Deze zaak is verhuisd naar Broersvest 85, 3111 ED, Schiedam

Parkeergelegenheid achter het restaurant.

• OV

Makkelijk te bereiken via metro, tram en bus

• Catering

1416720168 93
1471996781 88
1481209550 87
1619401083 87

1. Samos is ontzettend leuk restaurant. Altijd gezellig, lekker eten, personeel ontzettend vriendelijk. Top restaurant. Hopelijk is ie snel open op nieuwe locatie.

2. Onlangs live muziekavond bijgewoond met 19 man. Ik moet eerlijk bekennen dat het enorm druk was en dat daardoor wel de service zo nu en dan op zich liet wachten, maar ondanks dat hebben we echt een TOP avond gehad. Top sfeer, echt verrukkelijk eten en de prijs viel me best mee.

Kortom: aanrader! Keep up the good work zou ik zeggen. Deze kwaliteit heeft Schiedam gewoon nodig.

3. Beste Griek van Zuid Holland, echt geweldig. Serveerster Stephanie is toppie!

4. Prijstechnisch in orde, eten matig, muziek te hard. Voor zondagavond maar 3 tafels bezet!! Bediening oke.

5. Echt Grieks eten met Griekse muziek en bediening. Heerlijk eten, royale porties, lage prijzen en vriendelijke, gastvrije bediening, die ook alles over de gerechten kan vertellen. Echt top.

6. grootveld

Heel slecht. De bifteki was half rauw en rook heel zuur. Gezegd tegen de serveerster, maar ze gaven er niks om en ze zei zelfs nog dat komt door de kruiden, nou ik heb nog nooit kruiden gehad die zuur roken! En krijg geen korting.

De bediening is heel langzaam, je krijg eerst je ouzo en menukaart, maar na 15 minuten wachten om te kunnen bestellen hebben we zelf maar een ober geroepen.

De gyros was heel zout. Geen aanrader om daar te eten. Ik ben in vele Griekse restaurants geweest door heel Nederland, maar heb nog nooit zo'n slechte Griek meegemaakt.

7. Youri & Desiree

Sinds dat wij in Schiedam zijn gaan wonen komen we regelmatig bij Samos. We hebben nog nooit zo'n goede, sfeervolle griek meegemaakt. Het eten is altijd lekker, vers en meer dan genoeg. Het personeel is hartelijk, ze kennen je (of willen je graag leren kennen) en nemen de tijd voor je. Ook geven ze fantastische aanbevelingen. Restaurant is makkelijk bereikbaar, gratis parkeren, maar ook met het openbaar vervoer goed te bereiken. Samos is oprecht een aanrader!

8. P.J.H. Coppens

Je kunt niet reserveren via de website.

9. Na een lange werkdag geen zin om thuis te koken/eten, had ik naar mijn nichtjes gebeld, ze hebben het heel vaak over Samos. Telefoonnummer en adres gewisseld... Wij hadden A la carte besteld. We hadden zalig gegeten. Alles was lekker. Bediening was top, ze nemen echt de tijd voor hun klanten. Een pluimpje voor de chefkok!! Wij komen zeker weer.

10. John en Joke

Vanavond tot volle tevredenheid bij Samos gegeten en het was weer perpect, complimenten voor de kok want het eten was heerlijk en de bediening is er top.
    We hebben weer genoten van de sfeer en van het eten en we komen zeker terug.

11. Vandaag naar aanleiding van de recensies gereserveerd bij Samos in Schiedam. Ik woon zelf buiten Schiedam dus een parkeerplaatsje zoeken was een uitdaging. Later zou blijken dat achter Samos gelegenheid tot parkeren is.

Bij benadering van het restaurant was de voorgevel niet verlicht. Hierdoor had ik het idee dat Samos wellicht niet geopend was. Niets bleek minder waar, eenmaal binnen wordt je door vriendelijk personeel en een zeer hygiënische zaak verwelkomt.

