Grand Café Willaerts in Papendrecht

1220834036 65
1413832020 69
1456720461 60
1553219453 61

1. Gingen een drankje doen, maar om half 11 kwamen ze al voor de laatste ronde, 23.00 met de rekening, terwijl we daar niet om vroegen en het restaurant 00.00 dichtgaat. We zijn maar opgestapt, gaf een onprettig gevoel, en we zagen dat ze het bij meer tafels deden, die zijn ook maar weggegaan.
    Erg jammer, daar gaan we niet meer heen!!

2. Ik was vandaag 13-8 bij willearts en bestelde fish & ships. Dit gerecht zal ik absoluut niet meer bestellen een klein visje karige garnering en wat patat voor eur 18.50. Absoluut niet de moeite waard.

4,3
  3. A.C. van Lelieveld

Zal er geen groot verhaal van maken, alles is aan dit bedrijf niet goed en dan is de eigenaar ook nog eens (op z’n zachts gezegd) heel onvriendelijk.

4. Jennifer

Dit restaurant is zeer slecht. Hier ga je niet voor je lol heen. Het is schreeuwend duur en ze zijn nogal gierig met hun drankjes. Ook de sfeer is slecht. Personeel neemt je niet serieus en het personeel zelf wordt vaak afgekafferd. Wil je hierheen met Koningsdag en denk je dat het restaurant geopend is tot 12 uur? Dan heb je het nakijken want om 9 uur wordt je geweigerd omdat de zaak om 10 uur moet sluiten. En dit terwijl het de enige bar is in de buurt van de vuurwerkshow. Het is niet de eerste keer dit jaar dat het gebeurt, maar de tweede keer. Vorig jaar, hetzelfde liedje. Ja er is inderdaad terrasverwarming en als die aanstaat zal die het ook vast wel doen. Ik heb persoonlijk liever een betere sfeer en een goedkoere prijs en een eigenaar die geen regels aan zijn laars lapt dan een terrasverwarmer.

5. Jankees vd Kuijl

Kwam eten omdat ik een jubileum te vieren had namelijk 40 jr in dienst bij gemeente Papendrecht. We hadden een tafel voor 4 personen gereserveerd voor 19 april om 19.00. Het was aardig druk, maar dat rechtvaardigt niet het volgende...

Zeer lang gewacht op het broodmandje, dat bij groot gezelschap dat naast ons zat (die later arriveerden) al lang gebracht was. In de makreel tapenade zaten helaas 2 enorme graten. Vervolgens een eeuw gewacht op de kaart. Na eindelijk een keer de bestelling opgenomen te hebben, duurde het voorgerecht weer een poos. Een soepje en 2 carpaccio zou toch niet zo'n drama hoeven zijn. Daarna weer wortel schieten voor een hoofdgerecht, maar toen na het nagerecht opgegeven te hebben gebeurde er al helemaal niets meer. Dit terwijl de zaak voor meer dan de helft leeg was inmiddels. Na herhaaldelijk een vraag gesteld te hebben kwam er een veel te kleine Irish coffee voor een veel te grote prijs. Een drietal ijs nagerechten kwamen veel later in een plas doordat de gerechten gesmolten waren.
    We hebben ons ook erg gestoord aan de onvriendelijkheid van een ongeïnteresseerde dame van de bediening en de vreselijke muziek. Al met al meer dan dik drie en een half uur gezeten; ik kwam blij aan en ging chagrijnig naar huis. Wat een flop zeg.

5,9
  6. De meiden die er werken doen hun best. Bediening ging snel. Maar wat een prijzen. Er wordt gevraagd of je een broodje wil met smeersels en pata negra. Smeersels waren hummus en een zachte kruidenboter. Wij vonden dit erg flauw. Bij de pata negra zat een zeer smaakvol tomaten smeersel. Dit alles voor de prijs van jawel 22 euro!!!

De maaltijdsalade was zo vol overgoten met dressing dat de smaak van de carpaccio compleet weg viel. Ik vond m ook aan de kleine kant. Mijn partner had een kipsate deze was lekker. Mijn partner was tevreden ik heb thuis nog een boterham gegeten.

3,9
  7. Manja Bitterlin

Heerlijk eten, goede wijnen, hele prettige bediening en vooral een fantastische sfeer. Buiten op het verwarmde terras is het heerlijk sfeervol vertoeven aan het water. Kortom een echte aanrader.

8. Heb nog nooit zo'n chagrijnige manager meegemaakt maar daar staat t hier om bekend. Jammer dat de eigenaar hier niets mee doet.

9. Voor de laatste keer gegeten daar. Personeel onvriendelijk en prijs/kwaliteit verhouding niet goed. Tot 2 keer toe waren ze ons vergeten terwijl het toch echt niet druk was.
    Ik had als luch kroket met ribeye en tomatensoep besteld, waar maar 1 klein geroosterd boterhammetje bij zat. Nog extra boterham besteld, die pas kwam toen de rest al koud was en waar ik ook nog eens extra voor moest betalen. Geen al te beste service dus.
    Helaas dus 2 klanten kwijt.

10. Gezellig terras met verwarming. Vriendelijke bediening. Deze week 2× geweest. 2× vegetarisch (6 maaltijden op de kaart is heel goed)
    poke bowl is lekker. Maar wat compacte rijst.
    Bieten taco vond ik wat fantasie loos. Bieten koekje met heeeel veel geitenkaas creme er in met wat salade. Maar overheerlijke patatjes er bij!

11. Eten was goed. Bediening minder. Ze gaven eerst ons een tafel zonder parasol. Terwijl Het wisselvallig weer was. Moesten wij soms nat worden op het terras? Ik heb toen om een ander tafel gevraagd en gelukkig kregen we dat. Vervolgens kwamen ze met iets wat we niet hadden besteld. Gelukkig ontdekte ze de fout en kwamen ze de juiste bestelling brengen. Maar we vroegen om chilisaus. En daar wachten we nog steeds op. Ondertussen begon het weer te regenen, en wij zaten gelukkig droog. Maar waarom zou je ons dan naar een hoekje verbannen zonder parasol? Verder kregen we bij het betalen geen pepermunt, terwijl andere gasten die betaalden het wel kregen. Ik voelde mij zowaar genegeerd of eigenlijk te min om op het terras te zitten. We hadden beiden een wandeloutfit aan. Willaerts schijnt ook jongeren en ouderen te discrimineren. Al en al geen goede ervaring.

