1. adriaan 74492 punten

Afgelopen zondag weer eens met Smulweb vrienden geluncht. We gingen voor de meest uitgebreide wandeling. Het weer was prima en een tafeltje op de veranda was ideaal.

We kunnen stellen dat de chef zich niet heeft ingehouden, de toppers van de nieuwe kaart kwamen stuk voor stuk voorbij. Ook de sommelier wist verassende keuzes te maken. De witte spumante bij de tarbot met oester was een hit. De Zweigelt Barrique van Enjingi bij de gebraden reerug met super cuisson was voor mij persoonlijk de aller mooiste combinatie.

Op het gebied van presentaties zien we ook ontwikkeling. De eendenleverpaté met hierin de verticaal ingestoken violetaardappelkrokant was artistiek en het aardbei dessert een lust voor het oog.

Ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat dit mijn mooiste beleving bij de Hofstede was, geweldig!

1. Wat een fantastisch uitziende gerechten op deze mooie foto's. Het ziet er bijna nep uit.

2. Zeer mooie foto's inderdaad. Je zal bijna denken dat het een 3D render is. #Watertanden

3. Ik dank jullie voor de complimenten die eigenlijk grotendeels de chef toekomen. Het zijn de pure kiekjes, wel zaten we op een mooie plek in de schaduw met "noorderlicht".

4. @Rob en Els; ik heb een aantal reacties verwijderd van Kai. Kai mag van ons niet meer reageren op recensies van Adriaan (ik heb jullie daar geloof ik ook al een keer over gemaild) omdat het gedrag van hem (stalken en op de man spelen) niet welkom is. Ik heb jullie reactie aangepast, maar wellicht dat jullie hem wellicht opnieuw willen maken of willen verwijderen. Laat het maar weten.

Wat betreft de punten; We laten het al toe om nauwkeuriger te waarderen dan op andere sites door een cijfer te geven op een 10-puntsschaal ipv een 5-puntsschaal. Ik ben zelf geen voorstander om dit nog nauwkeuriger te maken (ook interface technisch lastiger). Op school rondden ze bij een rapport ook altijd af naar hele cijfers ;-).

Wat betreft de likes; We hebben inmiddels een kleine 10.000 likes geplaatst door ongeveer 2000 unieke gebruikers. Het is dus absoluut niet zo dat dit maar door een hele kleine groep gedaan wordt, alhoewel het aantal gebruikers die het doet niet opweegt tegen het totaal aantal gebruikers van eet.nu. Toch ben ik blij met de feature, we gebruiken het af en toe om een leuke recensie voor de recensie van de maand mee te vinden en het is een makkelijke en snelle manier om iemand een complimentje te geven zonder daarvoor een reactie te hoeven schrijven.

5. Helaas even geen tijd voor een hele uitgebreide reactie, maar wat betreft de likes. Eet.nu medewerkers zijn verantwoordelijk voor ongeveer 0,3% van alle likes; de rest van de likes wordt gewoon gegeven door mensen uit de community.