Lunch Diner

za lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00
zo lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

1371902791 55
1696200830 77

1. Zo jammer, dit was een van onze lieveling plekjes om na een wandeling te eten. Doordat we een tijd in het buitenland zijn geweest, zijn we er 1,5 jaar niet geweest. In die tijd is er veel veranderd. Met name de menu kaart, maar dat leek ons alleen maar interessant met de ervaringen van voorheen in gedachten. Helaas, alles moet tegenwoordig op 1 couvert, Griekse kip gyros werd daardoor een flatbread kapsalon. Vooral niet lekker en liefdeloos gepresenteerd en geserveerd. Ik heb dit direct aangegeven en aangemerkt dat ik geen kapsalon heb besteld. Gevraagd om een nieuwe frites en een los bakje saus zodat ik gewoon een flatbread kip gyros kon (re-) construeren en er los wat frites bij kon eten. Ik kreeg redelijk vlot een kartonnen cupje tzaziki maar geen frites. Mijn partner had sunny side up met gestold eigeel met een super krokant eiwit. We zijn super teleurgesteld! Geen compensatie, geen excuses, niks. Wel de rekening. De chai latte was overigens vrij aardig.

2. Evert Haar

Het is altijd goed om gast bij de Zilte Zoen te zijn. Of het nu gaat om gezellig een kopje koffie in de ochtend, een lekkere lunch, of een heerlijk diner. Je wordt altijd heel gastvrij ontvangen door supervriendelijk personeel en het eten is geweldig. Wij komen er vaak en graag!
    Helène en Evert, Emmeloord.

3. Gezellig terras, goed eten (op foto zilte zoen varkens saté) goede bediening

4. Door de bestelling te moeten doen via QR code valt het persoonlijke contact weg. Doen ook moeilijk als je zegt dat je deze niet heb.
    Laatste keer dat we daar heen gaan.

5. Geertje Jonkers

Fijne tafel, bediening was vriendelijk. We hadden zin in de dagschotel: asperges met gebakken zalm en krieltjes. Goed opgediend en smaakvol maar teleurstellend want welgeteld 3 asperges per bord. Verder geen groente te bekennen. Toch maar wat sla gevraagd, ook een piepklein bakje. Nu worden asperges wel het witte goud genoemd. Echter dit schaarse aanbod heb ik nog nooit meegemaakt.

6. Johan Tetteroo

Leuk en lekker, sfeervol met goede service en prijs/kwaliteit verhouding, menu mag wel iets uitdagender…

7. J.Boersma

Voorgerecht Mezze was heerlijk. Hoofdgerecht hebben we een uur op moeten wachten. Burger was waardeloos en niet warm. Spareribs waren niet warm. Vega burger was niet warm. En na een uur wachten is de trek ook weg. We waren er om 18.30. om 21.00 uur het hoofdgerecht. Jammer. Volgens de serveerster kwam ons hoofdgerecht later omdat het zo druk was??? Er waren gasten later dan ons en die kregen al snel het eten op tafel. Helaas, wij komen niet meer eten.

8. Familie Dijkstra

Was heel gezellig, ontspannen sfeer, goede bediening, en het eten was heerlijk. Goede prijs verhouding.

9. Piet Bekkers

Vandaag een take away maaltijd gehaald bij Zilte Zoen in Schoorl. We kozen de saté van de haas en spraken om 18u af. Perfect op tijd en goed verpakt kregen we het mee. Thuis uitgepakt en het zag er heerlijk uit. Deed zeker niet onder voor een maaltijd in het restaurant (behalve de locatie). Malse saté met knapperige friet en garnituur. Perfecte maaltijd. Complimenten en dank!

10. Taras Vince Tiebe

Er werken hele vriendelijke mensen. En het eten en drinken is heel smakelijk.

11. Zojuist eten afgehaald en thuis gegeten. Het was heerlijk!!! Spareribs en sate. Voldoende friet en sausjes.
    Helemaal top.
    Hoop snel weer in het restaurant te kunnen eten

12. Schilder

Lekker en gezellig. Top personeel, ondanks drukte vlotte bediening. Aanrader. Goed bewaakte coronarichtlijnen.
    Hartelijk bedankt voor de de gastvrije ontvangst.
    By the way, eten was top!

