1. Mono 592 punten

Twaalf jaar geleden werd ik (gelukkig) bekend met het broodjesfenomeen ´t Smoske in Vlissingen. Dit soort broodjes kende ik niet in de randstad. De eigenaren van toen was een Belgisch echtpaar en de toplocatie op de Boulevard Bankert maakt natuurlijk ook deel uit van het succes van deze broodjeszaak. Nu en al enige jaren is het in andere (Nederlandse) handen en daar was aanvankelijk niets van te merken. Gaande weg hoorde ik toch wel wat minder positieve meningen, maar met mijn (enige) keuzes zoals Javaanse kip en Martino merkte ik daar niet veel van. Naast een extra outlet waar je enkel per telefoon en fax bestellingen kan plaatsen is er nu een nieuwe en slimme locatie tegenover de Hogeschool Zeeland op de Edisonweg. Schot in de roos! Loopt als een tiet! Toch moeten ze blijven waken voor de kwaliteit want de verdeeldheid hierover is helaas niet minder geworden. Je hoort weleens wat op de HZ. Tot nu toe voor mij nog steeds de moeite van het binnenlopen.