1. Afgelopen weekend moesten mijn vriend en ik even naar het centrum, dus op de heenweg een tussenstop gemaakt bij het vliet. Ik was er al een tijdje niet geweest, dus kon nu eens binnen kijken hoe de zaak eruit ziet na de verbouwing. Een naastgelegen ruimte is omgebouwd tot eetgedeelte en dat is aardig gelukt. Voldoende ruimte om rustig je bestelling op te eten en qua uitstraling doet e.e.a fris aan.
    Zelf hebben we lekker in het oude gedeelte iets genuttigd.
    Gezellig om te zien hoe de klanten in en uit lopen en een praatje maken met het personeel.
    De snacks; altijd goed. Mijn vriend heeft de voorkeur voor de Ardeense sate, maar zoals ik al in een eerdere recensie meldde, kun je hier zo'n beetje alle snacks krijgen die op de markt zijn. Keus te over in de vitrine!

Vorige recensies van Esperanza!

• Toen ik hier als noord Hollandse voor de eerste keer binnenstapte, viel mijn mond open van verbazing. De snackvitrine ligt propvol en alles is opgestapeld in rijen van minimaal 10 stuks. Ik denk dat deze zaak zo'n beetje alle soorten snacks verkoopt die er in Nederland te krijgen zijn. Daarnaast ook -voor mijn doen- nogal aparte dingen, zoals nierbroodjes en karbonades. De prijsaanduiding is op zijn minst vreemd te noemen. €1,24 of €2,67 bijvoorbeeld. Nu ik regelmatig bij het Vliet kom, heb ik begrepen dat deze zaak al jaren een begrip is in Leeuwarden. Er is zelfs een korte tv documentaire over gemaakt. Mijn ervaringen hier zijn eigenlijk allemaal positief. Het personeel regeert de zaak met strakke hand, maar zijn in voor een (flauw) geintje. Je moet er tegen kunnen :)