1. Tot voor kort was la Place aan de Dreef een van de restaurants in Haarlem waar wij graag in de zomer komen. Het grote terras in combinatie met de verse producten. Echter de laatste weken is er een duidelijke neerwaartse spiraal in de kwaliteit van het aanbod en het eten. Assortiment wordt wekelijks minder, al weken alleen nog maar frieten en geen beroemde La Place aardappeltjes meer.

Het komt regelmatig voor als we voor 18.00 uur eten willen bestellen dat de keuze dan zeer beperkt is en meerdere zaken niet (meer) voorradig zijn. De entrecote komt nu denk ik van een andere leverancier en heeft sterk in kwaliteit ingeboet. De frieten zijn kei hard en vol met vet en totaal smaakloos. Als je er in knijpt druipt het vet er uit. Laatste keer de frieten terug gebracht naar bedrijfsleider. Deze gaf opdracht aan de kok om nieuwe te maken, en deze goed uit te laten lekken. Resultaat was iets minder hard maar nog vetter dan de vorige.

Ook het personeel lijkt wel steeds jonger te worden. Het is jammer dat dit zo terug loopt. Ons zullen ze er deze zomer niet meer zien. Als ik er neutraal naar kijk, denk ik dat de marges sterk onder druk staan en er absoluut verkeerde keuzes worden gemaakt door de bedrijfsleider. Misschien moet deze de uitgangspunten van La Place met betrekking tot verse producten, kwaliteit, deskundig, smaakvol nog eens nalezen.

1,7