Op dit adres zit nu: 5 Elements

Vrij parkeren aan de weg voor het restaurant en in de nabije omgeving in de parkeerhavens. Aanmeren kan per boot achter het restaurant aan het Braassemermeer bij haventje 'T Venegat.

• OV

Bereikbaar via bus Connexxion lijn 370 Schiphol - Alphen aan den Rijn. Halte Rijnsaterwoude.

• Biologisch

1633220472 73
1644419905 73
1655619338 73

1. Roel Opbroek

Met zakenrelatie op bezoek. Gerechten van 5 gangen verrassingsmenu en daarna zoete verrassingen bij de koffie uitstekend van kwaliteit. Bediening wat vaag en ook jong (o.a. ingehuurd?, chef zelf in de keuken?), weinig of geen aandacht. Alleen obligaat "heeft het gesmaakt" en niet eerder "is alles naar wens". Glas rode wijn uit arrangement geheel vergeten, wel excuses maar geen tegemoetkoming. Alle tafels bezet, door "harde" ruimte veel rumoer met alle (gezellige) gepraat. Prijs-kwaliteit prima maar meer op de gasten letten en langs tafels voor praatje hoe het is/was, was nu alleen eten en afrekenen, dat is zonde van die kwaliteit.
    Bij eerder bezoek was eigenaar zelf in de zaak en liep het gesmeerd, zo kan het ook.

2. Via een grouponvoucher zijn we bij dit restaurant terecht gekomen. Het restaurant ziet er keurig verzorgd uit, de sfeer is aangenaam en het personeel is vriendelijk, maar....
    We kregen een 6-gangendiner met overnachting in een luxe kamer en een luxe ontbijt. De kamer was echter erg smerig (vuile toiletbril, schimmel op het plafond en douchegordijn). Hier hebben we tijdens het diner een melding van gemaakt en na een tijdje kregen we te horen dat het was schoongemaakt. Een excuses kon er blijkbaar niet van af.
    Het ontbijt bestond uit 1 mini criosantje en 2 sneedjes oud bruin brood, 2 plakjes kaas en de rest was zoetbeleg, niets luxe aan dus.
    We kregen na het ontbijt de rekening en jawel, alles stond erop, er kon zelfs geen koffie van het huis vanaf i.v.m. de smerige kamer die we hadden aangetroffen. Er werd ons niet eens gevraagd hoe ons verblijf was geweest.
    Kortom het diner was goed en lekker op smaak, maar voor een overnachting en ontbijt moet je hier absoluut niet zijn!

3. Op een vrijdagavond met 4 personen gegeten. Uitstekende bediening: vlot, correct en voorkomend. Aan de gerechten is veel aandacht besteedt evenals aan de opmaak van de borden. Met twee mannen van 19 en 23 jaar zijn de porties helaas niet toereikend, dat viel een beetje tegen. Zowel de eend als de entrecote waren deels niet mals. Smaak wel uitstekend. Wijnkaart klasse.

4. Afgelopen zaterdag genoten van een (Groupon) 6 gangen menu. Gerechten waren erg smaakvol en de borden mooi opgemaakt. Bijpassend wijnarrangement was prima in balans. Ik vond wel dat ze weinig schonken, omdat ik aan het einde van iedere gang nog maar een half slokje wijn had... Bijzondere vermelding voor de zomerse erwtensoep met eend, heeeerlijk. Als je in de buurt bent is dit restaurant echt een aanrader!

5. 02-06-2012 bezocht (Groupon). Eten is goed en gebalanceerd. Gerechten klein maar wel voldoende. Niet alle gerechten waren echt uniek. Borden zijn allemaal mooi opgemaakt.

Service eerst vlot en hartelijk. Een wijn die in onze ogen niet goed was werd vlot vervangen. Toelichting bij de gerechten kort en goed. Helaas werd het halverwege de avond minder; het duurde langer om de aandacht te vragen. Onze jassen mochten we zelf opsporen. Een goedenavond kon er niet vanaf. Dat was jammer.

Sfeer is gezellig

6. kees 94 punten

Zeer goed restaurant met apart eten en mooi interieur goed verzorgd en goede bediening, maar de hoeveelheid is te weinig wat je krijgt als je weer buiten staat heb je honger dat is jammer.

7. Genoten van een heerlijke avond, met lekkere gerechten (net even iets anders) en aandacht voor alle details!

8. Na gisteren voor de eerste maal te hebben gegeten bij Intenz kunnen wij zeggen dat het eten uitstekend heeft gesmaakt, maar dat er toch sprake is van een figuurlijke vervelende 'nasmaak'. Wij hadden volgens de chef en de multimap-menukaart keuze uit a la carte, het zes- of achtgangenmenu. Wij hebben uiteindelijk als groep dan ook gekozen voor het zesgangenmenu. Toch vreemd dat al onze menukaarten en de chef geen melding hebben gemaakt van de drie- en viergangenmenu optie. Waarschijnlijk was net bij onze menukaarten de eerste pagina per ongeluk verdwenen en was de chef het vergeten te melden... Het diner was fantastisch, maar smaakt achteraf gezien toch ietsje minder lekker. Let hier dus in ieder geval op!