Het concept All-you-can-eat was mij nog niet bekend bij Griekse restaurants, dus ik was reuze benieuwd. Ik ben een echte liefhebber van Griekse gerechten en heb al zeker in meer dan 10 Griekse restaurants de specialiteiten mogen proeven. De gyros is altijd een goede leidraad naar de kwaliteit van de overige gerechten. Vol verwachting bestelde ik de gyros.

In één woord geweldig! Krokant, sappig en uitermate smaakvol. Dit is tot nu toe de beste gyros die ik in Nederland heb mogen proeven en volgt op de voet de gyros van een eettentje op Zakyntos. Dit is hoe gyros hoort te zijn dames en heren. De overige gerechtjes zoals de spanakopita, bifteki, souflaki, etc. etc. stuk voor stuk perfect. Zelfs de lamskotelet, welke naar mijn mening vrijwel altijd taai wordt afgeleverd, was mals bij Samos.

En dan rest de vraag; hoe diep moet je voor dit alles wel niet in de buidel tasten. Niet zo heel diep eerlijk gezegd. De prijs/kwaliteit verhouding is zo goed dat ik het bijna niet kan geloven. Ik hoop van harte dat Samos dit kan aanhouden want ik heb maar al te vaak meegemaakt dat een goed restaurant op gegeven moment toch gaat "morrelen" aan de kwaliteit.

Kortom, geweldig restaurant en een betere Griek ga je niet vinden. Zelfs de grootste vleesliefhebber zal de tijd van zijn leven hebben. Dit is echt een restaurant wat je zeker gehad moet hebben.

12. Je wordt geweldig ontvangen door serveerster Stephanie. Een geweldige aardige meid, een echte prof. Eten is klasse. En wordt door Stephanie vakkundig en leuk geserveerd. Top restaurant, top serveerster.

13. Joke en John de Joode

Vanavond met 10 man heerlijk gegeten bij Samos, Het personeel was heel attent en vriendelijk en alle gerechten waren fantastisch.
    We hebben een superavond gehad en daar heeft buiten het eten om ook het personeel zeker aan bijgedragen.
    Voor herhaling vatbaar.

14. Ed Schrauwers

Wij komen al bij Samos sinds het begin in 2010, het restaurant zelf bestaat al langer en ook daar kwamen wij regelmatig, dat is gemiddeld eens in de drie weken. Ook vandaag 4-10-2014, zijn we weer geweest en het was weer een feestje. Ooit, in het begin, hebben we het wel eens gehad dat het eten niet warm genoeg was, dit was eenmalig en bleek aan de apparatuur te liggen, na dit gemeld te hebben was de reactie van het personeel dusdanig dat ik iedereen kan aan bevelen om bij Samos te gaan eten. Als er iets niet goed zou zijn, wat altijd kan gebeuren, wordt dit zeer goed en uiterst professioneel opgepakt. En terwijl ik dit zit te typen vraag ik mij af waarom ik dit net eerder met de wereld gedeeld heb. Maak wel een afspraak als je zeker wil zijn van een tafel, ik, als regelmatige bezoeker, we gaan met zijn tweeën, ben niet zo bang dat ik geen tafel krijg, 'ze' hebben gezegd dat er voor mij altijd wel ergens een plekje te maken is, desnoods in de keuken, maar het is er vaak vol en gezellig. Wat weer iets zegt over de mensen en het eten. Een aanrader, echt.

15. sandra storm

Gisteren (vrijdag 3 oktober 2014) bij Samos gegeten en de Griekse avond meegemaakt. We hebben genoten van de levendige ambiance die in het restaurant heerst.

Vriendelijk personeel, heerlijk eten en gezellige dansmuziek. We kijken al uit naar de volgende Griekse avond.

Zeker een aanrader!

16. Corrie en Arie

Zaterdag 20 sept. Heerlijk gegeten. De sfeer is daar geweldig, of je lekker thuis bent. Heel leuk en vriendelijk personeel. Ze geven je het gevoel dat je iets betekend. Heel gezellig, als je in de buurt komt moet je er
    beslist een keer gaan eten.

