De Koning van Denemarken in Rhenen

U kunt aan de overzijde op de veerweg parkeren alwaar voldoende parkeerplaatsen aanwezig zijn.

• OV

Op loopafstand van het station en bus halte.

Bezorgrestaurants in de buurt van De Koning van Denemarken

1412080999 76
1620024123 83
1672009904 71
1703201373 74

1. 9 september een High Tea gehad met grote groep, verdeeld over 2 tafels.
    Het duurde erg lang voordat er weer iemand aan tafel kwam om waterkannen aan te vullen, en dat bij een temperatuur van 30 graden en een aanwezige zwangere vrouw, die verrast werd met deze high tea. De ronde zoetigheid liet ook op zich wachten. Eenmaal aan tafel gebracht werd deze bovenop de planken geplaatst waar de hartige hapjes op gelegen hebben. Ook werden er geen schone bordjes aangeboden. Dus de zoete hapjes eten van het bordje waar rauwe zalm opgelegen heeft. Dit kan echt niet!!! We hebben tussendoor niemand gezien met de vraag of alles naar wens is en of we iets anders wilde drinken.
    Personeel mag tijdens het serveren ook iets vriendelijker zijn.
    Een flinke tegenvaller!!

2. Lisette Kint

We hadden om 18.15u gereserveerd maar konden de reservering verzetten naar 17.30u. De ontvangst was heel goed en onze hond was ook welkom. We hadden een plaats gekregen zodat onze hond ook rustig kon liggen. Het eten was boven verwachting en qua prijs was het goed en de service ook. Is voor herhaling vatbaar als we ooit weer in de buurt zijn

3. I.v.m. mijn verjaardag had ik al eerder gereserveerd voor het diner maar 's middags kwamen we daar ook al even terecht voor een lunch met vrienden. Mijn vriendin fluisterde de serveerster in dat ik jarig was. Ik vroeg naar taxivervoer in Rhenen en dat zou een probleem zijn volgens de serveerster maar… als wij er konden komen, mijn partner en ik, kon iemand van het personeel ons wel terug naar ons vakantieverblijf brengen. Wauw! En zo geschiedde. We hebben heerlijk gegeten, vlees was perfect mals. Ze had mijn verjaardag onthouden en bij het dessert werd ik verrast met een "vuurwerkje" en daarna werden we zoals afgesproken terug gebracht. Wat een service, wat heerlijk dat er nog zulke fijne mensen bestaan. Bedankt.

4. Arnold Valkenhoff

Kleine lunch genuttigd met mijn vrouw, eigenaar erg vriendelijk. Eten was prima. Aan serveerster de rekening gevraagd. Na 10 minuten naar binnen gegaan en haar gevraagd of ze ons niet vergeten was. Kreeg als antwoord dat ze nog meer te doen had hier. Erg onvriendelijk. Domper van de dag.

5. Onvriendelijk, harde muziek, lang wachten, karige salade en lauwe friet en burger. Koffie was wel goed.

6. Op vrijdag 21 januari voor 8 personen eten afgehaald. 8 Verschillende hoofdgerechten en desserts.
    Het was ronduit top! Qua smaak, grootte van de porties, meer dan voldoende friet en bijgerechten. Het personeel is bij het afhalen net zo behulpzaam en attent als wanneer we er gaan eten.

7. High tea met onze kleinkinderen van 8 en 10 jaar. Eerst lang gewacht terwijl we gereserveerd hadden en de zaak praktisch leeg was. Er kwamen twee gevulde planken, een voor ons en een voor de kinderen. Daarop lagen een bolletje met een kip schnitzeltje, een glaasje tomatensoep, een klein saucijzenbroodje en drie belegde broodjes. Voor de kinderen waren er geen lekkere belegde broodjes maar brood, hagelslag, Nutella en jam. Daarnaast kregen we een etagère die gevuld was met lekkere taartjes en fruit. Dat was gelukkig wel voor alle vier hetzelfde. Prijs 82 euro. We vonden het nogal karig en ongezellig. Voor ons geen Koning van Denemarken meer.