12. Het eten was goed Ze hebben mij op een vervelende manier een kop koffie laten betalen die ik niet heb gehad En de manager was ook niet de VRIENDELIJKST marius muit .

13. Maurice Diederen

14. Abe

15. Vanmiddag met moeder, zus en schoonzus gelunched. Zaten op een mooi plekje op het terras. Vond de bediening niet vriendelijk. Was allemaal een beetje te veel moeite leek het wel. Een persoon had soep besteld en een zalm salade. Werd tegelijk neergezet. Gevraagd ivm warme weer de zalm nog even weg te zetten. Kortom lunch was lekker maar bediening kan wel wat vriendelijker.

16. Dennie Stal

Vandaag na een lange tijd toch maar weer een keer geprobeerd te eten hier, aangezien de vorige 6 keer de bestelling verkeerd afgeleverd was aan mijn tafel. We waren vandaag de enigste eters in het restaurant omdat we vroeg waren als vooraf carpaccio met alleen pijnboompitjes en parmezaanse kaas besteld en als hoofdgerecht de diamanthaas zonder saus (dus alleen vlees en friet)… je raad het al, de carpaccio kwam met kappertjes en al aan en het hoofdgerecht met saus! Voor de 7e en 8e x achter elkaar dus een gerecht verkeerd aangekomen in dit restaurant. Carpaccio kwam terug zoals ik het had besteld na een serveerster te hebben aangesproken en het hoofdgerecht werd na een kwartiertje ook opnieuw aan tafel gebracht door de chef zelf. Na hem te hebben verteld dat dit al de 7e keer op rij is en er een beetje klaar mee was zei hij dat ik eerst maar van mijn eten moest gaan genieten en dat we daarna we een oplossing zouden vinden. Na mijn eten op te hebben en om de rekening te hebben gevraagd deed de chef net alsof hij ons niet zag en van niks wist… ik heb netjes de factuur betaald zonder fooi, maar wat deze chef zich kennen zeg. Voor mij de nooit meer eten in deze tent! Ze hebben het geluk dat ze praktisch het alleenrecht hebben hier in Papendrecht maar ik ga voortaan lekker eten in een restaurant waar ze wel een bestelling kunnen onthouden!

2,5
  17. We zaten boven, mooi plekje.
    Totdat er een groep van 20 man naast ons werd neergezet… jammer, erg luid en konden geen gesprek meer voeren met elkaar.
    Eten was redelijk, erg duur.
    Klein beetje carpaccio voor 12 euro…

18. De bediening was top, er werd goed geluisterd naar de wensen. De muziek stond niet te hard, zodat men gewoon met elkaar kon praten.
    Het eten is ook heerlijk en het toetje Willaerts verrassing sprong er bovenuit, heerlijk !

19. Hermsdorf

Gisteravond bij Willaerts wezen eten. We hadden op het terras geboekt maar bij aankomst bleek er helaas een koude wind te staan. Meteen werd door de bediening actie ondernomen dat we binnen konden zitten. Een super lekkere en gezellige avond gehad.
    Dankzij een erg drukke zondag was helaas wel de sliptong op, wat ons betreft een teken dat er alleen verse producten worden geleverd, ter compensatie kregen we na afloop een kopje koffie aangeboden.
    Eten was top net als de sfeer en de bediening wat ons betreft een 10+ voor een heerlijke avond.

20. Lang wachten op de gerechten. Er zat weinig smaak aan het eten en dat voor een Picanha van €25, -. De bediening had het erg druk waardoor wij lang moesten wachten met bestellen en tot we onze drankjes kregen. Drankjes zijn overigens erg goed. Het eten dermate minder en tot slot ook nog koude friet gekregen. Kortom; prijs/kwaliteit verhouding absoluut niet goed.

21. Marianne

Oei, niet zo'n beste ervaring gehad vanavond bij Willearts. Eerst gebeld om een tafel op het terras te reserveren. Dit kon niet volgens de dame die mij telefonisch te woord stond. Ze kon ook niet aangeven of het druk zou worden, er waren geen garanties op een tafel op het terras. Besloten om dan maar op de bonnefooi te gaan. Aangekomen was het terras nog driekwart leeg en wat schetst onze verbazing; op meerdere tafels een bordje met 'gereserveerd'. Beetje vreemde gang van zaken, maar toch besloten om te blijven.

Achteraf nogal spijt van. We hebben ruim een uur op ons hoofdgerecht (dat niet erg ingewikkeld was) gewacht, meerdere mensen na ons (kwamen veel later) kregen vele malen eerder hun gerecht. Bij het hoofdgerecht ontbrak groente of salade. De bediening had ook even kunnen aangeven dat je dit erbij moet bestellen. Vervolgens is er niet meer gevraagd of wij nog extra drinken wilde, of het smaakte, etc.
    Omdat we er genoeg van hadden geprobeerd snel af te rekenen, ook dat duurde weer een tijdje. Werd ook niet gevraagd of alles naar wens was, anders had ik het bovenstaande zeker persoonlijk aangegeven. Service & bediening dus ver onder de maat. En je voelt je als klant bedonderd dat je zogenaamd niet kunt reserveren op het terras, terwijl anderen dat blijkbaar wel kunnen.. geen sympathieke & gastvrije tent!

22. Heb hier zaterdag j.l. sliptong gegeten deze sliptongen waren dermate zout dat de vissmaak niet was te herkennen.
    Hier moet je gaan eten als je lage bloeddruk heb.
    Groenten is ook minimaal.

2,8
  23. Kwaliteit van eten niet slecht, maar wat salade bij het hoofdgerecht of groenten, zou wel aan te bevelen zijn. En heb je last van hoge bloeddruk, ga dan naar een ander restaurant, want zelfs de soep is zout…
    Kwam vroeger graag bij dit restaurant.

