ma vanaf 17:00

1465911952 88
1620960433 89
1651970129 88

1. Jacco en Mirjam

Fantastische ervaring om te eten! We komen zeker nog een keer langs!

2. Afgelopen zaterdagavond wederom in aan Sjuuteaajnd geweest en zoals vanouds het zes gangen verassingsmenu besteld. De verassing begon al bij het eerste gerecht, volledig vegetarisch. Dit is iets wat niet veel restaurants aandurven maar de keukenbrigade liet duidelijk blijken ook zonder vlees of vis een prachtig en goed op smaak zijnde gerecht neer te kunnen zetten. De lat werd direct hoog gelegd voor de rest van de avond. Ook de volgende gerechten waren stuk voor stuk bijzonder met veel, reeds lang vergeten, en ongewoonlijke ingredienten. Stuk voor stuk een lust voor het oog maar voral voor de smaakpupillen. Wetende dat het overgrote deel van de gebruikte producten biologisch is geeft je ook nog een goed gevoel dat het een eerlijk gerecht is. De door gastvrouw Sonja aanbevolen wijnen pasten perfect bij de gerechten. Een avond om lang aan terug te denken, vooral door de fijne en ongedwongen sfeer die door iedereen wordt neergezet. Ik zal snel terugkeren maar dan om van de wat eenvoudigere maar niet minder smaakvolle gerechten in brasserie de Sjuut te genieten. Het maakt niet uit wat je kiest, de brasserie of het restaurant, beide staan garant voor een geweldige avond. Mijn complimenten aan het hele team, jullie zijn top!!!

3. Kauffmann Tania

Super lekker gegeten in een sfeervol restaurant, perfect :)

4. Marielle

Wederom uitzonderlijk lekker gegeten bij Aan Sjuuteeänjd! Dit keer 'n lunch, maar 't was héél veel meer dan een lunch: diverse heerlijke amuses, 'n zeer smakelijk voorgerecht en vervolgens lamsvlees om op te zuigen vergezeld van de fijnste asperges. Alle ingrediënten vanzelfsprekend uit de eigen Limburgse regio! Ondertussen hoorde ik zeer lovende woorden van mijn tafelgenoten over de erbij geschonken rode wijn. Tot slot nog nagenieten met koffie en thee.......met petitfours om je vingers bij op te eten. Chapeau voor Aan Sjuuteeänjd in Schinnen!

5. Mw de Poel

Met belangstelling heb ik de reacties gelezen en besloot ook te reageren. Mijn complimenten voor dit geweldige restaurant maar vooral voor Jean en Sonja elke keer als wij in de gelegenheid zijn om te komen voelen wij ons thuis. Heerlijk genieten en voor ons op loopafstand te bereiken Sjuut wij hopen nog lang te genieten van jullie heerlijke eerlijke spijzen en gastvrijheid.

6. Willem Henschen

Met 3 gasten "van boven" heerlijk gegeten! We waren aangenaam verrast door de "scheve" prijs/kwaliteit verhouding. Dat zijn die mannen uit het Westen niet gewend zoveel lekkere dingen met variaties tegen zo'n vergoeding en ook nog prettig vertoeven, hulde!

7. Véronique en Jordi

Een fijne en gezellige avond onder het genot van puur en eerlijk eten. Heerlijke Limburgse streekgerechten met diverse passende smaaktonen die 'dansen op je tong' en vragen naar meer. Nieuwsgierig geworden naar de andere gerechten op de mooie kaart.
    De persoonlijke benadering hebben wij als zeer prettig ervaren. We komen hier zeker terug!

8. Denise

9. Ik had dit restaurant uitgekozen voor mijn eerste date met een bijzondere dame. Dankzij de ambiance, het verrukkelijke eten, de heerlijke wijn en het bekwaam en uitermate vriendelijk personeel, werd dit een avond om nooit meer te vergeten.

10. Datum: 23 oktober 2014

De menukaart bestaat uit met zorg samengestelde en verrassende gerechten. Je vindt in de gerechten een combinatie terug van Limburgse streekgerechten en de Franse en Italiaanse keuken.

Wij werden verwelkomd met een smaakvol en mooi gepresenteerd amuse. In het teken van de wildmaand namen wij een “wild” voorgerecht. Mijn vrouw koos voor de “gemarineerde hertenrug, remoulade van knolselderij en gazpacho van rode kool” en ik koos voor een “rosé gebraden wildzwijn met een zalf van zuurkool en mosterdijs”.

We konden het niet laten en we hebben ons toch door Patrick laten verleiden met een tussengerecht “gelakt buikspek met linzen en kroketje van zuurkool”. Een prima suggestie en onze complimenten voor de chef-kok.

Het hoofdgerecht was een trio van “tête-de-veau: gestoofde kalfswang, zwezerik en kalfstong met anijschampignons”. Die konden we niet onze neus voorbij laten gaan. Heerlijk.