5,1
  8. Natasja moedt

Omdat ik op Ibiza woon en dus mijn ouders niet zo vaak kan bezoeken in deze tijden, had ik ze verrast met een diner van de Koning met thuis bezorgd.
    Ze komen door de Corona nergens meer omdat ze al op leeftijd zijn en vonden het diner thuis, geweldig! Wat een service aan de deur, er werd super gehandeld en afstand gehouden, zoals gevraagd. Ze hadden er voor deze gelegenheid zelf een wijntje bij opengetrokken.
    Ze waren zo blij! Super bedankt team Koning! Groet, Natasja.

9. Voor de 1e keer bezocht. De eigenaar liep wel 10x langs ons tafeltje. Hij groette niet 1 keer! Gelijk maar het duurste van de kaart besteld: De Koning steakplank XL. Verschrikkelijk. Er was niet met een steakmes door te komen. Kauwen lukte al helemaal niet. Nieuwe plank gevraagd. Weer hetzelfde. Alle stukken vlees was niet door te komen. Vertrokken met een super lullig gevoel. Nog nooit meegemaakt!

10. jannyvanlagen

Eten was heerlijk. Bediening en sfeer was super. Bedankt

11. Gezellige ambiance, maar de uiensoep werd lauw opgediend.
    De snitzel was prima en wel heet.
    Prijzen zijn pittig en de bediening was vriendelijk, maar keek na servering niet meer naar ons om.
    Eetgelegenheid aan te bevelen?
    Qua etenswaar wel, qua prijzen niet.

12. Het was alweer een hele tijd geleden dat we er hebben gegeten. Pre corona regelmatig. Nu, een donderdag avond half 7. De sfeer was nog steeds okay, maar er zijn wel enkele dingen veranderd, niet ten goede. Eerder werd gevraagd of ze je jas konden ophangen. Nu niet meer. Het duurde ruim een uur voordat we on gerecht kregen. Het eten was lauw warm, ook de friet. Nadat we toetje hadden gehad, lukte het bijna niet meer om aandacht te krijgen voor bakje koffie. Merdere keren liet personeel iets vallen op de grond. Het leek wel alsof er geen leiding aanwezig was. Toen we weg gingen, werd er ook niet meer gevraagd of we een jas hadden. En er werd ook geen goedenavond meer gezegd bij vertrek. Wellicht kleine dingen, maar het nodigt niet uit om nog eens te komen.

13. Vertaal van English naar Nederlands

Uit zijn krachten gegroeid eetcafe wat de allure van een goed restaurant probeert uit te stralen. Heel veel kleine details zijn gewoon net niet op orde. Bediening niet attent. Eten en drinken wat ongeinteresseerd op tafel gekwakt. Vaak moeten vragen om kleine dingen (Een zoutvaatje, een rondje drinken, een broodje). Duurt ook lang voordat eea uiteindelijk ook arriveert.

Porties zijn aan de kleine kant en het vlees is van bedenkelijke/slechte kwaliteit. Kok weet niet zo goed wat medium is. Het heeft er ook alle schijn van dat door de werkdruk er veel achterwege wordt gelaten.

Matigjes aan alle kanten. Geen aanrader.

5,7
  14. Eten besteld in deze tijd van thuisblijven.
    Het was heerlijk warm en lekker van smaak... zelfs de frietjes die erbij zaten waren lekker knapperig. Echt een aanrader

15. Nicky Sierat

Wij hebben heerlijk genoten van goed bereide Bavette, Picanha en de Black Angus house steak en dat allemaal aan onze eigen Covid proof eettafel. Zo’n top bezorgmaaltijd hebben we nog nooit gehad. Het geheel werd keurig op tijd bezorgd compleet met plank, krokante frietjes en saus in kannetjes. Zo kwam het restaurant een beetje bij ons thuis.

16. De Opschepper

17. We hebben een fijne avond gehad met vrienden, geweldig goed eten, gezellige bediening in een heerlijke sfeer. Een top restaurant. We komen hier graag!!

18. Jack Custers

19. Martin

20. Pim Naafs

21. Vrijdagavond er gegeten. Het was mega druk, eigenlijk te vol. Personeel rende heen en weer om iedereen het naar de zin te maken. Bleven attent, ondanks werkdruk.
    Erg lang op ons hoofdmenu moeten wachten (ong 60 min, na 30 min op voorgerecht). Dat was echt een domper. En een reden om niet zomaar terug te komen.