17. pia 46 punten

Super gezellig, vriendelijk personeel, goed eten, leuke sfeer. Alleen de muziek stond iets te hard, maar verder erg naar mijn zin gehad en kom zeker terug.

18. Razan 32 punten

Gisterenavond zijn wij bij Samos restaurant uit eten gegaan, dit was niet voor de eerste keer, maar wij komen wel vaker en dat we vaker langs gaan zegt al hoe lekker het eten is, maar vooral hoe je daar in de watten wordt gelegd! Het is daar fantastisch in alle opzichten! Zeker aan te raden en zo kan jij zelf ervaren van dichtbij wat wij bedoelen!

Wij geven alles een 10+

19. Th.de Korte

Al diverse malen naar Samos geweest. Kan niet anders zeggen dan dat ik altijd een geweldige avond heb en met een heel fijn gevoel en enige spijt weer terug naar huis ga.

20. Eten is heerlijk! Met het all you can eat concept kun je allerlei gerechten proeven en is dit een manier van gezellig tafelen. Service kan niet beter; iedereen geeft je een welkom gevoel en het is reuze gezellig! Enne...voor de prijs hoef je het niet te laten!

21. Eten is altijd goed en lekker. Personeel altijd vriendelijk. Een restaurant waar je je op je gemak voelt. Een aanrader.

22. Waanzinnig goed eten.
    Erg gezellig.
    Absoluut niet duur.
    Hele goede, vriendelijke, mooie serveerster.
    Kan het iedereen aanraden.

23. Het is altijd gezellig bij Samos! Wij komer er regelmatig en worden altijd enthousiast ontvangen. Het eten is heerlijk en er hangt een gezellige sfeer.

24. We zijn gisteren mijn verjaardag wezen vieren in Samos en kan niet anders zeggen dan dat we heerlijk hebben gegeten. Personeel ook heel erg aardig, echt niets op aan te merken, ze gaan ons heel vaak zien hier. Gerechten waren heerlijk! Complimenten!
    Fam. Lopez.

25. Gisteren bij Samos gegeten, prima bediening en goede sfeer, en het eten was heerlijk. Samos ga zo door.
    Piet en Bep.

26. Met een groepje van 6 personen een verjaardag gevierd van papoes (opa). Aardige bediening, heel goed eten en op het eind nog een lekker likeurtje van het huis gekregen. Binnenkort weer daar uit eten.

27. We hebben weer super lekker gegeten afgelopen weekend. Ik was jarig en ze hebben met z'n allen voor mij gezongen. We lang gaan natafelen en het naar ons zin gehad. Echt een top restaurant. Jullie zien ons met kerst terug.

28. Voor het eerst in Samos geweest.
    We hebben super lekker gegeten afgelopen donderdag met de groupon voor 4 personen.

We hebben veel gegeten!
    De sfeer en ambiance was geweldig' super personeel, en heel gastvrij.

Wij komen hier zeker terug!

29. lida Waagmeester

We zijn gastvrij ontvangen, het was mijn verjaardag dit vertelde ik. Later bij het nagerecht werd ik in het zonnetje gezet er werd gezongen en een ijsfontein voor mij. Het eten is lekker en veel.
    Echt allemaal naar ons zin gehad en goed gegeten.

30. Woensdag met de groupon hier gegeten om te kijken of het wat is. Het 4-gangen menu zou anders 30 euro p.p. kosten, maar wat we kregen was dat zeker niet waard. Kleine portie zoals nagerecht van 1 bolletje ijzig ijs en mini stukje grieks gebak. Of zou het door de groupon komen, maar hier zien ze me niet meer.