5,1
  24. Coralien

Gisterenavond, vrijdagavond, heerlijk gegeten. Vriendelijke gastheer, snelle bediening! Geen klachten. Wij gaan zeker terug.

25. We waren van plan om gezellig een drankje te drinken. In het restaurant was bijna geen plek meer dus werden we naar buiten verwezen. Daar was voldoende plek werd ons verteld. Buiten hebben we 15 minuten moeten wachten tot we werden geholpen. Vervolgens werden we genegeerd door de bediening. Toen er nog een vriendin aanschoof, heeft ze 20 minuten gewacht tot ze werd geholpen. Ook tijdens het bestellen van hapjes, werd de bestelling verkeerd opgenomen. Het broodplankje wat we besteld hebben, bleek ook nog eens keihard te zijn. De bediening is er uit de hoogte en niet klantgericht. We hebben er erg om kunnen lachen maar we komen voorlopig niet meer langs!

26. klein gefrituurd witvisje met dikke korst deeg brrr.... en dat met beetje friet en saus voor €18,50

27. Rita v.d.Kolk

Voor ons de eerste keer goed bevallen leuke plek.
    We hebben heerlijk gegeten alleen de maaltijdsalade was veels te veel.
    Maar… we komen zeker nog een keer.

28. E. Gruiters

Gezellig druk restaurant. Prijzen zijn vind ik te hoog. Voorgerecht prima, maar hoofdgerecht zalm was matig. Klein droger stuk zalm. Een enkel slablaadje erbij en frietjes. Wat salade of groente had wel gemogen voor de prijzen. Voor hoofdgerecht betaal je veel en staat niet in verhouding tot wat je krijgt.

29. We hadden een high-tea op zondagmiddag om 14:00 uur besproken. Toen we zaten duurde het erg lang voordat we wat te eten kregen. Tijdens hebben we zelf 3x om nieuw theewater moeten vragen. Wat er staat op het plankje was niet geweldig, de zalm was ver te zoeken op de sandwich en het brood was droog. Bovenop staan wat bonbons, erg goedkoop allemaal voor de prijs die je betaald. Schijnbaar is het tot 16:00 uur en toen we na de voorgenoemde tijd nog wat heet water vroegen in onze theepot moesten we dat extra betalen en let wel op de rekening staat 8,95 euro extra voor wat heet water. Erg onvriendelijk allemaal, wij gaan een andere locatie zoeken dat staat vast.

30. José Naaktgeboren

Lekker gegeten, aardige bediening, heel attent. We hadden bloemen bij ons en werd een vaas bij ons neergezet.
    Ziet er ook heel gezellig uit.

31. Wilde gaan lunchen. Helaas maar 2 kinderstoelen. Geen andere oplossing, dus zijn zonder lunch weer weggegaan. Volgende keer maar naar een ander.

32. Lydia Olivier

Slecht. Biefstuk was niet te eten. We konden wel nieuwe krijgen, maar mijn man hoefde het niet meer. Tot overmaat van ramp vergaten ze ook de koffie en thee, die we wel moesten betalen. Jammer! Geen service!

6,1
  33. Ik vond het niet geweldig. Had koud eten.

34. Zaak ziet er goed uit, alleen het personeel is echt om gek van te worden! Ze weten niks over wat ze hebben, totaal niet klantvriendelijk maar vaak (vrouwelijke bediendes) arrogant en niet bereid om te helpen! Dit was vroeger al zo en afgelopen jaren niet veranderd. Het is dat je minimaal 1 ster moet geven voor service, anders had ik er 0 gedaan!
    Al met al ziet het pand er dus leuk uit, alleen is er een totaal nieuwe invulling nodig.

5,3
  35. Onlangs toch maar weer eens gegeten in mijn woonplaats ondanks de belofte aan mezelf hier nooit meer te gaan eten. Het begint al bij binnenkomst. Wat is de bedrijfsleider/gastheer toch arrogant, geen vriendelijk lachje kan ervan af. Meteen al weer de kriebels brrrr. Het personeel is alleen met zichzelf bezig, hoe goed ze er wel niet uitzien. Ze worden aangenomen op hun uiterlijk lijkt wel. Toen werden we naar boven gebracht, een soort vide. Wat een ongezellig stuk zolder. Je hoort niet bij het restaurant, waar gezellige bedrijvigheid heerst. Gelukkig was ik met een vriendin dus we hebben ons wel vermaakt qua kletsen etc maar gezellig is het zeker niet. Ik vind dat dit bij het reserveren aangegeven moet worden. Dat als de benedenverdieping vol is, dat er dan alleen boven nog plaats is. Dan was ik zeker niet gegaan. Maar goed, het eten. Ook dit vind ik op het boerenheikneuters af. Je moet flink betalen voor een bol brood met een veel te klein bakje boter en een soort olijventapenade (zo uit de tijd). Daarna de zalm als hoofdgerecht. Ook dit was niet om naar huis te schrijven. De zalm was aan de droge kant en de groenten erom heen koud. De rijstbitterbal was wel lekker. Ook de friet en aardappelen waren goed. Toen het grand desert als nagerecht. Veel te duur ook voor wat je krijgt. De ober was wel redelijk vriendelijk maar ook niet meer dan dat. Kortom, hier zien ze mij(n geld) niet meer terug. En nu écht!!

36. Erg jammer dat deze mooie locatie niet beter wordt benut. Het personeel doet in ieder geval wel haar best maar de eigenaar is niet representatief voor een restaurant.

3,4
  37. Waardeloos het eten, en arrogante bediening. Een tent van niks vind ik.

3,2
  38. marco

39. Het blijft tobben bij Willaerts, prachtige locatie om wat te drinken, maar het eten is niet om over naar huis te schrijven en de gastheer redelijk arrogant. We hebben een captainsdinner gedaan, eerst naar Dordrecht waar je het hoofdgerecht kreeg, goede ontvangst, goede uitleg, goed eten, ook in Zwijndrecht voor het hoofdgerecht werden we vriendelijk ontvangen, wederom een goede uitleg van wat wat er op het bord werd geserveerd, daarna naar Willaerts, zucht, dat viel tegen, ontvangst was lauw, men wilde de koffie voor het toetje serveren, toen wij aangaven dit andersom te willen, werd het toetje op onze tafel gekwakt en wat het was moesten we zelf maar raden, geen uitleg. Vandaag op Koningsdag met een grote groep op het terras gezeten, was gezellig, maar toen we van het toilet gebruik wilden maken moesten we hiervoor ook nog eens 50 cent betalen! Schandalig! We wonen op loopafstand van Willaerts, maar ons zien ze voorlopig niet meer terug!