Eten was smakelijk.

22. High tea besteld voor 2personen. Alles smaakte vers en goed op smaak.
    Ben zwanger, daar hielden ze goed rekening mee.
    Wat minder in de smaak viel, was de geitenkaas.
    Dit is geen standaard smaak, dit moet je echt lekker vinden.
    De sfeer was ontspannen. Voor herhalingvatbaar!

23. Sfeervol restaurant dat in het weekend bomvol zat. Veel lawaai, hard praten. Brood van het huis = attent. Eten prima. Bediening liet te wensen over: 3× om fles water moeten vragen (buren hadden een karafje, waarom dat niet aanbieden?), En rondje wijn is nooit gekomen, maar verscheen wel op de rekening. Lekker buiten zitten onder de terrasverwarmers is een groot pluspunt. We hadden een leuke avond.

6,5
  24. Heerlijk gedineerd bij De Koning. Snelle en vriendelijke bediening. De nieuwe kaart ziet er veelbelovend uit.
    Zowel voorgerecht, hoofdgerecht als het dessert van uitstekende kwaliteit.
    Was top.

25. Lang wachten op de kaart. Omdat ik alleen ben? Anderen worden eerder geholpen en krijgen brood. Na vragen krijg ik ook uiteindelijk de kaart en brood.

26. Heerlijk gegeten, leuke sfeer, super aardig personeel, we komen zeker terug. (Al is het alleen maar voor de Deense Soes).

27. Wim en Elly

De Koning van Denemarken heeft er weer een paar fans bij dankzij de goede verhouding van: lekker eten, vriendelijk en gastvrij personeel en de kwaliteit van eten in verhouding met de prijs. Wij gaan graag nog eens eten bij dit restaurant.

28. Christa

We hebben heerlijk op het terras gezeten. Het vers gebakken broodje vooraf was heerlijk. Het eten was ook erg lekker. Alleen het verkeer langs het terras was een beetje jammer.

30. Reinaer Bron

31. Wij gaan hier vaker eten en wij zijn tot op heden altijd enthousiast. Prijs/kwaliteit verhouding okee, wij vinden het voor een eetcafe prima. Qua ambiance: het restaurant oogt erg donker vanwege het vele zwart; dat zou wat mij betreft lichter en vrolijker mogen (wel met kleur; niet alles zwart-wit-bruin- grijs graag!). Bediening erg vriendelijk en correct.

32. Vriendelijk personeel. Het restaurant begint een beetje oubollig te worden en erg donker.

Het eten was niet geweldig. De doradefilet dreef in het vet en de vetsmaak was overheersend. Slechte zaak om groente met bijbetaling te moeten bestellen, dan mis je uitstraling als restaurant en is het meer een eetschuur aan het worden. Jammer, men had in de omgeving altijd een goede naam maar er zal meer aan uitstraling en kwaliteit gewerkt moeten worden. Slechte smoes om te zeggen "anders moeten we altijd veel groente weggooien".

Een kwast met lichte verf en die antieke rode gordijnen eruit zou al een hele verbetering zijn. Bediening was goed en correct, glazen werden op tijd gevuld zoals het hoort.

Blijven werken aan goede vooruitgang anders kost dit klanten. Het eten van mijn vrouw was wel goed, maar waarom zonder groente??

33. R. Gortworst

Aardig personeel, bediening goed, prijs goed maar erg veel mensen in de ruimte, daardoor erg dicht op elkaar... Dat laatste stoort in de privacy.

34. Luc Onink

35. Een heerlijk en gezellig restaurant, lieve bediening en erg mooi ingericht.

De wachttijd op het eten was wel erg lang. Eén uur en een kwartier. Heel jammer.

Maar we komen zeker nog een keer terug.

