkt ongeveer hetzelfde als bij een tapas restaurant.

Als het mogelijk is, zou ik zeker aanraden om ruimte over te laten voor het dessert.

12. Echt een sfeervolle plaats om te eten. De aankleding en het meubilair voelt heel Mexicaans.

Vegetarisch/veganistisch was geen probleem en werd goed rekening mee gehouden. De hoofdgerechten zijn helaas wat klein. Als je voldaan wilt zijn zul je echt meer moeten bestellen.

Ik had verwacht dat we met een grote groep veel verschillende tapas op tafel konden krijgen en dat iedereen dan kon kiezen en pakken. Uiteindelijk kreeg iedereen een aangewezen schaal met 3 gerechtjes. Het was heel lekker, maar ik miste de gezelligheid die je krijgt als je eten door moet geven of vragen of een gerecht bevalt zodat je het ook kunt nemen. Zo had ik me het in ieder geval voorgesteld.

De bediening en keuken zijn erg goed.

13. Hier onlangs gegeten met het Eet.nu bedrijfsfeest. We waren met een groep van 18 personen en hadden een lange tafel waar we met z'n allen aan konden zitten.

De verschillende hapjes die voor ons waren bereid, inclusief vegan en vegetarische varianten, waren lekker, maar door een inschattingsfout van mijn collega hadden we geen voorgerechten besteld en hierdoor was er aan het einde van de maaltijd nog wel plaats voor meer. Als je met een kleinere groep gaat kan je natuurlijk altijd een gerechtje extra bestellen, maar omdat wij met een grote groep waren en niet zo veel tijd hadden was dit helaas geen optie.

Het is supergezellig binnen en ik kom hier graag nog een keer.

14. Heerlijk gegeten met zijn 4. Bedankt Rob en Jopjanneke.

15. Jem

16. Fantastisch lekker zoals altijd. De sfeer was net een tikkeltje minder als anders. Erg donker en nogal frisjes 😉
    Vriendelijk personeel.

17. Heerlijk gegeten. Porties zijn klein maar daar zijn de prijzen ook naar. Bediening prima. Sfeer fantastisch.

18. Een paar jaar geleden kon je bij Ernesto's nog lekker eten. Tegenwoordig is het eten flauw, te vettig, overgekruid, kleine porties die op een bord gekwakt worden. Plastic borden nodigen ook niet uit. We hadden een mannelijke serveerder en een vrouwelijke. De jongen legde alles fijn uit en was vriendelijk. Het meisje liep met een lang gezicht rond en we kregen niet de indruk dat ze zin had om te werken. Wij komen hier niet meer terug.

19. Erg leuk en gezellig restaurant. De gerechten zijn relatief kleine porties, en niet duur, waardoor je vanalles kunt proberen. Erg smakelijk en vers. Bediening is snel, vriendelijk en attent. Nog Tequila gedronken met de eigenaar, en later op de avond terug geweest om naar een band te kijken. Super tof concept, een aanrader in Sittard!

20. Heel erg leuke zaak en heerlijk eten!

21. Vertaal van English naar Nederlands

Heerlijke keuze aan diverse gerechten. Kom er graag vaak terug.

22. Gisteren lekker gegeten bij Ernesto's. Een heerlijk kleurrijke Mexicaans restaurant. Ze werken met kleine gerechtjes waardoor je in principe altijd precies genoeg hebt zo niet kan je nog wat kleins bijbestellen.
    Ik had een burrito, adobo de res (langzaam gegaard rundvlees)en zoette aardappel frietjes.
    De burrito was niet helemaal mijn smaak maar daar in tegen was de Adobo de res buiten gewoon lekker even eens als de zoette frietjes. Uiteindelijk heb ik nog een maiskolf bijbesteld waar een bijpassend sausje naast lag van limoen en kaas.Mijn tafelgenoten hadden de Ernesto's Fajita's genomen wat er ook erg goed uitzag. Ze kregen een heet pannetje op tafel met kip en garnalen en daar bij kregen ze allemaal verschillende bakjes met sausjes en groentjes en torrtilla's zodat ze hun zelf konden beslissen hoe ze de tortilla's gingen vullen, en alle bakjes konden voor niets worden bijgevuld.

En toen de toetjes daar ga ik niet te veel over zeggen alleen dat ze goddelijk zijn!!!

De bediening was vriendelijk en attent en er heerst een gemoedelijke sfeer.
    Kom zeker nog eens terug.

23. Gisteren gegeten bij Ernesto's Cantina met vriendinnen. Toen wij binnenkwamen kwam niemand naar ons toe om ons verder te helpen, dus zijn we zelf naar de barman gelopen. Aan tafel duurde het 20 minuten voordat we de kaart kregen. Serveerder die de kaart aan ons heeft uitgelegd was vriendelijk. De rest had een lang gezicht. Sfeer in het restaurant was leuk maar ook sfeer tussen bediening was niet optimaal. Het lijkt allemaal heel goedkoop totdat je erachter komt hoe klein de porties werkelijk zijn. We hebben anderhalf uur op ons eten gewacht, geen zout bij de frieten, spareribs waren veel te zoet, ik proefde het gehakt van mijn burrito niet door de overheersende kaneelsmaak en saus, zelfde geldt voor de met kip gevulde enserada. Kleine salade was gewoon de rucola sla die je als versiering op je bord kreeg maar dan in een bakje gestopt. Bediening kwam niet vragen of alles in orde was. Ik had mijn 31 euro beter bij een andere mexicaan kunnen spenderen.

