in Roermond

Ambacht en Smaakbeleving

1. Erik en mariette

Lopend door Roermond kwamen we langs Aruna en zijn er binnengestapt. Op het eerste oog een prima restaurant, Franse kaart.
    Ontvangst redelijk goed, moesten even wachten voordat er iemand aanwezig was die onze tafel aanwees, jassen zelf opgehangen.
    Kaart zag er fantastisch uit, kozen voor een drie gangen menu, meestal is dat met wat dingetjes erbij meer dan genoeg. We kozen voor een eendenborst en kalfslende als hoofdgerecht.
    Eten werd keurig geserveerd, goed van smaak, porties met een bakje extra friet en wat salade erbij genoeg. Hebben wel tussendoor nog om wat brood gevraagd om de ruimte tussen de gangen wat te dichten. Flesje Italiaans rood en wat water erbij, prima combinatie.
    Fijne eetervaring dus in redelijk goede ambiance.

Totdat de rekening kwam.... €135,-.
    Wij vonden dat daarmee het etentje toch in wat ander daglicht kwam te staan. We hadden natuurlijk prima gegeten, maar het bleek dat extra brood, een bakje frietjes en een bakje sla allemaal apart moest worden afgerekend (€8,-) en dat bij prijzen van hoofdgerechten variërend van €20,- tot €27,50.
    Over de top voor hetgeen we hadden gegeten. Ook de wijn voor €27,- bleek bij nader proeven dit bedrag niet waard.
    Goed eten weliswaar dus, maar de prijs-kwaliteitverhouding is zoek. Voor een dergelijk bedrag eet je ook bij een ster restaurant, en dat is Aruna niet.
    Jammer, want voor de rest was het een prima avond.