Op dit adres zit nu: Baron Frits

1. Vrijdagavond gekozen voor een diner in Hostellerie de Neerhof in Kessel (Limburg). Het is gelegen in de geweldige ambiance op één van de meest strategische punten aan de Maas in het hartje van het plaatsje Kessel in de directe nabijheid van Kasteel de Keverberg en met een geweldig panoramisch uitzicht over de zich meanderende Maas!
    Een aantal dagen geleden had ik per mail gereserveerd en kreeg daarop binnen een dag de bevestiging met een afsluitend zinnetje “Wij verheugen ons op Uw bezoek, en tot spoedig ziens”. Maar bij aankomst bleek hiervan niets, eerder grote verbazing, want …. Er bleek niets te zijn gereserveerd. Na enig over en weer gepraat, toch een tafeltje gekregen aan de raamzijde in de wintertuin, waar helaas verder niemand zat: de andere mensen hadden plaatsgenomen in de zaal beneden, veel intiemer en gezelliger, maar helaas konden wij daar niet komen, omdat wij een rolstoelafhankelijk persoon hadden hetgeen ik per reserveringsmail reeds had aangegeven.
    Ter compensatie van dit ongemak kregen wij de eerste consumptie van het huis aangeboden. Na een keuze te hebben gemaakt uit de keurig verzorgde kaart met meer dan voldoende keuze mogelijkheden hebben wij gekozen voor de hieronder vermelde gangen:
    • Crème soep van zuurkool en mosterd met croutons van balkenbrij: leuk geserveerd in een modern diep bord. De smaak was enigszins flauw, met smakelijke balkenbrij croutons. Helaas was er geen zuurkool in waar te nemen.
    • Carpaccio van runderbief met daarop canapé belegd met pannacotta van limon cello en ganzenlever Kesselse kaas en olijfolie: creatief verzorgd bord met uiterst fijne smaaksensaties, alleen erg jammer, dat niet gehoor was gegeven aan het verzoek om er geen ganzenlever bij te serveren.
    • Duo van lamsvlees: tournedos en kotelet onder een korst van basilicum geserveerd met een saus van pepadews. Werkelijk tongstrelend en ook hier weer een uitstekende combinatie van diverse sauzen en zeer mooi gepresenteerd. Chapeau.
    • Gebakken kabeljauwfilet met gepofte amore tomaatjes, daarbij saus van champagne en basilicum: op een bedje van zeekraal en begeleidt met heerlijke bijpassende saus en diverse garnituren.
    • Chocoladetaart op "eigenwijze” manier: Chocolade macaronen gevuld met mousse van witte chocolade, melkchocolade en pure chocolade omringd door vanillesaus: creatief geserveerd op een stenen vierkant en qua smaak “echt hemels”!
    • Crème van mandarijn, mini tarte tatin van sinaasappel, ijs van tonkaboon en sinaasappel met saus van espresso: heerlijk, leuk opgediend op een wit rechthoekig bord maar wel heel erg zoet.
    • Afsluitend kopjes cappucino met een nougat en bonbons: temperatuur was nog net acceptabel een de aan kleding van de koffie vond ik erg benedenmaats.