24. Normaal gesproken zijn wij alleen in de avond/nachtelijke uurtjes te vinden in Ernesto's, maar afgelopen weekend toch maar eens een hapje gaan eten. Sfeer zoals we gewend zijn erg gezellig! Ook het personeel was erg vriendelijk en attent. De kleine porties vonden we erg prettig. Op die manier hebben we veel verschillende dingen kunnen proeven. Hier gaan we zeker vaker heen!

25. Na vele positieve geluiden over dit restaurant zijn wij hier gaan dineren. Helaas heeft men het concept veranderd in een soort Mexicaans tapasmenu. De porties zijn kleiner dan je zou verwachten voor de prijs en het wordt allemaal zeer onaantrekkelijk en onsmakelijk gepresenteerd. De passie in dit restaurant is duidelijk gedoofd. De gerechten smaken oke/acceptabel, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De toiletten zijn smerig en nodig aan een opknapbeurt toe. Totaal indruk restaurant: schraal... Wij zijn na afloop bij een ander restaurant op de Markt gaan eten, omdat wij nog honger hadden. Daar werd ons verteld dat wij zeker niet de eersten zijn die deze ervaring hebben gehad bij Ernesto's.

26. Math Daemen

27. Lekker gegeten in een zeer leuk gedecoreerd restaurant. Bediening was gastvrij. Porties zijn iets aan de kleine kant maar smaakt prima!

28. Wanneer je in Sittard bent zeker een aanrader. Gastvrij ontvangst en bediening tijdens het eten. In ons geval een uitleg en proeverij van tequila. Je kunt bijbestellen en de gerechten zijn hartstikke goed! Gewoon Gaan!!

29. Kim Steyns

Gezellig knus restaurant. Lekker eten voor een goede prijs. Zeker een aanrader

30. Heerlijk gegeten, ruime keus uit allerlei Mexicaans lekkers. Omdat de kaart bestaat uit kleine gerechtjes bestaat, is er genoeg keus voor een leuke prijs!

31. Debby Dieteren

32. Rob 2563 punten

In dit chaotisch gezellig Mexicaans eetcafe aan de markt in Sittard is het altijd druk en heerst er een fijne no nonsense sfeer. Het concept is leuk, voorgerechtjes zijn er voor 2,70 euro, hoofdgerechtjes voor 5 euro en bijgerechten voor 2,50. Drie voorgerechten, twee hoofdgerechten en twee bijgerechten voorzien in een volledige maaltijd. Alle gerechten zijn lekker, nergens speciaal, maar gewoon simpel en lekker. Niets meer en niets minder. Je zit hier lekker ongedwongen en de service is daarbij vriendelijk en attent. Zeker ook geschikt met een groep vrienden te komen, gezellige avond gegarandeerd.

33. Eten is niet Mexicaans waardig, kan zo kant en klaar supermarkt spul zijn. De tent zelf is wel leuk om een avond te drinken met een groepje. Maar voor Mexicaans eten met kwaliteit kun je beter 10 minuten door rijden naar roermond, daar wordt alles vers gemaakt en dat proef je.

3,5

35. Wij hebben al menig jaar een hoge pet op van het eten bij Ernesto's maar gisteren was het minder. Alles was te bruin op het zwarte af gebakken van voorgerecht en friet. Hier iets over gezegd en het werd doorgegeven was het antwoord. Maar we weten dat het eten goed en lekker is bij hun dus we blijven zeker terug gaan.

6,5
  36. Susan Goertz

Gisteren met mijn vriendin uit eten bij Ernesto's en zeer aangenaam verrast door de goede hulp bij mijn koemelkeiwit intolerantie! Veel hulp bij het uitzoeken wat er waar inzit. En uiteindelijk een super lekkere maaltijd voorgeschoteld gekregen. Alle lof!

37. Gezellig ontvangst. Het verjaardags drie gangen menu was geweldig om van te mogen genieten. De bediening is super vriendelijk en heel attent. Een hele gevarieerde menukaart met heerlijk goed gekruide gerechten. Met een hele goede prijs kwaliteit.

38. Met 4pers. lekker gegeten, leuke menukaart met allemaal kleine hoofdgerechten waardoor je dus meer Mexicaanse gerechten kunt uitproberen. Ook de toetjes zijn lekker. Feestelijk ingericht. Het is alsof je eventjes op vakantie bent in Mexico. Vlotte bediening en goede uitleg van hoe er gegeten dient te worden. Goede prijs kwaliteit verhouding. Na afloop zijn wij gebleven omdat er bandjes zouden optreden. Alles bij elkaar een zeer geslaagde avond. Wij gaan hier zeker nog vaker eten.

39. joep van der zee

Afgelopen week ben ik met 2 vrienden hier wezen eten. Wij vonden het leuk ingericht en een fijne informele sfeer hebben. Bij binnenkomst een drankje aan de kleurrijke bar gedaan. We kregen de optie om alvast te neuzen in de kaart, dus dat hebben we maar gedaan. We konden aan de bar eten, maar hebben toch maar een tafeltje gekozen.
    Wij waren nog niet bij een mexicaan geweest dus hebben ons laten adviseren. We hebben wat vlees en vis op mexicaanse wijze met friet besteld. De pittige garnalen en gestoofd vlees waren erg lekker. Lekkere mexicaanse biertjes. desperado en dosxx. Als afsluiter geen dessert maar een tequila gehad. Daarbij goed geadviseerd door de gastheer. De rekening voor het eten viel. Wel genoeg gedronken door de gezelligheid.

