Op dit adres zit nu: Gastrobar Floor

1. Na een aantal positieve verhalen gehoord te hebben toch maar eens gaan lunchen bij het Kabinet. Het was erg druk maar de bestelling werd snel opgenomen. Mijn tafelgenoot een ciabatta met carpaccio en ik een notenciabatta met Old Amsterdam. De ober kwam daarna nog even verifieren of ik inderdaad Old Amsterdam had besteld. Op een gegeven moment kreeg ik de indruk dat ze onze bestelling vergeten waren. Andere bezoekers die gelijk met ons binnen kwamen waren namelijk bijna klaar met eten. Dit nog even aan de ober gevraagd. Die reageerde ietwat gepikeerd. Na 2 koppen thee kwam de bestelling eindelijk, echter, mij werd iets geserveerd wat ik niet besteld had. De ober, die overigens geen excuses maakte, stootte mij aan en zei:" oh ja, jij was degene die de oude kaas wilde". Na wederom een tijdje wachten werd mijn broodje geserveerd. Een droog, zonder boter, doormidden gesneden noten ciabatta met wat geraspte oude kaas erop gegooid, dit alles met een paar slierten komkommer en een stukje tomaat. Het zag er niet echt smakelijk uit. Jammer dat de keuken hier niet wat meer aandacht aan besteed. Het broodje carpaccio zag er wel smakelijk uit. De rekening zo snel mogelijk gevraagd, die kwam vliegensvlug. Jammer dat de rekening niet klopte, er stonden gerechten op die wij niet hadden besteld. Zonder excuus werd de juiste rekening gebracht, snel betaald en wegwezen. Vrees dat het Kabinet ten onder gaat aan zijn eigen succes. Bediening is onder de maat, prijs-kwaliteit van het eten niet in orde. Ik kom hier niet meer.

2,8