13. Stephanie

Echt bijzonder slechte onvriendelijke bediening!! Deze mevrouw was zo onaardig dat de gasten die na ons kwamen zijn weggelopen naar de volgende zaak, wij hadden speciale koffies besteld en dat leek er niet eens op! Ook duurt het allemaal zeer lang.

2,6
  14. Vandaag hebben we in een opwelling eten besteld bij De Zilte Zoen in Schoorl. Vanwege de Corona-situatie moesten we het uiteraard thuis opeten.
    Keurig op tijd was het eten klaar. In de auto voelde de onderkant van de tassen heet aan en thuis aangekomen was het openmaken van de verpakkingen steeds een zeer aangename verrassing.
    De Vegan Jackfruit Curry, de Black Angus Burger en de spareribs smaakten écht lekker. Zo is uit eten thuis een feestje. Bedankt!

15. Goed eten, ideaal voor veganisten en mensen die last hebben van gluten allergie.

16. Petra 137 punten

Kom hier al jaren eten met mijn zus. We zijn beide vegetariër. Voor vegetariërs was het hier altijd goed eten, viel ons nu een beetje tegen. Ook de service viel tegen. Alles duurt lang, behalve het afruimen van de tafel. Brood van voorgerecht konden (of mochten) we bijna niet opeten, hetzelfde geldt voor de patat van het hoofdgerecht. Omdat alles zo langzaam ging hebben we besloten het toetje bij de ijssalon te halen. Volgend jaar maar op zoek naar een ander restaurant. Gelukkig keus genoeg in Schoorl.

5,9
  17. Wat een teleurstelling! Ik eet al meer dan twintig jaar vegetarisch, maar gisteravond was een nieuw dieptepunt... "De Dutch Weed Burger", een smakeloze meelbal zonder enige bite. Een simpel klef en koud bolletje met een doorgefrituurde burger. Geen vers ingrediënt te bekennen. En dat voor 'slechts' ruim 16 euro.

Maar op dit punt gaf ik het nog niet helemaal op. Ik deed mijn verhaal bij de serveerster, in de hoop dat zij mij uit deze nachtmerrie kon verlossen. Zij leek in eerste instantie begripvol, het verhaal over deze slechte burger hoorde zij zeker niet voor het eerst. Haar reactie was dan ook: 'Je had beter kunnen kiezen voor de vegetarische salade', wait for it 'die maken we wel zelf'. Je hebt gelijk jongedame, het is mijn eigen schuld. Hoe haalde ik het in vredesnaam in mijn hoofd om voor de vegetarische burger te kiezen in plaats van de vegetarische salade?! Dit was mijn straf.

Je neemt de (volle) borden mee naar de keuken, nu afwachten wat er gaat gebeuren. Kom je terug om excuses te maken namens de chef? Of krijgen we een alternatief aangeboden? Korting op de rekening? Koffie van het huis?
    Nee natuurlijk niet. We krijgen de rekening, de volle mep. Gelukkig had ik nog een klantenkaart uit een ver grijs verleden en ontvingen we 10% korting op de rekening. Je was wel attent genoeg om ons bij vertrek er op te attenderen dat we de klantenkaart op tafel hadden laten liggen. Nou lieve schat, deze kaart hebben we niet meer nodig.

1,4
  18. Wij zijn tweede kerstdag bij de Zilte Zoen geweest. Een super locatie onder aan het klimduin.
    Je kan er heerlijk zitten terwijl de kinderen lekker op het klimduin spelen.
    Vriendelijk personeel. Ondanks de enorme drukte. De meiden en jongens rennen zich rot voor je. Ik snap niet dat er dan mensen zijn die klagen dat het wat langer duurt.
    Uitgebreide kaart met voor ieder wat wils. En goede prijs- kwaliteit.
    Wij hebben enorm genoten en geven team Zilte Zoen een dikke 10!
    We komen zeker weer terug!

19. Wij hebben hier laatst gegeten met 3 personen, super service, ontzettend leuke sfeer (het personeel is heel attent en snel!) en het eten (burrito, bavette en kabeljauw) was erg lekker! Zeker een restaurant om vaker heen te gaan. Een aanrader!!