40. Bij binnnenkomst van Ernesto's al een penetrante chloor lucht ! Eten veel te duur omdat dit gewoon supermarkt producten zijn, spareribs smaakten naar niks! Biefstuk kapot gebakken, salades niet te eten ! Wel 20 euro van de prijs afgekregen, maar schijnbaar was ik niet de eerste aan de reactie van de ober te zien! Een echte afrader.

41. Ik ben hier al 100 keer geweest, Ernesto's is 1 van mijn favoriete restaurants! Het eten is altijd goed en de bediening erg vriendelijk. De gepofte aardappels zijn heerlijk, vraag het sausje apart (dan krijg je meer en t eet makkelijker). De maïskolf is ook echt een aanrader. Evenals de Ernestada's, mmm!! De prijs is ook prima. Als ik dan iets moet zeggen, bestel geen spareribs, die zijn niet lekker.

42. Gister gaan eten bij Ernesto's. Wat een gezellige sfeer. Vriendelijk ontvangst door de ober en naar ons tafeltje gewezen. Menukaart was niet helemaal duidelijk maar bediening legt de kaart graag nog eens uit als iets niet duidelijk is. Wachttijden waren prima. Leuk concept, al die kleine gerechtjes. Je kan van alles wat proeven. Mijn vriendin was jarig en kreeg bij het toetje een ijsfonteintje. Erg leuk want hier was niet eens om gevraagd! Hier gaan we zeker nog eens terug! Bedankt!!

43. Verkoolde spareribs, echt niet te vreten. Fajitas waar het vocht uit loopt, vies, onsmakelijk, ongelofelijk slecht. Margaritas zijn niet te drinken, smaken erg chemisch. Het eten, de bediening, het is allemaal even slecht. Zwaar teleurgesteld. Een zaak waar ik nooit meer terug kom.

44. Désirée

Lekker gegeten, hoewel de hoofdgerechtjes iets warmer hadden gemogen. Leuk idee trouwens met al die kleine gerechtjes.
    Al met al erg gezellig en lekker!

45. Sylvia Coerse

We hebben heerlijk gegeten voor een mooie prijs

46. Jammer van de verbrande spareribs, je moet ze even zoeken op de foto, als je de taco's ziet, ligt ernaast een spies op een bedje van sla en daarnaast zwarte spareribs. Normaal is het wel altijd lekker eten hier.

47. We kregen zwart verbrande spareribs die we terug hebben gestuurd maar de tweede portie was al even zwart en smaakten voor geen meter.
    We hebben het niet opgegeten. Dde drankjes werden weliswaar van de rekening afgetrokken maar dat maakte voor ons het avondje uit eten niet echt goed.
    Vroeger kon je hier geweldig lekker eten en kwamen we hier vaak en graag maar voorlopig zien jullie ons hier niet meer.

1,4
  48. Prijs kwaliteit verhouding is wat ik er van verwacht. De sfeer die het daarbij is klopt niet te druk/hectisch zoals het hoort bij een restaurant met dit genre. En het eten & drinken zeker naar prijs kwaliteit top.

49. Jos 338 punten

Als je de zaak binnenkomt is dit wel een feestje voor je ogen. Vrolijk aangekleed, ongedwongen sfeer. Ook wel een grote zaak. Dus je kunt er makkelijk 'verloren' zitten. We waren er op een doordeweekse dag. Personeel was vriendelijk, maar wat onbeholpen. Het eten vonden we matig. De menukaart is heel uitgebreid. We zagen bij een andere tafel dat zij tortilla's hadden, die ze vulden met verschillende ingrediënten. Leek ons ook wat, maar konden we niet vinden op de kaart. Bleek er vanaf te zijn gehaald, maar we kregen een suggestie gedaan van een prijs waarvoor we deze konden bestellen. Leek ons op dat moment redelijk. We kregen een paar verschillende soorten vlees geserveerd en veel groenten. Op zichzelf niet onsmakelijk, maar het ontsteeg allemaal niet het niveau wat je thuis ook bereikt als je in de supermarkt zelf wat groenten met mexicaanse ingredienten koopt. Voordeel is wel dat je onbeperkt tortilla's, groenten en saus mag bijstellen. Maar het vlees is weinig en vooral op smaak gemaakt met kruiden, waardoor je er zelf weinig meer van proeft.
    Om er te zitten is echt wel leuk. Maar voor het eten ga ik er niet meer naar toe. Daar is het te duur voor.

50. Chris Peeters

51. Vincent Olislagers

52. Wauw, we hebben heerlijk gegeten, in een heerlijk ontspannen sfeer!
    Personeel is heel attent en vriendelijk!
    Bedankt, tot gauw!!

53. Begin april geweest, mijn vriendin en ik hadden honger en wilde snel een hapje eten. We kregen een tafeltje vooraan bij de ingang, niet echt ontspannen zitten met langslopende gasten. Na enige tijd wachten kwam de serveerster zeggen dat het langer zou duren, hierop bestelde we nog maar een voorgerecht. Nadat we dit ophadden kwam direct ons eten, mijn vriendin had een enchilada en ikzelf spareribs. De enchilada was muf en smaakloos (volgens mij kant-en klaar uit de vriezer opgewarmd) en mijn spareribs waren droog en zwartgeblakerd. De sla was slap en zat samen met de overige groente in plastic bakjes.
    Voor het eten zien ze me hier niet meer terug. Voor de ambiance en de bands is het verder een prima zaak, maar het restaurant kunnen ze beter sluiten.

