1. rrrobb 6812 punten

't Zusje is erg commercieel. Het was de eerste (en laatste !) keer dat ik mijn e-mail adres heb opgegeven om te reserveren. En nou maar hopen dat ik geen ongewenste reclame krijg. De locatie in Oudenbosch was ons erg bekend. Tivoli was een favoriet. Het zusje heeft een hele andere uitstraling. Veel meer op jongeren en grote groepen gericht en geen piano meer wat ik altijd erg waardeerde in Tivoli. (Bij de brasserie ben ik nog niet geweest). De kaart is wel erg interessant. Voor 26.80 kun je onbeperkt tapas eten en die zijn over het algemeen erg lekker. Maar je moet geen haast hebben bij 't zusje. Soms moest je wel een half uur wachten totdat je weer een klein hapje te eten kreeg. En dat lange wachten ging mij op een gegeven moment wel irriteren. Ik kreeg ook sterk de indruk dat het een heel bewust beleid van het restaurant is. Ze noemen het zelf avondvullend bourgondisch genieten, maar het gaat ze er vooral om dat je veel drankjes bestelt. En in tegenstelling tot het eten zijn de drankjes niet zo goedkoop, dus al met al verdienen ze toch een hoop aan de vele mensen die uit verveling maar weer een drankje bestellen. De bediening bestond vooral uit jonge meiden. Vriendelijk en verder OK, maar het had ook geen meerwaarde aan de restaurant beleving. Deze meiden willen vooral geld verdienen en of je het dan naar je zin hebt, zal ze verder een worst wezen. Om elf uur gingen we pas weer naar huis. Toen hadden we uiteindelijk wel genoeg gegeten (en gedronken) en was de rekening een kleine 40 euro per persoon. Voor dat geld kan je toch lekkerder en vooral gezelliger eten. Al met al is dit restaurant zeker niet voor herhaling vatbaar, en al helemaal niet als je maar met zijn tweeën bent.