1. Van buiten zag het er best gezellig uit, dus besloten we het eens teproberen. Zondag 2 weken geleden was het zover. De wat ongetrainde en zelfs haastigoverkomende bediening (vakantiehulpen?) lieten regelmatig iets vallen; een steekje dan wel bestek. Als mijn partner liever geen patat wil en dan pasta bij zijn gerecht besteld, zegt dat niet dat ik dat óók zo wil. Maar we kregen 1 (klein) bakje spaghetti geserveerd (voor ons beiden, dus). Na dat gemeld te hebben kwamen zij echt niet vragen of het voldoende was. Voorts waren de gesprekken van de tafel naast ons onwenselijk goed te volgen, terwijl er niet hard gesproken werd. Zo dichtbij elkaar stonden de tafels dus.
    Mijn voorgerecht; champignons in knoflooksaus was prima en de vissoep van mijn partner smaakte ook goed –al was het rivierkreeftje dat er in lag misschien iets te pretentieus voor dit restaurant. Mijn hoofdgerecht – kipfilet met geitenkaas - was redelijk, al was de kip aardig droog. De pangafilet uit de oven - van mijn partner - was heel erg droog en weinig smakelijk en de garnaaltjes die erbij zaten, smaakten zanderig. Verder was de pasta niet gaar genoeg, maar ja, weklagen niet snel, dus na het eten (nagerecht maar overgeslagen) hebben we er wat van gezegd. Gelukkig werden we op dat moment geholpen door een van de meer ervarenmensen en zij vond het jammer dat we het niet eerder gemeld hadden zodat ze een ander gerecht voor mijn partner hadden kunnen klaarmaken, waar ze natuurlijk wel gelijk in had, maar dat doe je toch ook niet zo gauw, vooral omdat de ander dan al wel zit te eten. Bovendien had mijn tafelgenoot niet meer zoveel vertrouwen in 'iets anders'. Het enige wat ze nog kon doen was twee drankjes van de rekening afhalen. Dat was best netjes. Minder netjes was dat er 'niets gedaan kon worden' aan het holle bassige geluid van de muziek; je hoorde alleen klanken, muziek zelf was niet te horen, dus het werkte zeer storend. In onze eigen ervaring is het wel te merken dat het eten niet met liefde,maar alleen zo snel mogelijk bereid wordt (om klanten niet te lang te latenwachten?), en dat; niet per persoon, maar per tàfel ;-) Persoonlijk wacht ik liever iets langer op een betere maaltijd. Toen mijn partner nog even wilde roken en dit niet in de rookruimte deed, maar buiten op het terras, waar niemand zat, kreeg hij op ongenuanceerde manier te horen dat dit niet de bedoeling was. Nadat mijn partner de opmerking maakte dat er wèl een asbak stond, werd hem gezegd dat die er voor het personeel stond! Eindconclusie; als je qua eten/bediening weinig gewend bent, en geen problemen hebt om dicht op elkaar te zitten, dan zal dit restaurant misschien aan de verwachting voldoen. Voor de Bourgondiërs onder ons; zoek liever een ander restaurant!
    P.S. op hun eigen site staat: "Om teleurstelling te voorkomen raden wij u aan te reserveren". Het lijkt mij verstandiger niet te reserveren om teleurstelling te voorkomen ;-)