54. Martine

Ik kom hier al jaren met enige regelmaat eten en het is altijd heerlijk en supergezellig.

55. D&E 185 punten

Ondanks de gemengde beoordelingen toch besloten te gaan eten bij Ernesto's, helaas werd dit een grote teleurstelling. De spareribs waren zwart en vrij smaakloos. Het gehakt voor in de taco was droog en smaakloos (terwijl het pittig gekruid gehakt zou zijn), door het gehakt zaten erwten en stukjes wortel, door de mexicaanse rijst zaten eveneens erwten en stukjes wortel. Het enige mexicaanse was de taco schelp zelf. Het restaurant zelf is op het eerste gezicht kleurrijk en gezellig. Echter ontzettend slecht/goedkoop afgewerkt (tape om dingen mee op te hangen). De bediening is onervaren maar wel vriendelijk. Wij komen hier zeker niet terug voor te eten en vragen ons af hoe mensen hier een 9 als beoordeling voor kunnen geven...

4,3
  56. We hadden nog nooit Mexicaans gegeten en wilden het toch maar eens proberen in dit restaurant. Het is ons totaal niet tegengevallen.
    Bij binnenkomst werden we meteen opgemerkt en naar een tafeltje begeleid. De kaart werd ons meteen gebracht en gevraagd wat we te drinken wilden. Er werd ons uitleg gegeven over de Mexicaanse biersoorten en probeerden een Dos xx en een Bohemia.
    Heerlijk kleine voorgerechten gegeten. ( wat een goed idee, zo heb je de mogelijkheid om meer te proeven ).
    Wachtend op het hoofdgerecht heb ik de uitstraling en het personeel van dit restaurant bekeken. Leuke kleuren en vanalle Mexicaanse schilderijen overal. Dit geeft een gezellige sfeer. Het personeel is jong, maar worden goed begeleid door het meisje achter de bar. Vanuit haar positie heeft ze precies door wat in het restaurant gebeurd.
    Ons hoofdgerecht werd al snel geserveerd. Een enchilada met kip en een garnalenspies. Het smaakte erg lekker. Het bord was goed gevuld en zaten ook erg vol. Toch wilden we nog wat van de toetjes proberen en omdat deze ook in tapasvorm waren, hebben we dit ook kunnen doen. In 1 woord, heerlijk.
    Wij komen hier zeker terug!

57. Restaurant Ernesto's op de Markt in Sittard heeft sinds mijn vorige bezoek een verbouwing c.q. uitbreiding achter de rug en de kaart aangepast. De mexicaans-achtige keuken/tequilabar is meer een (tapas)restaurant geworden volgens een concept dat in deze tijden van crisis door meerdere restaurateurs wordt gevolgd: een vaste prijs voor kleine voor- hoofd- en nagerechtjes (miniatuurversies van klassieke mexicaanse gerechten), met elkaar te combineren als tapasachtige schotels.

De (ervaren) bedrijfsleider achter de bar heeft een centraal overzicht over het restaurant en stuurt het personeel goed aan. Het personeel is jong en casual, en schat hun gasten correct in qua benadering/professionaliteit. Het personeel ziet er verzorgd uit.

Aan de inrichting van het restaurant is gewerkt: het restaurant ziet er hip/mexicaans uit. De stoelen zitten niet echt comfortabel, en het restaurant oogt open en ruimtelijk. Het is gezellig en sfeervol, heeft ook iets rock 'n roll-achtigs en alternatiefs door de kleurkeuze. Er is ook vaak live-muziek waar ruimte voor gemaakt is door een podium achterin het restaurant.

Het eten is niet heel bijzonder maar wel voldoende. Als borrelhapjes (bij de tequila?) voldoen de gerechtjes prima. Het lijken gerechtjes die weinig inspanning van de kok vereisen, en ofwel van te voren voorbereid zijn, of snel klaar zijn. De spil van de keuken lijkt de friteuse te zijn. De prijs is in vergeleken met het aangebodene niet te hoog, maar geadviseerd wordt om voldoende hapjes te bestellen wanneer deze dienen te fungeren als hoofdmaaltijd

58. Woensdag avond geweest, maar moet helaas zeggen dat het eten echt niet meer hetzelfde is als voor de verbouwing.
    De Spareribs waren zwart, droog en vrij smaakloos en het overige eten was ook laf en niet bijzonder.
    Het lijkt nog steeds een gezellige tent, maar de focus op het avondleven (bar) doet afbreuk op het eten.
    Bediening is zorgzaam en vriendelijk, voor een biertje te drinken 's avonds met wat te snacken gezellig en goed.
    Hopelijk gaan ze dit weer verbeteren, het eten was voorheen echt super..

5,5
  59. Zaterdag jl. hier geweest, schitterend weer. Terras op.
    Hapje eten.. dagschotel genomen.. matig...
    Prijs-kwaliteit verhouding echt niet in balans.
    Geen aanrader.

60. Petra de Vries

Samen met een oude vriendin eindelijk gaan eten bij Ernesto's. Wat een goede tip. Leuke ambiance, uiterst vriendelijke en professionele bediening en heerlijk eten zonder veel poespas. De vriendelijke ober raadde ons de dagspecialiteiten aan en het was inderdaad echt de moeite waard. Heerlijk! Daarna nog een ruime selectie toetjes besteld, die eveneens goddelijk waren. Vooral hun versie van de cheesecake! Ga zeker nog eens terug wanneer ik weer een bezoekje breng aan Sittard!