40. Geertruide

Ik kom regelmatig bij Willaerts een drankje doen omdat het dichtbij mijn huis is. Gisteravond met een vriendin buiten op het terras gezeten. Toen we ons eerste wijntje kregen werd die zogezegd in onze handen geduwd. Het wijnglas van mijn vriendin was erg vies aan de binnenkant, bah. Later bestelde ik nog een wijntje. Na een half uur gewacht te hebben, nog steeds geen wijn gekregen. Het personeel loopt je 20 keer voorbij zonder iets te vragen of überhaupt te kijken of je nog drinken hebt. Uiteindelijk iemand aan kunnen spreken en gezegd dat ik een half uur geleden al een wijntje heb besteld, maar dat ik en mijn vriendin nu graag een jillz wilden. Gelukkig werd het dit keer niet vergeten. De jongen van de bediening kwam aan met 2 flesjes en 2 glazen in zijn handen en wilde ze gewoon zo in mijn handen duwen. Hoe moet ik dat aanpakken? Het gebeurt regelmatig dat mijn bestelling gewoon wordt vergeten!

2,7
  41. Ik heb de indruk dat de beoordelingen van Willaerts nogal schommelen. Daarom heb ik lang geen recensie geschreven. Onlangs toch gegeten bij Willaerts en dus deze recensie.

Bediening vriendelijk en attent, soms beginnend maar iedereen moet het leren. Over het uitzicht is al genoeg gezegd. Het broodje van het huis, doorgaans heerlijk, is gedevalueerd: i.p.v. tapenade en aioli krijg je nu kruidenboter en humus (een puree op basis van kikkererwten en naast andere ingrediënten, de sesamzaadsaus tahina). Dat zal voor Willaert goedkoper zijn maar ik vind het smerig!! Jammer van dat lekkere brood! Het vingerhoedje aioli dat ik kreeg omdat ik daarnaar vroeg was wel erg karig. De tournedos was prima en lekker gecombineerd met de groenten. Al met al prima gegeten, maar wel overpriced.

42. Afgelopen zaterdag met een groep collega's (20 personen) hier gegeten.

We werden netjes welkom geheten en ons werd aangeboden eerst een aperatief aan de bar te drinken alvorens we aan tafel zouden gaan. Tot zover alles in orde. Alleen viel er achter de bar nogal eens iets op de grond. Dat stoorde en het zou de gehele avond zo blijven. Zwakke handjes misschien?

Nadat we aan tafel werden ontboden werd ons als eerste brood met diverse smeersels aangeboden. Het brood was prima in orde, alleen normalerwijze heb je bij iedere gast dan een bordje met een mesje om dit brood te kunnen smeren en wegleggen. Dit was niet het geval dus het smeren moest met een van de messen die voor het diner klaarlagen.

Nadat eindelijk onze keuze gevraagd was (er was een keuzemenu omdat we met een grote groep waren, niets mis mee overigens) duurde het niet lang meer voor het voorgerecht op tafel stond. De gamba's en de carpaccio waren goed, maar niet meer dan dat.

Het hoofdgerecht bestond uit dorado of kogelbiefstuk. Ik zelf bestelde de kogelbiefstuk, rare gebakken. Omdat het gross van de anderen de biefstuk medium of doorbakken wilden, ging er kennelijk iets mis. Ik kreeg ook een medium. Op mijn eigen verzoek heb ik deze toch maar opgegeten hoewel ze aanboden dit te veranderen. Echter de biefstuk was niet wat je ervan verwachtte. Daarnaast er was geen groente bij het hoofdgerecht. Dit bestond slechts uit een aantal schijfjes paprika en dan hield het op.

Daarna het dessert. Dit was een keuze van de chef. Op zich prima, goed mangoijs, een onduidelijk taartje en een bakje wat waarschijnlijk een cremébrullée zou moeten zijn. Echter de afdek laag had geen brander gezien en was nu een zeer zoete siroop. Daarna werd ons als afsluiting gevraagd of we nog koffie of thee wilden. Dit kwam daarna zo snel (de dessertborden waren nog niet afgeruimd) dat er op de tafel eigenlijk geen ruimte was.

Toen we betaald hadden en bij de tafel afscheid namen werden we bijna weggekeken door de bediening want ze wilden waarschijnlijk zo snel mogelijk naar huis of naar de disco. Jammer, want het restauarant heeft een schitterend terras met uitzicht op de Merwede en Dordrecht, maar mij zullen ze niet zo snel meer terug zien.

6,3
  43. Herbert en Ans

Prachtige locatie, mooie gevarieerde kaart, uitstekende bediening en het eten verdient een hele dikke pluim.
    Geen broodmandje maar een ovenheerlijke warme broodbol met een tomatentapenade, kruidenboter en knoflooksaus. De amuse was een echte verassing een stukje tonijn met een sesamzaadmanteltje en een zeer milde wasabimayonaise saus met toevoeging van heel iets zeezout...zo wat lekker!

De zeer smakelijke Ceasar salad, die we wilden delen werd keurig in 2 borden geserveerd, pluspunten!!!

De hoofdgerechten met zorg bereidt, geen 123 frietjes, maar zelfgemaakte, knapperige friet.. Een lamsfilet met provencaalse saus om je vingertjes bij af te likken en een vegetarische risotto, heerlijk zacht door toevoeging van pure room en gruyere kaas, gevuld met harricots verts, doperwten, rucolasalade en een paar gescheurde basilicumblaadjes. Alle gerechten en drankjes, waaronder ook een hele fraaie Cabernet Sauvignon werden op de juiste temperatuur geserveerd.

We hebben een heerlijke avond gehad, dank daarvoor!!

