Op dit adres zit nu: HeerLuX

1. Egbert Heijmans

Op het eerste gezicht een apart en modern gebouw, mooie inrichting en een prachtige omgeving!

Mijn vrouw en ik houden er wel van om een wandeling te maken door de Schinveldse bossen en het leek ons leuk om als aansluiting bij Boven Water een hapje te gaan eten.

We kwamen binnen lopen en onze hond die braaf maar vaak enthousiast is op onbekende plekken snelde het gebouw binnen.

Voor dat we hem bij ons konden roepen hoorden we een meneer van middelbare leeftijd iets lelijks over onze hond en over 'mensen die hun beesten bij zich moeten houden' zeggen.

Enfin, we riepen de hond bij ons en besluitend de opmerkingen te negeren namen we toch maar plaats buiten op het terras. Dit zag er echt prachtig uit!

Genietend van het uitzicht bestudeerden we de kaart waar vele huisgemaakte gerechten op stonden.

Toen het wel erg lang begon te duren voordat de bediening onze bestelling kwam opnemen, kwam de meneer van de eerdere opmerkingen naar buiten wandelen. We wenkten naar hem om te laten zien dat we graag iets wilden bestellen voor het geval hij ons niet had opgemerkt, en meteen kregen we een botte en felle reactie van hem over dat hij maar twee handen had en niet alles tegelijk kon.

Voordat we iets konden zeggen beende hij weer weg.

Voor mij was dit genoeg om, ondanks deze prachtige locatie, het gebouw te verlaten.

Mijn vrouw wilde het echter een tweede kans geven en daarom besloten we nog even te wachten.

Vlak daarna kwam een aardige jongeman uit de bediening onze bestelling opnemen. Hij wist ons te vertellen dat we in de zogeheten 'loungehoek' eigenlijk niet mochten eten in het weekend en vroeg ons vriendelijk of we, als we ons eten gebracht kregen, wilden verplaatsen naar een van de tafeltjes.

Dit vonden wij natuurlijk geen enkel probleem.

Een paar minuten later kwam de meneer weer naar buiten, en schreeuwde ons bijna aan dat wij niet mochten eten in deze loungehoek en dat we dat geweten hadden als we het blad op tafel hadden gelezen.

Voor dat we konden uitleggen dat we dat al wisten en met het eten ergens anders zouden gaan zitten, begon hij de kussens uit de bankjes te halen.

Dit was ook voor mijn vrouw de druppel. We hebben ons eten opgegeten (wat overigens wél prima in orde was), netjes betaald en daarna zijn we meteen vertrokken.

Zeer zeer spijtig van dit leuk ogende restaurant, lekkere eten en deze prachtige locatie!

De sfeer van de locatie was duidelijk aanwezig, maar in de gastvrijheid was deze ver te zoeken!

Ons zien ze er helaas niet meer terug.