61. Gezellige, warme sfeer, leuke bar maar eten slecht, smakeloos en het enige mexicaans bleek de corona. Rijst was op, soep moest om 20 uur nog worden ontdooid, vlees taai, groenten doorgekookt, slappe frites, uur wachten na het plaatsen vd bestelling, ook weer een uur tussen hoofd-en nagerecht. Geen aanrader, wij gaan hier niet meer eten. Prijzen zijn laag, maar voor de kwaliteit die wordt voorgezet nog veel te hoog.

2,2
  62. 24-09-2011 hier gegeten met mijn twee zusjes. We hebben alledrie de nachos als voorgerecht genomen. Mijn zusjes wilden de saus graag apart en dit was geen probleem. Als hoofdgerecht hadden wij alledrie het combinatiegerecht, dat bestond uit een enchilada, een taco en een sparerib. Dit was een zeer ruime portie en we hadden er allemaal moeite mee om dit op te krijgen. Het was echter heerlijk! De zoete witte huiswijn die mijn zusje bestelde was niet lekker en wat aan de droge kant. Na het hoofdgerecht hadden we besloten een aantal tapastoetjes te bestellen. We kozen voor het chocoladetaartje, chocolademousse, churro, ijs en de truffels. Deze waren stuk voor stuk verrukkelijk! De bediening was prima: er werd meerdere keren gevraagd of alles naar wens was en uitleg over verschillende gerechten was duidelijk. Een minpuntje: Na ons hoofdgerecht werd ons niet meer gevraagd of wij wat te drinken wilden en moesten we zelf de kaart vragen voor het dessert. Op prijs/kwaliteit verhouding is niets aan te merken.

63. Is niet meer zoals voor de verbouwing, eten was toen veel beter en de porties waren veel groter. Nu vier uien ringen voor 2.70, vind ik toch veel.

5,3
  64. Erg gezellige bar.

De lekkerste maïsborrelnootjes staan op elke tafel en er is veel gedaan aan de gemoedelijke sfeer. Het statiegeldsysteem op bierflesjes is goed gevonden want zo staan er niet overal waar je kijkt van die lege glazen flesjes.

Tot slot zorgen de nodige pilsjes en de lekkere muziek voor een avond waar je de volgende (brakke) ochtend en de rest van de week met een glimlach naar terug kan kijken!

65. Erg leuke bar voor een avondje uit en luisteren naar een band! Maar niet om te eten. Te duur voor een doorsnee Mexican hap. Onhygienisch ook: vieze glazen en dressing uit vuile corona flesjes. Salade uit een plastic bakje.!

66. Ben hier samen met een vriendin gaan eten.

Zij was vegetarisch en als vegetarier heb je hier genoeg keuze.

Het eten was heerlijk, ik kom zeker terug.

Ik heb nog nooit zulk vriendelijk personeel meegemaakt.

67. Het enige restaurant waar je tig tequilasoorten kunt bestellen!

Goede bediening & Gezellige sfeer.

Eten is goed, alhoewel ik merk dat veel gerechten ingevroren in de oven worden gezet...de smaak lijdt daar ietsjes door. Menukaart is daarentegen zeer gevarieerd en goed.

Al in al een prima gelegenheid om een gezellige avond te hebben. Alleen die verrekte kater de dag erna.....AIAIAIAI!

68. Carlijn Hendrikx

Ik zette mijn voet over de drempel en was meteen verkocht.

Mijn blik gleed over de gezellige frutsels en dingetjes aan de kleurrijke muren.

Mijn neus vulde zich met een lekkere Mexicaanse geur en mijn oren vingen een prettig sfeermuziekje op.

Het drankje dat ik besteld had aan de vriendelijke barman stond in no time voor mijn neus.

Ik zette me relaxt op de barkruk. Nu zou ik het makkelijk uithouden tot het rockende avondprogramma zou beginnen.

69. Dit is DE eetgelegenheid van Sittard en omstreken, tenminste als je houdt van gezellig tafelen, lekker eten, correcte en gastvrije bediening. Of je nu grote of kleine trek hebt, hier is het goed toeven!

We zullen ons weer gauw aanmelden.

70. Vegetarisch zit je daar goed.

Mijn vriendin wil daar x op x terug.

Ik ben zelf van het vlees en pittig, ook daarvan veel variatie. Eenvoud maar kleurrijk. Door de vele bakjes ben je echt samen aan het eten. Goede bediening, neemt tijd voor je...

Zeer relaxed vertoeven..

71. Zeer goede bediening en erg klantvriendelijke mensen!

Altijd een relaxte sfeer om in te eten en om uit te gaan. Het is een leuk ingerichte bar met eetgelegenheid in Mexicaanse stijl. Alles is heel knus en warm.

Het eten is bijzonder goed en is niet te duur voor studenten. Ik raad de burrito's en de fajitas aan! Deze vind ik persoonlijk het lekkerst! Ook salades en voorgerechten zijn erg goed geprijsd en goede kwaliteit.

72. Gezellig, lekker, heerlijk vlees! Ongecompliceerd. Kortom: alle ingredienten voor goed en lekker uit eten in Mexicaanse sferen.

Een aanrader. Smaakt naar meer: wat mij betreft zouden er wat meer verse groenten bij mogen.