20. Wil graag de bediening en de keuken van Zilte Zoen Schoorl bedanken voor de heerlijke brunch 2de kerstdag. Het was heerlijk! De bediening is super vriendelijk en hebben ons echt verwend, zoals voor de kleintjes allemaal extra's. Het is een mooie zaak met prachtige kerstversiering.

21. Kerstbrunch. Nog nooit zo'n slechte meegemaakt. Bij een brunch horen broodjes,daar moesten we om vragen en toen kregen we 2 mini bolletjes en 2 mini croissants en 2 mini chocoladecroissants...en we waren met 12 personen. Gelukkig kregen we nog twee mandjes. Stonden ook veel meer dingen op het menu dan dat werd geserveerd. Hier hebben we verder niet naar gevraagd omdat het personeel al geïrriteerd was omdat we steeds om ons drinken vroegen...sorry maar afentoe hadden wij dorst.Kinderen kregen patat en een hele piccolino... nee het was geen succes en zullen er ook niet meer naartoe gaan.

3,3
  22. Niek Tersteeg

Wij komen vanaf het begin, onder de vorige eigenaar Marcel Hansen, bij de Zilte Zoen in Schoorl maar nu niet meer. Twee keer nu koud eten tijdens diner en bediening is slecht doordat er te vaak en te veel nieuw personeel loopt. Oude bediening is top, maar die redden het alleen ook niet. Jammer, want wij kwamen hier iedere dag!

2,8
  23. Gisteravond na een Segway tour gegeten bij de Zilte Zoen.
    Het was prima, genoeg keuze, vriendelijke bediening!!

24. Prima eten, zeker met kinderen! Veel keus, lekker spelen op het klimduin

25. Marc 1673 punten

Dit weekend twee keer gegeten hier. Voor mijn schoonmoeder, die in een rolstoel zit, is een invaliden-toilet onontbeerlijk. Dat is hier goed geregeld. De zaak is strak en fris, maar gezellig ingericht. Het eten is voortreffelijk en heeft een keurige prijs. Persoonlijk vond ik het voorgerecht met huisgerookte zalm echt een topper. Men geeft aan niet te veel te willen verspillen. Hierdoor serveert men in eerste instantie kleine bijgerechten. De Mexicaanse schotel is echter véél te groot voor één persoon. Wij waren niet de enigen die dat vonden overigens. Dames aan een tafel naast ons hadden het er ook over. Een puntje van verbetering is misschien de communicatie tussen de bediening. Dat verliep de eerste avond niet helemaal vlekkeloos en resulteerde in lang wachten op drankjes. De vriendelijkheid en behulpzaamheid van de bediening maakten het wachten op de drankjes tot een futiliteit. Oké, nog een grappig puntje is het gebruik van roomijs in de (overigens overheerlijke) sorbet terwijl er sorbetijs in een ander nagerecht wordt gebruikt. Daar heb ik gisteren de vriendelijke serveerster al stof tot nadenken mee gegeven. We hebben hier twee avonden een prima ervaring gehad en komen, mochten we ooit weer in de omgeving zijn, graag terug.

26. Wat een toplocatie!! De kinderen aan het ravotten op de klimduin en wij heerlijk aan de warme wafel met verse aardbeien en slagroom. Dat is pas genieten in het smaakvol ingerichte restaurant. De bediening is ook zo vriendelijk.

Echt een aanrader, wij komen zeker terug!!

27. Heerlijke paasbrunch met 8 personen. Aan de gerechten was veel aandacht besteed. Creatieve vondsten van de kok: eitje gevuld met omeletten (wat een werk!) lekkere burgers, zuurkool met lams-ham, quiche...heerlijk. Een lekker dessert.
    Ondanks de gezellige drukte werden wij snel en vriendelijk naar de gereserveerde tafel gebracht, waar meteen onze bestelling werd opgenomen.
    Je zit er reuze gezellig, jong, oud, groot, klein, iedereen kan er zo binnen komen. Daarbij zat het terras ook prop vol, petje af voor het personeel. Meteen gereserveerd om mijn verjaardag in april in de Zilte Zoen Schoorl, daar te vieren.
    Aanrader.