9. Robbert-Jan Baas

Uitstekend gegeten. Langoustine was voortreffelijk.

Alle ingrediënten dagvers!

Een aanrader!

10. Hebben op 25/8 vanwege de restaurantweek weer eens bij Intenz gegeten en we waren blij verrast. Het speciale restaurantweek menu was meer dan fantastisch! Complimenten aan Tom Boere en zijn Staf.

De prijs/kwaliteit verhouding is prima en we hebben genoten. Ook zeer prettige bediening.

11. Hier nu diverse malen gegeten en elke keer weer verrassend! De Chef komt de kaart brengen en vraagt of hij een lekker menu voor je mag maken en daarna komt de gastvrijheid als een warme deken over je heen. Heerlijk eten met goede wijnen. Het wijnarrangement is een aanrader, wordt ruim geschonken en een goede professionele uitleg erbij! Zeer vriendelijke sommelier.

12. Diverse keren geweest, zowel voor lunch als voor diner. Commitment en inzet van Ton en Inez Broere zijn fantastisch. Echt bevlogen mensen die professioneel met hun vak bezig zijn.

Ik heb Intenz al een paar maal klanten aangeraden, van iedereen enthousiaste reacties terug gekregen. Sfeer hangt iets te veel af van de drukte. Heb het een paar keer halfvol gezien en ook geregeld vol.

13. Grimbergen

Heerlijke avond gehad met verrassende gerechten,

Heb hier vrijdag avond 8 gangen gegeten met wijn arr.
    Een verrassende combinatie van wijn en spijs, wat ons ten zeerste is bevallen. Ook met rijden werd rekening gehouden en zo kreeg onze tafelgenoot een "Bob arr" , zodat hij toch bij alle gangen van de wijn kon genieten. De gerechten erg verrassend en lekker! Tevens werden met alle wensen rekening gehouden kwa allergieen!

Bediening erg attent en vriendelijk. Ze bezorgen je echt een avond uit! Vond het ook erg leuk om de mannen van de keuken in het restaurant te zien, zodat je ook de mogelijkheid krijgt om met de koks te spreken over de gerechten.

Kortom een intense top avond!

14. Heel erg lekker, smaakvol van 19.00 tot 24.00 uur gezeten.

6 gangen met wijnarrangement, heerlijke wijnen, met goede uitleg. De gerechten zijn goed op smaak en verrassend!

Vooral de 2 wijnglazen onder de stolp met bouillon met garnalen, toen de stolp er afging rook je de open haard!

De bediening is vriendelijk en attent, kortom een zeer geslaagde avond!

15. Heerlijk gegeten met een zeer vriendelijke en correcte bediening.

Een compimentje, voor de attente wijze waarop er gereageerd werd op het feit, dat een van ons allergisch is voor vis(producten).

Ik zou niet weten wat voor kritiek te leveren, behalve dat het nooit zo gezellig is om in een bijna leeg restaurant te eten. Alleen daarom een lager cijfer voor sfeer.

Voor ons (wij waren met vier) onbegrijpelijk dat er zo weinig belangstelling was op vrijdagavond.

Een aanradertje, wat ons betreft.

16. Afgelopen weekend heerlijk gegeten en tot onze grote verrassing was het een lady's weekend. Wij dames kregen een heerlijke cocktail van het huis met blauwe balletjes (eetbaar) erin en 2 heerlijke amuses.
    Wij hebben de chef kok de vrije hand gegeven aan ons 6 gangen menu en daar hebben wij geen spijt van gehad. Er werd goed rekening gehouden dat mijn vriendin geen vlees wilde eten en kregen ieder een ander gerecht. De bediening is gezellig, adviseert vriendelijk en verzorgde ons echt tot aan de deur. En daar kregen wij nog een tasje mee naar huis met allemaal actiebonnen en damesartikelen. Wil je echt een avond waar voor je geld dan raad ik echt dit restaurant aan! Wij komen zeker terug.

17. Had het alleen bij de opening, een paar jaar geleden geprobeerd. Viel toen tegen.

Gisteren opnieuw geprobeerd: 6-gangen 'verrassings'menu en het wijn arrangement. Om 20.00 uur binnengekomen, om 23.00 uur zaten we 'al' op de helft.

Het was meer een proeverij dan een diner. Uiterst kleine hapjes. Op zich smakelijk, maar niet verrassend. Alles bij elkaar een grote teleurstelling.

Bediening afstandelijk en zonder stijl.