73. Wij hebben heerlijk gegeten bij Ernesto's. Na 2 maal eerder aan de deur gestaan te hebben is het de 3de keer wel gelukt. (we moeten wel eerlijk vertellen wij hadden geen reservering gedaan, en dan kun je pech hebben dat alles vol zit)

Vooral het nagerecht, de tapas waren heerlijk.

De volgende keer als wij willen gaan doen wij eerst reserveren.

Groetjes Harrie en Lilian.

74. Het is aparte eet- en drink gelegenheid en wij gaan er altijd al graag naar toe. Dat is intussen heeeel wat jaaartjes. Vroeger kwam je er ook voor een gezellig pilsje, maar door de verbouwing is het knusse er een beetje van af. De kwaliteit van het eten is nog steeds goed en de kaart niet echt veranderd (fijn, want daar komen we voor!). Wij vinden het personeel alert en oke. Ook dat Ernesto zelf in de zaak werkt is positief. Een eigenaar met hart voor de zaak. Dus wij blijven komen en als er ook nog gezellige bands spelen zijn wij van de partij.

75. Ik kom regelmatig bij Ernesto's maar helaas nog te weinig. Het personeel is er altijd zeer vriendelijk en behulpzaam. Ook echt geweldig hoe ze het nieuwe pand erbij hebben betrokken en in het geheel alles hebben opgeknapt en vernieuwd. De kleuren en alle spulletjes ademen gewoon Mexico uit en je waant je dan ook voor even in het land zelf. Ben er laatst geweest (14-08) en ik had een aantal vragen over wat drankjes en de muziek die er zou komen. Ik werd, ondanks dat het erg druk was, erg goed geholpen en te woord gestaan door het personeel. Heb ook ontzettend met ze kunnen lachen. Echt mn complimenten hiervoor! En het eten was zoals vanouds HEERLIJK!..

Groetjes Bibiche en tot weer ziens..(heel graag zelfs)

76. We zijn hier al 5x geweest en zijn altijd heel tevreden. In het restaurant hangt een gezellige sfeer en het personeel is erg vriendelijk.

Het eten is er verrukkelijk, zo krijg je het bijna nergens! Vooral de pepertjes gevuld met kaas en een krokant laagje, is mijn favoriet. Je moet er natuurlijk wel van houden.

Ga zo door!

77. Voor het eten hoef je hier niet meer te zijn. Onhygienisch (ook wc), ondeskundig personeel en slechte kwaliteit eten. Daarnaast is de kaart al jaren hetzelfde en mist creativiteit.

Bovenstaande staat in contrast met het feit dat Ernesto's een leuke place to be is als je houdt van een avondje voetjes van de vloer. Dan is het lekker alternatief clubben met Corona in de hand. Programmering van muziek/acts is apart, divers en voor elk wat wils. Van live-dj met Metal-muziek tot Ska-huisband The Slackers. Het kan allemaal bij Ernest.

Beoordeling zal dan ook alleen gaan over het eetrestaurant.

3,1
  78. Mirjam en Markus Nijmeijer

Beste Marieke, Paula, Ernest en anderen.

Het goeie humeur begint eigenlijk al bij het reserveren aan de telefoon. "Hee, gezellig!" is het standaard antwoord van Paula als ik zeg dat we graag komen eten. Vanaf dat moment wanen we ons op vakantie. De laatste tijd zijn we steeds benieuwd hoe we er nu weer bijzitten: de verbouwing is op geen enkele manier een belemmering geweest om uit eten te gaan. En het wordt mooier en mooier!

Knap vinden wij het, hoe jullie toch al zo'n 20 jaar die specifieke sfeer die we alleen maar bij jullie vinden vast weten te houden en toch regelmatig dingen vernieuwen. Gelukkig verandert er aan de kaart niet al te veel, en wij zouden zeggen: houwen zo...

Groetjes een tot binnenkort! Markus en Mirjam.

79. Ellen 26 punten

Ben hier een paar jaar geleden ook al 'ns geweest, kon me herinneren dat het er leuk uitzag en dat ik lekker had gegeten. En nu weer, lekker sfeertje, heerlijke fajita's gegeten en heerlijke dessertjes (brownie en dadeltaarje in 'mini'-portie, heerlijk!) en niet vergeten de bediening, super-service, we zijn in de watten gelegd, wat een attente meiden!

80. john 9 punten

We waren er op advies van onze kleindochter van 9! Die er met haar ouders eerder was geweest. Een aparte ervaring; heerlijk eten, enorm kindvriendelijk; prijs/kwaliteit ok. De soundcheck van de band die 's avonds zou optreden maakte praten soms onmogelijk, maar het is een gezellige tent waar we vaak naar terugkomen, met of zonder kleinkind!

81. Een gezellige avond met lekker eten, leuke spontane bediening en een goede service. Oplettend personeel en zelfs een lekker drankje van de zaak! Bedankt, we hebben genoten.

82. We komen hier regelmatig. Leuk uniek tentje in Sittard. Echt Mexicaans. Lekker eten en zeer betaalbaar. Naar mijn mening erg vriendelijk en oplettend personeel.