3,7
  31. Gisteravond weer bij grieks restaurant samos gegeten. Dat was weer geweldig, heerlijke griekse livemuziek, met dans en veel plezier, ik vierde daar mijn verjaardag met mijn kids en kleinkids 11 pers.
    En het was weer helemaal af!! We waren daar om 18.45 en gingen om 23.45 pas weg, dus dan kan je wel begrijpen hoe gezellig de griekse avonden zijn. Jongens jullie allemaal een pluim!!
    Corrie.

32. Leuke zaak met vriendelijk personeel in een niet al te gezellig deel van Schiedam. Maar met een terrasje in de zomer maken ze ervan wat ze kunnen. Open keuken, goed eten en aanvaardbare prijzen.

33. Erg leuk restaurant en erg kindvriendelijk. Lekker gegeten, bediening zeer vriendelijk. Gaan er zeker nog een keer naar terug.

34. Niets op te merken. We komen er regelmatig en waren er zaterdag weer eens met z'n vieren.

Service, vriendelijkheid, sfeer en lekker eten staan hoog in het vaandel daar.

We genieten elke keer weer ervan!

35. Lekker gegeten weer Bij samos . We gaan bijna elke week eten bij de griek. Het wordt steeds beter en drukker Sinds het overgenomen is.

Echt een aanrader.

Het was weer gezellig! Bedankt Samos

36. Jolanda van Tegelen

Niet tevreden, het eten was te laat en niet goed klaar gemaakt. Het drinken bevatte geen ijsklontjes en ondanks dat het bijna leeg was moesten we 10 min wachten tot er een tafel "vrij" was.

37. Erg lekker gegeten in een gemoedelijke sfeer. We hadden een baby bij ons die erg lief werd behandeld ondanks dat hij een behoorlijke troep maakte. We voelden ons erg welkom. Zalig eten. Prima kwaliteit/prijs verhouding. Een aanrader dus!!

38. Suzanne

Heerlijk gegeten bij Samos! We zijn op een vrij rustige avond geweest, en hebben veel persoonlijke aandacht gekregen van het personeel! de eigenaar kwam nog even een praatje maken, dat is altijd leuk. Het eten was goed, had veel smaak en was vlot op tafel. prijs kwaliteit is erg goed! hebben met z'n tweetjes voor ongeveer 50,- voor,hoofd en nagerecht gehad.

39. Gisteravond met z'n 10-en bij jullie wezen eten. Dat was de wens van mijn man,die ik half maart heb moeten missen. Ik wil jullie heel erg bedanken voor de lieve ontvangst, in het restaurant.
    Mijn man had het altijd prima naar zijn zin.
    Vooral het lamskoteletten-menu!
    En die waren gisteren ook weer geweldig.
    Ook de fles wijn die ik kreeg staat hier,als herinnering aan de lekkere en gezellige etentjes in jullie restaurant.
    Ik kan het iedereen aanraden: ga eten bij <samos> grieksrestaurant in schiedam, daar voel je je heel goed. Corrie.

40. Johan Beverloo

41. Super gastvrij en heerlijk eten!

Echt een aanrader als je van gezelligheid en Grieks eten houdt!

42. Annemiek

Heerlijk gegeten, supervriendelijk personeel! Blijf zeker terugkomen!

43. Heerlijk eten bij Samos, het is aan te raden.

En zeer vriendelijk personeel.

44. marianne

Altijd lekker eten en een gezellige sfeer, zeker na de verbouwing.

En enthousiast personeel en heel vriendelijk.

45. Ik heb een heerlijke avond gehad, welke vooral succesvol was dankzij het gastvrije personeel van Samos. Het eten was heel erg lekker, het was te proeven dat er een echte Griekse chef in de keuken staat! Ons eten werd vergezeld door een lekkere wijn, die werd aanbevolen door de kelner. Deze paste perfect bij het eten, het was te merken dat er veel aandacht, energie en tijd in is gestoken in het compleet maken van het plaatje. Wij hebben echt onwijs genoten van de sfeer, de effectieve en gast gerichte bediening, het heerlijke eten en het voldane gevoel. De prijs viel ons absoluut mee, wat het natuurlijk helemaal afmaakte. We komen snel terug voor een herhaling!

