1. Afgelopen vrijdag met mijn vrouw en een vriendin hier het easy concept geprobeerd. De vriendin was dit een vorig keer goed bevallen. Ook dit keer is het ons goed bevallen.

Het easy menu nodigt uit om onbeperkt te eten van een van tevoren samengestelde lijst gerechten.
    In principe kun je al aanschuiven vanaf 17.00u.
    20 voor en hoofdgerechten en vanaf tien tot half elf nog een keuze uit 5 nagerechten.
    We waren er om 19.30u.
    Als wijn bestelden we een Pinot Blanc uit de Elzas van het wijnhuis Dopff en een Malbec/Cabernet Sauvignon van het wijnhuis Septima uit Argentinie. De Pinot vrij droog, redelijk fris met licht fruit. De Malbec, donkerrood met een lichte geur van fruit en hout en een beetje kruidig. Het werd geen wijnavond, we gingen er na over op water.
    Ik begon met een romige vissoep, lekker gevuld met witvis en garnalen.
    De dames gingen voor de rundercarpaccio met truffeldressing: mooi van kleur en goed gevuld met onder andere sla, pesto, gedroogde tomaat en pistache noten.
    Hierna ging ik voor couscous met warme rode poon: de rode poon was eerder lauw maar wel lekker van smaak, mooi vast en stevig. De couscous (fijne pasta) was lekker van smaak, met tinten van vis en groenten.
    De dames gingen hierna voor de kruiden crostini's met kruidenboter en biefstuk met truffeljus.
    De crostini's waren wel veel voor een hapje, aangezien ze nog veel andere dingen wilde proberen en liet dan ook een deel staan. De biefstuk, die we in de loop van de avond allemaal uitprobeerden was heerlijk, goed gekruid, mooi medium gebakken met lekkere net gare groenten. De groenten die telkens bij de gerechten geserveerd werden waren altijd lekker met een goede bite.
    Hierna gingen we onder andere voor de krokante gamba's. Het krokante haalde ik er af, smaakte voor mij te vettig, maar de gamba's mooi groot en lekker vast van smaak.
    Hierna tagliatelle met parmezaanse kaas: niets mis mee, gewoon zoals dit hoort te smaken.
    Ook de uitgeprobeerde zalm was heerlijk, een gerookt laagje, licht zoutig met een sausje van bieslook.
    Een ander gerecht was de tournedos van kip, prima mals in een lekkere jus.
    Het was al tien uur dus gingen we over op de toetjes;
    Mijn vrouw nam eerst de crème brûlée van appel met kaneel en daarover een lekker suikerlaagje, prima van smaak.
    Onze vriendin ging eerst voor de karamel bavarois met roomijs. Ik mocht een schepje proeven van de bavarois, heerlijk!
    Ik ging zelf voor wat kaas: de brie was gewoontjes, de port salut gewoon en de oude kaas smaakte goed, samen met het noten vijgen brood was het voldoende.
    De dames gingen nog voor het boerenroomijs met chocoladeschuim, en ik nam ook een schepje. Ook dit was heerlijk en vullend.
    Een leuk concept alleen we hadden er eerder moeten zijn want dan hadden we nog meer gerechten kunnen uitproberen. We komen hier volgend jaar terug.