in Doesburg

Een culinaire verleiding

1. Op een mooie vrijdagavond in juni met z'n tweeën uitstekend gegeten bij Restaurant De Liefde. In een sfeervolle ambiance besluiten we á la carte te bestellen. Met een variëteit aan plaatselijke en wereldse ingrediënten weet de chef een goede balans in smaken te vinden. Op ons verzoek schenkt de gastheer (gediplomeerd vinoloog) passende wijnen bij de gangen, waaronder een zeer fraaie Grüner Veltliner en een prachtige Nevo d'Avola. De gerechten, zowel vlees als vis, worden met veel liefde voor het vak gebracht. Het samenspel tussen wijn en spijs, in combinatie met het enthousiasme van de gastheer, maakt zowel de entree als het hoofdgerecht tot een bijzondere smaakervaring. Het grand dessert tot slot, een proeverij van diverse toetjes, is een passend sluitstuk van dit culinaire avondje. Als de gastheer dan ook nog een bijzondere Pedro Ximenez van 12,5 jaar te voorschijn haalt als allerlaatste sluitstuk, kunnen we alleen maar de conclusie trekken dat graag een keer terugkomen.