44. 25/4 gegeten bij Willaerts. Wat opvalt bij binnenkomst is de onpersoonlijke, zakelijke sfeer. Personeel is niet écht vriendelijk (doen alsof). Ook het eten is matig van kwaliteit. De aspergesoep te zout en " kunstmatig" (geen stukje asperge te bekennen). Mijn zalm sandwich was voorzien van oud geroosterd brood waar ik met mijn botte mes nauwelijks doorheen kwam. Het is dat ze een mooi terras hebben..

6,3
  45. Prima restaurant, heerlijk gegeten en gedronken! Ga er alleen nooit op vrijdag avond heen! Het natafelen was lekker aan de gang....en tot mijn verbijstering werden er rond 11 uur asbakken op alle tafels geplaatst!! Wat een schande, het veranderde in 5 min in een rookhol! Navraag leert dat dit wekelijks gebeurd.....slechte zaak anno 2014!

46. Bij onze reservering hebben we aangegeven dat er 2 gasten zouden komen die dieet hebben. Als we 2 dagen van te voren zouden bellen, kwam alles in orde. Bij het bellen en overleggen werd aangegeven dat het dieet geen probleem zou zijn, alle ingrediënten waren in huis. Bij het bestellen echter werd ons op hautaine manier te verstaan gegeven dat het wel rare wensen waren, en dat het niet gerealiseerd kon worden. (het ging onder andere om aardappelpuree, wat toch in 20 minuten te maken is). De oplossing die gevonden werd, was niet echt klantvriendelijk: dat of niets. Ook het afspreken van een keuzemenu viel bij het aan tafel gaan ter discussie gesteld te worden, men wilde de afspraak die eerder gemaakt was herroepen. Bij het bestellen van water werd er 'Spa' gepresenteerd, wat een flesje van een ander merk bleek te zijn. Op de mededeling dat men graag kraanwater wilde, antwoordde de meneer: "Dát doen wij hier niet". Jammer. De kwaliteit van de gerechten was niet slecht, maar ook niet echt om over naar huis te schrijven. Het leek er op alsof er achter de schermen spanning was, of dingen echt uit de hand liepen. Persoonlijk zal ik er niet meer aan tafel schuiven.

47. Ligging is perfect bediening is aardig.Het eten is echter niet van een al te beste kwaliteit, niet vies, maar kan veel beter.Daarom kom ik hier alleen nog voor een drankje en niet voor diner.

48. Afgelopen week heerlijk gedineerd. Mooie tafel aan het raam, alles was uitstekend verzorgd. Het eten was super, niet te veel en zeker niet te weinig. Personeel weet wat ze verkopen en wat ze in huis hebben. Zeker een aanrader, wij komen zeker terug. Bedankt Willaerts voor zo'n top avond.

49. Afgelopen zaterdag met 15 personen heerlijk geluncht bij "Willaerts".Hadden gereserveerd en tafel stond keurig gereed en gedekt. Klantvriendelijke en flexibele houding van het uiterst vriendelijke personeel. Heerlijke lunchgerechten en drankjes en prima sfeer. Na 2,5 uur iedereen tevreden en lekker gevuld weer naar huis.

50. In t begin was t niks, nu is t erg lekker, goeie sfeer ook.. Super leuke locatie, prijs is wat aan de hoge kant maar goed, locatie en lekker eten moet betaald worden.. Niveau vasthouden (wat voor veel arrogante zaken erg moeilijk is) en dan zal ik hier nog wel vaker komen!

51. 25 juni onze bruiloft hier gevierd met 70 personen.we hadden gekozen voor een walking dinner.om een lang verhaal kort te maken,het was meer dan geweldig.de bediening was top.het eten was superlekker.willaerts bedankt,mede dankzij jullie was het een top avond om nooit meer te vergeten

52. martijn

53. Recent gedineerd in grand cafe Willaerts in Papendrecht. Mooie locatie, sfeervol, strak maar toch gezellig. Eten is van een goede bistrokwaliteit. Prima biefstuk, maar weinig zorg besteed aan garnituur. Gaan toch nog wel Eens terug.

54. Van te voren hadden we slechte recensies gelezen maar wij hadden een onwijs goede ervaring. Het restaurant ziet er erg sfeervol uit, we werden goed geholpen door heel vriendelijk personeel, kregen nog een amuse van het huis en het eten was prima! Het is dat ik verder nooit in Papendrecht kom, anders was ik zeker nog een keer teruggegaan. Zeker in de zomer, want ik zag een prachtig terras aan het water maar daar was het nu helaas niet het weer voor (januari). Aanrader als je gezellig een lekker hapje wil eten!

55. Vanavond gegeten bij Willaerts. We konden gelukkig nog terecht hoewel het iets later op de avond vol was. Heerlijk gegeten met de kinderen. Bediening snel en vriendelijk, net als de vorige keren. Aanrader!

56. Eten was lekker, personeel vriendelijk, gezellige sfeer.

57. Zaterdagavond 3 september neergestreken op het terras , rond 1800 uur. Er was plek zat, en toen de drankjes werden gebracht gevraagd naar de kaart. De serveerster vroeg of we gereserveerd hadden, hadden we niet , en ze vertelde toen dat we niet konden eten! De keuken zou al die aanloop niet aankunnen. Wat een aanfluiting zeg, een restaurant met een redelijk terras kan aanlopende gasten niet van eten voorzien. Ik vroeg of we dan nadat we ons drankje ophadden moesten verdwijnen vanwege de vele reserveringen ofzo, was dat niet aan de orde; we konden gewoon de hele avond blijven zitten als we dat wilden, alleen geen eten bestellen. In ieder geval het biertje was goed, en de rest dus waardeloos. Echt een afknapper. Hier kom ik niet meer langs.