28. Heerlijk vegetarisch gegeten vanavond! Erg lekkere vegan salade en Dutch weed burger. Zeer vriendelijke en oplettende bediening! Aanrader en zeker voor herhaling vatbaar!

29. Bijna een kwartier op de bediening moeten wachten. Ben daarna zelf naar de bediening toegestapt om een cappuccino te vragen. Koud en waarschijnlijk uit automaat. Ook nog duur. Lunch is wel opgevraagd dat de cappuccino werd gebracht, maar heb na een half uur gevraagd hoe en wat. "Het is druk" was niet het juiste antwoord. Heb maar om de rekening gevraagd. Traag is het juiste woord.

3,9
  30. Gisteravond heerlijk gegeten bij de Zilte Zoen. Lekker eten, mooie, schone zaak en attente bediening. Onze complimenten!

31. M.Rozemond

Helaas is het nu de derde keer erg tegengevallen wat vriendelijkheid van het personeel betreft. Er kan geen lachje meer af, wij komen hier vanaf de start, en steeds was het buitengewoon prettig wij eten vaak met zijn vijven, maar nu beleven wij het al een gunst iets geserveerd te krijgen.Ik heb neiging om mijn klantenkaart weer in te leveren.

32. Vandaag een heerlijke gerecht van saté gehad! Zelden zo lekker geproeft! De opmaak/presentatie was bijna subliem te noemen!

Ons kindje had Oostenrijkse pannekoeken. Dit werd wederom mooi gepresenteerd. De smaak hiervan vond ik niet pannenkoek waardig: het proefde naar opgewarmde cake plakjes en het was lauw. Dit vond ik jammer.

Verder denk ik dat een kind van 2 niets kan met een groot porseleinen bord. Gevraagd of ze een speciaal kinderbord hadden, dit was er helaas niet. Verder qua kindergerechten vond ik niet dat er veel keuze was. Personeel oké en ook de snelheid was prima.

Even binnen gekeken en het zag er erg gezellig uit. Ook schoon en puur. Leuk voor kinderen is om bij de grote zandberg te spelen! Aanrader wat mij betreft!

33. Heerlijk zonnig gerecht, leuke presentatie van de gerechten, op een gezellig sfeervol terras op een mooie locatie en vlotte, zeer vriendelijke bediening, sfeervolle ambiance.

Vakantie gevoel in eigen land.

34. Op aanraden in de vakantie naar zilte zoen. 2 warme choc met slagroom besteld. Kleine mok met bijna koude automaten chocolademelk. Afrekenen..... € 7,50. Bij opmerking naar bediening dat het nog geen €3.- waard was wel excuses gekregen maar geen goedmaker. Belachelijke prijs voor een automatenbakkie.

1,8
  35. Het terras was aardig vol, en het zag er dus ook uitnodigend uit; de inrichting was gezellig, niks op aan te merken.
    De service was ongelofelijk traag; sommige bedienden stonden gewoon te 'niksen', terwijl mensen allang gereed waren om hun bestelling af te geven. Het duurde ook ongelofelijk lang (1 en een half uur!) voordat ons eten kwam, en zelfs mensen die na ons waren gekomen hadden hun bestelling eerder dan ons.
    Uiteindelijk kreeg ik mijn drankje, om er vervolgens achter te komen dat het glas niet goed schoon was gemaakt. Terwijl ik dat constanteerde, zag ik uit mijn ooghoek hoe een van de bedienden het bord van de buren "schoonveegde" met zijn hand voordat hij het neerzette (dit hadden ze volgens mij zelf niet door). Op het eten zelf is niet zo veel aan te merken.
    Dus nee, voor ons geen "Zilte Zoen" meer.

5,7
  36. Zeer kindvriendelijk, snelle professionele service. Je kan rustig eten omdat er buiten en binnen zeer goede kind entertainment is.

Eten is vers, apart, maar ook gewoon lekker saté.Voor ieder wat wils. Grote kinderkaart.

Een aanrader.