De gerechten werden begeleid door een smaakvolle Terre di Chieti uit Italië en het diner hebben we afgesloten met koffie en friandises.

Kortom, voor ons was het een fijne avond en we komen zeker terug! Sonja en Patrick hartelijk dank voor jullie adviezen en gastvrijheid en natuurlijk de chef-kok zijn keukenbrigade, bedankt voor de heerlijke gerechten.

11. Willem Kamphuis

Dat het Restaurant in de prijzen is gevallen is zeer terecht. Ik kom nu 2 jaar in der Sjuuteeanjd en in deze 2 jaar nog niet een keer slecht gegeten en ik als ex kok weet heus wel wat goed of slecht is, ik moet de familie Toma een compliment geven: Geweldig goed, ik vindt het niveau echt hoog, het is gezellig, de sfeer, de bediening, hier rij ik graag 25 min voor om daar te eten.
    Natuurlijk zullen ze het voor een paar mensen nooit goed doen, maar de mensen die wij kennen komen allemaal weer terug. De thema's die hun ook organiseren inclusief eten zijn ook heel goed. Kom gerust langs is de moeite waard. Ga zo door. Wij hebben nu ons restaurant gevonden.

12. Jammer dat die negatieve recenties uit 2013 m.b.t. Parkstaddeal in de lijst blijven staan. Ook wij hadden een deal en hebben er net zo goed gegeten als we normaal doen. Het is dan ook terecht dat Jean weer een nominatie heeft gekregen, het is gewoon een super restaurant.
    Chapeau

13. Gezellig. Goede sfeer. Service zeer persoonlijk.
    Zoals altijd weer lekker gegeten.

14. Chris Peeters

15. Mark 154 punten

Mijn vrouw en ik zijn erg blij dat we in dezelfde gemeente wonen als de Sjuut en zich dus op fietsafstand van ons huis bevind. De Sjuut is in alle opzichten ons favoriete restaurant.
    Wij zijn er nu 4 maal gaan dineren en de sfeer, wijnen, bediening en vooral de Limburgse streekgerechten maken een bezoek aan de Sjuut elke keer weer een feest.

Erg jammer van de recensies van Social/Parkstad Deal. Deze zijn niet representatief voor de kwaliteit van de Sjuut en ik hoop dat ze daar dan ook niet meer aan meedoen.

16. Via "ParkstadDeal" een etensbon gekocht voor 2 personen. Er zou gekozen kunnen worden tussen 2 menu's, één met vis, een ander met een keuze uit vlees. Reservering met deze bon bleek zeer lastig, dame aan de telefoon nogal behoorlijk bot. Aangekomen bleek dat we geen enkele keuze hadden,enkel één menu, take it or leave it, alleen met varkenshaasje. Bediening door eigenaresse zeer bot en onvriendelijk. Vlees werd opgediend, frietjes (weinig) 10 minuten later, groente weer daarna. Drankjes ongewoon duur. Door de bediening en ergernis over de gang van zaken smaakte het eten al niet meer. Wij komen hier nooit meer terug!

17. we hadden een suprise menu van de chef, we hebben heerlijk gegeten.
    er werd rekening gehouden met onze wensen, mooi opgediend, en de smaak was meer
    dan voortreffeliijk.
    sfeer was gezellig, rustig , personeel vriendelijk en bekwaam.

18. Zeer goed restaurant met uitstekende keuken en perfecte sfeer! Een absolute aanrader! Chefkok Jean met zijn team verwent ons regelmatig met zijn culinaire hoogstandjes. Sonja met haar heerlijke wijnen en top bediening!!! Chapeau! Ga vooral zo door!!!

19. Enkele maanden geleden hier gaan eten met een parkstaddeal. Bijzonder op verheugd. Wilden al langs eens gaan eten bij dit restaurant, dus die bon was ideaal. Omdat we echte bourgondiërs zijn, zeker ook met het idee: als dit bevalt, dan komen we hier vaker terug.

Maar tot mijn grote verbazing viel het enorm tegen. Er was een 3-gangenmenu beloofd met keus tussen vlees, vis, vegetarisch of asperge. Er bleek geen keus te zijn, we kregen een vastgesteld menu. De bediening was gehaast en zeker niet vriendelijk. We hadden een tafel direct bij de ingang, ook niet prettig.

Het voorgerecht was nog redelijk oké. Couscous met 1 asperge en wat begeleiding. Alleen de couscous was nauwelijks gekruid.

Daarna kwam het hoofdgerecht: een zware tegenvaller. Een (te) dik stuk LIVAR-varken dat te ver gegaard was, begeleidt door 2 asperges, een plakje courgette dat niet op smaak gebracht was en een te sterk naar anijs smakende saus.

Alle hoop werd gevestigd op het dessert. Dit moest toch goed zijn. We kregen een paar kleine aardbeigerechtjes. Leuk! Lekker! Maar nee, helaas, dit was nog het allerergst. We kregen onder andere een panna cotta die totaal geen smaak had en erg vaag oudroze uit zag. En de begeleidende milkshake sloeg werkelijk nergens op! Niks milkshake. Gewoon een beetje melk met een minimaal vleugje aardbei.