De hele avond op de bestelde fles water gewacht die nooit is gebracht, maar wel op de rekening stond...
    O ja, de rekening. Zonder extra's, behalve dan de 2 aperitiefjes betaalden we voor 2 personen ruim 190 Euro...

Niet meer doen dus, zonde van het geld en van de avond.

3,1
  18. Wij vonden het heel erg tegenvallen. Vooral het hoofdgerecht. 2 asperges een stukje brocolli en kalfslapjes waarvan de helft vet was en 2 halve stukjes aardappel dit heb ik aangegeven. We kregen een kop koffie gratis.

Op het wijnarrangement werd niet gereageerd. Als ik een wijn niet lekker vond kreeg ik geen reactie. Ik heb een serveerster aangesproken op haar gedrag, waarom er niet gevraagd werd of het lekker was, bij geen enkele gang was dit aan de orde. wij hebben niet lekker gegeten ook al was het een aanbieding.

Dus, met andere woorden, slecht.

2,8
  19. L.Rutgrink

Wat een verrassende gerechten, super chef, mooie locatie en prima bediening.
    We hebben in het hotel geslapen, een eenvoudige kamer, prima ontbijtje op de kamer gebracht. Wij komen zeker terug.

20. Hans Hueting

Uitgenodigd door heel geode vrienden voor een INTENZ avondje genieten.
    Wat een ambiance en een heel hoog niveau van koken.
    Ontvangst door de eigenaars Tom en Inez Boere.
    Menukaart wordt door Tom gepresenteerd en hij verteld waaruit het dagelijks wisselened menu bestaat.
    Voor de vorm onder het genot van een glaasje heerlijke huis champagne nog even de kaart ingekeken, staan prachtige gerechten op. gekozen voor het 4 gangen menu.
    Amuse - glaasje met daarin een capuccino van schorseneren met rommelkruid en een gefrituurde lolly van Hollandse garnalen gepaneerd in cornflakes.
    Daarna een canneloni van krab in pompoengelei met een mayonaise van steranijs en granité van komkommer en drageon. Voorteffelijk van smaak.
    Tussengerecht - geroosterde scampi's met een emulsie van wortel en wasabi, geserveerd met croutons van gerookte paling, sesamkletskop en een schuimige champagnesaus.
    Als hoofdgerecht hertenbiefstukjes met stoof van her, hierin zat bitter chocola verwerkt. Rode kool polenta an een heerlijk stoofpeertje gestoofd in shiraz wijn, prachtig rood van kleur. Uiteraard een Gieser Wildeman.
    Als desert crème catalana met vers gedraaid cocos sorbetijs en butterscotch.
    Wijnen - een heerlijek Grüner Veltliner en bij het hoofdgercht een geweldig lekkere Amarone. Wijn uit Valpolicella. Dit restauarant is een echte aanrader. Prima prijs kwaliteit verhouding, geweldige ambiance, je hebt echt het idee dat je hier GAST bent. Ga zo door en de ster komt er echt.
    Samenwerking tussen keuken en bediening is eveneens perfect.

21. helemaal heerlijk

22. een verrijking voor de streek! Adequate bediening en uitstekende gerechten. Aanbevolen!

23. Kan heel kort zijn,..........perfect.

24. leuk en gezellige zaak heeft het in zich om een top tent te worden in een zeer korte tijd

25. J.N.Vrolijk

Prachtige lokatie, maar het was hartstikke koud binnen, sommige gerechten zelfs ook!! We kregen erg veel verschillende mensen van de bediening aan tafel, geen prettig contact bediening met de gast! Conclusie eerste keer geweest bij Intenz, er komt geen volgend bezoek bij dit restaurant!

3,1
  26. het lijkt of de kok geen smaak heeft; gerechten zijn niet bijzonder of zelfs verbijsterend voor een liefhebber van goede combinaties van smaak en oog;
    wijn is OK

2,7
  27. gerry van den berg

Heerlijk gegeten en goed wijnadvies. leuk restaurant om samen eens lekker bij te praten.Tip... maak het 3-gangen menu met wat meer keuzes

28. bediening onervaren, erg rustig voor de lunch

29. Golsteijn

Op 04.11.06 met 5 pers. het 5 gang. menu. Prijs tot. E450, kwal. eten goed maar niet verrassend, voor E60 per menu verwacht je geen spoom als dessert. Bediening onervaren. Bij wijnarr. zelf vragen om bij te schenken. Veel resonantie in de zaal. Prijs/kwal. tot. niet in verhouding. Jammer!
    Het lijkt erop dat de nieuwbouw te snel moet worden terugverdiend.

4,7
  30. Hele mooie en knusse nieuwe aanwinst in het "Groene Hart"
    Mooie menus die wel degelijk op een site te vinden zijn: www.restauarant-intenz.nl