36. Wij wilden aan het begin van de middag met 9 personen komen lunchen, maar hadden niet gereserveerd.
    Achterin de zaak waren de tafels allemaal vrij. Wij konden helaas alleen gebruik maken van de bank en een paar stoelen in een ongezellige hoek van het restaurant. Op onze vraag of wij achterin konden zitten werd bot gereageerd. Wij moesten genoegen nemen met het aanschuiven van stoelen en opgepropt zitten in een donkere hoek. Wij zijn maar vertrokken naar een anderelocatie aan de overzijde van de straat. Zo loop je toch inkomsten van 9 personen mis.

37. Zeer gezellig restaurant. Goede lunch kaart, zeer uitgebreid. Diner ook veel keuze, dieetwensen worden snel en kundig verwerkt. Eten is lekker en ruim voldoende, de nagerechten zijn super. Vriendelijk en gastvrij personeel. Zeker de moeite waard.

38. Ervaring op het terras buiten is goed vandaar dat we gereserveerd hadden, online, voor binnen eens te eten. "Je reservering op 10 augustus 2014 bij De Koning van Denemarken is door het restaurant bevestigd. Hierbij de gegevens van de reservering, het kan dat je deze nodig hebt in het restaurant".
    Daar aangekomen blijkt er geen tafel gereserveerd te zijn volgens de bediening. Vreemd, had een bevestiging gehad van het restaurant. Gelukkig was er een tafel vrij waar wij mochten gaan zitten. Prima plaats hoor. Wij hadden een keuze gemaakt waarvan 3 personen een drie gangen menu en ikzelf 4 gangen met soep. Nu bekijk ik zojuist de rekening en is er gerekend met 2 x 3 gangen menu 2 x voorgerecht 1 x soep en 2 x hoofdgerecht etc. Door zo te tellen hebben wij € 14,00 meer betaald dan dat het eigenlijk zou moet gekost hebben. Ik vind dit heel erg slordig en zal de volgende keer mocht ik besluiten om nogmaals te gaan de rekening daar maar goed te controleren, eigenlijk mag je er toch vanuit gaan dat het niet nodig zou moeten zijn maar dat heb ik dus verkeerd in geschat helaas.
    Maar last but not least, het personeel is vriendelijk en behulpzaam en dat mag ook gezegd worden.

39. Kees Marcelis

Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant! Personeel was vriendelijk en gezellig. Bediening was prima.

40. Uurtje van tevoren gereserveerd via Eet.nu, perfect in het systeem. Netjes ontvangen, prima eten en vriendelijke bediening. Een aanrader!!

41. Erg vriendelijk ontvangen, en heerlijk gegeten. Echt een aanrader.

42. Heerlijk gegeten hier. Vlotte bediening. Mooi interieur. Een aanrader dus.

43. Héhé, een café-restaurant waar ze gewoon weten hoe het hoort. Personeel met een lach, biertje met je etiket naar voren, heerlijk gastvrij en lekker ongedwongen. Top gegeten en de koffie met een limoncellootje na is zeker een aanrader.

44. We hebben een heerlijke avond gehad op het terras. Aan de zijkant hebben ze een mooi en verwarmd terras. Het personeel is zeer attent en vriendelijk. Het eten is van een goede kwaliteit. Heerlijke bavet steak gegeten. Echt een aanrader. Wij komen graag weer terug!

45. I van den Brandhof

Slecht. Nadat we de bestelling hadden gedaan kregen we het voorgerecht. De soep leek te komen uit een unoxverpakking niet echt smakelijk . Oké dan het hoofdgerecht . We hadden 19.00 uur gereserveerd en om 20.50 uur kregen we ons hoofdgerecht. Nadat we de vraag hadden gesteld of ze ons misschien vergeten waren? Al die tijd zat mijn man nog steeds met een leeg glas . 1 glas hadden we gehad. De ober liep steeds langs , maar vond het kennelijk niet belangrijk om te vragen of we nog iets te drinken wilde. De varkenshaas met stroganofsaus was redelijk, maar het pakketje met vis zat geen smaak aan. Jammer

46. janneke

Het diner: beetje een tegenvaller, wel erg vriendelijke personeel, prijs kwaliteit niet in balans. Ga de volgende keer gewoon weer voor lunch en dan lekker buiten zitten. Binnen is het een groot kippenhok. (maar dit is dan ook echt mijn mening en niet van mijn partner!)