37. Jan vd heide

Na 20 minuten eindelijk eten kunnen bestellen. Na een half uurtje daarna eindelijk het voorgerecht gekregen. Mensen aan de tafel naast ons al opgestapt omdat ze na een half uur nog niet zijn geholpen. Voorgerecht is wel lekker, benieuwd hoe lang het hoofdgerecht duurt...
    Na 30 minuten maar eens gevraagd om de borden van het voorgerecht weg te halen, pas daarna gaven ze aan de keuken door om het hoofdgerecht te brengen. Deze was echt lekker maar helaas was na bijna twee uur de trek verdwenen, lekker eten maar chaos in de bediening.

38. Zeer puur en kwalitatief goed eten. Een pre dat ze niet moeilijk doen over het serveren van kraanwater en duurzaamheid en diervriendelijke producten hoog in het vaandel hebben staan; zelfs het chocolaatje bij de koffie was Fairtrade. Een wat hogere prijs is mijns inziens niet meer dan redelijk. Echter denk ik dat niet iedereen deze pure (lees: smakeloos) keuken kan waarderen. Mijn voorgerecht quinoa was enkel op smaak gebracht met basisproducten zoals olijfolie, peper en wat zout. Dit vond ik erg geslaagd, mensen die normaal met meer kruiden (of pakjes saus) koken zouden hier nog peper en zout aan toe kunnen voegen.
    Zeer vriendelijke bediening die inderdaad de tijd neemt en hun werk goed uitvoert. (tafeletiquette)
    Leergierig personeel; bij mijn overheerlijke chocolademousse, zonder gelatine, nam ik wat zoutkorrels om de cacao beter tot zijn recht te laten komen waarop de serveerster vroeg waarom en hierna enthousiast zei de tip ter harte te nemen.
    Zeer goed restaurant voor de liefhebber van een (h)eerlijke keuken.

39. Marloes Wensink

Duurt erg lang voordat gerechten komen.
    Bediening communiceert daar niet over, je moet zelf vragen waar het eten blijft na 1 uur wachten!

Salade met dressing apart is ook lastig.

40. Één van de eerste mooie dagen in maart op het terras vertoeft. Personeel vergeet bestellingen. Niet alleen onze bitterballen garnituur als later ook het pilsje, maar ook bij anderen. Omdat ook het bittergarnituur over mijn voeten ging, kreeg ik het pilsje gratis ter compensatie. Niets gegeten, maar wat uit de keuken kwam zag er wel mooi uit. Door deze ervaring toch maar besloten om 's avond toch maar ergens anders te eten. Nog even oefenen met z'n allen.

41. Ramona Nijssen

42. netje74

Wij hebben in Schoorl en in Egmond aan zee gegeten. De varkenshaas met sate was echt lekker. Wij hebben niet lang hoeven wachten ook al was het druk op zaterdagavond.

43. Slecht. Bediening heeft geen overzicht. We werden niet bediend. Bestelling niet doorgegeven. Ook nog smakeloos en niet het gevraagde krijgen. Ook geen goede afhandeling van deze teleurstellende wijze.

3,2
  44. Wij hebben hier op onze vakantie even gegeten. Ik had kip in het pannetje en een carpaccio vooraf. De carpaccio vond ik niet echt geweldig. Het vlees was vrij dik en moeilijk te kauwen. De smaak was ook niet bijzonder. De kip in pannetje kon mij ook niet echt bekoren. Er lag inderdaad een klein kipje in een soort van vocht met daarin een enkel champignonnetje en groentestukje.

Al met al, het is het allemaal net niet en ook de prijs vonden wij vrij fors.

5,7
  45. Geluncht en (in Bergen aan Zee) twee keer gedineerd. Heerlijk broodjes tussen de middag. 's avonds verse vis van de dag en mosselen. Lekker brood met tapenade. Chouffe van het vat. Zeer goed gegeten. Redelijk lange wachttijden, maar het was druk en de bediening bleef vriendelijk. Redelijke prijs/kwaliteitverhouding. Zonder meer goed adres, zeker als je op het terras kunt zitten.

46. Vandaag hebben wij na een boswandeling hier even lekker op het terras gezeten. Na een overheerlijk kopje echte koffie hebben wij de Zilte Zoen clubsandwich en de Finnenbrood WieringerWeide rundercarpaccio gegeten. En daar hadden wij absoluut geen spijt van! Het was Vers, zag er mooi uit en het was schoftig lekker :-) Wat een aangename verrassing voor Schoorl. Ga zo door!