Op dit adres zit nu: LEF

1. Met twee personen heerlijk gegeten bij Het Verlangen in Elst.

De tapas zijn van zeer goede kwaliteit, soms aparte combinaties maar dit maakt het juist verrassend.
    We hebben er heerlijk van gegeten.

De service is uitstekend, we werden correct ontvangen en naar onze tafel begeleid. Vervolgens kregen we drinken en een broodmandje met vers gesneden oerbrood van het huis! Waar zie je dat nog? Vaak wordt deze alsnog op de rekening gepresenteerd. De bediening kwam na elke ronde vragen of de volgende ronde al aan de keuken doorgegeven mocht worden, zo kun je je eigen tempo bepalen. Ook werd er meerdere malen geïnformeerd of alles naar wens was.

Het restaurant is erg sfeervol en mooi ingedeeld, de grote groepen zaten aan de andere kant van het restaurant en door de indeling van het restaurant ondervonden we hier geen hinder van. Klein puntje van kritiek op het interieur is dat de banken bij de tafels geen kussen hebben waardoor je geen ondersteuning in je rug hebt tijdens het eten. De afstand van de bank naar de tafel is namelijk te groot om goed te kunnen aanschuiven.

Over de prijs en kwaliteit heb ik niets aan te merken, de kwaliteit van de tapas is uitstekend. Over de prijs en hoeveelheid heb ik wellicht wel iets aan te merken.

Wanneer je een normale hoeveelheid wilt eten en hiervoor normaal wilt betalen ben je aangewezen op de tapas mix of het tapas menu. (Dit omdat het bestellen van losse tapas duurder uitvalt) Omdat dit onze eerste keer was en wij nieuwsgierig waren naar de verschillende gerechten van dit restaurant hebben we gekozen voor het tapas menu. Beide menu's worden door de koks samengesteld.
    Per persoon betaal je hiervoor € 26,95 (voor ons totaal € 53,90). Je krijgt beide dezelfde gerechten geserveerd, per gerecht in 1 schaal, de hoeveelheid daarvan vond ik wat tegenvallen. Wij zijn geen grote eters, uiteindelijk was het voldoende maar voor deze prijs had ik van een aantal tapas een grotere hoeveelheid verwacht. Bijvoorbeeld de ossenhaaspuntjes, de Chinese gehaktballetjes en meloen met serranoham.

Conclusie: Ik zal zeker nog een aantal keren terug komen bij Het Verlangen in Elst, waarschijnlijk ga ik dan wel losse tapas bestellen.

Het Verlangen in Elst is een aanwinst voor de gemeente Overbetuwe!