Op dit adres zit nu: Bochica

1. We kwamen een leuke actie tegen op Facebook, het op=op menu (een vier gangen verrassingsmenu). We hadden er eigenlijk wel weer zin in. Daar er naast het restaurant wordt gebouwd is de parkeerruimte iets krapper geworden. Parkeren op straat is vanwege de vergunninghouders regeling op zondag vanaf acht uur verboden, iets om rekening mee te houden.
    De huiswijn is gewijzigd, nu een lichte fruitige wijn gemaakt Sauvignon en Gros Manseng uit het zuiden van Frankrijk, goed. We starten met krokant van bladerdeeg, hartig gekruid, waarbij een kerrie mayonaise. De amuse is een delicaat hapje dat wordt gepresenteerd op een zwarte steen, erg lekker.
    De eerste begeleider wordt gepresenteerd door een nieuwe jongeman. Pinot Gris van Jules Taylor uit Marlborough die prima bevalt. Uit de keuken drie bereidingen van kreeft, met salade van wakame, salade van appel, gedroogde tomaatjes, aardappelkrokant en druppels kerriemayonaise. Veel verschillende verfijnde smaken en een goede structuren. De topper van de avond.

We vervolgen met een typisch Lucas gerecht met schol, coquille en zalm met een heerlijke romige botersaus. Genieten. De fruitige Sauvignon was naar mijn mening ietsje minder geselecteerd. Een iets vettere wijn was mooier geweest.

Voor het hoofdgerecht de bekende Cycles Gladiator maar ditmaal van syrah gemaakt. Een klassieke bereiding met hertenrugfilet, gestoofde bout, rode biet pommes dauphine en een heerlijke diepe saus. De rug had een prima cuisson en de wijn combineerde er mooi bij.
    Bij het dessert is er een keuze, partner wilde graag kaas. Er kwam eerst nog een pre dessert. Voor partner een met Epoisses, ik zag ze genieten.
    Voor mezelf een peren mousse met luchtige speculaas krokant en gekruide crumble, erg lekker.
    De kaas wagen werd voorgereden en er was volop keuze, een 25 tal rijpe kaasjes, dus voor ieder was wils. Dit werd nog aangevuld met een goed garnituur.
    Het dessert was een mooi presentatie. Semifreddo van vanille met hieromheen een laagje pure chocolade, verder nog verschillende bereidingen van armarena kers van zoet naar fruitig. De bekende Elysium Black Muskat vulde het gerecht keurig aan. Een fijne afsluiter.
    Bediening was aan onze tafel geheel verzorgd door een nieuwe jongeman. Hij heeft ons op keurige wijze bediend. De gerechten en wijnen beknopt toegelicht en voor een stukje gezelligheid gezorgd.
    Prijs kwaliteitsverhouding is uitstekend. Menu 32,50, wijnarrangement 18,-, huiswijn 3,95, koffiearrangement 4,50.
    Opvallend was dat het restaurant om zes uur al bijna helemaal gevuld was, dit geld voor beide zijde. Fijn dat de Lucas zijde ook druk bezocht wordt want deze heeft toch echt wel onze voorkeur. De gerechten zijn er complexer, verfijnder en er worden iets exclusievere ingrediënten in verwerkt.
    We hebben wederom genoten van een fijne culinaire avond, bedankt.