47. B. Verkruissen

Wij komen heel graag bij De Koning, wat een goede sfeer! Met mooi weer is het terras echt een heerlijke plek om lekker te lunchen, dineren of een borrel te doen. Lekker veel keus van bier op de tap! De prijs/kwaliteit is zeer goed in verhouding en dat is ook niet onbelangrijk. Ze hebben een goede kaart die regelmatig wisselt per seizoen.
    Echt een aanrader!
    Tip : voor zekerheid van een plek binnen wel even reserveren

48. Super lekker gegeten , gezellige sfeer. Eten was top en prijs kwaliteit is absoluut in balans ... Vriendelijk persoon . Een aanrader ! Ons zie je zeker terug ...

49. Prijs kwaliteit verhouding is niet in balans met elkaar.
    Zowel de drankjes als het eten is te duur voor hetgeen je krijgt!

50. Wij komen hier al jaren met veel plezier en ervaren zowel het eten als de bediening als goed en vriendelijk. De laatste keren bekroop ons sterk het gevoeld dat de eigenaar toch echt een keer te vaak naar Herman den Blijker heeft gekeken. De serveerster stond iedere 10 minuten aan onze tafel met de vraag of wij te drinken wilden, een mini bakje met olie/zout dip voor het broodje vooraf. Het bakje frieten is marginaal. Kortom het gevoel dat e.e.a. wel erg is afgepast en voelt voor ons niet meer prettig.

51. Interieur en sfeer prima. Heb alleen hoofdgerecht gegeten met daarbij een salade. Hoofdgerecht was pasta met garnalen. Saus had en wat waterige smaak. Salade was niet heel fris. Bediening weinig vriendelijk.

5,3
  52. Na onze ondertrouw naar De Koning van Denemarken geweest. Zoals altijd alerte bediening, gastvrij en vriendelijk. Tot nu toe alles wat we hebben genomen daar is lekker. Of het nu een tosti is, een belegde bol, de wrap, kipsate of borrelgarnituur. Alles smakelijk, vers, nette presentatie.

53. Geweldig goed restaurant. Wij komen hier geregeld, (lees, 3 á 4 keer per maand) voor een hapje en drankje, of een uitgebreid diner. Het enige wat nogal prijzig is zijn de hapjesplateau's.

54. Goed gegeten en wensen gerespecteerd, we waren zoveel jaar getrouwd en met de kinderen in het achterste deel gegeten. Het eten was erg goed.
    Als laatste nog dat een avondje uit in de koning ook gezellig is met de kleine kaart, alleen jammer dat het rookvrije na 12:00 uur vervalt, voor ons dan het einde van de avond vanwege astma.

55. Voor mij zijn jullie een dikke 10 waard!
    Het is er altijd gezellig en het eten is echt lekker!

56. Annabel

Voor een drankje en een hapje gaan wij vaak naar De Koning van Denemarken. Wij komen hier al enkele jaren zeker 3x per maand. De ene keer is het eten niet zo goed als de andere keer, maar 9 van de 10 keer is het verrukkelijk! De sfeer, de bediening en de gastvrijdeid die je er gratis bij krijgt maakt het voor ons 1 van de betere restaurants in de omgeving.

57. Wat een geweldige avond hebben we hier gehad onlangs.

Het eten was prima en de bediening niet minder.

Het was lang geleden dat we zo gezellig en lekker hebben gegeten.

58. Helaas beviel ons de hoofdmaaltijd de tweede keer in het geheel niet!( in maart 2011 hadden we namelijk voortreffelijk gegeten).

Van de "surf en turf" waren de ossehaas stukjes zo taai dat deze met moeite waren te eten, het leek wel of er stoofvlees voor gebruikt was.

Het voorgerecht was mosterdsoep die voor ons alledrie een goede indruk achterliet.