Al met al bijzonder teleurstellend en ik voelde me ook echt belazerd. Ik geloof best dat dit restaurant goede gerechten serveerd, maar als je dan deelneemt aan zo'n deals, zet je gasten dan ook iets gelijkswaardigs voor en geen slap aftreksel.

Heel jammer, wij zullen hier in ieder geval nooit meer komen eten. Maar goed dat er zoveel goede restaurants hier in de buurt liggen.

3,3
  20. Lekker knus restaurant met een uitgebalanceerd menu. Bediening prima in orde, geen gehaast en dus lekker op je gemak smikkelen.

Echt een aanrader. Hier gaan we zeker nog vaker naar toe!

Kost misschien ietsje meer, maar je krijgt wel waar voor je geld!

21. Lekker eten.

22. We hebben heerlijk gegeten. Tussen de gangen door kregen we telkens een kleine verrassing. En na afloop een cappuccino en daarbij allerlei lekkers, ongelofelijk.

De bediening is allerhartelijkst.

Kortom...... het was genieten!

23. Montfort

Reeds 2 keer hier gegeten: voortreffelijk!

Het verrassingsmenu is een echte aanrader zodat je leuke en nieuwe gerechtjes kunt proberen. Na een 4 of 5 gangen diner ben je wel hartstikke verzadigd, maar dat vind ik een goed teken. Vaak krijg je in nettere en betere restaurants net te weinig. Hier is het perfect!

Entourage, sfeer en smaak van het eten zijn zeker de moeite waard. Een dikke 10!

24. Heerlijk gegeten, geweldige ambiance.

Heel leuk dat er zoveel aandacht voor streekgerechten en voor vergeten producten is.

Wij komen er zeker terug.

25. Al weer enige tijd geleden gereserveerd voor lunch met de afdeling. Goed bereide lunchgerechten in een mooie ambiance, aan de doorgaande weg in Schinnen. Veel streekgerechten met gebruikmaking van originele Limburgse ingrediënten, waar mijn enige punt van commentaar betrekking op heeft. Maar eerst en vooral: Jean en Sonja Thoma-Cabo krijgen van Michelin al enkele jaren een 'Bib Gourmand' voor de uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, en dat is volkomen terecht. Vakkundig, ervaren en gedreven horecaechtpaar in hart en nieren.

En nu mijn commentaar. Sommige ingrediënten en hierop gebaseerde gerechten dreigen in de vergetelheid te raken, en dat vind ik soms terecht. Conserverings- en bereidingswijzen zijn dermate verbeterd dat je soms misschien niet moet willen teruggrijpen naar een authentiek ingrediënt. Dat is een persoonlijke mening, maar wel een gefundeerde en die zal ik toelichten. Het onderwerp is overigens controversieel.

Voorbeeld 1: aan de lucht gerijpte, ongerookte en enkel gepekelde rauwe hammen zijn delicaat, soms een ware delicatesse, maar ik vind de smaak van rauwe ham geregeld twijfelachtig. Over smaak valt niet te twisten, en sommige (oudere) gasten genieten van de smaak van weleer. Die smaaksensatie wordt dan positief geassocieerd met wat door "vroeger" oproepen wordt. Maar bij chemische analyse blijkt vaak dat o.a. Ammoniakgehalte al relatief hoog is; er is sprake van beginnende ontbinding.

Voorbeeld 2. Vroeger werden ook de laatste restjes vlees verwerkt en geconserveerd. Hoofdkaas (huijdvleisj, overigens buiten Limburg nauwelijks bekend), oorspronkelijk gemaakt om niets verloren te laten gaan van het varken, bereid van de kop, oren en staart en aangevuld met stukjes augurk, paprika, kruiden en vervolgens met gelatine gekookt. Gegeten met mosterd en/of azijn voor als het al wat sterker begon te smaken.

Voor mij persoonlijk hoeven we deze producten niet te herïntroduceren. Maar in de smaakbeleving van sommigen onder ons worden dergelijke producten positief gewaardeerd en zoals eerder gezegd: "over smaak valt niet te twisten".

26. Iedere keer is het weer een geweldig feest, eten bij Sonja en Jean. Jean zorgt voor verrassende combinaties die Sonja uitstekend aanvult met heerlijke wijnen.

27. Marc Habets

28. Raymond

29. Lekker gegeten (zeer gevarieerd 6 gangen menu), mooie ambiance, gezellig versierd nu voor de kerst, goede bediening en de prijs/kwaliteit klopte ook nog eens!

30. j.vanbalkum

helemaal toppie!!!

31. Spieringhs

Geweldig streekrestaurant waar veel aandacht word besteed aan de klanten.
    Heerlijk eten een echte aanrader dus!

32. top ik wist niet dat er in de regio zoveel streekproducten te krijgen waren ,van boter tot lams vlees,appelstroop en bier