Op dit adres zit nu: Toro Asado

1. Door een vriendin was het ons aangeraden om te gaan eten bij een cafe in de Amsterdamse pijp.
    Toen wij daar aan kwamen staken armen en benen naar buiten. De wachttijd bleek een uur te zijn. Daar hadden wij geen zin in en zijn gaan zwerven door de Pijp.
    In de Frans Halsstraat op nummer 89, kwamen we het restaurant van Carlitos Gardel tegen. Argentijns.
    Toen wij binnenkwamen was het rustig in de zaak. Voor ons ook even reden om te twijfelen of we wel naar binnen zouden gaan, maar als je niet iets probeert, weet je ook niets. Bovendien zag het er reuze gezellig uit.
    Niet erg groot, leuke kleuren, Argentijnse sfeer. Daarnaast ook een hartelijk welkom.
    Een garderobe zou wel handig zijn.
    Onze aperitief wijnen staan snel op tafel. Een broodje met kuidenboter, kom er als vanzelfsprekend bij.
    De witte chardonay huiswijn is opvallend goed van smaakt, en dat voor €3,50 per glas!
    Na een dag Amsterdam, waren we alleen toe aan een hoofdmaaltijd. Ik was snel klaar, een entrecote. Maar mijn tafelgenote twijfelde tussen tonijn en ossehaas. Het werd een compromis. Ossehaas, tonijn en samen delen. Dat doen we wel vaker.
    We hebben er geen spijt van gehad. Zowel de tonijn, als de ossehaas waren super! Maar dan ook echt super. De gepofte aardappel, heerlijk. De sla lekker. De rijst had wat mij betreft wel iets meer "bite" mogen hebben.
    Maar vooral de bereiding van de vis en het vlees zijn memorabel. Daarnaast bleek een prima glas rode cabernet sauvingon slechts €3,00 te kosten.
    Kortom, super eten, smaakvolle wijn, leuke sfeer, een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
    Echt een aanrader. Ik zou niet weten wat de concurrent zou kunnen toevoegen met al die armen en benen naar buiten.