1. Onlangs zag ik een bord voor dit restaurant staan met “elke 1e en 3e zondag van de maand Grieks buffet € 12,50”. Ik was hier nog nooit wezen eten, dus ik dacht leuk om op deze manier kennis te maken met dit restaurant en heb een reservering gedaan voor vaderdag. Had ik vooraf maar de recensies op deze site gelezen…
    Over het eten niks te klagen, het buffet bestaat uit een koude kant met voorgerechten en een warme kant met hoofdgerechten. Er werd uitleg gegeven over de diverse gerechten door de kok die achter het buffet stond. Alles was zeer smakelijk.
    De chagrijnige eigenaar van het restaurant en de klantonvriendelijke manier waarop men toch zoveel mogelijk geld uit je zak probeert te kloppen deed dit alles teniet. Er is geen enkele keer gevraagd of alles naar wens was, of alles smaakte. In plaats daarvan wordt je continu in de gaten gehouden of je je bordje wel leeg eet. Zo niet dan wordt er € 3,00 op de rekening gezet. Wat bij ons ook het geval was, omdat mijn jongste dochter wat patatjes had laten liggen en mijn vrouw haar in bladerdeeg/spinazie hapje opzij had gelegd omdat ze deze niet lekker vond.
    Er hangt een gespannen sfeer en ik voelde me er niet welkom. Mijn vader vroeg om een schoon bordje en je kon zien dat het meisje dat ons bediende zich ervoor schaamde dat ze hem moest vertellen dat dat € 1,50 extra zou kosten. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Een buffet waarbij je moet betalen voor een schoon bordje en wordt afgestraft als je iets op je bord laat liggen! Dit heeft niks meer met gastvrijheid te maken. De drankenprijzen liegen er ook niet om. € 2,50 voor fris, € 2,75 voor bier en € 3,50 voor wijn. Het buffet was trouwens ook een Euro duurder geworden sinds mijn reservering (€ 13,50 ipv € 12,50).
    Na deze ervaring hebben we dan ook geen nagerecht of koffie na genomen, maar een lekker ijsje gehaald bij Talamini ! Restaurant Kreta verdient mijn inziens geen aanbeveling en is een slecht voorbeeld voor wat gastvrijheid zou moeten zijn.

6,5