Verbouwing belooft veel goeds. Vind het trouwens wel apart dat ze gewoon open blijven tijdens de verbouwing, het heeft wel iets en past goed bij "de alles moet kunnen" mentaliteit :)

83. Ilona van den Broeck

Al jaren niet meer bij Ernesto's geweest vanwege de te vaak tegenvallende keukenprestaties. Na de verbouwing toch maar weer eens een poging gewaagd. Conclusie: Zonde! Het is er niet beter op geworden. Plastic slabakjes met een inhoud, die je niemand gunt, de dressing in een vervuilde Coronafles. De tournedos was een entrecote waar het vetrandje aan ontbrak (schande!) en de enchillada was koud! De bediening was wel vriendelijk, maar ook ondeskundig. Helaas is het er ook niet gezelliger op geworden, wellicht als de verbouwing klaar is, want zo te zien was er nog heel wat werk aan de winkel. Voorlopig gaan wij voor de Mexicaan maar weer naar Maastricht!

4,1
  84. Jaren geleden voor het laatst gegeten. Sinds verhuizing back in town, en de tweede avond gevierd met een etentje. Eten als vanouds prima. Goed op smaak, vers, en vooral erg lekker. Een ingredient weglaten is geen enkel probleem. Voor een leuk avondje uit met voldoende leven in de brouwerij een echte aanrader, voor de prijs hoef je het niet te laten.

85. Maurice

Als je lekker Mexicaans wilt eten, dan moet je hier gewoon niet zijn.

Buiten het feit dat de zaak een grote puinhoop is en de tafeltjes zo dicht op elkaar staan dat je totaal geen privacy hebt, is het eten gewoon niet goed genoeg.

De "verbouwing" heeft de zaak geen goed gedaan, achterin ligt een kale vloer en kijk je gewoon uit op een gammel podium en hangen de lakens voor de "ramen".

Enfin, sommigen vinden dat sfeer en daar zou in principe nog mee te leven zijn, ware het niet dat het Mexicaans eten absoluut onder de maat is.
    Jammer, maar het is niet anders, we hebben het restaurant genoeg kansen gegeven, maar vanaf nu komen we er echt niet meer.

2,2
  86. Goedgemutst en met een lege maag stappen we het restaurant Ernesto’s cantina op de markt in Sittard binnen. In deze gezellige en opvallende entourage vol Mexicaanse religieuze accenten voel je je al snel thuis. De prettig losse bediening en vrolijke muziek van cumbia, tex mex en mestizo dragen daar zeker aan bij.

De kaart biedt voor ieder wat wils. Zo kiezen wij deze keer als voorgerecht een heerlijke ensalada mixta, pan al ajo en calamares fritos. Als gastvrouw Paula de fruitige Portugese huiswijn in de koeler komt brengen en ons smakelijk eten wenst kan het culinaire feest beginnen. Mijn tafelgenote kiest als hoofdgerecht de pincho de gamba, terwijl ik weer eens zwicht voor mijn persoonlijke favoriete gerecht pinchos mixtos. Ik ben tenslotte geen herbivoor, maar een vleeseter… De gambas smaken heerlijk en en over de varkenshaas aan spiesjes niets dan lof.

Bovendien is er na de maaltijd nog een surprise. Er worden tapas toetjes geserveerd die al snel voor smulpapen als wij een succes zijn. Met koffie en een likeurtje genieten we nog even na van het smakelijke eten. Overigens is de prijs-kwaliteitverhouding in dit Mexicaanse restaurant mooi in balans.

Nadat uitbater Ernesto’s aan onze tafel is bijgeschoven en enthousiast heeft verteld over het live-programma van de komende maanden verlaten we deze gezellige cantina. De marriachi-trompetten klinken nog in onze oren en wij denken glimlachend Hasta luego!

87. Joshua & Mayte

Zaterdag 20-03

Nadat het restaurent enkele weken geleden verbouwd was gingen we nog eens langs.

Kwamen binnen rond 17.30 en overal lege plekjes in het oude en nieuwe gedeelte.
    Geen begroeting door personeel (al komen we hier al jaren).
    Kregen direct te horen of we wel gereserveerd hadden.
    Nee, was ons antwoord, maar zo te zien was de verbouwde tent nog voor 7/8 leeg.
    Dan spijt het ons voor u maar alles is gereseveerd voor mensen die over anderhalf uur komen en we weten niet of wij u zo snel het eten en drinken kunnen serveren.
    Ik zei met een lach over anderhalf uur zijn wij zeker al weg hoor, alleen een biertje, een soepje en een kleine hap.
    Het spijt me maar u kunt wel naar het nieuwe restaurant om de hoek gaan, daar is denk ik nog plaats zat.
    We gingen toch maar aan de bar zitten voor een biertje en mijn vrouw voor een koffie, waar we ook nog een half uur op moesten wachten.

In de tussentijd kwam een echtpaar binnen, die ook geen reservering hadden, maar die wel een tafeltje kregen.

Heb toen die meid erover aan gesproken en kreeg toen het antwoord "we hebben net een annulering doorgekregen dus er was een tafeltje vrij".
    Ja, maar wij zitten hier al een half uur en nu laat u mensen die net binnen komen wel direct ergens zitten.
    Sorry meneer, dat heb ik niet gezien (ja ja was dezelfde meid die eerst zei of we wel gereserveerd hadden)

Heb direct betaald en we zijn vertrokken.
    Wat een slechte service.

1,8
  88. Ernesto's is ons echt tegengevallen. Tafeltje werd niet afgeveegd en gewoon placemats opgelegd terwijl er nog etensresten op de tafel lagen! We bestelden allemaal een wijntje en kregen dit tot onze grote verbazing in een limonade glas en de wijn was lauw, dus niet lekker om te drinken.