3,3
  58. Zeker op de zonnige dagen kom ik regelmatig het terras eens op voor een glas, een snack en een blik op de rivier ... tot hier gaat alles perfect.
    De locatie is subliem, maar op de een of andere manier ga je in Papendrecht hier puur voor het eten heen vanwege (A) het uitzicht en (B) gebrek aan beter. Willaerts kan er gerust prat op gaan dat dat hen ook het bestaansrecht geeft. Kwaliteit varieert van 'wel aardig' tot 'wel goed', maar de maaltijden zijn bijzonder karig voor de prijzen die ervoor gevraagd worden. De steevast dames van de bediening lijken vooral te zijn aangenomen op de maten van de shirts (op zich geen straf) dan op zaken als beleefdheidsvormen, sociale vaardigheden of kennis van zaken. Aan tafel heb ik graag een vaste gastvrouw/-heer ... nu loopt er van alles aan elkaar, en wordt er herhaaldelijk gevraagd of je wat wil eten/drinken, terwijl de collega net weg is. Helaas, maar ja ... waar ga je anders heen?

5,7
  59. Sfeer en ligging van het restaurant zijn leuk, maar het eten valt erg tegen. Vooral héél erg weinig (veel te weinig, zelfs als je extra vraagt) groente.

Met vegetariërs en met mensen met een dieet kunnen ze helaas niet echt overweg.

Als je ladingen kaas kaas en kaas eet dan hebben ze wel lekkere gerechten, maar als je dat niet eet krijg je een enorme berg saaie smakeloze rijst met tomatensaus en hier en daar een veel te scherpe peperkorrel erdoor, met daar bovenop alleen maar een piepklein beetje groente. That's all! Ongelofelijk...

Blijkbaar nooit gehoord van bijvoorbeeld tahoe, seitan, vegaburgers, falafel, vegaballen, noten, vegaworstjes, quorn, paddestoelen, ei, etc. etc. etc.

60. Zondag wezen eten, duurde zeker 20 minuten voor we de gevraagde brood met kruidenboter kregen, moest er zelf nog om vragen. Wel een vriendelijke geste dat we het niet hoefden te betalen maat toch! Daarna weer lang gewacht op de salade de luxe wat inderdaad voor het geld een lachertje is. Om precies te zijn 2 mini coquilles, 2 kleine en 2 grote garnalen. En daarbij sla, thats it. Grote garnalen waren net bordkarton.

Personeel vond ik wel vriendelijk en de wijn is lekker.

Conclusie niet voor herhaling vatbaar, Jammer! Uitzicht is geweldig.

5,3
  61. Wim Achterberg

Afgelopen zaterdag bij Willaerts op het terras beland. Lekker wat gedronken en erbij gesnoept. Heerlijk warm brood, smeersels en olijven. Daarna heerlijk van de kaart gegeten. Goeie vriendelijke bediening en relaxte sfeer met uitzicht op het water.

62. Onlangs bedrijfsfeestje / Walking Diner hier gehad, was helemaal top. Ben afgelopen vrijdag weer wezen eten en het was weer erg lekker en super gezellig. Zijn blijven hangen tot 01:30 in Club Willaerts. Binnenkort weer terrasje pakken aan de waterkant.

63. Wat een top terras! Vanwege het mooie weer naar Willaerts gegaan voor een zakenlunch. Echt fantastisch gegeten, maar vooral de uitstraling en service hebben mij enthousiast gemaakt.

64. Al vaker zijn we bij Willaerts langs geweest om een drankje te doen. Eigenlijk storen we ons elke keer aan het arrogante personeel en ook de ver te zoeken klantvriendelijkheid. Toch proberen we het steeds weer in de hoop dat het deze keer meevalt. Afgelopen vrijdag was het echt de laatste keer, in de eerste twee minuten dat wij binnen waren werden we al afgesnauwd door het personeel. We mochten nog niet gaan zitten voor de tafel afgeruimd was en "voor mijn part" konden we blijven staan, zo kwam de reactie van de ober. Willaerts staat bij ons dus niet meer op de lijst voor een gezellig avondje uit.

65. Sfeer is erg leuk en gezellig, bediening is goed en het eten duurde ook niet lang. Eten is ook lekker. Alleen het parkeren is niet zo gemakkelijk.

66. Heerlijk gegeten. Ideaal voor zaken lunch.

67. Super gegeten! Erg sfeervol.. We kregen een amuse van het huis, bediening was goed en netjes. We hoefden niet lang te wachten! Echt zeker een aanrader!

68. Vorige week met een bedrijfsborrel voor het eerst restaurant Willaerts ontdekt. Afgelopen zaterdag meteen weer terug gegaan! Wat een heerlijke locatie, vriendelijk personeel en super lekkere hapjes en cocktails. De sex on the waterbus en virgin mojito zijn echte aanraders. Ook de tapas schotel is heerlijk voor bij de borrel. Door het grote terras is er altijd plaats in de zon maar ook genoeg schaduw plek voor de liefhebbers. Ik ga op korte termijn zeker weer terug om ook het diner te proberen!

69. Weer geweest, het was weer uit de kuns. Bediening zeer uitstekend, personeel zeer vriendelijk, tijd voor een praatje. Eten uit de kunst, gaat zo door.

70. Goed eten zeer, vriendelijk personeel.

Goede kaart.

Mooi uitzicht.

Zeker een aanrader.

71. Dennis&Melissa

Het eten is echt heerlijk, de bediening heel klantvriendelijk, het restaurant ziet er nu ook helemaal top uit! Een echte aanrader voor mensen die een avondje heerlijk willen genieten van een hapje en een drankje!

72. Een gezellig en sfeervol restaurant waar je heerlijk met vrienden, maar ook romantisch saampjes kunt eten!

Of waar je met vrienden even lekker kunt 'bankhangen' en borrelen.

's Avonds bij mooi weer is het heerlijk om op het terras te zitten met een prachtig uitzicht over de merwede.

Het eten is heerlijk, en de bediening is vriendelijk!

Dus... een top restaurant!

73. Het eten op zich is goed, maar ik had er meer van verwacht.

Ik had de biefstuk genomen. (die was heerlijk). Je krijgt een knots van een bord met daarop, precies in 't midden, een lap vlees met daaronder anderhalve peul en boon. En daarnaast een versteend snackbar bakje met dikke frieten. Zeer weinig, gezien de prijs die je er voor moet betalen.

En het personeel was niet bijster wakker. We moesten de kelner er op wijzen dat het geld op tafel lag. We hadden net zo goed zonder te betalen weg kunnen gaan.