59. Vandaag na een dagje dierentuin terecht gekomen in het centrum van Rhenen, op zoek naar een adres om te dineren. Gekozen voor de Koning van Denemarken, het terras zag er uitnodigend uit. Het zat goed vol en dat deed een goede keuken vermoeden. Maar wat een afgang en teleurstelling. Het gekozen hoofdgerecht bestond uit tongrolletjes gevuld met paprika en een botersausje. Maar wat een uitermate smerig gerecht, de smaak van vis was voor de eerste hap al zeer aanwezig en deed het ergste vermoeden. En inderdaad de smaak was zeer sterk en ronduit vies. Zo hoort tong niet te smaken. Het was erger dan de lucht die uit een pas geopend blikje kattenvoer komt. Heb het kenbaar gemaakt aan de uiterst vriendelijke serveerster. Zij heeft het volle bord meegenomen om het de kok te laten beoordelen. Na enkele ogenblikken kwam zij terug met de mededeling dat de kok niets rook en dat het volgens hem een prima gerecht was. Ik heb haar gezegd dat dit een oneerlijke reactie van de kok was. Zo laat je duidelijk blijken dat je je gast/klant niet serieus neemt. Als mosterd na de niet genoten maaltijd kregen mijn man en ik een gratis drankje. Voor de rest moesten wij het volle pond betalen. Een zeer slechte ervaring en een restaurant om héél snel te vergeten!

1,5
  60. Zijn er geweest met 6 man. Eten was half gaar en lauw. Dit was de eerste en laatste keer dat we hiervoor veel en veel te veel betaald hebben.

1,7
  61. Vr. 21 jan. 2011 hier gegeten. Gezellig en leuk restaurant. Hangt een goede sfeer. Lekkere salades als voorgerecht, zeer ruime portie. Vond zelf alleen de basilicumolie bij het hoofdgerecht niet zo lekker. Werd er een beetje misselijk van en had het gevoel dat het gerecht in de olie dreef. Varkenshaas was flauw (moet echt zout erop doen). Lag niet helemaal aan mij, tafelgenoot deelde mijn mening. Bediening gaf daarna ook aan dat je op verzoek altijd een ander sausje erbij kan krijgen. Het lekkere dessert van appelcake met stoofperen/anijs-ijs maakte een hoop goed. Omdat ik het hoofdgerecht niet zo lekker vond, werd als compensatie een koffie met likeurtje niet op de rekening gezet. Dat vonden wij wel heel netjes (we hadden er niet om gevraagd). Al met al wel een restaurant om naar terug te keren.

62. In een gezellige ambiance netjes ontvangen. I.v.m. de tijd namen we alleen een hoofdgerecht. De bereiding van het wild en de ossehaas was uitstekend. Mooie saus bij het wild.

De wijn was prima en de bediening zeer vriendelijk. Minpuntje: een tafeltje snel afnemen ok, maar met z'n tweeën de tafels echt schoonmaken terwijl er nog gasten eten en drinken hoort niet.

63. Echt super! Heel erg mooi restaurant, goede serive maar vooral het eten was heerlijk! We hebben een heerlijk avondje gehad in De Koning van Denemarken.

64. Een aanrader! Voorin een terras en bar waar je gezellig wat kan drinken. Achterin sfeervol restaurant. Goede kaart. Altijd heerlijk gegeten voor prima prijs. Bediening erg vriendelijk! Ik kom hier graag.

65. Gezellig restaurant en heerlijk eten. De zalm met mosterd-dille ijs is echt bijzonder. Zelden zo'n mals stukje vlees gegeten. We komen zeker terug!

66. Altijd een prettig restaurant om te eten. Zeer ruime porties en best smakelijk eten. Bediening helemaal top. Voor herhaling vatbaar. Evengoed qua verfijning niet helemaal top.

67. Goed eten.

Goede service.

Goede keuken.

Gezellig eten en drinken, alle dagen van de week.

68. Blijft een van mijn favorieten.

Prima restaurant. Een aanrader.

69. Wij hebben ontzettend genoten van het heerlijke eten! Verder was elk gerecht een plaatje om naar te kijken. Ook de bediening was top. En de prijs - kwaliteit is goed.
    Dit restaurant is een echte aanrader dus.

70. Tournedos gegeten met pate, vlees was perfect bereid, de lamsfilet ook overheerlijk maar het bedje van groenten, tuinbonen en sperziebonen, was absloluut niet vers, en er zaten bruine punten aan. verder niets dan lof!