Na lang wachten het eten eindelijk gekregen. Bleek het eten deels koud te zijn en toen we nog een keer drinken bestelden kregen we een glas vol lippenstift vlekken!

Misschien hadden ze een slechte dag, maar wij gaan er in ieder geval niet meer terug!

3,1
  89. Grappig, apart Mexicaans restaurant, anders dan anders.

De moeite waard om eens lekker te gaan eten. Er is heeeel veeel te zien...

Leuke spontane bediening en overheerlijke Bistec..mmm en het kommetje tomatensalsa is ook heerlijk.

Wij vinden dit een super restaurant, met heerlijke gerechten. De prijs valt gelukkig mee. Jammer dat we niet vaker kunnen gaan.

Soms hebben ze heerlijke recepten op de website... wanneer komen er weer nieuwe?

90. Wij kwamen er vroeger regelmatig, dit met volle tevredenheid. Afgelopen zomer waren wij er met onze kids. En ik moet zeggen de portie's zijn kleiner geworden, helaas de prijs niet. Nu zijn mijn man en zoon grote eters. Maar ik en mijn dochtertje niet.
    Maar we hebben met een halfvolle buik het restaurant verlaten. Hebben erna nog snacks gegeten op een terrasje.

Mijn dochtertje had een kindermenu met 2 vissticks en een mayonaisebakje gevuld met appelmoes, best zielig.

Qua smaak was het overheerlijk, alleen de portie's mogen wat meer zijn. En dat zegt iemand die geen grote eter is.

5,5
  91. Wij komen hier al een aantal jaren, maar na mijn laatste ervaring moet ik helaas toegeven dat ons favo Mexicaans restaurantje er toch wel op achteruit is gegaan.

De service is niet al te best te noemen (te lang wachten op een reactie van de serveesters om iets te kunnen bestellen, verkeerder orders etc.), porties zijn ook aanzienlijk verminderd t.o.v. een aantal jaar geleden.
    't Eten is wel nog steeds lekker, gelukkig al was de runderburrito meer voorzien van deeg dan ragout.

Te hopen dat ze dit weer terug op de rails krijgen.

6,1
  92. Gezellig restaurant, meestal aardige bediening. Het komt wel eens voor dat je lang moet wachten maar in het algemeen gaat het snel. De inrichting wordt regelmatig verrassend aangepast.

Reserveren is een must, behalve op zaterdagmiddag. Ernesto's wordt verbouwd (groter), dus wellicht komen er iets meer plaatsen vrij om ook eens spontaan binnen te vallen.

93. Ondanks dat mijn collega's en ik uit het hoge noorden komen, eten we geregeld in dit restaurant.
    We moeten nl. vaak werken in Sittard.

Wij zijn er dol op. Ik vind de bediening prima, geen kruiperig gedoe, gewoon vriendelijk.

Eten is 'gewoon' Mexicaans en daar houden we toevallig van.

Allemaal prima, voor een redelijke prijs, morgen weer! :-)

94. Maurice 246 punten

Ik kom hier erg graag en dat al jaren lang.

Bediening is inderdaad niet altijd je van het, maar het eten en de leuke sfeer in de zaak maken dit ruimschoots goed.

Favoriet blijft voor mij de Fajita`s, maar de enchilada´s en spare ribs mogen er ook zijn.

Ik heb diverse keren bij andere Mexicaanse restaurants gegeten maar voor mij blijft Ernesto´s nr1. Begrijp dan ook niet helemaal hoe sommige van mijn voorgangers praten alsof het een afhaalchinees is,. Ik vind namelijk dat Ernesto´s wel degelijk speciaal is.

95. Roy 302 punten

Veredelde Mexicaanse cantina met typisch mexicaanse gerechten. Niet verrassend of speciaal, wel redelijk goed.

96. Bij Ernesto's heb ik al vaker gegeten, ik vind het steeds lekker. Je moet wel niet te vaak gaan, want dan niet echt een verrassing meer. Burrito, enchilada, taco het smaakt allemaal lekker. Lekkere Desperado erbij of Corona bier.

97. De enchalada's waren de helft minder groot dan de 1e keer dat we daar aten..zal wel met de crisis te maken hebben.

Lekker eten, beetje duur wel voor wat je krijgt.

5,7
  98. De lokatie aan de markt is prima. Terras ligt goed. Qua inrichting moet het doorgaan voor een houten cantina. Dat lijkt gelukt, maar het concept is nogal rommelig uitgevoerd.

De kaart is voorspelbaar met een enkele verrassing erop. Het zijn dus dezelfde enchiladas, burrito's en nacho's als overal. Zelf was ik niet onder de indruk van het eten, mijn tafelgenote vond het okee, behalve de zwarte spareribs die onaangeroerd terug gingen naar de keuken.

Slecht was de bediening die meer bezig was met het eigen personeel van eten en drinken te voorzien dan de klanten. Na het voorgerecht een uur moeten wachten op het hoofdgerecht.

Niemand die vroeg of we nog iets wilden drinken of dat alles naar wens was. Zo verkoop je natuurlijk niets.

Kans dat ik terugkom? Zeer klein.

5,5
  99. Gezellig rommelig druk eetcafé. Gewoon lekker gegeten. Prijs/kwaliteit verhouding is prima.

Bediening is bijzonder vriendelijk.

Heerlijk restaurantje om met vrienden te gaan. Genieten van ongedwongen, relaxte sfeer en dita achtergrondmuziek, gecombineerd met lekker eten.

Volgende pagina