74. Het is een heel gezellig restaurant.

De locatie en het uitzicht is uniek te noemen.

We hebben er heerlijk gegeten.

En mensen van de bediening waren ontzettend vriendelijk, en houden rekening met de wensen van de klant.

Niet te vergeten, de complimenten aan de kok.

Het is erg verbeterd sinds de nieuwe eigenaar, en is echt een aanrader om lekker en gezellig te gaan eten.

75. Een gezellig sfeervol restaurant met een heerlijk groot terras met uitzicht op de rivier. Het personeel is beleefd en vriendelijk.

Het eten is goed en ruim voldoende en er worden heerlijke wijnen geschonken. Heel gezellig, vooral op vrijdagavond.

Zeker een aanrader om een keer te lunchen of te dineren.

76. Ik kom regelmatig bij Willaerts en heb het altijd naar mijn zin!

De bediening is bijzonder vriendelijk, het eten is goed... zeker de tournedos die op je tong smelt :)

Het is gewoon een leuk restaurant dat op vrijdagavond wordt omgetoverd in een echte club met DJ, altijd gezellig. Nergens in Papendrecht kun je een restaurant, een bar, een club en straks weer een groot terras combineren. Dus dit is the place to be!

77. Afgelopen donderdagavond gegeten met een aantal relaties bij Willaerts. Wat een verandering tov een half jaar geleden, de nieuwe eigenaar heeft hier een totale metamorfose toegepast. Niet alleen is de kaart perfect, mooie gerechten, huisgemaakte frites, en veel variatie. Ook kan hier weer worden genoten van een goed glas wijn. Dit alles tegen een zeer commercieel prijsniveau. Vandaar dat Willaerts ook op een doordeweekse dag gezellig vol zit met mensen die blijkbaar ook genieten van dit fijne restaurant.

Willaerts is weer terug op de kaart in Papendrecht. Bedankt voor de fijne avond.

78. Henk de Bruin

Wat een mooi restaurant met een unieke locatie.

Vooral in de zomer is het heerlijk zitten op het terras.

Al een paar keer gaan eten na de verbouwing. Het eten is erg lekker voor een redelijke prijs.

Nu wil ik er wel op attenderen dat jullie wat aan de bediening moeten doen. Door meer oplettendheid, voel je je hier echt een klant. En dat ontbreekt op dit moment.
    Lang wachten met de bestelling opnemen. En tussendoor liepen ze wel langs terwijl onze glazen leeg waren. Op de rekening ook lang moeten wachten.
    Als hier meer aandacht aan wordt besteed is het echt een top zaak. Succes.

79. Afgelopen vrijdag een superavond gehad in Willaerts.
    Eerst heerlijk zitten eten "Catch of the Day" fantastisch....
    Bediening was zeer attent en gaf weer eens echt het gevoel dat je klant bent, mijn complimenten voor de kennis en advies betreffende de wijn bij onze gerechten.
    Tot onze verrassing werd rond 21.30 uur Willaerts getransformeerd tot een soort lounge club met een DJ. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij uiteindelijk pas om 01.30 uur de zaak hebben verlaten, met een heerlijk gevoel van een super vrijdagavond.

Willaerts Bedankt........

80. Ja, wat zal ik zeggen. Ik kom er al vanaf dag 1 en dan ook echt regelmatig, soms wel 1x/week. Ik ben er heel vaak geweest met mijn lieve vadertje, die zo graag uit eten ging en dat zonder mijn moeder minder leuk meer vond, dus vonden wij het niet erg om dan lekker samen met hem te gaan.
    Ik word altijd warm onthaald, voor mij is er eigenlijk altijd een plekje, de bediening is altijd vriendelijk en met een vleugje humor. Je krijgt de tijd om op je gemakje te genieten en lekker na te tafelen en hebt dus niet het gevoel dat je binnen een bepaalde tijd weer weg moet. Het eten vind ik heerlijk en de kaart gevarieerd, de wijnen zijn goed en de prijzen prima. Sinds kort is Willaerts veranderd van eigenaar en de verandering is opvallend maar zeker niet 'anders'. De sfeer is gelukkig gebleven, de kaart hier en daar gewijzigd met nog steeds voldoende variatie. Je kunt terecht voor een klein hapje, maar ook voor een heerlijk uitgebreid diner.
    Tja, wat zal ik zeggen : "Reserveer en probeer!"

81. Wat een fantastisch restaurant! Ik ben er op vrijdagavond gaan eten en aankleding, sfeer, locatie en gastvrijheid zijn helemaal top! Evenals het diner waar ik geen enkele negatieve opmerking over kan maken. Ik heb zelfs al weer gereserveerd voor komende week en kijk er echt naar uit.

Ga zo door heren en dames van Willaerts!

82. Ik heb het er voor de make over 3 maal geprobeerd en vond het 3 maal niks. Bediening was vriendelijk en behulpzaam maar niet echt snel. Het eten was vreselijk.

Na de make over nog maar een keer geprobeerd en ik moet zeggen dat er inderdaad veel verbeterd is, ik heb niets laten staan...

Er zijn nog wel een paar puntjes die aandacht verdienen, maar ik ga zeker terug, niet alleen voor het eten maar ook vanwege de geweldige ambiance.

83. Waren zeer verrast door dit restaurant, we waren uitgenodigd door vrienden. En waren een beetje angstig over waar we terecht zouden komen na het lezen van eerdere recensies. Hebben echter een geweldige avond gehad, eten lekker, bediening erg gemotiveerd en verstand van zaken. Kregen wijnadvies dat exact klopte bij de gerechten. En maar liefst 9 huiswijnen om uit te kiezen, dus niet verplicht om allemaal hetzelfde te drinken. We zullen hier absoluut vaker komen!

84. Wat een fantastisch restaurant! Ik ben er op vrijdagavond gaan eten en was echt oprecht verrast door de sfeer. Het begint al wanneer je aan komt lopen met gezellig geplaatste vuurkorfjes bij de deur en een leuk uitzicht op het water. De inrichting van deze zaak maakte een ontzettend goede indruk, gezellige bankjes, lange bar en veel kaarsjes en bloemen.