46. Te harde muziek, oud stokbrood, vlees droog en oud!

Wel netjes opgelost door het personeel. ( €5 korting op eindafrekening)

Wij komen hier niet terug!

4,1
  47. Met vrienden geweest en weer een heel gezellige avond gehad en heerlijk gegeten! Wanneer je ook komt, personeel is altijd even vriendelijk.
    Wij komen in ieder geval gauw weer, verheugen ons op livemuziek avond!

48. We hadden gehoord dat Samos een prima Grieks restaurant is. Omdat we een aantal memorabele data te vieren hadden, hebben we zelf eerst de proef op de som genomen. In alle opzichten waren we enthousiast over Samos: eten, bediening, sfeer. Toen we met de eerste groep (11 personen) hier hadden gegeten, waren de aanwezigen het erover eens: wat hebben we lekker gegeten en wat is het hier gezellig, prima bediening.

Nadat we op 18 december met de tweede groep hier hadden gegeten, weer dezelfde reactie: wat hebben we lekker gegeten en wat is het hier gezellig, prima bediening. Wij blijven dus terugkomen!

49. Wat een avond was het weer.

Het restaurant is veranderd en zodoende is ook de Griekse sfeer eruit. Het is wel anders als je naar andere Griekse Restaurants kijkt.

We waren daar met een groep van 6 mensen. Het eten was uitstekend. Mijn complimenten hiervoor.

Maar wat me opviel was dat er geen Grieken aanwezig waren die mij te woord konden staan. Wel bizar voor een Grieks restaurant.

50. Mariska

51. Voor de eerste keer dit restaurant bezocht, leuke gezellige inrichting met typisch Griekse accenten. Zorba schotel = soort mix grill en zwaarvis gerecht besteld. Super vriendelijke bediening, opvallende was de heerlijke Griekse achtergrond muziek wat ons aangenaam verraste. Al met al een goede keus geweest, echt voor herhaling vatbaar!

52. Ook wij hebben gegeten bij Restaurant Samos en het eten was erg lekker (en wij hebben het niet allemaal op kunnen eten). Zeker voor de prijs had ik het niet verwacht. Net iets teveel besteld dan nodig was...eigenlijk. Personeel was erg vriendelijk ; vrolijker dan ik ze wel eens ergens anders meemaak.

Fijn restaurant..een knusse uitstraling.

Parkeren is ook geen probleem.

53. Ed 60 punten

In 2009 een keer geweest met een grote groep. Wat ik mij er van herinner was dat het eten redelijk smaakte, maar de porties niet overhielden. Iedereen die nog honger had dus aan de friet. Maar ook hier geldt: hoe groter de groep, hoe kleiner de porties. Na een paar keer bijbestellen kwam er dus gewoon niets meer uit de keuken, en werd er verder zonder commentaar afgeruimd. Trof tenslotte een lange blonde haar aan in mijn sorbet. Zelf ben ik niet blond en langharig, maar ik ga nooit met ruzie uit een tent weg, dus verder maar niets van gezegd.

5,3
  54. aad schipper

We hebben prima gegeten in een prima omgeving met vriendeijk personeel.

De volgende keer gaan we weer.

55. Prima gegeten in een prettige sfeer met goede bediening.

Eten was smaakvol en werd niet gedomineerd door kruiden.

56. Door Ben en Jacqueline

Heerlijk gegeten daar. Personeel erg vriendelijk. Bediening goed. We hebben genoten. Echt een aanrader voor iedereen.

57. Lekker gegeten.

Vriendelijk personeel.

Gezellig knus restaurant.

Goede prijzen en de live avonden zijn echt super gezellig!

Echt een aanrader!

58. Heerlijk eten, geweldig personeel, altijd gastvrij en vriendelijk. Live-muziek avonden enorm gezellig! Gewoon lekker gaan eten en genieten daar!