in Doesburg

Een culinaire verleiding

1. Annelies van Gorkum

Wij (5 personen) waren bijna een uur te vroeg aanwezig voor onze reservering op 7 juli. Het was geen probleem en we hebben heerlijk op het terras een drankje genuttigd, waarbij we een amuse van het huis gepresenteerd kregen, terwijl we de menukaart al ter inzage kregen. Voor het diner zijn we naar binnen gegaan, waar 3 van de 5 personen mosterdsoep vooraf hebben gekozen, waarvan ik de bekroonde versie met vis! Het is zeker een prijs waard, maar ook de anderen vonden het prijswaardig! De bediening is vriendelijk, kundig en er wordt goed rekening gehouden met persoonlijke wensen. De vader van de gastheer was tijdens ons bezoek ook aanwezig en is een zeer kundig en enthousiast sommelier, die (weliswaar soms te aangedikt) een heerlijk arrangement aan ons heeft voorgesteld en geserveerd. Inmiddels heb ik vandaag (de volgende dag) één van de wijnhuizen van een geschonken wijn op internet uitgeplozen, waar we een bezoekje tijdens onze vakantie aan willen brengen. Al met al hebben we er voortreffelijk gegeten met een mooie begeleidende wijn en zijn we met een voldaan gevoel weer huiswaarts gekeerd. Chapeau voor de kok en de bediening!