Het eten was echt goed, vooral de eendenborst is een aanrader. De bediening was vriendelijk en deed zijn best om het ons naar de zin te maken. Meteen brood op tafel en de wijnkaart waarvan zij ook daadwerkelijk verstand hadden (dit in tegenstelling tot veel andere zaken waar ik de wijnkaart heb bekeken).

In de avond ben ik blijven hangen met mijn vriendje en ben gebleven tot sluit. Er kwam later een DJ draaien en heb me kostelijk vermaakt.

Ik kan niet anders zeggen dan dat Willaerts het allerbeste restaurant en de gezelligste bar is in Papendrecht!

85. Eten was goed maar de bediening bagger.

Brood werd vergeten net zoals het vragen of we nog iets wilden drinken. Wilden nog een dessert nemen, maar ze negeerden ons en dus zijn we weggegaan.

Erg jammer. Het eten is wel lekker, we proberen het nog 1 keer.

6,7
  86. "Willaerts"

Viel tegen.

Het woord: bediening/service, hebben ze nog niet meegenomen in de makeover van Willaerts.

Dat is jammer, is toch wel "key" voor een restaurant.

87. Vernieuwde zaak, ziet er gezellig uit. Ook buiten prima. Pas gelunched. Personeel probeert het wel, maar de natuurlijke vriendelijkheid mist nog. Even naar Amerika voor een service gerichtheidscursus.

88. Ik heb met drie personen op 19 december boven gegeten. Ik eet regelmatig buiten de deur zowel prive als met klanten.

Wij vonden het eten prima maar daar is alles mee gezegd. De bediening was zonder meer slecht. Een cursus sociale vaardigheden zou geen overbodige luxe zijn. Ik heb mij voorgenomen dat ik het nog eenmaal bij u zal proberen, mocht de bediening dan nog zo slecht zijn dan ziet u mij niet meer terug.

89. Erg leuk restaurant. Ziet er mooi uit, lekker gegeten en aardig personeel. Kijk nu al uit naar de zomer op dit terras. Zeker een aanrader!

90. Altijd onze zaak geweest, kwam er met veel regelmaat. Nu is hij verkocht. Ziet er erg gezellig uit, maar de bediening is achteruit gegaan. De huiselijke sfeer onder elkaar is er niet meer, jammer.
    Lopen nu door elkaar heen, komen steeds andere en vreemd personeel aan tafel en vragen 4x het zelfde. Geen types voor deze locatie.

Maar hopen dat ze het oppakken zoals de groep hiervoor, want dat was een éénheid. Desondanks ziet het er wel heel gezellig en intiem eruit.

91. Een poosje niet geweest. Nu gehoord dat de zaak een nieuwe eigenaar had, dus gisteren avond weer eens geprobeerd. Leuke face lift trouwens, wat een beetje verf kan doen. Personeel, een paar hele leuke ken ik nog van 2 jaar terug. Jammer dat er daar veel aan veranderd is, past niet zo in Papendrecht. Erg overdreven en verstaan hun vak niet, beetje jammer.
    Maar eten was goed. We proberen het heus nog eens, ze moeten vast nog wennen dus de stress zal misschien verdwijnen.
    Een aanrader? Nee, kan ik niet zeggen maar probeer het zou ik zeggen.

92. Je kunt goed merken dat er een nieuwe wind door de zaak is gegaan. En dat werd tijd, wat een verschil. Je merkt het in alles: interieur, sfeer, bediening en bovenal... het eten.
    Volgens mij een compleet nieuwe kaart die er netjes en verzorgd uitziet met gerechten voor een eerlijke prijs. We hebben verschillende gerechten gegegeten voor, hoofd en na. De tonijnsteak is een echte aanrader. Ik kom zeker vaker terug, zowel zakelijk als met mijn gezin.
    Wij hebben Willaerts - op tijd - herontdekt!

93. Al verschillende malen hier gegeten. Nu dus echt de laatste keer.
    Voorgerecht rare smaak. Na klagen werd er niets gedaan.
    Echt geen aanrader om hier te gaan eten. Zouden worden teruggebeld door de manager, maar ze hebben niet eens de moeite genomen iets te laten horen. Erg slecht dus.

1,9
  94. Deze week met een internationaal gezelschap van 23 personen bij Willaerts gegeten. De ontvangst en de bediening waren prima. Het eten smaakte de gasten uitstekend. Aan onze extra wensen werd meteen gehoor gegeven. Kortom, een heel geslaagde avond!

95. rik hindriks

Prima gegeten. Vlotte bediening. Mooie gerechten, redelijke prijs. Met gezelschap. Die vonden het een plek om terug te komen. Ook zeer geschikt om met zakenrelatie naar toe te gaan. Bij mooi weer lekker buiten zitten, zicht op de schepen en op Dordrecht.

96. Het eten vind ik erg duur voor wat je krijgt. Sommigen serveersters zijn aardig. Het is een mooie omgeving en daar moeten ze het van hebben. Buiten op het terras wat drinken is leuk maar prijzig,. Om er te eten vind ik geen aanrader, de wachttijden zijn irritant lang en het eten is niet geweldig.

6,1
  97. We vinden het eten best aardig, maar de bediening (organisatie keuken?) is echt slecht. Veel te lang wachten is eerder regel dan uitzondering.

De prijzen zijn echt niet in verhouding tot het gebodene! 't Is dat de locatie top is, vooral 's zomers...

98. Linda en Patricia

De laatste twee jaar is Willaerts belachelijk duur geworden. Een glas jus d'orange kost je 4,50 euro! Even simpel lunchen kost je minstens 20 euro. Even lekker een middag terras zitten is er voor een leuke prijs niet meer bij. Personeel is ook niet meer wat het geweest is. Locatie is wel mooi.

4,3
  99. Christine

Mooie zaak, maar daar is alles mee gezegd, kom er al wat jaren maar elke keer denk ik weer... waarom? Het eten is niet slecht maar de bediening verpest alles, je moet zeer lang wachten op je eten, de bedrijfsleider loopt stresserig en sjago rond, kan geen lachje af. De jongere meiden bedoelen het goed maar bestellingen worden zo vaak vergeten.

Zonde!

3,6